KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Jó irányba haladunk
Hideg Krisztián mesél a múlt évről és az idei tervekről
2011-01-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685534486
Napi oldal:
94526
Jelenleg:
2088
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Mint ahogy az év is, az év végi két futam is felemásra sikeredett Hideg Krisztiánéknak, hiszen Mikulás Rallye-n kiestek, Szilveszter Rallye-n viszont a második helyen zártak. Krisztiánnal beszélgettem…

jo_iranyba_haladunk_1

Milyen volt a 2010-es év vége?
A bajnoki futamok után, december elején indultunk a Mikulás Rallye-n, ami nem sikerült túl jól számunkra, hiszen az utolsó szakaszon megállt az autó és kiestünk. Odáig egész jó volt minden, azt hiszem az abszolút 5-6. helyen álltunk, pedig csupán kisszöges gumijaink voltak, ami nem tapadt úgy, mint ahogy kellett volna. Nagyszöges gumival jobb lett volna menni, de nekünk ez volt, ezzel kellett teljesíteni a gyorsokat. A verseny nagyon jó volt, minden nagyon tetszett, igazi Mikulás Rallye-s idő volt. Jók voltak a pályák is, jobb volt rajtuk havon-jégen versenyezni, mint nyáron a sziklákon. Tét nélküli verseny volt, de azért mindenki igyekezett, ahogy bírt, mi is megpróbáltunk mindent, de azokkal a gumikkal ennyire futotta és sajnos végül idő előtt még ki is estünk.

jo_iranyba_haladunk_2

Jobb folytatást hozott a Szilveszter Rallye...
Igen, ott már sikerült ideális gumit választanunk. Bár az első nap, az éjszakai gyorsaságin nem hittünk abban, hogy az a gumi működhet, amivel Turán Frici is ment, így mi szöges gumiból húztuk ki a szögeket - mivel a szabályok nem engedték a szögek használatát - de hamar láttuk, hogy ez a választásunk nem bizonyult jónak, mert semmiféle tapadás nem volt tapasztalható vele. Ez azért egy nagyon nagy mellénézés volt, de mikor láttuk, hogy Frici milyen időt autózott, már elhittük, hogy az a gumi a jó választás, így másnap már mi is olyat tettünk fel. Az első körben még nagyon bátortalan voltam, mert az előző nap élményei alapján még nem mertem elhinni, hogy ezzel majd az úton maradunk, a kocsit pedig nem akartam összetörni. A második körre megvágtuk a gumikat és az már tényleg nagyon jól "működött", sikerült gyorsaságit is nyernünk, aztán bármennyire is kerülni akartam az autótörést, mégis sikerült odavágni a boxutca falának.

Mi történt?
A cél utáni féktáv annyira jeges volt, hogy nem lehetett rajta megállni, és mindezek mellett én még full gázon át is nyomtam ott. Navigátorom mondta, hogy "Ne nyomd át, ne nyomd át!", óh, hát persze! Átnyomtam, ráléptem a fékre, a kocsi elfordult 90 fokban keresztben, és akkor vettem észre, hogy Drotár ott áll benn a hóban, elakadva, mi meg felé csúsztunk 140-es tempóval, úgy, hogy nem tudtam irányítani a kocsit. Adtam egyszer vagy kétszer gázt, próbáltam visszafordítani egyenesbe, de nem ment, és akkor harmadikig visszarántottam, meghúztam a kéziféket, jobbra a kormányt és durr bevertük a boxutca falát. Lett kár rendesen az autón... 

