Janika, Barum után
telefonbeszélgetés
2007-08-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797655304
Napi oldal:
268257
Jelenleg:
718
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Barum Rally Zlín
Ifj. Tóth János második verseny az IRC bajnokságban. Az első sajnos hamar véget ért egy technikai probléma miatt. A cseh futamon jól teljesített a magyar csapat, pontszerző helyen álltak, mikor egy kanyarban a padkát érte a kerék és már nem tudták folytatni a versenyt. Másnap lehetőség volt a SuperRally szabály szerint büntetéssel folytatni a versenyt és volt olyan szakasz, ahol második időt is tudott autózni a Peugeot 207 S2000-el az Ifjabb Tóth János - Bahor Bea páros...

Először is szeretnék gratulálni a hétvégi szereplésetekhez. Szerintem jól teljesítettetek!
Te hogy értékeled?
Bizonyos helyzetekben igen, bizonyos szituációkban még nem tudom ezt az autót jól kezelni. Most már hál Istennek mentünk kicsit több gyorsasági kilométert is és tudom, hogy hol van a hiba. Nem lesz egyszerű azért ezt kijavítani…

Itt most vezetéstechnikai hibára gondolsz, ugye?
Persze! Ezeken a lassú részeken nagyon sokat veszítek. Teljesen máshogy kell ezt az autót vezetni, mint egy WRC-t. Ezt tudtam is, de nyilván amikor az ember versenyez vele és tudja magát hasonlítani olyan pilótákhoz, akik sokkal jobbak és gyorsabbak és többet ülnek benne, akkor jobban látható, hogy mik a hibák és mi az amin javítani kell.

Voltak navigációs problémáink is, de ezek is csak versenyen jönnek ki.
És amikor látod ezeket, utána már könnyebben lehet rajtuk javítani.
Az autóhoz más itinert kell csinálnunk, mint a WRC-hez. Még nem ismerem a kocsit, nem ismerem a paramétereit és emiatt nem is tudok jó itinert írni. Nagyon sok a bizonytalansági tényező és nyilván ebből adódhatnak problémák.
Ezzel nem tudsz mit csinálni, nehéz rajta javítani. Az egyedüli segítség, ha minél többet mész az autóval versenykörülmények között. A tesztek is nagyon jók, ki tudsz próbálni sok mindent a versenyautón, de az igazi lehetőség, hogy összeszokj egy autóval, az a verseny.

A legjobb, amikor hosszú gyorsaságin tudsz menni…
Ezen a versenyen 27 kilométeres gyors is volt. A legtöbbet ezen tudtam tanulni és fejlődni. Változnak a körülmények, érdes részről csúszós aszfaltra érsz, murvafelhordások vannak, levágós részeket kell csinálnod, amik itineríráskor nem voltak. Gyorsan le kell reagálni a dolgokat és így lehet sokat tanulni.

A Super2000-es autó gyengébb, mint a WRC…
Mennyivel kell másképp vezetni?
Nagyon rossz beidegződéseim vannak, amiket még le kell vetkőznöm.
WRC-vel a keskeny aszfalton a visszafordítókból nem mindig lehetett teljes gázzal elindulni, a nagy nyomaték szinte ledobta az útról az autót. Ezzel az autóval, ha befordulsz, nyugodtan lehet nyomni a gázt. Gyors az autó, de nincs az a nagy erő, ami levisz az útról. Még bennem van, hogy lebegtetem a gázt, pedig nyugodtan le lehetne padlózni…

Régen vezettem szívómotoros autót, annyira még nem ismerem a kocsit. A másik gond, hogy itt vagyunk augusztus végén és ez még csak a második versenyem az autóval. Igaz, hogy voltak közben kisebb tesztek, de kell a versenykilométer. Azt gondolom egyre jobb lesz…
Ez látszott már ezen a versenyen is.
A szombati jó teljesítményt vasárnap még felül tudtad múlni…

Milyen a mezőny?
Még nem néztem az időket, csak nagyjából sejtettem, hogy milyen időket megyünk.
A mezőny erős, hiszen vannak srácok akik már a hatodik versenyüket futják ezekkel az autókkal, de nem lehetetlen odaférni. Ezen a versenyen az ötbe be lehetett volna férni szerintem.
San Remo kicsit más lesz… Ott 25 Super2000-es autó fog indulni…

Számodra mennyivel lesz másabb?
Ha abból indulunk ki, hogy a lassú részeken lassú vagyok… És ott tudvalévő, hogy rengeteg a visszafordító… Át kell majd értékelni a helyzetet. Jobban fel kell készülni fejben. Van elképzelésem, hogy mit kell csinálni. Ha ez jó, akkor még szerencsénk is lehet…

Milyen a hangulata egy ilyen IRC futamnak?
Olyan, mint egy kis világbajnokság. Minden adott hozzá, hogy olyan is legyen. Olyan a szervezés, olyanok a versenyek, olyanok a csapatok és a pilóták is. Ezeknél a csapatoknál azért van pénz rendesen. Itt van egy Kronos Team, egy Abarth. Azért amikor az Abarth kipakol, akkor néznek az emberek…

A technikátok teljesen jó ide, ugye?
El kell, hogy mondjam, hogy iszonyatosan jó volt a Peugeot-nk.
A gumival még van kérdésünk. Úgy tűnik, hogy talán csak mi használunk Pirellit. De ha figyelembe vesszük, hogy az autót még nem tudom teljesen kiautózni és ennek ellenére is meg tudtam többször verni olyan pilótákat, akik más márkával mentek...

Korábban panaszkodtál, hogy a 307 WRC-t nem nagy tudtátok beállítani.
Most tökéletes volt az autónk beállítása!

Van gyári segítségetek?
Egyrészt ott van velünk Rolf (Schmidt), aki már látott néhány dolgot.
Ezen kívül minden versenyen ott van a Peugeot Sporttól 4-5 mérnök. Ugyan ők eloszlanak az autókra, de általában mindig jönnek hozzánk is, veszik le az adatokat, nézik, hogy minden rendben van e, hogy van használva az autó. Értékelik az adatokat.
Nem mint Peugeot Sport van ott, hiszen a spanyol csapat mögé van bebújtatva a történet. Kapunk visszajelzéseket, elmondják, hogy mi az, amit jól csinálsz, mi az amit rosszul, mennyire jól van beállítva az autó…

San Remo-ig valami verseny vagy autózás?
Lesz egy rövid tesztünk a hónap elején, aztán San Remo.

Ez a hír most jelenik meg 8664. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k