Jó csapattal mindent lehet
Spici és Válint Tibor mesél az évről és a jövőről
2010-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776298810
Napi oldal:
125847
Jelenleg:
1183
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A WarmUp Racing két pilótájával beszélgettem az idei évükről, a jövő évi terveikről és egy kicsit talán többről is...

Spitzmüller Csaba

Arról volt szó, hogy idén nem lesz rally, hanem csak Ferrarizás…
thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_6Év elején a Ferrari magyar gyári csapatához kerültem, ami nagyon nagy megtiszteltetés volt a számomra. Nagyon jól indult az évem, már az első teszten legjobb időket autóztam. Nagyon biztatóak voltak az eredmények, de aztán sajnos én nem tudtam tovább folytatni a szezont financiális okok miatt. Sajnáltam nagyon, hiszen jó kis sorozat a Ferrari Challange, azt gondolom nagyon sokat lehet ott tanulni minden téren.

Aztán a romániai rally bajnokság következett…
Igen. Az egyik főtámogatónk kérésére indultunk a román rallybajnokság futamain és az első kudarcot kivéve minden nagyon jól sikerült. Jó volt ez is, hiszen beleszagolhattam abba, hogy a magyarországi rallyzás után milyen is egy külföldi bajnokságban részt venni. Idegen pályákon kellett kevés tréningből autóznunk. Hatalmas kihívás és meglepő, de itt is helyt tudtunk állni.

jo_csapattal_mindent_lehet_7

Nagyon jól működnek ott a dolgok. Nyílván vannak ott is hibák, de összességében nagyon néző és versenyzőbarát az egész bajnokság. Nagyon jó légkörben zajlanak a versenyek, mondhatom ezt úgy, hogy igazából ugye idegenek vagyunk ott. Még ha nem is…

Pörgős jól megrendezett versenyek vannak és hihetetlen jó pályákon versenyeztünk. Nagyon sokan szurkoltak nekünk és üdvözöltek úgy, mint honfitársukat…

Azért mentél itthon itthon is…
Rövidre sikerült a versenyünk. Beült mellém egy - nyugodtan mondhatom - sztárnavigátor, aki minden nyalizás nélkül mondhatom, abszolút rászolgált a hírnevére. Nagyon jó navigátor és nagyon átlátja ezt az egészet, amit mi rallynak hívunk. Az elejétől a végéig képben van mindennel. És egyébként egész jól ki lehet vele jönni, mint ahogy gondoltam, annál sokkal jobban! A hírneve sokkal rosszabb… :) Ne mondjuk ki a nevét :)
Nem sikerült túl jól a verseny. Rossz beállításokkal mentünk, szenvedtünk. Tesztversenynek szántuk, tanultunk belőle.

jo_csapattal_mindent_lehet_9


Mik a tervek jövőre?
Ferrari Válint Tiborral, vagy rally, vagy hasonlóan változatos évet tervezel?
Építjük már a jövőt. Szó van a Ferrariról, hiszen a csapatnál várnak vissza. Nagyon drukkoltam Válint Tibinek, hogy meglegyen neki a bajnoki cím, megérdemelte volna. Ezúton is szeretnék neki gratulálni, üzenem, hogy ne csüggedjen, hiszen nagyon szép teljesítmény az, hogy egy abszolút profi üzletember elkezd versenyezni és a harmadik szezonjában már egy komoly kupasorozat bajnoki címéért tud harcolni. Azt gondolom minden tekintetben profi dolgokat csinál!

jo_csapattal_mindent_lehet_8

Rallyzni is szeretnék. Kategóriát és autót kell néznünk, de ehhez szükség lenne az RVSZ-re, hogy milyen szabályok között fogunk tudni itthon versenyezni. Szeretnék a román bajnokságban is teljes szezont menni és elhódítani a címet Szabó Gergőtől :), de a magyar bajnokság ugyanúgy inspirál.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_1Válint Tibor idén a kupasorozat második helyére érkezett.
De győzni szeretne!

Mesélj egy kicsit, hogyan kezdted?
Későn. 3 és fél éve kezdtem el versenyezni. Allessandro Lippi hívott meg a WarmUp csapatba. Akkor alakultak, ez volt az első évük. Szerették volna, ha magyar pilóta is indul a csapatban. Én úgy gondoltam, hogy beülök és már versenyző leszek, de természetesen ez nem így van. Mentem Burkus Egon Suzukijával a Suzuki Kupában. Ez volt az első versenyélményem. A következő évben mentem teljes szezont a Ferrari Challenge-ben.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_3Aztán egyre jobb eredmények jöttek.
Azt szoktam mondani, hogy beugrottam a mélyvízbe…
Nem igazán mértem fel, hogy mi is ez, amit autóversenyzésnek hívnak. Korábban nézőként, rajongóként és szurkolóként kívülről nézve minden egyszerűbbnek tűnt. Mint egyébként az élet minden más területén. Kipróbáltam milyen az autósport belülről. Természetesen az első versenyeken csetlettem, botlottam. Hamar rádöbbentem, hogy ezt komolyabban kell venni, nem annyira egyszerű, ahogyan én elképzeltem. Szépen lépdeltünk előre, az év utolsó versenyét sikerült megnyernem. Nagyon sokat tanultam az első évben is.

jo_csapattal_mindent_lehet_5


thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_4Jött a második év és jött a válság. Nagyban megnehezítette a dolgokat. A támogatók eltűntek, a szépen felállított költségvetés összedőlt. Tesztek nélkül kellett végigversenyezni ezt a szezont. Ekkor már Spici volt a csapattársam és az első közös versenyünk nagyon jól sikerült. Mindketten fent álltunk a dobogón. A harmadik versenyre már egyértelművé vált, hogy tudunk küzdeni akár még a bajnoki címért is. És tényleg meg lehetett volna az első hely is, de sajnos több technikai hiba is közrejátszott és végül második lettem a bajnokságban.

Látsz különbséget a magyar viszonyok és a külföldi viszonyok között? Miben lehetne itthon javulni?
Nagyon sok mindenen lehetne és kellene változtatni!
Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen rövid idő alatt több szemszögből is betekinthettem a hazai és a nemzetközi autósportba. Versenyzői, nézői valamint média és üzleti szempontból is vannak követendő tendenciák a magyar autósport társadalom számára.

thumb_jo_csapattal_mindent_lehet_2A legeslegfontosabb a kapcsolat javítása a médiával. Az autósport önmagában a versenyről szól, de nem az az elsődleges célja, hogy a versenyzők egymást szórakoztassák, hanem a nézőkhöz kell szólni, a nézőket kell kiszolgálni. Ebben nagyon nagy előrelépési lehetőségek rejtőznek. Meg kell találni a kapcsolatot az autósport szerelmesei, az autóversenyzők és a versenyek között. És ehhez fel kell építeni egy jól működő kapcsolati rendszert.
Mindenki úgy szeret versenyezni, ha sok  néző előtt teheti. A nézők szeretik az autóversenyeket Magyarországon.
Megfelelő kommunikációt kell teremteni a rajongók és az autóversenyzők között.
A megnövekedett nézőszám és a jelentős média megjelenés vonzóvá teszi az autósportot az üzleti élet számára is.
 
A másik nagyon fontos dolog, hogy a magyar autósportban lévő széthúzást kell megszüntetni. Mindenkinek egy az érdeke, remélhetőleg mindenki ugyanazt szeretné csinálni. Versenyezni szeretnének a versenyzők, jól érezni magukat, szórakoztatni  versengésükkel a közönséget. Ki kell kapálni az ellentéteket, újra kell építeni, teljesen új alapokra helyezni  a magyar autósportot, hogy mindenki jól érezze magát benne.

A harmadik nagyon fontos tényező az utánpótlás-nevelés.
Az átlátható utódnevelésre nagy szükség lenne. Most nagyon ad-hoc módon működik ez. Sokkal szervezettebben kell ennek működni. Segíteni kell azokat a tehetséges gyerekeket, akikben látunk fantáziát, akiknek a szülei nem bírják fedezni anyagilag. Szükség van egy profi üzleti életben is működő modell alapján a tehetségek nevelésére, segítésére. Kell lenni egy pályának, amit megmutathatunk a tehetséges srácoknak, egészen a gokarttól akár egy világbajnoki szereplésig. Átláthatóvá kell ezt a folyamatot tenni. Hiszek abban, hogy nagyon sok tehetséges fiatal van Magyarországon, aki erre képes, csak nincs ez megfelelően menedzselve.

Megvalósíthatóak ezek?
Vannak jó kezdeményezések, de össze kellene ezeket fogni és egységesebb keretbe foglalni. De ehhez az egészhez, hogy jól működjön, összefogás kell a szövetség tagjai részéről, semmi más.
Én hiszek ebben!

 
Ez a hír most jelenik meg 5253. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k