Jövőre Historic EB és IRC
... avagy: jól sikerült a 43. Allianz Rallye
2010-11-03
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
743080704
Napi oldal:
86686
Jelenleg:
1813
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_jovore_historic_eb_es_irc_6Immár 43. alkalommal került megrendezésre a Mecsek Rallye, mely az Országos Rallye Bajnokság utolsó állomása volt, de egyúttal az első hazai Historic Európa-bajnoksági futamnak is otthont adott. A főszervezővel, Jelen Istvánnal beszélgettem a verseny után másfél héttel, hogy ő hogyan értékeli utólag a futamot, milyenek a visszajelzések és mire számíthatunk 2011-ben.

Hogyan sikerült a Mecsek Rallye?
Jól! És ezt igazolja az FIA jelentése is a futamról, mely szintén nagyon pozitívan értékel bennünket. Nem ért meglepetésként ez a jelentés, hiszen már a versenyt követően kaptunk egy rövid értékelést a jelen lévő FIA megfigyelőtől, aki a verseny bizonyos részeiről szuperlatívuszokban beszélt. Azt mondta, hogy köszönjem meg mindenkinek, aki ebben valamilyen szinten is részt vett és dolgozott (sportbírók, rendezők, biztonságiak stb.), mert sok éve végzett megfigyelői munkája során most először látott Historic Európa-bajnoksági futamot először rendezők között ennyire jól sikerült és ilyen szinten megrendezett versenyt. Én meg csak csodálkoztam, meg nézelődtem, hogy tényleg egy ilyen jó versenyt csináltunk, de hozzá kell tennem, hogy nagy szerencsénk is volt, hiszen az időjárás is nekünk kedvezett, és ráadásul semmilyen baleset sem történt a verseny ideje alatt. Sok ember rengeteg munkájának ezek szerint ez az eredménye!

jovore_historic_eb_es_irc_3

Semmilyen nem várt esemény nem zavarta meg a versenyt?
Abszolút semmi!

Gondolom sok helyről érkezik pozitív visszajelzés?
Itt volt például a versenyen a Peugeot Sport Portugalia igazgatója, Carlos Barros, akit azzal a céllal küldtek ide hozzánk, hogy nézelődjön, véleményezzen, ill. a verseny végeztével értékelje nekünk a futamot. Itt maradt még hétfőn is, és mást sem csináltunk, mint jártuk vele Baranyát és nézegettük a pályákat. Olyannyira beleszeretett a 28 km-es gyorsaságiba, hogy újra ki kellett oda mennünk vele, és fényképezgetett, kérdezősködött, hogy mi hogyan zajlik ezen a gyorson, hogyan csináljuk a rajtoltatást. Úgy tűnik, hogy IRC-futamon mi fogunk először kör jellegű szakaszt rendezni, hiszen a többi IRC-rendezvény ilyet nem csinál. Nagyon tetszik még neki az Expo is, ami szerinte is nagyon-nagyon alkalmas rallye-központnak és szervizparknak, és rögtön letipegte lábbal, hogy hol kéri elhelyeztetni a csapatát jövőre. Carlos Barros-szal annyira jó kapcsolatot sikerült kialakítanunk, hogy mondhatom, szereztünk egy barátot a személyében!

Milyenek a versenyzői visszajelzések?
Ennyi vállveregetést én még sohasem kaptam! Nagyon sok e-mailt kaptam már a historicos versenyzőktől, amelyben egyrészt megköszönik a versenyt, gratulálnak és kiegészítik pár aprósággal, amelyet esetleg ők hiányoltak, vagy amelyet jó tanácsként adnak.

jovore_historic_eb_es_irc_2

Mi az, amit hiányolnak?
Például, amit nem szerveztem meg kellőképpen, hogy volt csütörtök este egy ismerkedéssel egybekötött vacsora a historic mezőny részére, ami külföldön is egy megszokott dolog. Nekem pedig nem volt időm odamenni, fogadni a versenyzőket, és pár szót mondani, köszönteni őket. Ez tanulság, mert bár lehet, hogy jövőre sem lesz időm egy ilyen fogadásra, üdvözlésre, de kell találjak egy háziasszonyát a rendezvénynek, aki mosolyogva és jókedvűen megteszi ezt helyettem.

Több versenyzővel beszéltem, és egyetlen panasz nem érkezett tőlük a Mecsek Rallye-ra, de néhányan azért megemlítették, hogy talán a céldobogó nem volt igazán méltó a versenyhez...
Ez tény, bár valójában nem rossz a hely, csak talán tényleg méltóbb helyszín kellene. Másodszor csináltunk itt céldobogót és másodszor bizonyosodik be, hogy alkalmatlan a hangosítás ebben a nagysátorban, mert visszhangzik és nem lehet hallani rendesen azt, amit a speaker beszél. Azt is látjuk, hogy nem igazán jön a közönség, és a csapattagokon, családtagokon, valamint a nagyon-nagyon lelkesen érdeklődő embereken kívül más nem talál oda. Oka volt annak, hogy ezt a helyet választottuk, mert október közepén nem mertem elvinni a céldobogót a Széchenyi térre, ugyanis ha olyan időt fogtunk volna ki, mint amilyen a verseny hetének elején és rögtön a versenyt követő napokban volt, akkor a szakadó eső elronthatta volna a verseny addigi hangulatát. Tanultunk ebből is, és mivel jövőre júliusban és szeptemberben lesz rendezvényünk, talán más helyszínt is be merünk majd vállalni.

