|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Az idei évben is Vas megyében kezdődik a sokak által „igazinak” titulált rali, a murvás versenyek rövidke sora. A térség, a pályák jellege ismert és egyaránt közkedvelt a versenyzők és nézők köreiben. A verseny programjáról, az idei lehetőségekről és kihívásokról Markó Tibor rendezőt kérdeztem.
Kissé döcögősen, de április végére kezd kialakulni az idei rali versenynaptár is. Az a tény, hogy már a kezünkben tarthatjuk az ISEUM Rallye 2017 programajánlóját, talán értékelhető pozitív jelként.
Hát nem te szoktad csinálni ezeket a programajánlótervezeteket? :))
Ahogy látom ez mostani „Programajánló” című dokumentum is a verseny alapvető információit tartalmazza. Nyilván a hivatalos versenykiírás lesz a primer információ. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a versenykiírást már múlt hét végén jóváhagyta az RSB, így most már aggódva várjuk, hogy az MNASZ többi illetékese mikor adja ki az engedélyszámát. Az érvényben lévő szabályok szerint a versenykiírást addig nem publikálhatja a rendező, amíg nem kapja meg a szövetségtől az engedélyszámot. A szabály az szabály.
Tehát sínen van a dolog?
A verseny megvalósulásának lehetősége adott. Csapatunk szokásos magja dolgozik azon, hogy a verseny megvalósuljon, lehetőleg minél magasabb színvonalon. Akadnak még megoldandó feladatok, de ez normális ilyenkor. Persze, majd csak nyugtával dicsérjük a napot. Az a biztos.
Melyik mezőnyöket várjátok idén Szombathelyre?
Az eredetileg ígértek, beharangozottak szerint Szombathelyen, a verseny hétvégéjén a Rallye 1 (ORB), az Rallye Challenge (ORC), és a Rallye2 OB-k mezőnye mellett a Historic Challenge is képviselteti magát. És a korábbi években tapasztaltakhoz hasonlóan a szombati versenynapon vendégül láthatjuk a Riverside Baja tereprali zóna futam indulóit is. Így lesz teljes szereplőgárda.
És kinek, mit kínáltok? Menjünk sorban! ORB, ORC?
Mindenekelőtt szeretném elmondani, hogy az idei évben kifejezett szándékunk, hogy a pályabejárás ne csupán a tavalyi itiner „leporolásáról” szóljon. Ennek megfelelően ezen a versenyen összesen 5 különböző helyszínnel várjuk a nevezőket, az ORB+ORC mezőny 7 féle gyorsaságit, a Rallye2 és Historic Challenge 6 féle pályát teljesít majd. Mindebből egyetlen olyan van, ami a tavalyi programban is szerepelt. Sikerült egy új helyszínnel is gazdagítanunk a palettát, és a vasárnapi program minden indulót érintő desszertje a 25,65km hosszú „power stage” lesz. És a hab ezen a desszerten pedig az, hogy az ORB+ORC eleje már 14:30h-kor, míg a Rallye2+ Historic Challenge eleje pedig 16:00h-kor már parc fermében lesz, azaz, a jó hangulatú versenyt követően emberi időben indulhatnak haza a versenyzők és a csapatok. Röviden: a lehetőségeinkhez mérten igyekeztünk felfrissíteni a versenyt.
![]() Szóval akkor: ORB, ORC?
A programjuk zanzásítva:
csütörtök pályabejárás, Pirelli teszt, HIVATALOS TESZT,
péntek pályabejárás, adminisztratív és technikai átvételek, és ha sikerül megvalósítanunk, akkor péntek délután kvalifikáció, majd sötétedés után rajtceremónia, és kis hazánkban elsőként, itt, Szombathelyen valósulhat meg, hogy a verseny mezőnyét a megyei jogú város főterén „állítjuk ki”, azaz, itt alakítjuk ki az éjszakai gyűjtőt (PF).
szombat 2 helyszínen, 6 gyorsasági (3 „kör”), 3 féle verzióban, összesen közel 60km gyorsaságival. Az első autó 16:49h-kor áll be a PF-be.
vasárnap 3 helyszín, 5 gyorsasági (2 „kör”), 4 féle verzióban, összesen több mint 70km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz 25,65km hosszú legyen, csak, hogy ne legyen sétagalopp a vége. A cél ceremónia 14:02h-kor kezdődik, az első autó pedig 14:30h-kor áll PF-be.
