SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Itt az első - ott az utolsó
Szabó Gergő
2008-10-28
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
773937513
Napi oldal:
108145
Jelenleg:
945
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szabó Gergőék októbere meglehetősen mozgalmasra sikeredett. A csapat idén a hazai pályákon csak vendégségben van: a román bajnokságban versenyez. A nyirádi verseny azonban kivétel volt, mert - ahogy elmondta -, ez az egyik kedvenc versenye, és Magyarország legjobb murvaversenye - így nem hagyhatta ki. De az elmúlt hétvégén kipipálhatták az utolsó romániai futamot is… De erről majd meséljen Gergő.

- Mindig azon lovagoltam, valahányszor beszéltünk, hogy mikor versenyzel újra Magyarországon és magyar pályákon. Ez most Nyirádon végre így volt. Milyen volt újra itthon versenyezni?
- Nagyon jó volt, nagyon élveztük, bár az eleje egy kicsit nehezen indult. Problémáink voltak a hajtással: csak hátsókerék hajtású volt az első szervizparkig az autó. Ott kiküszöböltük, és utána nagyon élveztük a hátralévőket. Mondhatom, hogy jó volt újra itthon is versenyezni. Nyirád egyébként a kedvenc pályáim közé tartozik, és úgy gondolom, hogy ez a legjobb murvás verseny is Magyarországon, úgyhogy csak jót tudok mondani.

- Hogy fogadtak a nézők és a versenytársak?
- Az az igazság, hogy kint is nagyon sok magyar van Erdélyben. De szomorúan láttam itthon, hogy nagyon kevés néző volt. A versenytársakban is nyilván benne volt a kérdés, hogy mennyire tudok majd gyors lenni, de bennem is. Abszolút jó, kellemes volt velük a viszony és az egész hangulata is a versenynek, minden szempontból jól éreztük magunkat. Sőt, azt vettem észre, hogy az N-es hazai mezőny mennyit erősödött tavaly óta: akkor voltunk talán 3-4-en, akikre azt mondtam, hogy tudna versenyt nyerni, most pedig van legalább 7-8 ember is a csoportban, akik, ha jól jön ki a lépés, tudnak versenyt nyerni. Lásd a Balázs Öcsit, aki az utolsó gyorson megforgott egyszer és azzal a pár másodperc kieséssel egyből három hellyel került hátrébb.

- Most, hogy szóbahoztad az N-es mezőnyt, te látsz abban fantáziát, hogy nem lesznek jövőre WRC-k és az N-es autók lesznek úgymond a top-kategória?
- Én abszolút igen, hiszen ilyen bajnokságban versenyzem most is. Nem gondolom azt, hogy ettől még kevesebb néző lenne, mert most is nagyon kevés néző volt ezen a versenyen is. Úgy gondolom, hogy sokkal nagyobb csaták alakulhatnak ki, mint ha adott esetben évről-évre 2-3 ember az, aki olyan technikát tud felvonultatni WRC-ben is, vagy aki mögött olyan háttér van, úgy bajnokságot nyerni unalmas. Szerintem sokkal jobb, ha van 20-25 ember.

- Ha így lesz jövőre, akkor elindulsz itthon?
- Nem fogok itthon indulni, mert a román csapatommal megbeszéltük már 2009-et. Számítanak ránk jövőre is, ott vannak a támogatóink, ott a csapatom, akik segítik a versenyzésemet, ezért nem is nagyon kerestem Magyarországra szponzorokat, azok pedig nem jellemző, hogy házhoz jönnének… Elég nekem az a 8 verseny egy évben, de 1-2 versenyen esetleg elindulunk Magyarországon, úgy ahogy tettük idáig is.

- Most kategória harmadik lettél. Amikor beneveztél a versenyre, akkor ide vártad magad?
- Nem, szerettem volna egy kicsit előrébb végezni, de a történtek ismeretében abszolút nem vagyok csalódott. Belekalkulálva a kis problémánkat, azt hiszem, hogy ott lehettünk volna az elejében is. Mondjuk az Asi nagyon gyors volt és őt tényleg nehéz lesz megverni bárkinek.

- Szerinted mitől ilyen gyors Asi?
- Fogalmam sincs. Úgy érzem, hogy ő foglalkozik a legtöbbet a mezőnyben ezzel a sporttal, ez az élete. Iszonyú sokat tesztel, iszonyú sokat tréningezik. Nagyon precízen írja fel a pályákat, más itinert is használ, állandóan fejlesztgetnek. Ettől mindenképpen gyors, viszont szemre rossz nézni, ahogy megy… A nézőknek annyira talán nem tetszik, de az tény, hogy nagyon gyors és eredményes.

- Viszont nem csak ez a feladat várt rád, rátok ebben a hónapban: megvolt az utolsó romániai futamotok, ahol meg kellett tartani a második helyet...
- Így van, és amiért mentünk, azt megcsináltuk. Szerettük volna megtartania második helyünket, és ez sikerült is, és ez a lényeg. Nagyon jól működött a csapat egész évben, és nagyon kiegyensúlyozottan tudtunk menni mind a nyolc versenyen. Mindannyiszor célba értünk, úgyhogy összességében nagyon örülünk.

- Hogy ment a verseny?
- Ez az utolsó futam egy nagyon jó kis verseny volt, ahol elég lett volna egy hatodik hely is ahhoz, hogy miénk maradjon az ezüst. Ezt szerencsére sikerült a verseny alatt elfelejteni, mert sokkal jobb úgy menni, ha nem a következményekkel kell foglalkozni az autóban.
A verseny folyamán bemelegedtünk, és nagyon jó kis csatákat tudtunk vívni. Az első nap végén harmadik helyen álltunk fél másodperccel. Másnap voltak apróbb gondjaink, amik miatt veszítettünk egy kicsit, de a verseny végére bele tudtunk húzni, és bár csak az utolsó gyorson dőlt el, de végülis harmadikak lettünk. Ez önmagában sem rossz, de a végelszámolást tekintve pedig egyszerűen tökéletes volt.

- Milyen műszaki problémátok volt?
- Egy olajnyomó cső eldurrant, és először azt hittem, hogy kigyulladt az autó, mert a kipufogóra folyt az olaj. Füst volt kint is, bent is, az utat sem láttam, úgyhogy ott elég sok időt vesztettünk. Még két gyorsot tulajdonképpen hajtás nélkül kellett autóznom, aztán kiderült, hogy az első diffink ment tönkre, és amiatt durrant el az a cső. De aztán sikerült a szervizben orvosolni, és az utolsó körben vissza tudtuk szerezni a harmadik helyet.

- Összességében mondhatjuk, hogy nem bántad meg, hogy kimentél versenyezni?
- Abszolút nem, sőt, már dolgozunk a jövő éven, hogy tudjunk menni ugyanígy, végig a román bajnokságban. Ez a célunk jövőre is.

- Letetted a kesztyűidet 2008-ra, vagy vár még valami?
- Idénre letettem, de a következő szezont korán, már februárban szeretnénk elkezdeni: Norvégiában egy VB-n vagy egy PWRC futamon szeretnénk indulni. Régi nagy álmom volt egy igazi, komoly, havas verseny, és ez annak néz ki. Talán még egy Mikulás Rallye, de ez még nem biztos. Ha odajutunk, elválik.

 

Ez a hír most jelenik meg 5616. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k