Sok néző volt a pályák szélén...
Megmondom őszintén, én több nézőt vártam! Nekem ez a nézőszám Mecsek Rallye szinten egy kicsit kevés volt, de tudjuk, hogy recesszió van és senkinek sem egyszerű most. Ha egy miskolci vagy győri család elkezd számolgatni, hogy akkor ők lejönnének Pécsre, akkor az útiköltség, egy-két éjszakai szállás és az étkezések egy család részére biztosan nem állnak meg 100 ezer Ft alatt, és ez úgy tűnik, hogy nagy pénz, főképp ebben a mai gazdasági helyzetben.

Hogyan viselkedtek a nézők a versenyen?
Sikerült őket a nézők elől elzárt résztől távol tartani?
Szerencsére sikerült, és itt szeretném is kiemelni a biztonsági szolgálatot, akik nagyon jól dolgoztak és a helyzet magaslatán álltak. Kulturáltan oldották meg az apróbb problémákat, senki nem volt lehurrogva, és így terelték az embereket, akik egyébként szintén érezték, hogy rangja van ennek az eseménynek és ehhez méltóan viselkedtek.

jovore_historic_eb_es_irc_1

Kinek köszönhető, hogy egy ilyen problémamentes, sikeres verseny került lebonyolításra?
thumb_jovore_historic_eb_es_irc_4Szeretném kiemelni és egyúttal köszönetet mondani a hozzáállásáért a városvezetésnek, a helyi rendőrség vezetésének, az erdészetnek, a természetvédelmi szerveknek, ugyanis az ő pozitív hozzáállásuk nélkül nem tudnánk ilyen versenyt rendezni! Szintén köszönettel tartozom azoknak a segítőimnek, akik megszakadtak a munkában, és akkorát dolgoztak, hogy elcsodálkoztam, hogy még vasárnap este lábon vannak. Szoktam neveket mondani, de most hadd ne mondjak, hogy kinek a munkáját köszönöm, mert akkora lenne a lista, hogy azt hiszem, kicsit hosszadalmas és unalmas lenne az olvasóknak. Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek, aki a rendezésben bármilyen szinten is részt vett és valamilyen segítője volt a versenynek, hiszen ezért tudok most ilyeneket mondani a 43. Allianz Rallye-ról!

Néhány hete ért véget a Mecsek Rallye a versenyzőknek és a nézőknek. Nektek véget ért?
Nem - nem - nem! Hosszú még a lecsengése egy ilyen rendezvénynek. Rengeteg utómunkálata van még, rengeteg hozzá kapcsolódó ügyet kell még elintézni, egyeztetni kell a versenyben érintett személyekkel, a résztvevőkkel, és nem is fog ez még véget érni úgy 10-15 napig. Közben pedig már dolgozunk a jövőn!
Ma délelőtt például a természetvédelmi felügyelőség két emberét és a Duna-Dráva Nemzeti Park egyik munkatársát viszem ki két pályára, mert demonstrálni szeretném,  hogy nem teszünk kárt a természetben. Azok az emberek, akik nem ismerik a rallye-t, de engedélyek, hozzájárulások függnek tőlük, amikor meghallják, hogy "rallye és természetvédelmi tájegység" mindig megijednek, hogy mi majd milyen károkat okozunk és rombolunk a természetben. Most pedig majd végigmegyünk, megmutatom a két gyorsot és remélem mindenki meg fog nyugodni, hogy abszolút semmi kárt nem tettünk a természetben, és a jövőben is célunk annak fokozott védelme.

Ezek szerint már el is kezdődött a jövő évi Mecsek Rallye szervezése?
Valójában már 2 évvel ezelőtt elkezdődött, ugyanis azóta vagyunk kandidáló verseny IRC- futamra, és most sikerült bekerülni a jövő évi naptárba. Ehhez sok-sok lobbyzásra volt szükség részemről is és a városvezetők részéről is, mert csak így megy a dolog. Szóval dolgozunk-dolgozunk!

Milyen verseny lesz jövőre a Mecsek Rallye?
Júliusban lesz a 44. Mecsek Rallye, mely Historic Európa-bajnoksági futam lesz, mellettük pedig a rallye2 mezőnye fog még versenyezni, majd szeptember elején - a 45. Mecsek Rallye keretében - az IRC-futam kerül megrendezésre, összekötve az ORB mezőnyével.

jovore_historic_eb_es_irc_5

Ez a hír most jelenik meg 7285. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k