duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Jó csapattal mindent lehet
Spici és Válint Tibor mesél az évről és a jövőről
2010-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
804132981
Napi oldal:
38683
Jelenleg:
1897
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A WarmUp Racing két pilótájával beszélgettem az idei évükről, a jövő évi terveikről és egy kicsit talán többről is...

Spitzmüller Csaba

Arról volt szó, hogy idén nem lesz rally, hanem csak Ferrarizás…
thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_6Év elején a Ferrari magyar gyári csapatához kerültem, ami nagyon nagy megtiszteltetés volt a számomra. Nagyon jól indult az évem, már az első teszten legjobb időket autóztam. Nagyon biztatóak voltak az eredmények, de aztán sajnos én nem tudtam tovább folytatni a szezont financiális okok miatt. Sajnáltam nagyon, hiszen jó kis sorozat a Ferrari Challange, azt gondolom nagyon sokat lehet ott tanulni minden téren.

Aztán a romániai rally bajnokság következett…
Igen. Az egyik főtámogatónk kérésére indultunk a román rallybajnokság futamain és az első kudarcot kivéve minden nagyon jól sikerült. Jó volt ez is, hiszen beleszagolhattam abba, hogy a magyarországi rallyzás után milyen is egy külföldi bajnokságban részt venni. Idegen pályákon kellett kevés tréningből autóznunk. Hatalmas kihívás és meglepő, de itt is helyt tudtunk állni.

jo_csapattal_mindent_lehet_7

Nagyon jól működnek ott a dolgok. Nyílván vannak ott is hibák, de összességében nagyon néző és versenyzőbarát az egész bajnokság. Nagyon jó légkörben zajlanak a versenyek, mondhatom ezt úgy, hogy igazából ugye idegenek vagyunk ott. Még ha nem is…

Pörgős jól megrendezett versenyek vannak és hihetetlen jó pályákon versenyeztünk. Nagyon sokan szurkoltak nekünk és üdvözöltek úgy, mint honfitársukat…

Azért mentél itthon itthon is…
Rövidre sikerült a versenyünk. Beült mellém egy - nyugodtan mondhatom - sztárnavigátor, aki minden nyalizás nélkül mondhatom, abszolút rászolgált a hírnevére. Nagyon jó navigátor és nagyon átlátja ezt az egészet, amit mi rallynak hívunk. Az elejétől a végéig képben van mindennel. És egyébként egész jól ki lehet vele jönni, mint ahogy gondoltam, annál sokkal jobban! A hírneve sokkal rosszabb… :) Ne mondjuk ki a nevét :)
Nem sikerült túl jól a verseny. Rossz beállításokkal mentünk, szenvedtünk. Tesztversenynek szántuk, tanultunk belőle.

jo_csapattal_mindent_lehet_9


Mik a tervek jövőre?
Ferrari Válint Tiborral, vagy rally, vagy hasonlóan változatos évet tervezel?
Építjük már a jövőt. Szó van a Ferrariról, hiszen a csapatnál várnak vissza. Nagyon drukkoltam Válint Tibinek, hogy meglegyen neki a bajnoki cím, megérdemelte volna. Ezúton is szeretnék neki gratulálni, üzenem, hogy ne csüggedjen, hiszen nagyon szép teljesítmény az, hogy egy abszolút profi üzletember elkezd versenyezni és a harmadik szezonjában már egy komoly kupasorozat bajnoki címéért tud harcolni. Azt gondolom minden tekintetben profi dolgokat csinál!

jo_csapattal_mindent_lehet_8

Rallyzni is szeretnék. Kategóriát és autót kell néznünk, de ehhez szükség lenne az RVSZ-re, hogy milyen szabályok között fogunk tudni itthon versenyezni. Szeretnék a román bajnokságban is teljes szezont menni és elhódítani a címet Szabó Gergőtől :), de a magyar bajnokság ugyanúgy inspirál.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_1Válint Tibor idén a kupasorozat második helyére érkezett.
De győzni szeretne!

