ŐSZI LADA TALÁLKOZÓ - 2025.10.19. - Mogyoród, Autós Mozi
Jó irányba haladunk
Hideg Krisztián mesél a múlt évről és az idei tervekről
2011-01-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
790519482
Napi oldal:
60053
Jelenleg:
1511
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Mint ahogy az év is, az év végi két futam is felemásra sikeredett Hideg Krisztiánéknak, hiszen Mikulás Rallye-n kiestek, Szilveszter Rallye-n viszont a második helyen zártak. Krisztiánnal beszélgettem…

jo_iranyba_haladunk_1

Milyen volt a 2010-es év vége?
A bajnoki futamok után, december elején indultunk a Mikulás Rallye-n, ami nem sikerült túl jól számunkra, hiszen az utolsó szakaszon megállt az autó és kiestünk. Odáig egész jó volt minden, azt hiszem az abszolút 5-6. helyen álltunk, pedig csupán kisszöges gumijaink voltak, ami nem tapadt úgy, mint ahogy kellett volna. Nagyszöges gumival jobb lett volna menni, de nekünk ez volt, ezzel kellett teljesíteni a gyorsokat. A verseny nagyon jó volt, minden nagyon tetszett, igazi Mikulás Rallye-s idő volt. Jók voltak a pályák is, jobb volt rajtuk havon-jégen versenyezni, mint nyáron a sziklákon. Tét nélküli verseny volt, de azért mindenki igyekezett, ahogy bírt, mi is megpróbáltunk mindent, de azokkal a gumikkal ennyire futotta és sajnos végül idő előtt még ki is estünk.

jo_iranyba_haladunk_2

Jobb folytatást hozott a Szilveszter Rallye...
Igen, ott már sikerült ideális gumit választanunk. Bár az első nap, az éjszakai gyorsaságin nem hittünk abban, hogy az a gumi működhet, amivel Turán Frici is ment, így mi szöges gumiból húztuk ki a szögeket - mivel a szabályok nem engedték a szögek használatát - de hamar láttuk, hogy ez a választásunk nem bizonyult jónak, mert semmiféle tapadás nem volt tapasztalható vele. Ez azért egy nagyon nagy mellénézés volt, de mikor láttuk, hogy Frici milyen időt autózott, már elhittük, hogy az a gumi a jó választás, így másnap már mi is olyat tettünk fel. Az első körben még nagyon bátortalan voltam, mert az előző nap élményei alapján még nem mertem elhinni, hogy ezzel majd az úton maradunk, a kocsit pedig nem akartam összetörni. A második körre megvágtuk a gumikat és az már tényleg nagyon jól "működött", sikerült gyorsaságit is nyernünk, aztán bármennyire is kerülni akartam az autótörést, mégis sikerült odavágni a boxutca falának.

Mi történt?
A cél utáni féktáv annyira jeges volt, hogy nem lehetett rajta megállni, és mindezek mellett én még full gázon át is nyomtam ott. Navigátorom mondta, hogy "Ne nyomd át, ne nyomd át!", óh, hát persze! Átnyomtam, ráléptem a fékre, a kocsi elfordult 90 fokban keresztben, és akkor vettem észre, hogy Drotár ott áll benn a hóban, elakadva, mi meg felé csúsztunk 140-es tempóval, úgy, hogy nem tudtam irányítani a kocsit. Adtam egyszer vagy kétszer gázt, próbáltam visszafordítani egyenesbe, de nem ment, és akkor harmadikig visszarántottam, meghúztam a kéziféket, jobbra a kormányt és durr bevertük a boxutca falát. Lett kár rendesen az autón... 

jo_iranyba_haladunk_3

Az első helyre pályáztatok?
Mire elmertük hinni, hogy fognak a gumik, addigra Friciék már annyira elhúztak, hogy hiába nyertünk gyorsaságit, már nem volt értelme az első helyért küzdeni, így ekkor már csak arra figyeltünk, hogy Asit utolérjük, és az előző kör eredményét nézve sejtettük, hogy ez azért be is fog következni, így innét kezdve már csak egy jó, tempós, biztonsági autózásra törekedtünk. Az utolsó körben sikerült a második helyet megszereznünk, ami így év végére egy jó kis siker volt számunkra. Előbb kellett volna hinni ebben a gumiban... Túl nagy volt a választék, tényleg mindenféle gumink volt, az első gyorsra nem tudtam, hogy melyiket válasszam, rosszul döntöttem. Fricinek meg csak abból az egy fajtából volt, neki bejött. Ezt még soha nem mondtam, de a bőség zavara... Az egy 18 colos kerék volt, és nem hittem el, hogy szakadó hóesésben, hóban, jégen egy 215-ös széles gumi jobban foghat, mint egy keskeny, vagy egy szög nélküli szöges, de be kellett látnom, hogy nem véletlenül kerülnek azok ennyibe... Megmondták már nagyon régen is, és most is így van: a gumik nyerik a versenyt! Mikulásra nem volt jó gumink, szenvedtünk, itt volt jó gumink, de nem mertük feltenni, aztán feltettük és jó volt. Ennyi!

Milyen volt a verseny?
Nem most indultam először ezen a futamon, és azt mondhatom, hogy a Szilveszter Rallye egy nagyon komoly fejlődésen ment át, egy színvonalas, komoly futammá nőtte ki magát. Az időjárási körülmények most ilyenek voltak, havas-jegessé tették a pályákat. Talán elgondolkodhattak volna azon, hogy aprószöges gumikkal engedélyezzék a versenyzést... bár nem tudom, hogy a Hungaroring aszfaltjában ezek milyen kárt tettek volna, lehet ezt azért ők jobban mérlegelték. Nem volt rossz persze így sem, csak nem volt az igazi raliverseny, mert ha az átlagsebességet nézzük, akkor az azért nevetséges! 50 km/h átlagsebesség alatti tempóval lehetett gyorsaságit nyerni. Úgy tűnik, hogy az idei évben nem tudok panaszkodni rendezvényekre, jó volt ez is, Mikulás Rallye is tetszett. Flottul ment minden, nem volt csúszás, ezek nagyon nagy fejlődések.

Hogyan értékeled az MNASZ-es személyi változásokat?
Nekem mindegy, hogy ki az elnökség, ki a vezetőség. Nekem, mint versenyzőnek az érdekem az, hogy jó versenyek, jó rendezvények legyenek, minél jobb mezőnnyel, és reméljük, hogy ezekért mindent meg is fognak tenni. Reméljük, hogy tudják majd, hogy mit kell csinálni! Már régen megfogadtam, és azóta is azt mondom, hogy nem akarok én ezzel a sportpolitikával foglalkozni, én simán versenyezni akarok! A rendezvények hatalmas fejlődésen mentek át, ha pedig az egyenlő elbírálás is megvalósulhatna - ami az utóbbi években hiányzott - akkor tényleg azt mondhatnánk, hogy jó irányba haladunk!
 
Mit hoz a jövő?
Természetesen többféle projekten dolgozunk, de nem igazán hiszek az egy éves projektekben. A 2010-es évvel nem vagyok túlságosan elégedett, bár elégedetlen sem lehetek, hiszen az első három verseny annyira nem jött össze, hogy az éves értékelés tizenvalahányadik helyén álltunk, majd az utolsó futam előtt még szinte bármire lehetett esélyünk. A Mecsek Rallye-n egy jó eredménnyel, akár a bajnoki harmadik helyre is lehetett volna esélyünk, és mi ott sajnos mindent feltettünk egy lapra… nem jött be... nekimentünk egy farakásnak, és így hatodikak lettünk az év végi értékelésben. Mindenképp azt gondolom, hogy lehet ennél sokkal jobb évet is csinálni, hiszen látszott azért, hogy az év végére elég sokat fejlődtünk, javult az átlagtempónk, és ha ilyen tempóval tudjuk kezdeni az idei szezont, akkor bármi lehet!  A bajnokság nagyon szoros, az élmezőnytől még kicsit levagyunk maradva, de az a cél, hogy beletudjunk szólni az első helyek sorsába!

Ez a hír most jelenik meg 5688. alkalommal
címkék: Hideg, Civic, RallyRacing
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k