Ismét a klasszikus szendrői raliutakon az RTE!
A rendező ajánlója
2011-07-21
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
697512315
Napi oldal:
147472
Jelenleg:
2406
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

ismet_a_klasszikus_szendroi_raliutakon_az_rte_1

A Rali-túra Bajnokság a következő hétvégén érkezik el az ötödik állomására, ami a VI. Vectra-line Szendrő Rallye keretein belül kerül lebonyolításra. A verseny Szervező bizottság vezetőjét, Braun Krisztiánt kérdezgettem mi is várható ralis szemszögből ezen a júliusi utolsó hétvégén.

A versenykiírásban nagy betűkkel kiemeltétek, hogy ismét a klasszikus ralipályákon szervezitek a versenyt…
Valóban visszatérünk a régi-új pályákhoz: Meszes – Rakaca; Viszló - Hídvégardó. 2006-ban kezdtük el szervezni a Szendrő ralit ezeken a pályákon. Aztán közkívánatra ugyanezeken a szakaszokon egymás után 3 éven keresztül rendeztük a versenyeket. Hiszen a környéken ezek számítanak talán a legtechnikásabb és leghosszabb pályáknak. A rali első- és a másodosztály is sokat használta ezen utakat a Miskolc ralik alkalmával is. A túrásoknak pedig ez 2006-ban került bele először a programjába. 2009 után átszerveztük a versenyt a másik oldalra – Abod, Galvács irányába. Idén pedig újítani szerettünk volna, így visszatértünk a régi klasszikus pályákra. S hogy a régi egyhangúságot megtörjük, most a másik irányba kell majd teljesíteni a versenyt ezeken a szakaszokon. Így lesz a régi pályákból újdonság, hisz ebbe az irányba még sosem ment az RTE mezőnye.

Milyenek az útviszonyok, melyik rész lesz technikás?
No és a lassítók?
A kettő szakasz közül a hosszabbik az a 11km-es gyors, Rakaca – Meszes lesz. Talán ez a technikásabb út is. Erre a jó minőségű aszfalt a jellemző, ami persze helyenként kellően szűk és dobálós, illetve egy-két szélesebb és gyorsabb kanyar is színezi a gyorsot. Klasszikusan a pálya közepén van az a rész, ahol eléggé megközelíti az út a Rakaca patakot, s itt gyakran szoktak a patakban, vagy annak a közelében landolni a raliautók. Nos ez a rész lesz véleményem szerint az egyik legnagyobb kihívás a versenyzőknek.

A másik pályánk Hídvégardó – Viszló között van, ami inkább tempósabb gyors. De ott is váltakoznak a szélesebb és a keskenyebb útszakaszok. Illetve még a változó útminőség tréfálhatja meg a résztvevőket, hiszen az út közepén elég sok helyen töredezettebb az aszfalt, így apróbb kavicsok és felhordások várhatók majd.

A szervizpark idén is Szendrőn lesz. De pontosan hol is?
Valóban Szendrőn lesz és új helyszínen. A Nagyállomás utcában alakítjuk ki, ami egy újonnan készült kétsávos útszakasz a város szélén, de még lakóépületek környezetében. Itt lesz 1,5 km hosszan a szervízpark és a hozzá szükséges kényelmi szolgáltatások a versenyzőknek és a szervizeseknek (büfé, mobil wc-ék,…). Az utca egyirányúsítva lesz, hogy a biztonságos szervízeléshez minden adott legyen. Így a versenyzők az út egyik oldalát fogják majd tudni használni vasárnap. Nagyobb létszám estén sincs aggodalomra ok, hiszen elég hosszú az utca így el fogunk férni.

Ha már így a létszámot említetted… Tavaly körülbelül 80 autó állt a rajthoz vasárnap. Idén mennyi nevezőre számítotok?
A pénteki nevezési zárlatig nem tudok semmi biztosat mondani. Általában az utolsó pillanatban szokták csak leadni a nevezéseket a versenyzők. Most is így lesz szerintem. Idén ez nem az utolsó verseny lesz a bajnokságban, hanem az ötödik. Így azt gondolom, hogy olyan 100 körüli nevezésre számíthatunk.

Akkor csináljunk kedvet a versenyzéshez az olvasóknak és rajongóknak! Miért is érdemes erre a versenyre nevezni?
Elsősorban azért, mert klasszikus rali pályákon fog zajlani a verseny. Nem pedig egy olyan helyen, ahol frissen aszfaltozott, széles utak vannak, ami inkább pályaversenyzéshez hasonlíthatnak. Ezek az utak tipikus dobálós, egyik kanyarból a másikba való ralizás élményét nyújtják természetesen kevés egyenessel. S nem elhanyagolható szempont, hogy a lassítók száma sem lesz jelentős. Azt gondolom, hogy a rali-túra felnőtt már ahhoz a szinthez, hogy közel annyi lassítóval, mint az első osztálynak le tudjuk bonyolítani a versenyét. Az RTE már rég nem amatőr mezőnynek számít, ezért nyugodt szívvel próbáljuk meg körülbelül 4-5 lassítóval gyorsonként leszervezni a versenyt.

A másik csábító tényező, hogy nagyon kedvező az etap – gyorsasági arány, ami 31%! Összesen kb. 60 km lesz a gyorsok teljes hossza. Szerencsére a két gyorsasági egymáshoz nagyon közel van. A viszlói céltól 5km-re kezdődik a kettes gyors rajtja, illetve a kettes gyors végétől kb. 8-9km-re van a szervizpark. Tehát rövid, pörgős és izgalmas versenyt tudunk csinálni a VI. Vectra-line Szendrő Rallye keretein belül.

A nézőknek, rajongónak mit ajánlasz honnét érdemes nézni a ralizókat?
Készítettünk térképeket a versenyhez, s ezeket a versenykiírásban is közzétettük, illetve elérhető a hivatalos honlapon is www.szendro.hu/rally - n. Csináltunk pályaajánló videót is, ami mind a nézőknek, mind a versenyzőknek hasznos lehet, hogy mire és hol kell vigyázni, illetve hova érdemes állni.

A helyi adottságokat tekintve inkább a magasabb domboldalakat ajánlom a nézők számára. Rakaca- Meszes között az egyik oldal a patak part, ami alkalmatlan verseny nézésre, de a másik oldal az a domboldal, ami viszont tökéletesen megfelel erre a célra. Megközelíthetőség szempontjából Meszes az első állomás a Miskolc felől érkezőknek. Tehát Meszes végénél a cél előtt van egy-két kanyar, ami biztonságosnak mondható, ugyanakkor látványos is. Aki viszont pályazárás előtt (reggel 7 óra előtt) még be tud menni ide, annak Rakaca környékét ajánlom, ott vannak azok a bizonyos kanyarok, visszafordítók, ahol a patakba szoktak esni az autók.

Kérném a kedves nézőket, hogy ha esetleg beesik egy autó annyiban segítsék a pályabíró munkáját, hogy legyen olyan ember közöttük, aki a következő autót lassítja (természetesen a saját testi épségét ezzel nem veszélyeztetve!) vagy segítenek kiszedni az autót az árokból.

Aki pedig kedvet kapott ezek után,
az ne késlekedjen, hanem nevezzen!


Itt található a kiírás és a nevezési lap is:
http://www.duen.hu/hirek/szendroi_kiiras

 

Ez a hír most jelenik meg 3842. alkalommal
címkék: RTE, Szendrő
Share |
Rali-Túra Bajnokság 2011
VI. Vectra-Line Szendrő Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k