Jó csapattal mindent lehet
Spici és Válint Tibor mesél az évről és a jövőről
2010-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763447159
Napi oldal:
58009
Jelenleg:
907
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A WarmUp Racing két pilótájával beszélgettem az idei évükről, a jövő évi terveikről és egy kicsit talán többről is...

Spitzmüller Csaba

Arról volt szó, hogy idén nem lesz rally, hanem csak Ferrarizás…
thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_6Év elején a Ferrari magyar gyári csapatához kerültem, ami nagyon nagy megtiszteltetés volt a számomra. Nagyon jól indult az évem, már az első teszten legjobb időket autóztam. Nagyon biztatóak voltak az eredmények, de aztán sajnos én nem tudtam tovább folytatni a szezont financiális okok miatt. Sajnáltam nagyon, hiszen jó kis sorozat a Ferrari Challange, azt gondolom nagyon sokat lehet ott tanulni minden téren.

Aztán a romániai rally bajnokság következett…
Igen. Az egyik főtámogatónk kérésére indultunk a román rallybajnokság futamain és az első kudarcot kivéve minden nagyon jól sikerült. Jó volt ez is, hiszen beleszagolhattam abba, hogy a magyarországi rallyzás után milyen is egy külföldi bajnokságban részt venni. Idegen pályákon kellett kevés tréningből autóznunk. Hatalmas kihívás és meglepő, de itt is helyt tudtunk állni.

jo_csapattal_mindent_lehet_7

Nagyon jól működnek ott a dolgok. Nyílván vannak ott is hibák, de összességében nagyon néző és versenyzőbarát az egész bajnokság. Nagyon jó légkörben zajlanak a versenyek, mondhatom ezt úgy, hogy igazából ugye idegenek vagyunk ott. Még ha nem is…

Pörgős jól megrendezett versenyek vannak és hihetetlen jó pályákon versenyeztünk. Nagyon sokan szurkoltak nekünk és üdvözöltek úgy, mint honfitársukat…

Azért mentél itthon itthon is…
Rövidre sikerült a versenyünk. Beült mellém egy - nyugodtan mondhatom - sztárnavigátor, aki minden nyalizás nélkül mondhatom, abszolút rászolgált a hírnevére. Nagyon jó navigátor és nagyon átlátja ezt az egészet, amit mi rallynak hívunk. Az elejétől a végéig képben van mindennel. És egyébként egész jól ki lehet vele jönni, mint ahogy gondoltam, annál sokkal jobban! A hírneve sokkal rosszabb… :) Ne mondjuk ki a nevét :)
Nem sikerült túl jól a verseny. Rossz beállításokkal mentünk, szenvedtünk. Tesztversenynek szántuk, tanultunk belőle.

jo_csapattal_mindent_lehet_9


Mik a tervek jövőre?
Ferrari Válint Tiborral, vagy rally, vagy hasonlóan változatos évet tervezel?
Építjük már a jövőt. Szó van a Ferrariról, hiszen a csapatnál várnak vissza. Nagyon drukkoltam Válint Tibinek, hogy meglegyen neki a bajnoki cím, megérdemelte volna. Ezúton is szeretnék neki gratulálni, üzenem, hogy ne csüggedjen, hiszen nagyon szép teljesítmény az, hogy egy abszolút profi üzletember elkezd versenyezni és a harmadik szezonjában már egy komoly kupasorozat bajnoki címéért tud harcolni. Azt gondolom minden tekintetben profi dolgokat csinál!

jo_csapattal_mindent_lehet_8

Rallyzni is szeretnék. Kategóriát és autót kell néznünk, de ehhez szükség lenne az RVSZ-re, hogy milyen szabályok között fogunk tudni itthon versenyezni. Szeretnék a román bajnokságban is teljes szezont menni és elhódítani a címet Szabó Gergőtől :), de a magyar bajnokság ugyanúgy inspirál.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_1Válint Tibor idén a kupasorozat második helyére érkezett.
De győzni szeretne!