Így az ORB és ORC mezőnye összesen több mint 130km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen.
És a Rallye2, Historic Challenge?
A legfontosabb, hogy a Rallye2 versenyzőkkel folytatott kommunikáció eredményeként „nagy versenyt” rendezhetünk nekik is, hiszen 95km gyorsaságival, rajtceremóniával, 2 nap versennyel és 1,5-ös szorzóval várjuk Őket idén! :o)))
csütörtök Pirelli teszt, HIVATALOS TESZT és akár már csütörtökön is járhatnak be pályát, nem jelent előnyt, hiszen korlátozott a pályabejárás (max.4.)
péntek pályabejárás, adminisztratív és technikai átvételek. Az idei esztendőben végre a Rallye2 – és a His CH – mezőnye is részt vehet a rajtceremónián, és ők is részesei lehetnek a főtéren kialakított úttörő Rallye kiállításunknak, hiszen Ők is ide érkeznek majd éjszakai gyűjtőbe (PF).
szombaton Már szombaton is versenyezni fog a Rallye! 2 helyszínen, 1-1 gyorsasági (1 „kör”), összesen több mint 23km gyorsaságival. Az első autó 18:24h-kor áll be a PF-be.
vasárnap 3 helyszín, 5 gyorsasági (2 „kör”), 4 féle verzióban, összesen több mint 70km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz 25,65km hosszú legyen, csak, hogy ne legyen sétagalopp a vége. A cél ceremónia 15:32h-kor kezdődik, az első autó pedig 16:00h-kor áll PF-be.
Így a Rallye2 és a Historic Ch mezőnye összesen több, mint 94km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen.
![]() Az MRT versenyeken már megszokhatták a versenyzők az extrákat. A fentiekből is kitűnik, hogy idén is lesz pár ilyen.
OK, marketingeljünk. Továbbra is úgy gondolom, hogy fontos olyan, a szabályi előírásokon és az elvárhatón felüli szolgáltatásokat is előkészítenünk, amelyek a versenyzők komfort érzetét, hangulatát érintik.
Az idei évben is több ilyen jellegű dolgot is előkészítettünk: hivatalos teszt, rajtceremónia mindenkinek, élő rallye kiállítás, azaz, Parc Fermé a város Főterén, természetesen idén is lesz autómosás az útvonalon, 25,65km-es power stage mindenkinek, 1,5-ös szorzó a Rallye2-nek, a kiszolgáló járművek egy részét beengedjük a szerviz területre és persze lesz egy kis energia utánpótlás is. Remélem, ezekkel a szolgáltatásokkal is sikerül vonzóbbá tennünk versenyünket.
Szóba került a hivatalos teszt...
Ezzel kapcsolatban egy R1-es csapatvezető verset is írt: „Ha valaki még nem találta meg a megfelelő murvás setup-ot Kánón, akkor azt májusban várjuk Káldon!” ;o)
A programajánló elején megtalálható a teszt infó csak úgy, mint a verseny hivatalos weboldalán: www.savariarallye.hu-n. 2017. május 18. csütörtökön, 14:00 – 19:00h között lesz a teszt, Káldon, 3,90km hosszan. A teszt megrendezéséhez min. 20 nevező szükséges, és előzetesen regisztrálni kell a rallyeoffice@gmail.com-on.
![]() Kérted, hogy beszéljünk az előfutási lehetőségről.
Igen! A biztosítási tervünk hiánytalan megvalósítása érdekében még néhány előfutó jelentkezését el tudjuk fogadni. Azon versenyzői tapasztalattal rendelkező érdeklődők jelentkezését várjuk, akik az FIA vonatkozó biztonsági szabályainak (egyáltalán nem teljesíthetetlen) betartását vállalni tudják. Akit érdekel a lehetőség, keressen bennünket a részletekért a marcoracingteamkft@gmail.com címen.
Nevezési zárlat?
Közeledik! 2017. május 12. (péntek)
Ez a hír most jelenik meg 9496. alkalommal
címkék: ISEUM
![]() 2017.05.19-21.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |