Irány a svájci IRC futam
Bútor Robi
2007-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765592751
Napi oldal:
41642
Jelenleg:
1466
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bútor Robi 6 futam után hat győzelemmel a magyar Super1600-os bajnok 2007-ben. Az év eleji tervekben szerepelt egy világbajnoki futam, de a spanyol versenyre nem jött össze annyi pénz, ami elég lett volna az autó bérlésére. Viszont most új hírekkel szolgált a gödöllői versenyző:

A spanyol VB futam dobva… helyette?
Helyette a svájci IRC futam, Rallye De Valais, október 23-25.

Ezek szerint sikerült megállapodni a Suzuki Sport Europe-al és ezek szerint Swifttel indulsz, mert ha jól tudom az volt az elképzelés, hogy egy ütőképes autóval tudj nemzetközileg megmérettetni…
A Magyar Suzuki Rt és a Suzuki Sport Europe segítségével tudunk indulni ezen a versenyen. Már korábban is szó volt róla, ha megvan a bajnoki cím, akkor a maradék bajnoki futamok helyett külföldi versenyen szeretnénk indulni.

A Suzuki Sport Europe még pénzügyileg is megtámogatta ezt a futamot, mert nem tudtunk annyi pénzt összeszedni, ami kellett ehhez az induláshoz. A Suzuki Sport Europe a marketing keretéből szánt erre pénzt, hiszen a hosszútávú terveikben mindenképp szerepel az, hogy az IRC bajnokságban is induljon autójuk.
Mi leszünk a próbamadarak, így sikerült megállapodnunk és így nyílt lehetőségünk az indulásra.

Azért nagyon nagy kockázatot nem vállaltak egy háromszoros S1600 magyar bajnok személyével, azt hiszem…
Reméljük, hogy nem fogunk rájuk és magunkra sem szégyent hozni. Nagyon szerettem volna a Swifttel indulni, hiszen reális esélyünk a jó eredményre kizárólag ezzel az autóval van. Gumiban is sikerült a legjobbat megszereznünk. A technikai háttér az százszázalékos és versenyképes.
Már csak rajtunk múlik a többi, hogy sikerül e jól felkészülnünk és hogy nem hibázunk e. Sok a kérdőjel, de a technikai háttér mindenképp megnyugtató.

Ki fog navigálni?
Imivel indulunk. Remélem addigra teljesen rendbejön és ugyanolyan jól fog navigálni és ugyanolyan felkészült lesz, mint ahogy Walesben tette, mert az Ő ottani színvonalas munkájára mindenképp szükség lesz ezen a versenyen is.

Mit tudunk a versenyről?
Rallye International du Valais.
260 kilométer gyorsasági kilométer. Technikás, hegyi utakon nagyon nagy szintkülönbségekkel. San Remo vagy Monte Carlo minőségű pályákkal.
Egyszer indultam ilyen stílusú versenyen, az iszonyatosan tetszett. Nincs nagy végsebesség, 160-nál sehol sem megyünk gyorsabban. Szeretem az ilyen pályákat, fekszik az én stílusomhoz és az elképzeléseimhez, de nem voltunk arra felé még csak síelni sem. Kíváncsian várom a tréninget és kíváncsian várom, hogy mennyire fognak tetszeni a pályák és mennyire fog gondot jelenteni esetleg a korlátok hiánya és a nagy szakadékok…

Mindenkinek új ez a verseny, ugye?
IRC futam még nem volt, tehát az IRC hivatalos mezőnyének gyakorlatilag új.
A helyi Super1600-osok és a helyi N-esek már sokszor mentek rajta, hiszen ez egy régi svájci futam, nagy hagyományokkal bír a svájci bajnokságban. Régen indultak nagy nevek  is, előkelő, jó színvonalú verseny.
Ezért is választottam ezt, mert nagyjából egyformák az esélyek, mert nem ment rajta mindenki.
A helyiekkel mindig minden szempontból meg kell küzdeni, bárhova is megy az ember.

Milyen messze van innen?
Még nagyon nem mélyedtem bele a logisztikába, mert ugye ez a navigátor barátomnak a feladata, de azt gondolom nincs nagyon közel. Ha jól emlékszem 1200 kilométer, de nagyon mélyen még nem néztem utána, hiszen két nappal ezelőtt dőlt el, hogy tudunk indulni.

A jövő évről még nem érdemes kérdeznem bármit is, ugye?
Nagy kérdőjel, sok alternatíva jár az eszembe.
Még saját magammal sem vagyok tisztában, ezzel a kérdéssel várjunk még.

A honlapod vendégkönyvében felröppentette valaki, hogy esetleg abbahagyod a versenyzést… Ez is az egyik lehetséges alternatíva?
Abszolút! Nagyon gondolkozom rajta, hogy van e értelme tovább folytatni.
Több szempontot is felállítottam és nagyon függnek dolgok attól, hogy az év vége hoz e valami nagy változást az életemben. De mint szponzoroldalról, mint jövőkép oldalról nagy a csend, nem hiszem, hogy olyan dolog történne, ami jelentősen megváltoztatja az elképzeléseimet…

Egyértelműen abbahagyni nagyon nehéz feladat. Nem hiszem, hogy meg tudom tenni, hogy például a svájci verseny után soha többet nem ülök versenyautóba. Túlságosan hozzám nőtt ez a dolog, ráadásul talán mondhatom, hogy sikeresen működött az elmúlt jó pár év és ezenkívül imádok száguldozni és a nézőknek autózni. Nem tudom egyértelműen kijelenteni, hogy vége. Morfondírozok sok dolgon és próbálom kitalálni a helyes irányt, hogy senkinek ne sérüljenek az érdekei és az elvárásai…

Van szó VFTS-ről is…
Maximálisan így van!
Nagyon úgy volt, hogy eldőlt a VFTS történet, hiszen venni szerettem volna egy autót, sajnos a versenyzőtársam, akitől vettem volna, az utolsó pillanatban meggondolta magát. Találtam egy gyönyörű autót, már épp indultam volna a pénzzel, hogy kifizessem, aztán valamiért az utolsó másodpercben meghiúsult ez a dolog. Ez egy kicsit visszavetette a VFTS projektet, de nem adom fel.

Nem lehet, hogy nagyon szereted a népszerűséget és szeretnél nézőkedvenc maradni? :)
Bömbölő motorú Super1600, VFTS… Ezt nagyon szeretik a rallyongók…
Vagy ahogy egy barátom mondta: újra szeretnék szívni… :)
Túl kényelmes körülmények között versenyzek 2001 óta és minden stimmel és klappol :)
Azt mondják, hogy a VFTS visszaadja az igazi régi hangulatot, amit például a fordos időszakban megéltem, hogy két kilométernél kiesel, vagy el sem tudsz rajtolni, folyamatosan nyakig olajos vagy, állandóan szerelni kell… Lehet, hogy erre vágyom levezetésképp… :)

Azt gondolom ezt a feelinget még félretehetjük a svájci verseny utánra...
Hát persze!
Ha úgy döntök, hogy vége, akkor egy szép nemzetközi eredménnyel befejezni szép dolog lenne…
Jó lenne sok magyar zászlót látni kint, hiszen mindig is nagyon motivált, ha éreztem a nézők szeretetét…


 

Ez a hír most jelenik meg 5948. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k