RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Jöhet a következő!
Spiciék hétvégén újra támadnak!
2012-04-23
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
711653629
Napi oldal:
53225
Jelenleg:
5786
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokak nagy-nagy bánatára, Spiciék az idei évben a román bajnokságban szerepelnek, ám nem biztos, hogy ezt ők is annyira sajnálják, hiszen míg idehaza el sem kezdődött a „szezon”, Spici és Szőke Tamás már a második bajnoki futamára készül.

Sikeresen teljesítettétek a román bajnokság első futamát…

Brassóban kezdődött a bajnokság egy aszfaltos versennyel. Sikeresen zártuk, de óriási feladat volt teljesíteni, hiszen már a pályabejárás alkalmából olyan dolgokkal szembesültünk, amire nem voltunk felkészülve… ám végül szerencsésen úrrá lettünk a helyzeten.

johet_a_kovetkezo_2

Milyen dolgok nehezítették a versenyzést?
Nagy változások álltak be a pálya jellegében, igen rövid idő alatt. Már a tréningen rengeteg eső és hó hullott, és ez a verseny során is folytatódott. Pénteken két gyorsaságival kezdődött a futam. Az első gyorsasági az ottani síparadicsomba vezet fel, és hű volt ehhez az időjárás, mert az első pár versenyző még esőben, havasesőben teljesítette, az utána lévőknek viszont óriási mértékben megnehezítette a dolgát a leszakadó hó. Nagyjából golflabda nagyságú pelyhek hullottak, és pár perc alatt 5-6 centiméteres hó lepte az aszfaltot. Itt sajnos a mi sorsunk is megpecsételődött, de mi legalább le tudtunk jönni a szakaszról, viszonylag jó időeredménnyel. Bár az első két párostól 1 perc pár másodperces hátrányt szenvedtünk, ami óriási, de azokhoz képest jól álltunk, akik szintén havon jöttek. A másnap sem kezdődött problémamentesen, hiszen akkor is megtréfált mindenkit az időjárás, a nedves, hideg levegő. Az autók alig-alig indultak be, a miénk is csak az utolsó másodpercben, de aztán megkezdtük az igazi versenyt, nagyon érdekes volt, folyamatosan másfajta gumival próbáltunk menni. Próbáltam az egyperces hátrányt úgy lefaragni, hogy más gumistratégián voltam, mint az élmenők, de nem mindig sikerült szűkíteni a rést. Nagyon-nagyon szenzációs pályákon, iszonyatosan nehéz körülmények között, nagyon nagyot versenyeztünk, és végül az abszolút második helyen zártunk.

johet_a_kovetkezo_3

Mi lesz a következő, és arra hogyan készültök?
Napokon belül lesz egy rövidebb tesztünk, amikor még átnézünk pár dolgot a beállításokban, majd következhet a bajnokság második futama, a Temesvár Rally. Nagyon várjuk már, semmilyen tapasztalatunk nincs ezzel, nem ismerem a pályákat, hiszen itt már 2-3 éve nem rendeztek versenyt. Kíváncsiak vagyunk, hogy milyen pályák várnak ránk, milyen lesz a verseny, milyen megmérettetés lesz ez számunkra, de reméljük, hogy az időjárás itt már nem fogja megtréfálni a résztvevőket.

Milyen mezőny várható, ugyanaz, mint az előző futamon volt?
Igen, abszolút ugyanaz. Eddig is erős volt a román bajnokság, de most már sokkal erősebb, mint ahogyan mi azt korábban gondoltuk. Nagyon sok a jó technika, ott van a S2000-es Fabia, több R4-es Mitsubishi Evo X-es is van a mezőnyben, ráadásul ezek top autók, és jó pilóták kezében vannak. Francois Delacour szintén most is képviselteti magát ezen a futamon is… úgyhogy nem kis meccs várható, az biztos!

johet_a_kovetkezo_4

Győzelem a cél?
Igen, mindenképp ez a cél. 2005-ben egy hasonlóan szoros évnek vágtunk neki, amikor rendkívül sok – talán Magyarország történetében a legtöbb – WRC versenyzett a mezőnyben, és akkor a Grifone Team sportigazgatója azt mondta nekem, hogy amikor nagyon sok jó pilóta és jó technika van egymás mellett, akkor óriási keresztbeverések lesznek, és nem az fogja megnyerni a viadalt, aki a legtöbb győzelmet szerzi, hanem aki a legkiegyensúlyozottabban versenyez. Én akkor úgy gondoltam, hogy nem így van, pedig teljesen igaza volt! Kicsit most ennek a tükrében is versenyzünk, nem szabad „nulla pontoznunk”, 8 futam van a bajnokságban, ez nagyon sok. Lehetőleg mindig a dobogón kell végezni, és nyilván a legközelebb a legfelső fokához, vagy éppen pont ott, mert nyerni is kell, hogy bajnok lehessen az ember, de a futamgyőzelem nem történhet „mindenáron”, hiszen a bajnokság a tét.

Még most is úgy látod, hogy jó bajnokságot választottál?
Úgy gondolom, hogy igen. 2 éve már versenyeztem itt, akkor is nagyon tetszett, de az idei év első futama után is azt mondhatom, hogy szenzációs itt a szervezés, az időjárás okozta kaotikus állapotok ellenére sem volt egyetlen perc csúszás sem, minden színvonalasan, gördülékenyen zajlott.

És mostanában már az autó is jól bírja a versenyeket?
Az autónak egyre jobbak a paraméterei, egyre jobbak a beállításai. Most már tényleg nagyon tetszik vele az autózás, eddig nem voltunk ennyire jó barátok, mint mostanában. Sajnos tavaly nem ilyen volt a kocsi, mint most, amikor hibátlanul működött, az egész csapat hibátlanul dolgozott ezek között a nagyon nehéz körülmények között is helytállt mindenki. Így lehet igazán jó eredményeket elérni, ha ennyire „ottvan” mindenki és mindent megtesz a siker érdekében. Jól sikerült verseny volt, nagyon bízunk benne, hogy Temesváron is hasonló sikerélményben lesz részünk!

johet_a_kovetkezo_1

Ez a hír most jelenik meg 3502. alkalommal
Share |
2012.04.27-28.
FRAS Román Rally Bajnokság 2012
Temesvár Rally 2012
Románia, Temesvár
részletes információk
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k