SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Janika, Barum után
telefonbeszélgetés
2007-08-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774089656
Napi oldal:
10570
Jelenleg:
940
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Barum Rally Zlín
Ifj. Tóth János második verseny az IRC bajnokságban. Az első sajnos hamar véget ért egy technikai probléma miatt. A cseh futamon jól teljesített a magyar csapat, pontszerző helyen álltak, mikor egy kanyarban a padkát érte a kerék és már nem tudták folytatni a versenyt. Másnap lehetőség volt a SuperRally szabály szerint büntetéssel folytatni a versenyt és volt olyan szakasz, ahol második időt is tudott autózni a Peugeot 207 S2000-el az Ifjabb Tóth János - Bahor Bea páros...

Először is szeretnék gratulálni a hétvégi szereplésetekhez. Szerintem jól teljesítettetek!
Te hogy értékeled?
Bizonyos helyzetekben igen, bizonyos szituációkban még nem tudom ezt az autót jól kezelni. Most már hál Istennek mentünk kicsit több gyorsasági kilométert is és tudom, hogy hol van a hiba. Nem lesz egyszerű azért ezt kijavítani…

Itt most vezetéstechnikai hibára gondolsz, ugye?
Persze! Ezeken a lassú részeken nagyon sokat veszítek. Teljesen máshogy kell ezt az autót vezetni, mint egy WRC-t. Ezt tudtam is, de nyilván amikor az ember versenyez vele és tudja magát hasonlítani olyan pilótákhoz, akik sokkal jobbak és gyorsabbak és többet ülnek benne, akkor jobban látható, hogy mik a hibák és mi az amin javítani kell.

Voltak navigációs problémáink is, de ezek is csak versenyen jönnek ki.
És amikor látod ezeket, utána már könnyebben lehet rajtuk javítani.
Az autóhoz más itinert kell csinálnunk, mint a WRC-hez. Még nem ismerem a kocsit, nem ismerem a paramétereit és emiatt nem is tudok jó itinert írni. Nagyon sok a bizonytalansági tényező és nyilván ebből adódhatnak problémák.
Ezzel nem tudsz mit csinálni, nehéz rajta javítani. Az egyedüli segítség, ha minél többet mész az autóval versenykörülmények között. A tesztek is nagyon jók, ki tudsz próbálni sok mindent a versenyautón, de az igazi lehetőség, hogy összeszokj egy autóval, az a verseny.

A legjobb, amikor hosszú gyorsaságin tudsz menni…
Ezen a versenyen 27 kilométeres gyors is volt. A legtöbbet ezen tudtam tanulni és fejlődni. Változnak a körülmények, érdes részről csúszós aszfaltra érsz, murvafelhordások vannak, levágós részeket kell csinálnod, amik itineríráskor nem voltak. Gyorsan le kell reagálni a dolgokat és így lehet sokat tanulni.

A Super2000-es autó gyengébb, mint a WRC…
Mennyivel kell másképp vezetni?
Nagyon rossz beidegződéseim vannak, amiket még le kell vetkőznöm.
WRC-vel a keskeny aszfalton a visszafordítókból nem mindig lehetett teljes gázzal elindulni, a nagy nyomaték szinte ledobta az útról az autót. Ezzel az autóval, ha befordulsz, nyugodtan lehet nyomni a gázt. Gyors az autó, de nincs az a nagy erő, ami levisz az útról. Még bennem van, hogy lebegtetem a gázt, pedig nyugodtan le lehetne padlózni…

Régen vezettem szívómotoros autót, annyira még nem ismerem a kocsit. A másik gond, hogy itt vagyunk augusztus végén és ez még csak a második versenyem az autóval. Igaz, hogy voltak közben kisebb tesztek, de kell a versenykilométer. Azt gondolom egyre jobb lesz…
Ez látszott már ezen a versenyen is.
A szombati jó teljesítményt vasárnap még felül tudtad múlni…

Milyen a mezőny?
Még nem néztem az időket, csak nagyjából sejtettem, hogy milyen időket megyünk.
A mezőny erős, hiszen vannak srácok akik már a hatodik versenyüket futják ezekkel az autókkal, de nem lehetetlen odaférni. Ezen a versenyen az ötbe be lehetett volna férni szerintem.
San Remo kicsit más lesz… Ott 25 Super2000-es autó fog indulni…

Számodra mennyivel lesz másabb?
Ha abból indulunk ki, hogy a lassú részeken lassú vagyok… És ott tudvalévő, hogy rengeteg a visszafordító… Át kell majd értékelni a helyzetet. Jobban fel kell készülni fejben. Van elképzelésem, hogy mit kell csinálni. Ha ez jó, akkor még szerencsénk is lehet…

Milyen a hangulata egy ilyen IRC futamnak?
Olyan, mint egy kis világbajnokság. Minden adott hozzá, hogy olyan is legyen. Olyan a szervezés, olyanok a versenyek, olyanok a csapatok és a pilóták is. Ezeknél a csapatoknál azért van pénz rendesen. Itt van egy Kronos Team, egy Abarth. Azért amikor az Abarth kipakol, akkor néznek az emberek…

A technikátok teljesen jó ide, ugye?
El kell, hogy mondjam, hogy iszonyatosan jó volt a Peugeot-nk.
A gumival még van kérdésünk. Úgy tűnik, hogy talán csak mi használunk Pirellit. De ha figyelembe vesszük, hogy az autót még nem tudom teljesen kiautózni és ennek ellenére is meg tudtam többször verni olyan pilótákat, akik más márkával mentek...

Korábban panaszkodtál, hogy a 307 WRC-t nem nagy tudtátok beállítani.
Most tökéletes volt az autónk beállítása!

Van gyári segítségetek?
Egyrészt ott van velünk Rolf (Schmidt), aki már látott néhány dolgot.
Ezen kívül minden versenyen ott van a Peugeot Sporttól 4-5 mérnök. Ugyan ők eloszlanak az autókra, de általában mindig jönnek hozzánk is, veszik le az adatokat, nézik, hogy minden rendben van e, hogy van használva az autó. Értékelik az adatokat.
Nem mint Peugeot Sport van ott, hiszen a spanyol csapat mögé van bebújtatva a történet. Kapunk visszajelzéseket, elmondják, hogy mi az, amit jól csinálsz, mi az amit rosszul, mennyire jól van beállítva az autó…

San Remo-ig valami verseny vagy autózás?
Lesz egy rövid tesztünk a hónap elején, aztán San Remo.

Ez a hír most jelenik meg 8640. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k