Mesélj egy kicsit, hogyan kezdted?
Későn. 3 és fél éve kezdtem el versenyezni. Allessandro Lippi hívott meg a WarmUp csapatba. Akkor alakultak, ez volt az első évük. Szerették volna, ha magyar pilóta is indul a csapatban. Én úgy gondoltam, hogy beülök és már versenyző leszek, de természetesen ez nem így van. Mentem Burkus Egon Suzukijával a Suzuki Kupában. Ez volt az első versenyélményem. A következő évben mentem teljes szezont a Ferrari Challenge-ben.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_3Aztán egyre jobb eredmények jöttek.
Azt szoktam mondani, hogy beugrottam a mélyvízbe…
Nem igazán mértem fel, hogy mi is ez, amit autóversenyzésnek hívnak. Korábban nézőként, rajongóként és szurkolóként kívülről nézve minden egyszerűbbnek tűnt. Mint egyébként az élet minden más területén. Kipróbáltam milyen az autósport belülről. Természetesen az első versenyeken csetlettem, botlottam. Hamar rádöbbentem, hogy ezt komolyabban kell venni, nem annyira egyszerű, ahogyan én elképzeltem. Szépen lépdeltünk előre, az év utolsó versenyét sikerült megnyernem. Nagyon sokat tanultam az első évben is.

jo_csapattal_mindent_lehet_5


thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_4Jött a második év és jött a válság. Nagyban megnehezítette a dolgokat. A támogatók eltűntek, a szépen felállított költségvetés összedőlt. Tesztek nélkül kellett végigversenyezni ezt a szezont. Ekkor már Spici volt a csapattársam és az első közös versenyünk nagyon jól sikerült. Mindketten fent álltunk a dobogón. A harmadik versenyre már egyértelművé vált, hogy tudunk küzdeni akár még a bajnoki címért is. És tényleg meg lehetett volna az első hely is, de sajnos több technikai hiba is közrejátszott és végül második lettem a bajnokságban.

Látsz különbséget a magyar viszonyok és a külföldi viszonyok között? Miben lehetne itthon javulni?
Nagyon sok mindenen lehetne és kellene változtatni!
Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen rövid idő alatt több szemszögből is betekinthettem a hazai és a nemzetközi autósportba. Versenyzői, nézői valamint média és üzleti szempontból is vannak követendő tendenciák a magyar autósport társadalom számára.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_2A legeslegfontosabb a kapcsolat javítása a médiával. Az autósport önmagában a versenyről szól, de nem az az elsődleges célja, hogy a versenyzők egymást szórakoztassák, hanem a nézőkhöz kell szólni, a nézőket kell kiszolgálni. Ebben nagyon nagy előrelépési lehetőségek rejtőznek. Meg kell találni a kapcsolatot az autósport szerelmesei, az autóversenyzők és a versenyek között. És ehhez fel kell építeni egy jól működő kapcsolati rendszert.
Mindenki úgy szeret versenyezni, ha sok  néző előtt teheti. A nézők szeretik az autóversenyeket Magyarországon.
Megfelelő kommunikációt kell teremteni a rajongók és az autóversenyzők között.
A megnövekedett nézőszám és a jelentős média megjelenés vonzóvá teszi az autósportot az üzleti élet számára is.
 
A másik nagyon fontos dolog, hogy a magyar autósportban lévő széthúzást kell megszüntetni. Mindenkinek egy az érdeke, remélhetőleg mindenki ugyanazt szeretné csinálni. Versenyezni szeretnének a versenyzők, jól érezni magukat, szórakoztatni  versengésükkel a közönséget. Ki kell kapálni az ellentéteket, újra kell építeni, teljesen új alapokra helyezni  a magyar autósportot, hogy mindenki jól érezze magát benne.

A harmadik nagyon fontos tényező az utánpótlás-nevelés.
Az átlátható utódnevelésre nagy szükség lenne. Most nagyon ad-hoc módon működik ez. Sokkal szervezettebben kell ennek működni. Segíteni kell azokat a tehetséges gyerekeket, akikben látunk fantáziát, akiknek a szülei nem bírják fedezni anyagilag. Szükség van egy profi üzleti életben is működő modell alapján a tehetségek nevelésére, segítésére. Kell lenni egy pályának, amit megmutathatunk a tehetséges srácoknak, egészen a gokarttól akár egy világbajnoki szereplésig. Átláthatóvá kell ezt a folyamatot tenni. Hiszek abban, hogy nagyon sok tehetséges fiatal van Magyarországon, aki erre képes, csak nincs ez megfelelően menedzselve.

Megvalósíthatóak ezek?
Vannak jó kezdeményezések, de össze kellene ezeket fogni és egységesebb keretbe foglalni. De ehhez az egészhez, hogy jól működjön, összefogás kell a szövetség tagjai részéről, semmi más.
Én hiszek ebben!

 
Ez a hír most jelenik meg 5331. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.12-13.

részletes infóink

2025.12.13-14.

részletes infóink

2025.12.14.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k