Jövőre Historic EB és IRC
... avagy: jól sikerült a 43. Allianz Rallye
2010-11-03
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776697695
Napi oldal:
35542
Jelenleg:
764
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_jovore_historic_eb_es_irc_6Immár 43. alkalommal került megrendezésre a Mecsek Rallye, mely az Országos Rallye Bajnokság utolsó állomása volt, de egyúttal az első hazai Historic Európa-bajnoksági futamnak is otthont adott. A főszervezővel, Jelen Istvánnal beszélgettem a verseny után másfél héttel, hogy ő hogyan értékeli utólag a futamot, milyenek a visszajelzések és mire számíthatunk 2011-ben.

Hogyan sikerült a Mecsek Rallye?
Jól! És ezt igazolja az FIA jelentése is a futamról, mely szintén nagyon pozitívan értékel bennünket. Nem ért meglepetésként ez a jelentés, hiszen már a versenyt követően kaptunk egy rövid értékelést a jelen lévő FIA megfigyelőtől, aki a verseny bizonyos részeiről szuperlatívuszokban beszélt. Azt mondta, hogy köszönjem meg mindenkinek, aki ebben valamilyen szinten is részt vett és dolgozott (sportbírók, rendezők, biztonságiak stb.), mert sok éve végzett megfigyelői munkája során most először látott Historic Európa-bajnoksági futamot először rendezők között ennyire jól sikerült és ilyen szinten megrendezett versenyt. Én meg csak csodálkoztam, meg nézelődtem, hogy tényleg egy ilyen jó versenyt csináltunk, de hozzá kell tennem, hogy nagy szerencsénk is volt, hiszen az időjárás is nekünk kedvezett, és ráadásul semmilyen baleset sem történt a verseny ideje alatt. Sok ember rengeteg munkájának ezek szerint ez az eredménye!

jovore_historic_eb_es_irc_3

Semmilyen nem várt esemény nem zavarta meg a versenyt?
Abszolút semmi!

Gondolom sok helyről érkezik pozitív visszajelzés?
Itt volt például a versenyen a Peugeot Sport Portugalia igazgatója, Carlos Barros, akit azzal a céllal küldtek ide hozzánk, hogy nézelődjön, véleményezzen, ill. a verseny végeztével értékelje nekünk a futamot. Itt maradt még hétfőn is, és mást sem csináltunk, mint jártuk vele Baranyát és nézegettük a pályákat. Olyannyira beleszeretett a 28 km-es gyorsaságiba, hogy újra ki kellett oda mennünk vele, és fényképezgetett, kérdezősködött, hogy mi hogyan zajlik ezen a gyorson, hogyan csináljuk a rajtoltatást. Úgy tűnik, hogy IRC-futamon mi fogunk először kör jellegű szakaszt rendezni, hiszen a többi IRC-rendezvény ilyet nem csinál. Nagyon tetszik még neki az Expo is, ami szerinte is nagyon-nagyon alkalmas rallye-központnak és szervizparknak, és rögtön letipegte lábbal, hogy hol kéri elhelyeztetni a csapatát jövőre. Carlos Barros-szal annyira jó kapcsolatot sikerült kialakítanunk, hogy mondhatom, szereztünk egy barátot a személyében!

Milyenek a versenyzői visszajelzések?
Ennyi vállveregetést én még sohasem kaptam! Nagyon sok e-mailt kaptam már a historicos versenyzőktől, amelyben egyrészt megköszönik a versenyt, gratulálnak és kiegészítik pár aprósággal, amelyet esetleg ők hiányoltak, vagy amelyet jó tanácsként adnak.

jovore_historic_eb_es_irc_2

Mi az, amit hiányolnak?
Például, amit nem szerveztem meg kellőképpen, hogy volt csütörtök este egy ismerkedéssel egybekötött vacsora a historic mezőny részére, ami külföldön is egy megszokott dolog. Nekem pedig nem volt időm odamenni, fogadni a versenyzőket, és pár szót mondani, köszönteni őket. Ez tanulság, mert bár lehet, hogy jövőre sem lesz időm egy ilyen fogadásra, üdvözlésre, de kell találjak egy háziasszonyát a rendezvénynek, aki mosolyogva és jókedvűen megteszi ezt helyettem.

Több versenyzővel beszéltem, és egyetlen panasz nem érkezett tőlük a Mecsek Rallye-ra, de néhányan azért megemlítették, hogy talán a céldobogó nem volt igazán méltó a versenyhez...
Ez tény, bár valójában nem rossz a hely, csak talán tényleg méltóbb helyszín kellene. Másodszor csináltunk itt céldobogót és másodszor bizonyosodik be, hogy alkalmatlan a hangosítás ebben a nagysátorban, mert visszhangzik és nem lehet hallani rendesen azt, amit a speaker beszél. Azt is látjuk, hogy nem igazán jön a közönség, és a csapattagokon, családtagokon, valamint a nagyon-nagyon lelkesen érdeklődő embereken kívül más nem talál oda. Oka volt annak, hogy ezt a helyet választottuk, mert október közepén nem mertem elvinni a céldobogót a Széchenyi térre, ugyanis ha olyan időt fogtunk volna ki, mint amilyen a verseny hetének elején és rögtön a versenyt követő napokban volt, akkor a szakadó eső elronthatta volna a verseny addigi hangulatát. Tanultunk ebből is, és mivel jövőre júliusban és szeptemberben lesz rendezvényünk, talán más helyszínt is be merünk majd vállalni.

