Irány a svájci IRC futam
Bútor Robi
2007-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797655363
Napi oldal:
268316
Jelenleg:
719
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robi 6 futam után hat győzelemmel a magyar Super1600-os bajnok 2007-ben. Az év eleji tervekben szerepelt egy világbajnoki futam, de a spanyol versenyre nem jött össze annyi pénz, ami elég lett volna az autó bérlésére. Viszont most új hírekkel szolgált a gödöllői versenyző:

A spanyol VB futam dobva… helyette?
Helyette a svájci IRC futam, Rallye De Valais, október 23-25.

Ezek szerint sikerült megállapodni a Suzuki Sport Europe-al és ezek szerint Swifttel indulsz, mert ha jól tudom az volt az elképzelés, hogy egy ütőképes autóval tudj nemzetközileg megmérettetni…
A Magyar Suzuki Rt és a Suzuki Sport Europe segítségével tudunk indulni ezen a versenyen. Már korábban is szó volt róla, ha megvan a bajnoki cím, akkor a maradék bajnoki futamok helyett külföldi versenyen szeretnénk indulni.

A Suzuki Sport Europe még pénzügyileg is megtámogatta ezt a futamot, mert nem tudtunk annyi pénzt összeszedni, ami kellett ehhez az induláshoz. A Suzuki Sport Europe a marketing keretéből szánt erre pénzt, hiszen a hosszútávú terveikben mindenképp szerepel az, hogy az IRC bajnokságban is induljon autójuk.
Mi leszünk a próbamadarak, így sikerült megállapodnunk és így nyílt lehetőségünk az indulásra.

Azért nagyon nagy kockázatot nem vállaltak egy háromszoros S1600 magyar bajnok személyével, azt hiszem…
Reméljük, hogy nem fogunk rájuk és magunkra sem szégyent hozni. Nagyon szerettem volna a Swifttel indulni, hiszen reális esélyünk a jó eredményre kizárólag ezzel az autóval van. Gumiban is sikerült a legjobbat megszereznünk. A technikai háttér az százszázalékos és versenyképes.
Már csak rajtunk múlik a többi, hogy sikerül e jól felkészülnünk és hogy nem hibázunk e. Sok a kérdőjel, de a technikai háttér mindenképp megnyugtató.

Ki fog navigálni?
Imivel indulunk. Remélem addigra teljesen rendbejön és ugyanolyan jól fog navigálni és ugyanolyan felkészült lesz, mint ahogy Walesben tette, mert az Ő ottani színvonalas munkájára mindenképp szükség lesz ezen a versenyen is.

Mit tudunk a versenyről?
Rallye International du Valais.
260 kilométer gyorsasági kilométer. Technikás, hegyi utakon nagyon nagy szintkülönbségekkel. San Remo vagy Monte Carlo minőségű pályákkal.
Egyszer indultam ilyen stílusú versenyen, az iszonyatosan tetszett. Nincs nagy végsebesség, 160-nál sehol sem megyünk gyorsabban. Szeretem az ilyen pályákat, fekszik az én stílusomhoz és az elképzeléseimhez, de nem voltunk arra felé még csak síelni sem. Kíváncsian várom a tréninget és kíváncsian várom, hogy mennyire fognak tetszeni a pályák és mennyire fog gondot jelenteni esetleg a korlátok hiánya és a nagy szakadékok…

Mindenkinek új ez a verseny, ugye?
IRC futam még nem volt, tehát az IRC hivatalos mezőnyének gyakorlatilag új.
A helyi Super1600-osok és a helyi N-esek már sokszor mentek rajta, hiszen ez egy régi svájci futam, nagy hagyományokkal bír a svájci bajnokságban. Régen indultak nagy nevek  is, előkelő, jó színvonalú verseny.
Ezért is választottam ezt, mert nagyjából egyformák az esélyek, mert nem ment rajta mindenki.
A helyiekkel mindig minden szempontból meg kell küzdeni, bárhova is megy az ember.

Milyen messze van innen?
Még nagyon nem mélyedtem bele a logisztikába, mert ugye ez a navigátor barátomnak a feladata, de azt gondolom nincs nagyon közel. Ha jól emlékszem 1200 kilométer, de nagyon mélyen még nem néztem utána, hiszen két nappal ezelőtt dőlt el, hogy tudunk indulni.

A jövő évről még nem érdemes kérdeznem bármit is, ugye?
Nagy kérdőjel, sok alternatíva jár az eszembe.
Még saját magammal sem vagyok tisztában, ezzel a kérdéssel várjunk még.

A honlapod vendégkönyvében felröppentette valaki, hogy esetleg abbahagyod a versenyzést… Ez is az egyik lehetséges alternatíva?
Abszolút! Nagyon gondolkozom rajta, hogy van e értelme tovább folytatni.
Több szempontot is felállítottam és nagyon függnek dolgok attól, hogy az év vége hoz e valami nagy változást az életemben. De mint szponzoroldalról, mint jövőkép oldalról nagy a csend, nem hiszem, hogy olyan dolog történne, ami jelentősen megváltoztatja az elképzeléseimet…

Egyértelműen abbahagyni nagyon nehéz feladat. Nem hiszem, hogy meg tudom tenni, hogy például a svájci verseny után soha többet nem ülök versenyautóba. Túlságosan hozzám nőtt ez a dolog, ráadásul talán mondhatom, hogy sikeresen működött az elmúlt jó pár év és ezenkívül imádok száguldozni és a nézőknek autózni. Nem tudom egyértelműen kijelenteni, hogy vége. Morfondírozok sok dolgon és próbálom kitalálni a helyes irányt, hogy senkinek ne sérüljenek az érdekei és az elvárásai…

Van szó VFTS-ről is…
Maximálisan így van!
Nagyon úgy volt, hogy eldőlt a VFTS történet, hiszen venni szerettem volna egy autót, sajnos a versenyzőtársam, akitől vettem volna, az utolsó pillanatban meggondolta magát. Találtam egy gyönyörű autót, már épp indultam volna a pénzzel, hogy kifizessem, aztán valamiért az utolsó másodpercben meghiúsult ez a dolog. Ez egy kicsit visszavetette a VFTS projektet, de nem adom fel.

Nem lehet, hogy nagyon szereted a népszerűséget és szeretnél nézőkedvenc maradni? :)
Bömbölő motorú Super1600, VFTS… Ezt nagyon szeretik a rallyongók…
Vagy ahogy egy barátom mondta: újra szeretnék szívni… :)
Túl kényelmes körülmények között versenyzek 2001 óta és minden stimmel és klappol :)
Azt mondják, hogy a VFTS visszaadja az igazi régi hangulatot, amit például a fordos időszakban megéltem, hogy két kilométernél kiesel, vagy el sem tudsz rajtolni, folyamatosan nyakig olajos vagy, állandóan szerelni kell… Lehet, hogy erre vágyom levezetésképp… :)

Azt gondolom ezt a feelinget még félretehetjük a svájci verseny utánra...
Hát persze!
Ha úgy döntök, hogy vége, akkor egy szép nemzetközi eredménnyel befejezni szép dolog lenne…
Jó lenne sok magyar zászlót látni kint, hiszen mindig is nagyon motivált, ha éreztem a nézők szeretetét…


 

Ez a hír most jelenik meg 5958. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k