Irány Miskolc!
Az Országos Rallye Bajnokság második futamát fogják
vélhetően újból rengetegen megtekinteni a hétvégén Miskolcon, hiszen április
27-29. között kerül megrendezésre a 14. MC Rally. (MC mint Miskolc City…)
A
rallye a legnépszerűbb technikai sportág és a Miskolc környéki pályák a
hagyományokból adódóan is messze a legnézettebbek, legkedveltebbek. A verseny
rendezői a korábbi főtámogató kiválása óta minimális büdzséből próbálják a évről
évre a rendezvényt biztonságosan és élvezhetően megrendezni.
Az egri megmérettetésben a Turi-Tóth páros Skoda Fabia WRCje
győzött Benikék Fordja és Asi Mitsubishije előtt. A mezőkövesdi reptéren
megrendezett prológon ugyan kiszakadt Turiék jobb hátsó kereke, de ez nem
zavarta Őket abban, hogy a másnapi Eger környéki pályákon ne tudjanak meggyőző
előnyt összeszedni és végig vezetve végre befejezni egy futamot, ami tavaly
nagyon nehezen sikerült a tehetséges egri pilótának…
Az új pontozás szerint
Turiéknak 25, Benikéknek 20, Asiéknak 17 pont áll az éves tabellán a nevük
mellett.
Nem volt a START Autó Eger Rallye indulói között Ifj.Tóth János, sokszoros
magyar bajnok, aki a tavalyi évet a második helyen zárta a 307WRC-vel.
Janika hűséges maradt a Peugeothoz, vagy mondhatjuk így
is, a Peugeot továbbra is bízik Janikában és idén egy új irányba indulnak el.
Magyarországon először láthatunk Miskolcon S2000-es kategóriájú autót, ami nem
más, mint az újonnan elkészült Peugeot 207 S2000. Az autóval idén 3 aszfaltos
versenyt terveznek a hazai bajnokságban és az Intercontinental Rallye
Championship (IRC) futamaiból is három van tervben az oroszlános csapatnak.
Az autó turbó nélküli, 2 literes szívómotorral szerelt és mind a négy kerék
hajtva van. Mindenki kiváncsian várja, hova lehet ez elég a sok WRC és a turbós,
összkerekes Mitsubishik között… Janika szerint az ötödik és 10. hely közé
kellene beférni…
Ha már WRC, akkor itt is beszélhetünk újdonságról, hiszen ugyan
Egerben ott volt már Vizinék új, kereklámpás Subaru WRC-je, de a Prodrive mérnök
"segítsége" kicsit balul sült el és az autót egy programcsere után nem tudták
beindítani. Mindez még a verseny előtt történt a nézők és természetesen a csapat
nem kis bánatára.
Egyből kettő ilyen Subaru is várható Miskolcon, hiszen ma
érkezett meg Herczig Norbiék kék üdvöskéje, amitől még jobb eredményeket vár a
Korda féle csapattal és némi márkatámogatással felálló Herczig-Csökő páros.
Egerben a negyedik hely jutott Herczigéknek, és
legalább erre a helyre, de még ennél jobbakra is joggal pályázhat az első
versenyen technikai hiba miatt kieső, Tagaiék Octavia WRCjét "megöröklő" Turán
Frigyes. Frici nyerte a prológot, az első gyorsaságin is a legjobb háromban
autózott, aztán a benzinbefecskendező hibája miatt elolvadt egy dugattyú és ki
kellett állniuk. Hosszú teszt után bizakodik a korábbi hegyi és pályamenő Turán
egy jobb helyezésben.
Tagaiék ugyan neveztek Egerre és Miskolcra is, de a napokban
kiderült, a WRC számba menő Mitsubishi Lancert most sem láthatja a közönség.
Tagai Tomi elmondása szerint nem lenne energiájuk és nem tudnának kellőképpen
odafigyelni a csapatmunkára, hiszen a sajátjukon kívül még három autó is TRT-s
sátor alatt áll majd a szervizparkban, hisz Janikáék Peugeotja és Turánék
Octavia WRC-je mellett N csoportos Subarut is vállal a budakeszi székhelyű Tagai
Racing Technology.
Az N csoport említésével eljutottunk az N4
kategóriához, ahol Mitsubishire már komoly flottakedvezményt lehetne kapni,
hiszen legutóbb is majdnem 25 háromcsillagos gördült át a rajtdobogón. Sokáig a
tavalyi bajnok Maticsnak állt a zászló, nagyot csatázott az EvoVI-osával Elekék
EvoIX-ese ellen, de az utolsó körben Matics Misiék "eldobták" a vasat és így
Elek István és csinos navigátornője, Budai Annamária vihette haza a győztesnek
járó kupát és pontokat. A második helyre a közönségkedvenc Balázs Öcsi futott
be. Úgy látszik, aki egy Ladát el tud gyorsan terelgetni, azt nem nagyon zavarja
a kormány, ha arról van szó, hogy egy kicsit nagyobb, kicsit több hajtott
kerékkel bíró autóval is gyorsan közlekedjen. Harmadik a gokart sikerek után
méltán reményteli ifjú titán, Magyar Miklós.
A Super1600-os kategória is erősen felszívta magát. A Suzuki Team
Hungary színeiben induló Bútor és Ollé ugyan az első versenyen még csak a "régi"
Ignisekkel tudott elindulni, de ez nem zavarta a két pilótát, hogy az esztergomi
gyár nagy megelégedésére az első két helyre hozza be a kis sárga Suzukikat.
A napokban elkészültek a Swiftek is, amivel a két páros egy komoly teszt
után már őszintébben nyilatkozhatta: a Swiftek sokkal kezesebbek, mint az
Ignisek.
Mindenki sokat várt Kakusziéktól és az új
szerzeményüktől, a Renault Clio S1600-tól, de sajnos az Ő egri versenyüket egy
defekt már az elején kerékbe törte és csak a harmadik helynek tudtak örülni.
Azóta egy cseh bajnoki futamon sikerült néhány karcot szerezni a Clio-ra, de a
kiskőrösi testvérpár karosszériás csapata jó munkát végzett, hisz új
fényezéssel, de ott lesznek Miskolcon.
A miskolci program már szinte megszokott…
Pénteken délelőtt gépátvétel és a délután fél6-tól a méltán
népszerű: prológ.
A salakmotor pályán kell két kört megtenni a 120 fős
mezőnynek, ami így önmagában nem hangzik nagy látványosságnak, de az aréna
hangulata és a nézők önfeledt ünneplése igazi, felejthetetlen élményt nyújt a
versenyautóban ülőknek és a palánkon kívülről szurkolóknak
egyaránt.
Szombaton a négy gyorsasági szakaszt kétszer teszik meg a
versenyzők, ezzel mintegy 65 gyorsasági kilométert hagyva maguk mögött.
Újdonság, hogy előkerült egy régi, híres pálya, a
Bükkszentlászló-Bükkszentkeresztesi gyorsasági is. Ezt a szakaszt vasárnap már
az ellenkező irányból kell leggyorsabban abszolválni. A céldobogón azok
hajthatnak keresztül, akik a prológon kívül teljesítették a két napra kiírt 16
gyorsasági szakaszt…
Az összesen 711 kilométert és ebből 146-ot nagyon gyorsan autózó első
osztályú mezőnyhöz vasárnap csatlakozik a Csillagvár-Yokohama Rallye2 bajnokság
mezőnye is.
A rallye2-esek első idei futama lesz a 14.MC Rally. Majdnem 70
páros szeretne egy jót és látványosat autózni az első osztály mezőnye
után.
Ingyenesen letölthető műsorfüzet:
