Itthon is és VB-n is!
Asi előzetes - 2010
2010-03-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
749282295
Napi oldal:
31438
Jelenleg:
1247
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Asi ismét Pikó Zsuzsával az oldalán vág neki a 2010-es évnek. Az autó marad a régi, idénre viszont két VB-szereplés is tervben van. Nem kell viszont külföldre utazni a szurkolóknak azért, hogy láthassák őket, hiszen már az évadnyitó futamon is rajthoz állnak.

A tavalyi VB-s szereplésetek után muszáj megkérdeznem, hogy a 2010-es évben vajon hol láthat majd a közönség titeket?
Itthon és külföldön is szeretnénk rajthoz állni, de még bizonytalan, hogy hol és hány futamon tudunk majd elrajtolni, ezt nagymértékben befolyásolja az anyagi helyzetünk. Tavaly ugye indultunk a Katalán Rallye-n, ami nagyon-nagyon megtetszett, így oda jó lenne visszatérni, de ha a sors úgy hozza, akkor egy másik VB futamon is részt veszünk. Azért is térnénk vissza a spanyol VB-re, mert a tavalyi verseny nagyon jól sikerült és mindemellett nagyon jól is éreztük magunkat. Nagyon-nagyon jó időben, nagyon szép helyen zajlik ez a futam. Egyszerűen szenzációs a közeg, ami fogadott minket. Más szempontból szert tettünk egy kis helyismeretre is, ami idén talán már kamatozna is. A pályák általában ismétlődni szoktak, így nagy eséllyel tudnánk idén úgy versenyezni, hogy már előző évről ismerjük a gyorsasági szakaszokat, vagy legalább is egy részüket.

Bár még bizonytalan, hogy itthon hány futamot terveztek, de az első futamon indultok?
Igen-igen, az Eger Rallye-n már szeretnénk elrajtolni. Kevés információnk van jelenleg a versenyről, így most még ismeretlen számunkra, hogy milyen pályákon fog zajlani a verseny. Nem mondanám, hogy nagyon izgat, hogy milyen gyorsasági szakaszokat jelölnek majd ki, hiszen csodák nincsenek. Gondolom, azok a pályák lesznek most is, mint amin már mentünk oda-vissza sokszor a korábbi években. Mindig azon kell menni, ami van, a pálya nem alkalmazkodik hozzánk, azt nekünk kell megtenni. Van, amelyik pálya jobban fekszik egy-egy pilótának és van, amelyik kevésbé, úgy vélem, hogy mindig ott kell erősíteni, ahol előzőleg gyengébben mentünk. Bízunk benne, hogy jól fogunk majd szerepelni az év első versenyén.

Hogy áll az autó? Gondolom, hogy marad a jól bevált tavalyi…
Így van, idén is az N-es Mitsubishivel fogunk rajthoz állni. Az autó szinte ugyanaz, mint amivel tavaly is versenyeztünk. Semmi extra változás nem történt rajta. Az új szabályoknak megfelelően a turbószűkítőt változtattuk. Ez az autó már tavaly is bizonyított, így nem hiszem, hogy bármilyen nagyobb változtatás szükséges lenne rajta.

Túl vagytok már a tesztelésen is?
Nem, azt majd március közepére tervezzük, akkor szeretnénk lebonyolítani egy nagyobb tesztet. Ott megpróbálunk majd néhány újabb beállítást, amelyek talán jobbá, és kicsit gyorsabbá is teszik az autót.

Hogyan látod a magyar bajnokság helyzetét?
Úgy gondolom, hogy a magyar rallye, a pilóták és az autók miatt mindenképpen egy színvonalas, nívós dolog. Bárhová mennénk külföldre, ott csak gyengébb felhozatallal, kevesebb jó versenyzővel találkoznánk. Itthon erős a mezőny! Persze szomorú lenne, ha bizonyos kategóriákat más kategóriák elé helyeznének a szabályok változtatásával, de reménykedem benne, hogy ez nem történik meg. Nem akarom ezt részletesebben taglalni, mindenki tudja, hogy milyen változások történtek eddig és arról is van elképzelésem, hogy mi az, ami még változni fog idén.
Eddig a WRC-k voltak kedvezőbb helyzetben, helyüket most átveszik a S2000-esek, amik alapból gyorsabbak az N-es autóknál, nincs szükség arra, hogy ezt a különbséget még nagyobbá tegyük az írott, vagy éppen az íratlan szabályok változtatásával. 

Ha már a S2000-eseknél tartunk. Mit vársz tőlük az N-esekhez képest?
Pilótafüggő a dolog! Ha a S2000-es pilóták kihozzák az autóban rejlő lehetőségeket, akkor verni fogják az N-es autókat, ahogy ezt láthatjuk a világbajnokság futamain is. Ezek az autók gyorsabbak, ezek versenyautók, és arra találták ki őket, hogy versenyezzenek velük, míg az N-esek, csak egy átalakított utcai autók maradnak továbbra is. Meg kell nézni a külföldi futamokon az időeredményeket, hogy mekkora különbségek vannak a S2000-esek javára, és teljesen mindegy, hogy mennyire tempósak, vagy nem tempósak a pályák, olyan nem létezik, hogy egy N-es autó gyorsabb legyen, mint egy S2000-es. Ha kis különbségekkel is, de mindig gyorsabbak a S2000-esek. Ennek ellenére bízom benne, hogy fel tudom venni velük a küzdelmet, de az már most látszik, hogy nem lesz egyszerű. Nagy csatákat várok és ezek a csaták remélem visszahozzák a pályák mellé az utóbbi években elpártolt nézőket is!

 

Ez a hír most jelenik meg 8850. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23242526
272829 30 310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2025.01.24-28.

részletes infóink

2025.01.23-26.

részletes infóink

2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k