Dr. Ádám Antallal, az IV.Suzuki Kaiser - Ózd Rali szervezőjével beszélgettünk egy kicsit a hétvégéről.

Mit tudsz nekem mondani a nevezésekről?
150 körüli nevezésünk van, de pontos lista a duen-en olvasható. A nagyok eddig úgy tűnik, itt lesznek, bár én is olvastam, hogy Niesz Ferinek gondjai vannak, reméljük ő is megérkezik. Nagyon sokan neveztek, reméljük mindenki el is tud majd jönni.
Hogy álltok az előkészületekkel?
Kiaszfaltoztattuk a pályákat, természetesen nem minden lyukat, hisz annyi pénz nincs a világon… De olyan szakaszok, ahol gumit meg felnit kell majd hajigálni, mert problémás, olyan nincs, tehát jó a pályának a talaja. A prológ pályáját pénteken aszfaltozzuk, azokat a részeit, ahol kimélyülhet, probléma lehet, szóval a versenyre az is meg lesz.
Az előkészületek jól állnak, igazából már csak apróságok vannak.
Milyen is lesz az a fakultatív átvétel péntek este 7 és 8 között?
Ez a vezetőség ötlete volt, teljesen újdonság a dolog. Ide igazából a környékbelieket várjuk, és azokat, akik már pénteken megérkeznek. Igyekszünk majd hasznossá tenni ezt az egy órát, de mivel ez az első, elképzelhető, hogy lesz egy kis kavalkád. De nem ez az egyetlen újdonság. A nevezési határidő kitolása is tulajdonképpen az volt, és most lesz például először körgyors.
Mesélj kérlek erről a körgyorsról!
Sokakat érdekel, pedig hát marha egyszerű, olyan, mint az anno régi Salgó Rali-k kisterenyei körgyorsa, a 90-es évek elején. Innen született az ötlet. Az az ominózus jobb hármas kanyar, ahol minden évben elütögették az útjelző tábláinkat, ott lesz a rajt. A duen-en fent van már a pontos és részletes térkép. A versenykiírásban benne van, hogy ez hogy is lesz. Attól a ponttól, ahol a többiek becsatlakoznak a körbe, attól a ponttól durván egy olyan 30-40 méterre van a rajt. Onnan elrajtolnak a versenyzők. Azoknál, akiknél nem lesz olyan autó, aki épp befejezi a körét, és újat kezdene, azoknál teljesen normálisan, a szokásos módon, egészre rajtolnak. Ezt egy külön biztonsági ember fogja figyelni. Nagyjából tudjuk, hogy mikor jön majd az autó, és ha közben érkezne valaki, a versenybíró késleltetheti a rajtot. Tehát nem fogjuk akadályozni annak az idejét, aki már körön van azzal, hogy elé rajtoltatunk. A késleltetés idejét a rajtoltató bíró dönti el.
Ez az idő rájegyzésre kerül az ő lapjára, és már ezt a javított idejét fogják bemondani a célnak. A céleredménye az egyértelmű, és abból levonásra kerül az az idő, amennyivel ő később rajtolt. Ilyen egyszerű, nem kell tőle félni.
Féltek még az utolérésektől a versenyzők. Ezzel a technikával sem lesz gyakoribb az utolérés, vagy a feltartás, mint a sima gyorsokon. Itt is az lehet a gond, ha valakinek például technikai problémája, defektje van, beesett előtte, vagy bármi történhet. Ilyenkor úgy gondolom az a sportszerű, ha a gyorsabban érkező autót elengedik. , sőt ez előírás a raliban. A pálya szélessége is megfelelő, hisz normális kétsávos közlekedés folyik normálisan ezeken az utakon, szóval ez sem okozhat majd gondot. Ez az egész a versenyzőkön múlik, nem a bírókon. Reméljük ez az újítás nézőknek és versenyzőknek is tetszik majd, és ha igen, akkor maradnánk ennél a szisztémánál a következő években is. Ha pedig nem, ha problémákat okoz a lebonyolítás szempontjából, akkor visszatérünk az eredeti pályáinkra.
Sokat hallani róla, nagy a várakozás a prológgal kapcsolatban. Beszéljünk erről!
Valami olyan típusú lesz a prológ, mint '97, '98, '99-ben az ügyességi versenyek rendeztünk ebben a stadionban. 3 éven keresztül ment, marha nagy sikere volt. Aszfaltos-murvás, vegyes pályáról van szó, baromi látványos lesz. Nem egy körpálya, valami olyasmi a vonalvezetése, mint az eddigi prológjaink. Van olyan rész, ahol kétszer mennek, van benne visszafordító, jobbos, balos, minden, szóval nem körbe-körbe mennek, mint például a miskolci salakpályán. Azzal, hogy le lesz aszfaltozva, azzal a jó csúszós pályát sem tudják majd kimélyíteni, úgyhogy az esélyek egyformák. A belépő 300 forint lesz.