Jöhet a következő!
Spiciék hétvégén újra támadnak!
2012-04-23
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
515555881
Napi oldal:
16836
Jelenleg:
1248
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a harmadik futam,
Mecsek Rally után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
270
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
238
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
180
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
164
5.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
163
6. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
151
7. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
136
8. Szekeres Gábor
Volkswagen Golf GTi R5
131
9. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
129
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Sokak nagy-nagy bánatára, Spiciék az idei évben a román bajnokságban szerepelnek, ám nem biztos, hogy ezt ők is annyira sajnálják, hiszen míg idehaza el sem kezdődött a „szezon”, Spici és Szőke Tamás már a második bajnoki futamára készül.

Sikeresen teljesítettétek a román bajnokság első futamát…

Brassóban kezdődött a bajnokság egy aszfaltos versennyel. Sikeresen zártuk, de óriási feladat volt teljesíteni, hiszen már a pályabejárás alkalmából olyan dolgokkal szembesültünk, amire nem voltunk felkészülve… ám végül szerencsésen úrrá lettünk a helyzeten.

johet_a_kovetkezo_2

Milyen dolgok nehezítették a versenyzést?
Nagy változások álltak be a pálya jellegében, igen rövid idő alatt. Már a tréningen rengeteg eső és hó hullott, és ez a verseny során is folytatódott. Pénteken két gyorsaságival kezdődött a futam. Az első gyorsasági az ottani síparadicsomba vezet fel, és hű volt ehhez az időjárás, mert az első pár versenyző még esőben, havasesőben teljesítette, az utána lévőknek viszont óriási mértékben megnehezítette a dolgát a leszakadó hó. Nagyjából golflabda nagyságú pelyhek hullottak, és pár perc alatt 5-6 centiméteres hó lepte az aszfaltot. Itt sajnos a mi sorsunk is megpecsételődött, de mi legalább le tudtunk jönni a szakaszról, viszonylag jó időeredménnyel. Bár az első két párostól 1 perc pár másodperces hátrányt szenvedtünk, ami óriási, de azokhoz képest jól álltunk, akik szintén havon jöttek. A másnap sem kezdődött problémamentesen, hiszen akkor is megtréfált mindenkit az időjárás, a nedves, hideg levegő. Az autók alig-alig indultak be, a miénk is csak az utolsó másodpercben, de aztán megkezdtük az igazi versenyt, nagyon érdekes volt, folyamatosan másfajta gumival próbáltunk menni. Próbáltam az egyperces hátrányt úgy lefaragni, hogy más gumistratégián voltam, mint az élmenők, de nem mindig sikerült szűkíteni a rést. Nagyon-nagyon szenzációs pályákon, iszonyatosan nehéz körülmények között, nagyon nagyot versenyeztünk, és végül az abszolút második helyen zártunk.

johet_a_kovetkezo_3

Mi lesz a következő, és arra hogyan készültök?
Napokon belül lesz egy rövidebb tesztünk, amikor még átnézünk pár dolgot a beállításokban, majd következhet a bajnokság második futama, a Temesvár Rally. Nagyon várjuk már, semmilyen tapasztalatunk nincs ezzel, nem ismerem a pályákat, hiszen itt már 2-3 éve nem rendeztek versenyt. Kíváncsiak vagyunk, hogy milyen pályák várnak ránk, milyen lesz a verseny, milyen megmérettetés lesz ez számunkra, de reméljük, hogy az időjárás itt már nem fogja megtréfálni a résztvevőket.

Milyen mezőny várható, ugyanaz, mint az előző futamon volt?
Igen, abszolút ugyanaz. Eddig is erős volt a román bajnokság, de most már sokkal erősebb, mint ahogyan mi azt korábban gondoltuk. Nagyon sok a jó technika, ott van a S2000-es Fabia, több R4-es Mitsubishi Evo X-es is van a mezőnyben, ráadásul ezek top autók, és jó pilóták kezében vannak. Francois Delacour szintén most is képviselteti magát ezen a futamon is… úgyhogy nem kis meccs várható, az biztos!

johet_a_kovetkezo_4

Győzelem a cél?
Igen, mindenképp ez a cél. 2005-ben egy hasonlóan szoros évnek vágtunk neki, amikor rendkívül sok – talán Magyarország történetében a legtöbb – WRC versenyzett a mezőnyben, és akkor a Grifone Team sportigazgatója azt mondta nekem, hogy amikor nagyon sok jó pilóta és jó technika van egymás mellett, akkor óriási keresztbeverések lesznek, és nem az fogja megnyerni a viadalt, aki a legtöbb győzelmet szerzi, hanem aki a legkiegyensúlyozottabban versenyez. Én akkor úgy gondoltam, hogy nem így van, pedig teljesen igaza volt! Kicsit most ennek a tükrében is versenyzünk, nem szabad „nulla pontoznunk”, 8 futam van a bajnokságban, ez nagyon sok. Lehetőleg mindig a dobogón kell végezni, és nyilván a legközelebb a legfelső fokához, vagy éppen pont ott, mert nyerni is kell, hogy bajnok lehessen az ember, de a futamgyőzelem nem történhet „mindenáron”, hiszen a bajnokság a tét.

Még most is úgy látod, hogy jó bajnokságot választottál?
Úgy gondolom, hogy igen. 2 éve már versenyeztem itt, akkor is nagyon tetszett, de az idei év első futama után is azt mondhatom, hogy szenzációs itt a szervezés, az időjárás okozta kaotikus állapotok ellenére sem volt egyetlen perc csúszás sem, minden színvonalasan, gördülékenyen zajlott.

És mostanában már az autó is jól bírja a versenyeket?
Az autónak egyre jobbak a paraméterei, egyre jobbak a beállításai. Most már tényleg nagyon tetszik vele az autózás, eddig nem voltunk ennyire jó barátok, mint mostanában. Sajnos tavaly nem ilyen volt a kocsi, mint most, amikor hibátlanul működött, az egész csapat hibátlanul dolgozott ezek között a nagyon nehéz körülmények között is helytállt mindenki. Így lehet igazán jó eredményeket elérni, ha ennyire „ottvan” mindenki és mindent megtesz a siker érdekében. Jól sikerült verseny volt, nagyon bízunk benne, hogy Temesváron is hasonló sikerélményben lesz részünk!

johet_a_kovetkezo_1

Ez a hír most jelenik meg 2789. alkalommal
Share |
2012.04.27-28.
FRAS Román Rally Bajnokság 2012
Temesvár Rally 2012
Románia, Temesvár
részletes információk
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0607 08 09 101112
1314 15 16 171819
2021 22 23 242526
2728 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809
2020.07.18-19.

előzetes infóink

2020.07.17-19.

részletes infóink

2020.07.24.

meghívó

2020.07.24-26.

részletes infóink

2020.07.26.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k