Asi ismét Pikó Zsuzsával az oldalán vág neki a 2010-es évnek. Az autó marad a régi, idénre viszont két VB-szereplés is tervben van. Nem kell viszont külföldre utazni a szurkolóknak azért, hogy láthassák õket, hiszen már az évadnyitó futamon is rajthoz állnak.
A tavalyi VB-s szereplésetek után muszáj megkérdeznem, hogy a 2010-es évben vajon hol láthat majd a közönség titeket?
Itthon és külföldön is szeretnénk rajthoz állni, de még bizonytalan, hogy hol és hány futamon tudunk majd elrajtolni, ezt nagymértékben befolyásolja az anyagi helyzetünk. Tavaly ugye indultunk a Katalán Rallye-n, ami nagyon-nagyon megtetszett, így oda jó lenne visszatérni, de ha a sors úgy hozza, akkor egy másik VB futamon is részt veszünk. Azért is térnénk vissza a spanyol VB-re, mert a tavalyi verseny nagyon jól sikerült és mindemellett nagyon jól is éreztük magunkat. Nagyon-nagyon jó idõben, nagyon szép helyen zajlik ez a futam. Egyszerûen szenzációs a közeg, ami fogadott minket. Más szempontból szert tettünk egy kis helyismeretre is, ami idén talán már kamatozna is. A pályák általában ismétlõdni szoktak, így nagy eséllyel tudnánk idén úgy versenyezni, hogy már elõzõ évrõl ismerjük a gyorsasági szakaszokat, vagy legalább is egy részüket.
Bár még bizonytalan, hogy itthon hány futamot terveztek, de az elsõ futamon indultok?
Igen-igen, az Eger Rallye-n már szeretnénk elrajtolni. Kevés információnk van jelenleg a versenyrõl, így most még ismeretlen számunkra, hogy milyen pályákon fog zajlani a verseny. Nem mondanám, hogy nagyon izgat, hogy milyen gyorsasági szakaszokat jelölnek majd ki, hiszen csodák nincsenek. Gondolom, azok a pályák lesznek most is, mint amin már mentünk oda-vissza sokszor a korábbi években. Mindig azon kell menni, ami van, a pálya nem alkalmazkodik hozzánk, azt nekünk kell megtenni. Van, amelyik pálya jobban fekszik egy-egy pilótának és van, amelyik kevésbé, úgy vélem, hogy mindig ott kell erõsíteni, ahol elõzõleg gyengébben mentünk. Bízunk benne, hogy jól fogunk majd szerepelni az év elsõ versenyén.
Hogy áll az autó? Gondolom, hogy marad a jól bevált tavalyi…
Így van, idén is az N-es Mitsubishivel fogunk rajthoz állni. Az autó szinte ugyanaz, mint amivel tavaly is versenyeztünk. Semmi extra változás nem történt rajta. Az új szabályoknak megfelelõen a turbószûkítõt változtattuk. Ez az autó már tavaly is bizonyított, így nem hiszem, hogy bármilyen nagyobb változtatás szükséges lenne rajta.
Túl vagytok már a tesztelésen is?
Nem, azt majd március közepére tervezzük, akkor szeretnénk lebonyolítani egy nagyobb tesztet. Ott megpróbálunk majd néhány újabb beállítást, amelyek talán jobbá, és kicsit gyorsabbá is teszik az autót.
Hogyan látod a magyar bajnokság helyzetét?
Úgy gondolom, hogy a magyar rallye, a pilóták és az autók miatt mindenképpen egy színvonalas, nívós dolog. Bárhová mennénk külföldre, ott csak gyengébb felhozatallal, kevesebb jó versenyzõvel találkoznánk. Itthon erõs a mezõny! Persze szomorú lenne, ha bizonyos kategóriákat más kategóriák elé helyeznének a szabályok változtatásával, de reménykedem benne, hogy ez nem történik meg. Nem akarom ezt részletesebben taglalni, mindenki tudja, hogy milyen változások történtek eddig és arról is van elképzelésem, hogy mi az, ami még változni fog idén.
Eddig a WRC-k voltak kedvezõbb helyzetben, helyüket most átveszik a S2000-esek, amik alapból gyorsabbak az N-es autóknál, nincs szükség arra, hogy ezt a különbséget még nagyobbá tegyük az írott, vagy éppen az íratlan szabályok változtatásával.
Ha már a S2000-eseknél tartunk. Mit vársz tõlük az N-esekhez képest?
Pilótafüggõ a dolog! Ha a S2000-es pilóták kihozzák az autóban rejlõ lehetõségeket, akkor verni fogják az N-es autókat, ahogy ezt láthatjuk a világbajnokság futamain is. Ezek az autók gyorsabbak, ezek versenyautók, és arra találták ki õket, hogy versenyezzenek velük, míg az N-esek, csak egy átalakított utcai autók maradnak továbbra is. Meg kell nézni a külföldi futamokon az idõeredményeket, hogy mekkora különbségek vannak a S2000-esek javára, és teljesen mindegy, hogy mennyire tempósak, vagy nem tempósak a pályák, olyan nem létezik, hogy egy N-es autó gyorsabb legyen, mint egy S2000-es. Ha kis különbségekkel is, de mindig gyorsabbak a S2000-esek. Ennek ellenére bízom benne, hogy fel tudom venni velük a küzdelmet, de az már most látszik, hogy nem lesz egyszerû. Nagy csatákat várok és ezek a csaták remélem visszahozzák a pályák mellé az utóbbi években elpártolt nézõket is!