24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Itthon is és VB-n is!
Asi előzetes - 2010
2010-03-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
779865461
Napi oldal:
177769
Jelenleg:
857
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Asi ismét Pikó Zsuzsával az oldalán vág neki a 2010-es évnek. Az autó marad a régi, idénre viszont két VB-szereplés is tervben van. Nem kell viszont külföldre utazni a szurkolóknak azért, hogy láthassák őket, hiszen már az évadnyitó futamon is rajthoz állnak.

A tavalyi VB-s szereplésetek után muszáj megkérdeznem, hogy a 2010-es évben vajon hol láthat majd a közönség titeket?
Itthon és külföldön is szeretnénk rajthoz állni, de még bizonytalan, hogy hol és hány futamon tudunk majd elrajtolni, ezt nagymértékben befolyásolja az anyagi helyzetünk. Tavaly ugye indultunk a Katalán Rallye-n, ami nagyon-nagyon megtetszett, így oda jó lenne visszatérni, de ha a sors úgy hozza, akkor egy másik VB futamon is részt veszünk. Azért is térnénk vissza a spanyol VB-re, mert a tavalyi verseny nagyon jól sikerült és mindemellett nagyon jól is éreztük magunkat. Nagyon-nagyon jó időben, nagyon szép helyen zajlik ez a futam. Egyszerűen szenzációs a közeg, ami fogadott minket. Más szempontból szert tettünk egy kis helyismeretre is, ami idén talán már kamatozna is. A pályák általában ismétlődni szoktak, így nagy eséllyel tudnánk idén úgy versenyezni, hogy már előző évről ismerjük a gyorsasági szakaszokat, vagy legalább is egy részüket.

Bár még bizonytalan, hogy itthon hány futamot terveztek, de az első futamon indultok?
Igen-igen, az Eger Rallye-n már szeretnénk elrajtolni. Kevés információnk van jelenleg a versenyről, így most még ismeretlen számunkra, hogy milyen pályákon fog zajlani a verseny. Nem mondanám, hogy nagyon izgat, hogy milyen gyorsasági szakaszokat jelölnek majd ki, hiszen csodák nincsenek. Gondolom, azok a pályák lesznek most is, mint amin már mentünk oda-vissza sokszor a korábbi években. Mindig azon kell menni, ami van, a pálya nem alkalmazkodik hozzánk, azt nekünk kell megtenni. Van, amelyik pálya jobban fekszik egy-egy pilótának és van, amelyik kevésbé, úgy vélem, hogy mindig ott kell erősíteni, ahol előzőleg gyengébben mentünk. Bízunk benne, hogy jól fogunk majd szerepelni az év első versenyén.

Hogy áll az autó? Gondolom, hogy marad a jól bevált tavalyi…
Így van, idén is az N-es Mitsubishivel fogunk rajthoz állni. Az autó szinte ugyanaz, mint amivel tavaly is versenyeztünk. Semmi extra változás nem történt rajta. Az új szabályoknak megfelelően a turbószűkítőt változtattuk. Ez az autó már tavaly is bizonyított, így nem hiszem, hogy bármilyen nagyobb változtatás szükséges lenne rajta.

Túl vagytok már a tesztelésen is?
Nem, azt majd március közepére tervezzük, akkor szeretnénk lebonyolítani egy nagyobb tesztet. Ott megpróbálunk majd néhány újabb beállítást, amelyek talán jobbá, és kicsit gyorsabbá is teszik az autót.

Hogyan látod a magyar bajnokság helyzetét?
Úgy gondolom, hogy a magyar rallye, a pilóták és az autók miatt mindenképpen egy színvonalas, nívós dolog. Bárhová mennénk külföldre, ott csak gyengébb felhozatallal, kevesebb jó versenyzővel találkoznánk. Itthon erős a mezőny! Persze szomorú lenne, ha bizonyos kategóriákat más kategóriák elé helyeznének a szabályok változtatásával, de reménykedem benne, hogy ez nem történik meg. Nem akarom ezt részletesebben taglalni, mindenki tudja, hogy milyen változások történtek eddig és arról is van elképzelésem, hogy mi az, ami még változni fog idén.
Eddig a WRC-k voltak kedvezőbb helyzetben, helyüket most átveszik a S2000-esek, amik alapból gyorsabbak az N-es autóknál, nincs szükség arra, hogy ezt a különbséget még nagyobbá tegyük az írott, vagy éppen az íratlan szabályok változtatásával. 

Ha már a S2000-eseknél tartunk. Mit vársz tőlük az N-esekhez képest?
Pilótafüggő a dolog! Ha a S2000-es pilóták kihozzák az autóban rejlő lehetőségeket, akkor verni fogják az N-es autókat, ahogy ezt láthatjuk a világbajnokság futamain is. Ezek az autók gyorsabbak, ezek versenyautók, és arra találták ki őket, hogy versenyezzenek velük, míg az N-esek, csak egy átalakított utcai autók maradnak továbbra is. Meg kell nézni a külföldi futamokon az időeredményeket, hogy mekkora különbségek vannak a S2000-esek javára, és teljesen mindegy, hogy mennyire tempósak, vagy nem tempósak a pályák, olyan nem létezik, hogy egy N-es autó gyorsabb legyen, mint egy S2000-es. Ha kis különbségekkel is, de mindig gyorsabbak a S2000-esek. Ennek ellenére bízom benne, hogy fel tudom venni velük a küzdelmet, de az már most látszik, hogy nem lesz egyszerű. Nagy csatákat várok és ezek a csaták remélem visszahozzák a pályák mellé az utóbbi években elpártolt nézőket is!

 

Ez a hír most jelenik meg 8947. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k