Sok néző volt a pályák szélén...
Megmondom őszintén, én több nézőt vártam! Nekem ez a nézőszám Mecsek Rallye szinten egy kicsit kevés volt, de tudjuk, hogy recesszió van és senkinek sem egyszerű most. Ha egy miskolci vagy győri család elkezd számolgatni, hogy akkor ők lejönnének Pécsre, akkor az útiköltség, egy-két éjszakai szállás és az étkezések egy család részére biztosan nem állnak meg 100 ezer Ft alatt, és ez úgy tűnik, hogy nagy pénz, főképp ebben a mai gazdasági helyzetben.

Hogyan viselkedtek a nézők a versenyen?
Sikerült őket a nézők elől elzárt résztől távol tartani?
Szerencsére sikerült, és itt szeretném is kiemelni a biztonsági szolgálatot, akik nagyon jól dolgoztak és a helyzet magaslatán álltak. Kulturáltan oldották meg az apróbb problémákat, senki nem volt lehurrogva, és így terelték az embereket, akik egyébként szintén érezték, hogy rangja van ennek az eseménynek és ehhez méltóan viselkedtek.

jovore_historic_eb_es_irc_1

Kinek köszönhető, hogy egy ilyen problémamentes, sikeres verseny került lebonyolításra?
thumb_jovore_historic_eb_es_irc_4Szeretném kiemelni és egyúttal köszönetet mondani a hozzáállásáért a városvezetésnek, a helyi rendőrség vezetésének, az erdészetnek, a természetvédelmi szerveknek, ugyanis az ő pozitív hozzáállásuk nélkül nem tudnánk ilyen versenyt rendezni! Szintén köszönettel tartozom azoknak a segítőimnek, akik megszakadtak a munkában, és akkorát dolgoztak, hogy elcsodálkoztam, hogy még vasárnap este lábon vannak. Szoktam neveket mondani, de most hadd ne mondjak, hogy kinek a munkáját köszönöm, mert akkora lenne a lista, hogy azt hiszem, kicsit hosszadalmas és unalmas lenne az olvasóknak. Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek, aki a rendezésben bármilyen szinten is részt vett és valamilyen segítője volt a versenynek, hiszen ezért tudok most ilyeneket mondani a 43. Allianz Rallye-ról!

Néhány hete ért véget a Mecsek Rallye a versenyzőknek és a nézőknek. Nektek véget ért?
Nem - nem - nem! Hosszú még a lecsengése egy ilyen rendezvénynek. Rengeteg utómunkálata van még, rengeteg hozzá kapcsolódó ügyet kell még elintézni, egyeztetni kell a versenyben érintett személyekkel, a résztvevőkkel, és nem is fog ez még véget érni úgy 10-15 napig. Közben pedig már dolgozunk a jövőn!
Ma délelőtt például a természetvédelmi felügyelőség két emberét és a Duna-Dráva Nemzeti Park egyik munkatársát viszem ki két pályára, mert demonstrálni szeretném,  hogy nem teszünk kárt a természetben. Azok az emberek, akik nem ismerik a rallye-t, de engedélyek, hozzájárulások függnek tőlük, amikor meghallják, hogy "rallye és természetvédelmi tájegység" mindig megijednek, hogy mi majd milyen károkat okozunk és rombolunk a természetben. Most pedig majd végigmegyünk, megmutatom a két gyorsot és remélem mindenki meg fog nyugodni, hogy abszolút semmi kárt nem tettünk a természetben, és a jövőben is célunk annak fokozott védelme.

Ezek szerint már el is kezdődött a jövő évi Mecsek Rallye szervezése?
Valójában már 2 évvel ezelőtt elkezdődött, ugyanis azóta vagyunk kandidáló verseny IRC- futamra, és most sikerült bekerülni a jövő évi naptárba. Ehhez sok-sok lobbyzásra volt szükség részemről is és a városvezetők részéről is, mert csak így megy a dolog. Szóval dolgozunk-dolgozunk!

Milyen verseny lesz jövőre a Mecsek Rallye?
Júliusban lesz a 44. Mecsek Rallye, mely Historic Európa-bajnoksági futam lesz, mellettük pedig a rallye2 mezőnye fog még versenyezni, majd szeptember elején - a 45. Mecsek Rallye keretében - az IRC-futam kerül megrendezésre, összekötve az ORB mezőnyével.

jovore_historic_eb_es_irc_5

Ez a hír most jelenik meg 7376. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k