Barum Rally Zlín
Ifj. Tóth János második verseny az IRC bajnokságban. Az első sajnos hamar véget ért egy technikai probléma miatt. A cseh futamon jól teljesített a magyar csapat, pontszerző helyen álltak, mikor egy kanyarban a padkát érte a kerék és már nem tudták folytatni a versenyt. Másnap lehetőség volt a SuperRally szabály szerint büntetéssel folytatni a versenyt és volt olyan szakasz, ahol második időt is tudott autózni a Peugeot 207 S2000-el az Ifjabb Tóth János - Bahor Bea páros...

Először is szeretnék gratulálni a hétvégi szereplésetekhez. Szerintem jól teljesítettetek!
Te hogy értékeled?
Bizonyos helyzetekben igen, bizonyos szituációkban még nem tudom ezt az autót jól kezelni. Most már hál Istennek mentünk kicsit több gyorsasági kilométert is és tudom, hogy hol van a hiba. Nem lesz egyszerű azért ezt kijavítani…
Itt most vezetéstechnikai hibára gondolsz, ugye?
Persze! Ezeken a lassú részeken nagyon sokat veszítek. Teljesen máshogy kell ezt az autót vezetni, mint egy WRC-t. Ezt tudtam is, de nyilván amikor az ember versenyez vele és tudja magát hasonlítani olyan pilótákhoz, akik sokkal jobbak és gyorsabbak és többet ülnek benne, akkor jobban látható, hogy mik a hibák és mi az amin javítani kell.
Voltak navigációs problémáink is, de ezek is csak versenyen jönnek ki.
És amikor látod ezeket, utána már könnyebben lehet rajtuk javítani.
Az autóhoz más itinert kell csinálnunk, mint a WRC-hez. Még nem ismerem a kocsit, nem ismerem a paramétereit és emiatt nem is tudok jó itinert írni. Nagyon sok a bizonytalansági tényező és nyilván ebből adódhatnak problémák.
Ezzel nem tudsz mit csinálni, nehéz rajta javítani. Az egyedüli segítség, ha minél többet mész az autóval versenykörülmények között. A tesztek is nagyon jók, ki tudsz próbálni sok mindent a versenyautón, de az igazi lehetőség, hogy összeszokj egy autóval, az a verseny.
A legjobb, amikor hosszú gyorsaságin tudsz menni…
Ezen a versenyen 27 kilométeres gyors is volt. A legtöbbet ezen tudtam tanulni és fejlődni. Változnak a körülmények, érdes részről csúszós aszfaltra érsz, murvafelhordások vannak, levágós részeket kell csinálnod, amik itineríráskor nem voltak. Gyorsan le kell reagálni a dolgokat és így lehet sokat tanulni.
A Super2000-es autó gyengébb, mint a WRC…
Mennyivel kell másképp vezetni?
Nagyon rossz beidegződéseim vannak, amiket még le kell vetkőznöm.
WRC-vel a keskeny aszfalton a visszafordítókból nem mindig lehetett teljes gázzal elindulni, a nagy nyomaték szinte ledobta az útról az autót. Ezzel az autóval, ha befordulsz, nyugodtan lehet nyomni a gázt. Gyors az autó, de nincs az a nagy erő, ami levisz az útról. Még bennem van, hogy lebegtetem a gázt, pedig nyugodtan le lehetne padlózni…
Régen vezettem szívómotoros autót, annyira még nem ismerem a kocsit. A másik gond, hogy itt vagyunk augusztus végén és ez még csak a második versenyem az autóval. Igaz, hogy voltak közben kisebb tesztek, de kell a versenykilométer. Azt gondolom egyre jobb lesz…
Ez látszott már ezen a versenyen is.
A szombati jó teljesítményt vasárnap még felül tudtad múlni…
Milyen a mezőny?
Még nem néztem az időket, csak nagyjából sejtettem, hogy milyen időket megyünk.
A mezőny erős, hiszen vannak srácok akik már a hatodik versenyüket futják ezekkel az autókkal, de nem lehetetlen odaférni. Ezen a versenyen az ötbe be lehetett volna férni szerintem.
San Remo kicsit más lesz… Ott 25 Super2000-es autó fog indulni…
Számodra mennyivel lesz másabb?
Ha abból indulunk ki, hogy a lassú részeken lassú vagyok… És ott tudvalévő, hogy rengeteg a visszafordító… Át kell majd értékelni a helyzetet. Jobban fel kell készülni fejben. Van elképzelésem, hogy mit kell csinálni. Ha ez jó, akkor még szerencsénk is lehet…
Milyen a hangulata egy ilyen IRC futamnak?
Olyan, mint egy kis világbajnokság. Minden adott hozzá, hogy olyan is legyen. Olyan a szervezés, olyanok a versenyek, olyanok a csapatok és a pilóták is. Ezeknél a csapatoknál azért van pénz rendesen. Itt van egy Kronos Team, egy Abarth. Azért amikor az Abarth kipakol, akkor néznek az emberek…
A technikátok teljesen jó ide, ugye?
El kell, hogy mondjam, hogy iszonyatosan jó volt a Peugeot-nk.
A gumival még van kérdésünk. Úgy tűnik, hogy talán csak mi használunk Pirellit. De ha figyelembe vesszük, hogy az autót még nem tudom teljesen kiautózni és ennek ellenére is meg tudtam többször verni olyan pilótákat, akik más márkával mentek...
Korábban panaszkodtál, hogy a 307 WRC-t nem nagy tudtátok beállítani.
Most tökéletes volt az autónk beállítása!
Van gyári segítségetek?
Egyrészt ott van velünk Rolf (Schmidt), aki már látott néhány dolgot.
Ezen kívül minden versenyen ott van a Peugeot Sporttól 4-5 mérnök. Ugyan ők eloszlanak az autókra, de általában mindig jönnek hozzánk is, veszik le az adatokat, nézik, hogy minden rendben van e, hogy van használva az autó. Értékelik az adatokat.
Nem mint Peugeot Sport van ott, hiszen a spanyol csapat mögé van bebújtatva a történet. Kapunk visszajelzéseket, elmondják, hogy mi az, amit jól csinálsz, mi az amit rosszul, mennyire jól van beállítva az autó…
San Remo-ig valami verseny vagy autózás?
Lesz egy rövid tesztünk a hónap elején, aztán San Remo.
