Itt az első - ott az utolsó
Szabó Gergő
2008-10-28
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724345
Napi oldal:
33293
Jelenleg:
920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szabó Gergőék októbere meglehetősen mozgalmasra sikeredett. A csapat idén a hazai pályákon csak vendégségben van: a román bajnokságban versenyez. A nyirádi verseny azonban kivétel volt, mert - ahogy elmondta -, ez az egyik kedvenc versenye, és Magyarország legjobb murvaversenye - így nem hagyhatta ki. De az elmúlt hétvégén kipipálhatták az utolsó romániai futamot is… De erről majd meséljen Gergő.

- Mindig azon lovagoltam, valahányszor beszéltünk, hogy mikor versenyzel újra Magyarországon és magyar pályákon. Ez most Nyirádon végre így volt. Milyen volt újra itthon versenyezni?
- Nagyon jó volt, nagyon élveztük, bár az eleje egy kicsit nehezen indult. Problémáink voltak a hajtással: csak hátsókerék hajtású volt az első szervizparkig az autó. Ott kiküszöböltük, és utána nagyon élveztük a hátralévőket. Mondhatom, hogy jó volt újra itthon is versenyezni. Nyirád egyébként a kedvenc pályáim közé tartozik, és úgy gondolom, hogy ez a legjobb murvás verseny is Magyarországon, úgyhogy csak jót tudok mondani.

- Hogy fogadtak a nézők és a versenytársak?
- Az az igazság, hogy kint is nagyon sok magyar van Erdélyben. De szomorúan láttam itthon, hogy nagyon kevés néző volt. A versenytársakban is nyilván benne volt a kérdés, hogy mennyire tudok majd gyors lenni, de bennem is. Abszolút jó, kellemes volt velük a viszony és az egész hangulata is a versenynek, minden szempontból jól éreztük magunkat. Sőt, azt vettem észre, hogy az N-es hazai mezőny mennyit erősödött tavaly óta: akkor voltunk talán 3-4-en, akikre azt mondtam, hogy tudna versenyt nyerni, most pedig van legalább 7-8 ember is a csoportban, akik, ha jól jön ki a lépés, tudnak versenyt nyerni. Lásd a Balázs Öcsit, aki az utolsó gyorson megforgott egyszer és azzal a pár másodperc kieséssel egyből három hellyel került hátrébb.

- Most, hogy szóbahoztad az N-es mezőnyt, te látsz abban fantáziát, hogy nem lesznek jövőre WRC-k és az N-es autók lesznek úgymond a top-kategória?
- Én abszolút igen, hiszen ilyen bajnokságban versenyzem most is. Nem gondolom azt, hogy ettől még kevesebb néző lenne, mert most is nagyon kevés néző volt ezen a versenyen is. Úgy gondolom, hogy sokkal nagyobb csaták alakulhatnak ki, mint ha adott esetben évről-évre 2-3 ember az, aki olyan technikát tud felvonultatni WRC-ben is, vagy aki mögött olyan háttér van, úgy bajnokságot nyerni unalmas. Szerintem sokkal jobb, ha van 20-25 ember.

- Ha így lesz jövőre, akkor elindulsz itthon?
- Nem fogok itthon indulni, mert a román csapatommal megbeszéltük már 2009-et. Számítanak ránk jövőre is, ott vannak a támogatóink, ott a csapatom, akik segítik a versenyzésemet, ezért nem is nagyon kerestem Magyarországra szponzorokat, azok pedig nem jellemző, hogy házhoz jönnének… Elég nekem az a 8 verseny egy évben, de 1-2 versenyen esetleg elindulunk Magyarországon, úgy ahogy tettük idáig is.

- Most kategória harmadik lettél. Amikor beneveztél a versenyre, akkor ide vártad magad?
- Nem, szerettem volna egy kicsit előrébb végezni, de a történtek ismeretében abszolút nem vagyok csalódott. Belekalkulálva a kis problémánkat, azt hiszem, hogy ott lehettünk volna az elejében is. Mondjuk az Asi nagyon gyors volt és őt tényleg nehéz lesz megverni bárkinek.

- Szerinted mitől ilyen gyors Asi?
- Fogalmam sincs. Úgy érzem, hogy ő foglalkozik a legtöbbet a mezőnyben ezzel a sporttal, ez az élete. Iszonyú sokat tesztel, iszonyú sokat tréningezik. Nagyon precízen írja fel a pályákat, más itinert is használ, állandóan fejlesztgetnek. Ettől mindenképpen gyors, viszont szemre rossz nézni, ahogy megy… A nézőknek annyira talán nem tetszik, de az tény, hogy nagyon gyors és eredményes.

- Viszont nem csak ez a feladat várt rád, rátok ebben a hónapban: megvolt az utolsó romániai futamotok, ahol meg kellett tartani a második helyet...
- Így van, és amiért mentünk, azt megcsináltuk. Szerettük volna megtartania második helyünket, és ez sikerült is, és ez a lényeg. Nagyon jól működött a csapat egész évben, és nagyon kiegyensúlyozottan tudtunk menni mind a nyolc versenyen. Mindannyiszor célba értünk, úgyhogy összességében nagyon örülünk.

- Hogy ment a verseny?
- Ez az utolsó futam egy nagyon jó kis verseny volt, ahol elég lett volna egy hatodik hely is ahhoz, hogy miénk maradjon az ezüst. Ezt szerencsére sikerült a verseny alatt elfelejteni, mert sokkal jobb úgy menni, ha nem a következményekkel kell foglalkozni az autóban.
A verseny folyamán bemelegedtünk, és nagyon jó kis csatákat tudtunk vívni. Az első nap végén harmadik helyen álltunk fél másodperccel. Másnap voltak apróbb gondjaink, amik miatt veszítettünk egy kicsit, de a verseny végére bele tudtunk húzni, és bár csak az utolsó gyorson dőlt el, de végülis harmadikak lettünk. Ez önmagában sem rossz, de a végelszámolást tekintve pedig egyszerűen tökéletes volt.

- Milyen műszaki problémátok volt?
- Egy olajnyomó cső eldurrant, és először azt hittem, hogy kigyulladt az autó, mert a kipufogóra folyt az olaj. Füst volt kint is, bent is, az utat sem láttam, úgyhogy ott elég sok időt vesztettünk. Még két gyorsot tulajdonképpen hajtás nélkül kellett autóznom, aztán kiderült, hogy az első diffink ment tönkre, és amiatt durrant el az a cső. De aztán sikerült a szervizben orvosolni, és az utolsó körben vissza tudtuk szerezni a harmadik helyet.

- Összességében mondhatjuk, hogy nem bántad meg, hogy kimentél versenyezni?
- Abszolút nem, sőt, már dolgozunk a jövő éven, hogy tudjunk menni ugyanígy, végig a román bajnokságban. Ez a célunk jövőre is.

- Letetted a kesztyűidet 2008-ra, vagy vár még valami?
- Idénre letettem, de a következő szezont korán, már februárban szeretnénk elkezdeni: Norvégiában egy VB-n vagy egy PWRC futamon szeretnénk indulni. Régi nagy álmom volt egy igazi, komoly, havas verseny, és ez annak néz ki. Talán még egy Mikulás Rallye, de ez még nem biztos. Ha odajutunk, elválik.

 

Ez a hír most jelenik meg 5613. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k