Pár nap és a rallycross Európa-bajnokság Magyarországra érkezik! Juhé!
Két évet vártunk erre a pillanatra, de megérte. Legutóbb Greinbachban versenyeztek az ászok, ahol természetesen nem múlt el lökdösődés, kipörgetés nélkül a SuperCars döntője. Az osztrák volt a harmadik menet, és a kiegyenlített mezőnyre, vagy egyesek szerencséjére, mások szerencsétlenségére is foghatjuk, hogy eddig három győztes avattak. A sztárok közül egy-egy futamot nyert az amerikai Tanner Foust és az orosz Timu Timerzianov, de mivel mindketten kihagytak egy versenyt, így egyelőre várniuk kell arra, hogy valamelyikőjük átvegye a vezetést.
Talán épp Nyirád hoz fordulatot!
Az amerikai fenegyerek legutóbb nem állt rajthoz, mert a GRC-ben is versenyez, ami számára fontosabb, mint az EB, viszont a magyar futam benne van a versenynaptárában. Timur, a partizán az angol futamtól maradt távol, no, nem önszántából, vízum problémák miatt nem hagyhatta el a londoni repteret.
Hozzánk jön, már csak azért is, mert Greinbachból csak átgurul Kenneth Hansen vezette csapat, és hozzák a csodafegyvert, a Citroen DS3-at. Amivel Timerzianov megnyerte az osztrák viadalt.
Három menet után a legjobban az angol Doran áll, bár ezúttal is volt egy kis kakaskodás, amiben nem volt vétlen. Három ponttal vezet a norvég Hvaal előtt, aki a C4-essel másodszor végzett a második helyen, majd a tabellán Timerzianov következik újabb három pont hátránnyal.
a RALLYCROSS.HU videója az osztrák döntőről
A csapatok zöme egyenesen Greinbacból érkezik Nyirádra, így már szerdától megélénkül az élet a pályán. Van, aki itt, mások még Greinbachban nyalogatják a sebeiket – érts, helyre pofozzák a sérült autókat -, hogy aztán szombaton a szabadedzésen már makulátlan állapotú versenyparipákkal vonuljanak a szabadedzésre, majd az időmérőre, és délután már az első éles bevetésen, az első előfutamon is átesik a brigád.
Néhány kérdést tettünk fel a verseny sajtófőnökének, Budai Ferencnek, a rendezvénnyel kapcsolatban:
Idén újra Rallycross EB-nek adhat otthont a nyirádi pálya.
Mi volt az oka, hogy tavaly kimaradt és mit kellett tenni azért, hogy idén újra láthassuk a rallycross krémjét? Jelenleg verseny folyik a rendezők között minden évben a következő évi rendezés jogáért. Ezt úgy kell érteni, hogy egy évben a 10 bajnoki futam közül az utolsó 2 vagy 3 versenyrendező a következő évben kimarad, mert a leggyengébb pontot érte el az éves összesítésben. Az értékelés a minden versenyen állandó FIA Megfigyelői értékelésből és az FIA Felügyelői értékelésből áll.
Az, hogy visszakaptuk a rendezést, több dolognak köszönhető: egyrészt a nyirádi pálya vonalvezetése és karakterisztikája Európa-szerte közismert és a versenyzők által is nagyon kedvelt, másrészről „jópont”-ként értékelte az FIA Off Road Bizottsága, hogy a tavalyi évben sikeresen megrendeztünk egy Autocross Európa-bajnoki futamot.
Miben változott a pálya a tavalyi/tavalyelőttihez képest? Az FIA pályalicencet háromévente kell megújítani. Az FIA kijelölt inspektora szemlézi a pályát és adja meg a licencet, ha a pálya minden biztonsági előírásnak megfelel. A pálya apróbb dolgokat leszámítva (pl. meghosszabbítottuk a joker kör kijáratát), nem módosult, viszont minden biztonsági eleme a pályának szabványos, így a legmagasabb elvárásoknak is eleget tesz a pálya.
Néhány mondatban mondd el, kérlek, hogy mikor milyen programmal várjátok a nézőket. A három divízió és azon belül is a királykategória, a SuperCars 550 lóerős autóinak csatája mellett vasárnap légi show-val kápráztatjuk el a nézőket, a döntő futamok előtt, 14:30-tól. Folytatva a sort – amikor is a tavalyi nyirádi Autocross EB-n betétprogramként Besenyei Péter repülte világbajnoki programját-, idén Veres Zoltán, műrepülő Európa-bajnok és többszörös Guiness rekorder Dubaiban is nagy sikerrel bemutatott programjával ad ízelítőt légi akrobatikából a pálya felett. Újnak számító és egyre kedveltebb elem a versenyzői dedikálás, ahol a nézők személyesen találkozhatnak a legnagyobb nemzetközi sztárpilótákkal: versenyzői dedikálás 14 órától lesz a tribünön.
A könnyebb és gyorsabb bejutás érdekében segíts, a nézők mikortól és honnan tudják megközelíteni a pályát? A nézők számára a pálya kizárólag a tapolcai útról (irányból) közelíthető meg. Nyitás szombaton 8, vasárnap 7 órától.
Milyen belépőjegy árakkal számolhatnak a kilátogatók? A hétvégi depóbelépésre is jogosító jegyünk 6200 Ft, de a vasárnapi nézőtéri jegy már 4200 Ft-tól elérhető. (külön szombati jegyet nem árusítunk, csak hétvégi és vasárnapit) 14 éves korig a belépés ingyenes.
MNASZ Licensszel be lehet ingyen menni a versenyre? Ez a verseny az Off Road szakág egyik legfontosabb ünnepe, ezért úgy döntöttünk, hogy 2012-re érvényes Off Road licencszel rendelkező versenyzők ingyen látogathatják a versenyt és szurkolhatnak a 14 induló magyar pilótának.