RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Japán kocsik konténerben
import versenyautók a Nippon Racingtól
2006-02-16
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
783296341
Napi oldal:
279050
Jelenleg:
1157
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Olcsóbb Japánból hozni négykerekes turbós autót, mint tőlünk nyugatabbról? A válasz egyértelműen igen...
Bedő Gáborral és Jakab Zsolttal, a Nippon Racing tulajdonosaival beszélgettem az óbudai műhelycsarnokban.


Hogyan indult a Nippon Racing?
Azért alapítottuk a céget, mert Magyarországon kevés az olyan cég, amely ki tudja szolgálni az autós társadalmat olyan autókkal és alkatrészekkel, melyek nálunk nehezen beszerezhetőek. Az összkerekes, turbós autókra gondolok itt, elsősorban. A Toyotára, a Subarura és a Mitsubishire.

A forrás Japán?
Mindenképpen, hiszen onnan olcsóbban beszerezhető, mint bárhonnan máshonnan.
Tavaly májusban kint jártunk, sikerült kiépítenünk egy vonalat, ami megbízhatóan működik.
Kint egy úgynevezett Satelite rendszeren keresztül (ami hasonlít az internetre, de csak Japánban működik) lehet részt venni a kereskedői árveréseken, ahol napi 1000-1500 autó cserél gazdát. Indulásként behoztunk 20-25 autót, ezek konténerben érkeztek Európába.

Forgalomba helyezhetőek ezek az autók itthon?
Igen! Például Borsi Gergő EvoIX-sét is mi hoztuk be.
Van olyan, mely eleve olyan papírokkal érkezik, de van, ami csak alkatrészként jön be.
Inkább az alkatrészháttér biztosítására szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni. Subaru, Mitsubishi és természetesen Toyota alkatrészekről van itt szó.

Azon túl, hogy behoztok konténerben autókat, azon túl itt egy műhely is épült, ahol a behozott autók szétszedése mellett versenyautó-felkészítéssel is foglalkoztok?
Így van. Jelenleg négy versenyautónk van, ezenkívül van egy autó, amit mi készítünk fel és még van két Toyota és egy Mitsu versenyautó (amit még egy Subaruval szeretnénk bővíteni) és ezeket szeretnénk bérbeadni.

Négy fő profilunk van:
Versenyautó bérbeadás és szervizelés
Alkatrészeladás
Utcai autók javítása
Biztosítók felé dolgozunk

Mekkora a csapat?
Zsolti a társam és van két állandó szerelőnk.
Szeretnénk még egy jó lakatost a csapatba állítani és egy műszerészre is szükség lesz, aki talán még a komputerekhez is ért…

Májusban voltunk kint először, az első autók augusztusra értek be.
Azóta folyamatosan vásárolunk és jönnek a konténerek, márciusban kétszer is…

Mennyi az átfutási idő?
Ha rendelnél egy alkatrészt a Mitsubishidhez, akkor kb. másfél hónap alatt itt tud lenni.
Veszünk pl. Tokióban valamit, ami 600km-re van a kinti telephelyünktől, akkor az egy hét alatt lejut a telepre, ott bekonténerezik, elviszik a kikötőbe, hajóra rakják, 28 nap múlva megérkezik Brémába, ahonnan vonattal, hajóval, vagy kamionon lejön a konténer a telepre és itt nyitunk, itt vámolunk a telepünkön.
Egy kicsi hosszú az idő, de mivel nagybevásárlásban vagyunk, így van elég alkatrészünk…

Eddig főleg egész autókat hoztunk, de van sok alkatrész, amiből semmi nem elég, hiszen a versenyzők elhasználják őket. Gondolok itt géptetőkre, lökhárítókra, sárvédőkre, intercoolerekre. Ezért most az alkatrészkészletünk feltöltését nyomtuk kicsit meg.
Minden on-line, a neten keresztül történik, innen vásárolgatunk. Mindent leküldünk a telepre és jön a konténerrel.
De itt ne csak a széria alkatrészekre gondolj, a tuning cuccok, futóművek és minden, amihez hozzá tudunk tudni jó áron.

Szeretnénk ráállni az ilyen autó kedvelők alkatrész utánpótlásának megoldására.
Pl. egy új Subaru Impreza fékgarnitúra cseréje munkadíjjal együtt a márkakereskedőnél majdnem 1 millió forint… Mi ezt olcsóbban meg tudjuk oldani…
De ez csak a fék, természetesen a karosszériaelemeket és az egyéb alkatrészeket is úgy szeretnénk raktáron tartani, hogy maximálisan ki tudjuk szolgálni nem csak a versenyzőket, hanem az utcai autózókat, akik egyre többen találnak meg minket.
Rendelésre is tudunk hozni bármit…

Ha jól tudom, kint már elfogyott a Mitsubishi RS9-es…
Igen, minden elfogyott, de már most lehet rendelni EvoX-et… de azt még csak jobbkormányosban…

Mit lehet tudni a behozott az autókról? Kint versenyeztek velük?
Japánban nagyon nagy az életszínvonal.
Nagyon sokan megtehetik, hogy ilyen autókat tartsanak, egy-két havi fizetésből tele tudják rakni az utcai autójukat olyan komputerrel, futóművel, mindennel, amivel akár versenyezni is lehetne. Ezek a cuccok az ő fizetésükhöz képest fillérekbe kerülnek.

Egy új EvoIX pl. 3.5 millió japán jenbe kerül, ami nem több, mint 6.5 millió forint.
Az autók átlagéletkora kint 1.5 év!
Nem bonyolult a képlet… Szerinted náluk milyen értéket képviselhet egy 5-6 éves használt, majdnem versenyautó? P. 98-as Mitsubishiben 38e kilométer van, és közben minden benne van, ami egy jó N csoportos rallyautóba kellhet…

Ott nincsenek olyan utak, mint amilyenek nálunk… Ott nem találsz mondjuk egy Bécsi út szerű utat, még rallyn sem… felszállópálya minőségű aszfalton nem tudják tönkretenni az autókat.
De nem versenyeznek, hiszen nagyon szigorúak a közlekedési szabályok. És a mentalitásukból kifolyólag is… Nem mennek gyorsan.

Akkor mire használják ezeket az autókat kint?
Az a divat, hogy míg nálunk az autózni vágyók elmennek egy gokartpályára, vagy kimennek Lacházára az amatőr versenyre, ott befizetik magukat az ilyen, direkt erre a célra kialakított pályákra (mint pl. nálunk az Euroring) és autóznak ott a feltuningolt autójukkal egy napot, összemérik az idejüket a haverjaikkal… Ott használják ezeket az autókat, utcán nemigen lehet őket kihasználni… Ezért is van bennük ennyire kevés kilométer.

És mi a helyzet a Ti versenyzésetekkel?
Mivel saját pénzből versenyzünk, ezért szabottak a keretek és nem nagyon szeretnénk az üzlet elöl elvenni a pénzt, így a rally másodosztály van tervben nekem is és Zsoltinak is. Ha belefér az időnkbe, pénzünkbe, akkor túrában is elindulunk és a rallyesprinttrophy murvás futamai mindkettőnknek a szívünk csücske, ott szeretnénk porolni a négykerekesekkel :)

Az első osztály nem fér bele az időbe és az autók felkészítése is horribilis.
Amíg saját pénzből történik ez, addig nem tudunk első osztályban versenyezni.

NIPPON RACING
Autójavító és szolgáltató Kft.
1037 Budapest, Bojtár utca 49-59
Telefon/Fax: 06-1-242-0413
E-mail:
nipponracing@obudanet.hu

Ez a hír most jelenik meg 27721. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k