jo_iranyba_haladunk_3

Az első helyre pályáztatok?
Mire elmertük hinni, hogy fognak a gumik, addigra Friciék már annyira elhúztak, hogy hiába nyertünk gyorsaságit, már nem volt értelme az első helyért küzdeni, így ekkor már csak arra figyeltünk, hogy Asit utolérjük, és az előző kör eredményét nézve sejtettük, hogy ez azért be is fog következni, így innét kezdve már csak egy jó, tempós, biztonsági autózásra törekedtünk. Az utolsó körben sikerült a második helyet megszereznünk, ami így év végére egy jó kis siker volt számunkra. Előbb kellett volna hinni ebben a gumiban... Túl nagy volt a választék, tényleg mindenféle gumink volt, az első gyorsra nem tudtam, hogy melyiket válasszam, rosszul döntöttem. Fricinek meg csak abból az egy fajtából volt, neki bejött. Ezt még soha nem mondtam, de a bőség zavara... Az egy 18 colos kerék volt, és nem hittem el, hogy szakadó hóesésben, hóban, jégen egy 215-ös széles gumi jobban foghat, mint egy keskeny, vagy egy szög nélküli szöges, de be kellett látnom, hogy nem véletlenül kerülnek azok ennyibe... Megmondták már nagyon régen is, és most is így van: a gumik nyerik a versenyt! Mikulásra nem volt jó gumink, szenvedtünk, itt volt jó gumink, de nem mertük feltenni, aztán feltettük és jó volt. Ennyi!

Milyen volt a verseny?
Nem most indultam először ezen a futamon, és azt mondhatom, hogy a Szilveszter Rallye egy nagyon komoly fejlődésen ment át, egy színvonalas, komoly futammá nőtte ki magát. Az időjárási körülmények most ilyenek voltak, havas-jegessé tették a pályákat. Talán elgondolkodhattak volna azon, hogy aprószöges gumikkal engedélyezzék a versenyzést... bár nem tudom, hogy a Hungaroring aszfaltjában ezek milyen kárt tettek volna, lehet ezt azért ők jobban mérlegelték. Nem volt rossz persze így sem, csak nem volt az igazi raliverseny, mert ha az átlagsebességet nézzük, akkor az azért nevetséges! 50 km/h átlagsebesség alatti tempóval lehetett gyorsaságit nyerni. Úgy tűnik, hogy az idei évben nem tudok panaszkodni rendezvényekre, jó volt ez is, Mikulás Rallye is tetszett. Flottul ment minden, nem volt csúszás, ezek nagyon nagy fejlődések.

Hogyan értékeled az MNASZ-es személyi változásokat?
Nekem mindegy, hogy ki az elnökség, ki a vezetőség. Nekem, mint versenyzőnek az érdekem az, hogy jó versenyek, jó rendezvények legyenek, minél jobb mezőnnyel, és reméljük, hogy ezekért mindent meg is fognak tenni. Reméljük, hogy tudják majd, hogy mit kell csinálni! Már régen megfogadtam, és azóta is azt mondom, hogy nem akarok én ezzel a sportpolitikával foglalkozni, én simán versenyezni akarok! A rendezvények hatalmas fejlődésen mentek át, ha pedig az egyenlő elbírálás is megvalósulhatna - ami az utóbbi években hiányzott - akkor tényleg azt mondhatnánk, hogy jó irányba haladunk!
 
Mit hoz a jövő?
Természetesen többféle projekten dolgozunk, de nem igazán hiszek az egy éves projektekben. A 2010-es évvel nem vagyok túlságosan elégedett, bár elégedetlen sem lehetek, hiszen az első három verseny annyira nem jött össze, hogy az éves értékelés tizenvalahányadik helyén álltunk, majd az utolsó futam előtt még szinte bármire lehetett esélyünk. A Mecsek Rallye-n egy jó eredménnyel, akár a bajnoki harmadik helyre is lehetett volna esélyünk, és mi ott sajnos mindent feltettünk egy lapra… nem jött be... nekimentünk egy farakásnak, és így hatodikak lettünk az év végi értékelésben. Mindenképp azt gondolom, hogy lehet ennél sokkal jobb évet is csinálni, hiszen látszott azért, hogy az év végére elég sokat fejlődtünk, javult az átlagtempónk, és ha ilyen tempóval tudjuk kezdeni az idei szezont, akkor bármi lehet!  A bajnokság nagyon szoros, az élmezőnytől még kicsit levagyunk maradva, de az a cél, hogy beletudjunk szólni az első helyek sorsába!

Ez a hír most jelenik meg 5567. alkalommal
címkék: Hideg, Civic, RallyRacing
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k