KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Jó csapattal mindent lehet
Spici és Válint Tibor mesél az évről és a jövőről
2010-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685812640
Napi oldal:
372680
Jelenleg:
1822
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A WarmUp Racing két pilótájával beszélgettem az idei évükről, a jövő évi terveikről és egy kicsit talán többről is...

Spitzmüller Csaba

Arról volt szó, hogy idén nem lesz rally, hanem csak Ferrarizás…
thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_6Év elején a Ferrari magyar gyári csapatához kerültem, ami nagyon nagy megtiszteltetés volt a számomra. Nagyon jól indult az évem, már az első teszten legjobb időket autóztam. Nagyon biztatóak voltak az eredmények, de aztán sajnos én nem tudtam tovább folytatni a szezont financiális okok miatt. Sajnáltam nagyon, hiszen jó kis sorozat a Ferrari Challange, azt gondolom nagyon sokat lehet ott tanulni minden téren.

Aztán a romániai rally bajnokság következett…
Igen. Az egyik főtámogatónk kérésére indultunk a román rallybajnokság futamain és az első kudarcot kivéve minden nagyon jól sikerült. Jó volt ez is, hiszen beleszagolhattam abba, hogy a magyarországi rallyzás után milyen is egy külföldi bajnokságban részt venni. Idegen pályákon kellett kevés tréningből autóznunk. Hatalmas kihívás és meglepő, de itt is helyt tudtunk állni.

jo_csapattal_mindent_lehet_7

Nagyon jól működnek ott a dolgok. Nyílván vannak ott is hibák, de összességében nagyon néző és versenyzőbarát az egész bajnokság. Nagyon jó légkörben zajlanak a versenyek, mondhatom ezt úgy, hogy igazából ugye idegenek vagyunk ott. Még ha nem is…

Pörgős jól megrendezett versenyek vannak és hihetetlen jó pályákon versenyeztünk. Nagyon sokan szurkoltak nekünk és üdvözöltek úgy, mint honfitársukat…

Azért mentél itthon itthon is…
Rövidre sikerült a versenyünk. Beült mellém egy - nyugodtan mondhatom - sztárnavigátor, aki minden nyalizás nélkül mondhatom, abszolút rászolgált a hírnevére. Nagyon jó navigátor és nagyon átlátja ezt az egészet, amit mi rallynak hívunk. Az elejétől a végéig képben van mindennel. És egyébként egész jól ki lehet vele jönni, mint ahogy gondoltam, annál sokkal jobban! A hírneve sokkal rosszabb… :) Ne mondjuk ki a nevét :)
Nem sikerült túl jól a verseny. Rossz beállításokkal mentünk, szenvedtünk. Tesztversenynek szántuk, tanultunk belőle.

jo_csapattal_mindent_lehet_9


Mik a tervek jövőre?
Ferrari Válint Tiborral, vagy rally, vagy hasonlóan változatos évet tervezel?
Építjük már a jövőt. Szó van a Ferrariról, hiszen a csapatnál várnak vissza. Nagyon drukkoltam Válint Tibinek, hogy meglegyen neki a bajnoki cím, megérdemelte volna. Ezúton is szeretnék neki gratulálni, üzenem, hogy ne csüggedjen, hiszen nagyon szép teljesítmény az, hogy egy abszolút profi üzletember elkezd versenyezni és a harmadik szezonjában már egy komoly kupasorozat bajnoki címéért tud harcolni. Azt gondolom minden tekintetben profi dolgokat csinál!

jo_csapattal_mindent_lehet_8

Rallyzni is szeretnék. Kategóriát és autót kell néznünk, de ehhez szükség lenne az RVSZ-re, hogy milyen szabályok között fogunk tudni itthon versenyezni. Szeretnék a román bajnokságban is teljes szezont menni és elhódítani a címet Szabó Gergőtől :), de a magyar bajnokság ugyanúgy inspirál.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_1Válint Tibor idén a kupasorozat második helyére érkezett.
De győzni szeretne!