Mesélj egy kicsit, hogyan kezdted?
Későn. 3 és fél éve kezdtem el versenyezni. Allessandro Lippi hívott meg a WarmUp csapatba. Akkor alakultak, ez volt az első évük. Szerették volna, ha magyar pilóta is indul a csapatban. Én úgy gondoltam, hogy beülök és már versenyző leszek, de természetesen ez nem így van. Mentem Burkus Egon Suzukijával a Suzuki Kupában. Ez volt az első versenyélményem. A következő évben mentem teljes szezont a Ferrari Challenge-ben.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_3Aztán egyre jobb eredmények jöttek.
Azt szoktam mondani, hogy beugrottam a mélyvízbe…
Nem igazán mértem fel, hogy mi is ez, amit autóversenyzésnek hívnak. Korábban nézőként, rajongóként és szurkolóként kívülről nézve minden egyszerűbbnek tűnt. Mint egyébként az élet minden más területén. Kipróbáltam milyen az autósport belülről. Természetesen az első versenyeken csetlettem, botlottam. Hamar rádöbbentem, hogy ezt komolyabban kell venni, nem annyira egyszerű, ahogyan én elképzeltem. Szépen lépdeltünk előre, az év utolsó versenyét sikerült megnyernem. Nagyon sokat tanultam az első évben is.

jo_csapattal_mindent_lehet_5


thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_4Jött a második év és jött a válság. Nagyban megnehezítette a dolgokat. A támogatók eltűntek, a szépen felállított költségvetés összedőlt. Tesztek nélkül kellett végigversenyezni ezt a szezont. Ekkor már Spici volt a csapattársam és az első közös versenyünk nagyon jól sikerült. Mindketten fent álltunk a dobogón. A harmadik versenyre már egyértelművé vált, hogy tudunk küzdeni akár még a bajnoki címért is. És tényleg meg lehetett volna az első hely is, de sajnos több technikai hiba is közrejátszott és végül második lettem a bajnokságban.

Látsz különbséget a magyar viszonyok és a külföldi viszonyok között? Miben lehetne itthon javulni?
Nagyon sok mindenen lehetne és kellene változtatni!
Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen rövid idő alatt több szemszögből is betekinthettem a hazai és a nemzetközi autósportba. Versenyzői, nézői valamint média és üzleti szempontból is vannak követendő tendenciák a magyar autósport társadalom számára.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_2A legeslegfontosabb a kapcsolat javítása a médiával. Az autósport önmagában a versenyről szól, de nem az az elsődleges célja, hogy a versenyzők egymást szórakoztassák, hanem a nézőkhöz kell szólni, a nézőket kell kiszolgálni. Ebben nagyon nagy előrelépési lehetőségek rejtőznek. Meg kell találni a kapcsolatot az autósport szerelmesei, az autóversenyzők és a versenyek között. És ehhez fel kell építeni egy jól működő kapcsolati rendszert.
Mindenki úgy szeret versenyezni, ha sok  néző előtt teheti. A nézők szeretik az autóversenyeket Magyarországon.
Megfelelő kommunikációt kell teremteni a rajongók és az autóversenyzők között.
A megnövekedett nézőszám és a jelentős média megjelenés vonzóvá teszi az autósportot az üzleti élet számára is.
 
A másik nagyon fontos dolog, hogy a magyar autósportban lévő széthúzást kell megszüntetni. Mindenkinek egy az érdeke, remélhetőleg mindenki ugyanazt szeretné csinálni. Versenyezni szeretnének a versenyzők, jól érezni magukat, szórakoztatni  versengésükkel a közönséget. Ki kell kapálni az ellentéteket, újra kell építeni, teljesen új alapokra helyezni  a magyar autósportot, hogy mindenki jól érezze magát benne.

A harmadik nagyon fontos tényező az utánpótlás-nevelés.
Az átlátható utódnevelésre nagy szükség lenne. Most nagyon ad-hoc módon működik ez. Sokkal szervezettebben kell ennek működni. Segíteni kell azokat a tehetséges gyerekeket, akikben látunk fantáziát, akiknek a szülei nem bírják fedezni anyagilag. Szükség van egy profi üzleti életben is működő modell alapján a tehetségek nevelésére, segítésére. Kell lenni egy pályának, amit megmutathatunk a tehetséges srácoknak, egészen a gokarttól akár egy világbajnoki szereplésig. Átláthatóvá kell ezt a folyamatot tenni. Hiszek abban, hogy nagyon sok tehetséges fiatal van Magyarországon, aki erre képes, csak nincs ez megfelelően menedzselve.

Megvalósíthatóak ezek?
Vannak jó kezdeményezések, de össze kellene ezeket fogni és egységesebb keretbe foglalni. De ehhez az egészhez, hogy jól működjön, összefogás kell a szövetség tagjai részéről, semmi más.
Én hiszek ebben!

 
Ez a hír most jelenik meg 5215. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k