Mesélj egy kicsit, hogyan kezdted?
Későn. 3 és fél éve kezdtem el versenyezni. Allessandro Lippi hívott meg a WarmUp csapatba. Akkor alakultak, ez volt az első évük. Szerették volna, ha magyar pilóta is indul a csapatban. Én úgy gondoltam, hogy beülök és már versenyző leszek, de természetesen ez nem így van. Mentem Burkus Egon Suzukijával a Suzuki Kupában. Ez volt az első versenyélményem. A következő évben mentem teljes szezont a Ferrari Challenge-ben.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_3Aztán egyre jobb eredmények jöttek.
Azt szoktam mondani, hogy beugrottam a mélyvízbe…
Nem igazán mértem fel, hogy mi is ez, amit autóversenyzésnek hívnak. Korábban nézőként, rajongóként és szurkolóként kívülről nézve minden egyszerűbbnek tűnt. Mint egyébként az élet minden más területén. Kipróbáltam milyen az autósport belülről. Természetesen az első versenyeken csetlettem, botlottam. Hamar rádöbbentem, hogy ezt komolyabban kell venni, nem annyira egyszerű, ahogyan én elképzeltem. Szépen lépdeltünk előre, az év utolsó versenyét sikerült megnyernem. Nagyon sokat tanultam az első évben is.

jo_csapattal_mindent_lehet_5


thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_4Jött a második év és jött a válság. Nagyban megnehezítette a dolgokat. A támogatók eltűntek, a szépen felállított költségvetés összedőlt. Tesztek nélkül kellett végigversenyezni ezt a szezont. Ekkor már Spici volt a csapattársam és az első közös versenyünk nagyon jól sikerült. Mindketten fent álltunk a dobogón. A harmadik versenyre már egyértelművé vált, hogy tudunk küzdeni akár még a bajnoki címért is. És tényleg meg lehetett volna az első hely is, de sajnos több technikai hiba is közrejátszott és végül második lettem a bajnokságban.

Látsz különbséget a magyar viszonyok és a külföldi viszonyok között? Miben lehetne itthon javulni?
Nagyon sok mindenen lehetne és kellene változtatni!
Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen rövid idő alatt több szemszögből is betekinthettem a hazai és a nemzetközi autósportba. Versenyzői, nézői valamint média és üzleti szempontból is vannak követendő tendenciák a magyar autósport társadalom számára.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_2A legeslegfontosabb a kapcsolat javítása a médiával. Az autósport önmagában a versenyről szól, de nem az az elsődleges célja, hogy a versenyzők egymást szórakoztassák, hanem a nézőkhöz kell szólni, a nézőket kell kiszolgálni. Ebben nagyon nagy előrelépési lehetőségek rejtőznek. Meg kell találni a kapcsolatot az autósport szerelmesei, az autóversenyzők és a versenyek között. És ehhez fel kell építeni egy jól működő kapcsolati rendszert.
Mindenki úgy szeret versenyezni, ha sok  néző előtt teheti. A nézők szeretik az autóversenyeket Magyarországon.
Megfelelő kommunikációt kell teremteni a rajongók és az autóversenyzők között.
A megnövekedett nézőszám és a jelentős média megjelenés vonzóvá teszi az autósportot az üzleti élet számára is.
 
A másik nagyon fontos dolog, hogy a magyar autósportban lévő széthúzást kell megszüntetni. Mindenkinek egy az érdeke, remélhetőleg mindenki ugyanazt szeretné csinálni. Versenyezni szeretnének a versenyzők, jól érezni magukat, szórakoztatni  versengésükkel a közönséget. Ki kell kapálni az ellentéteket, újra kell építeni, teljesen új alapokra helyezni  a magyar autósportot, hogy mindenki jól érezze magát benne.

A harmadik nagyon fontos tényező az utánpótlás-nevelés.
Az átlátható utódnevelésre nagy szükség lenne. Most nagyon ad-hoc módon működik ez. Sokkal szervezettebben kell ennek működni. Segíteni kell azokat a tehetséges gyerekeket, akikben látunk fantáziát, akiknek a szülei nem bírják fedezni anyagilag. Szükség van egy profi üzleti életben is működő modell alapján a tehetségek nevelésére, segítésére. Kell lenni egy pályának, amit megmutathatunk a tehetséges srácoknak, egészen a gokarttól akár egy világbajnoki szereplésig. Átláthatóvá kell ezt a folyamatot tenni. Hiszek abban, hogy nagyon sok tehetséges fiatal van Magyarországon, aki erre képes, csak nincs ez megfelelően menedzselve.

Megvalósíthatóak ezek?
Vannak jó kezdeményezések, de össze kellene ezeket fogni és egységesebb keretbe foglalni. De ehhez az egészhez, hogy jól működjön, összefogás kell a szövetség tagjai részéről, semmi más.
Én hiszek ebben!

 
Ez a hír most jelenik meg 5105. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k