h i r d e t é s
Összes oldal:
743080704
Napi oldal:
86686
Jelenleg:
1813
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Immár 43. alkalommal került megrendezésre a Mecsek Rallye, mely az Országos Rallye Bajnokság utolsó állomása volt, de egyúttal az első hazai Historic Európa-bajnoksági futamnak is otthont adott. A főszervezővel, Jelen Istvánnal beszélgettem a verseny után másfél héttel, hogy ő hogyan értékeli utólag a futamot, milyenek a visszajelzések és mire számíthatunk 2011-ben.
Hogyan sikerült a Mecsek Rallye?
Jól! És ezt igazolja az FIA jelentése is a futamról, mely szintén nagyon pozitívan értékel bennünket. Nem ért meglepetésként ez a jelentés, hiszen már a versenyt követően kaptunk egy rövid értékelést a jelen lévő FIA megfigyelőtől, aki a verseny bizonyos részeiről szuperlatívuszokban beszélt. Azt mondta, hogy köszönjem meg mindenkinek, aki ebben valamilyen szinten is részt vett és dolgozott (sportbírók, rendezők, biztonságiak stb.), mert sok éve végzett megfigyelői munkája során most először látott Historic Európa-bajnoksági futamot először rendezők között ennyire jól sikerült és ilyen szinten megrendezett versenyt. Én meg csak csodálkoztam, meg nézelődtem, hogy tényleg egy ilyen jó versenyt csináltunk, de hozzá kell tennem, hogy nagy szerencsénk is volt, hiszen az időjárás is nekünk kedvezett, és ráadásul semmilyen baleset sem történt a verseny ideje alatt. Sok ember rengeteg munkájának ezek szerint ez az eredménye!
Semmilyen nem várt esemény nem zavarta meg a versenyt?
Abszolút semmi!
Gondolom sok helyről érkezik pozitív visszajelzés?
Itt volt például a versenyen a Peugeot Sport Portugalia igazgatója, Carlos Barros, akit azzal a céllal küldtek ide hozzánk, hogy nézelődjön, véleményezzen, ill. a verseny végeztével értékelje nekünk a futamot. Itt maradt még hétfőn is, és mást sem csináltunk, mint jártuk vele Baranyát és nézegettük a pályákat. Olyannyira beleszeretett a 28 km-es gyorsaságiba, hogy újra ki kellett oda mennünk vele, és fényképezgetett, kérdezősködött, hogy mi hogyan zajlik ezen a gyorson, hogyan csináljuk a rajtoltatást. Úgy tűnik, hogy IRC-futamon mi fogunk először kör jellegű szakaszt rendezni, hiszen a többi IRC-rendezvény ilyet nem csinál. Nagyon tetszik még neki az Expo is, ami szerinte is nagyon-nagyon alkalmas rallye-központnak és szervizparknak, és rögtön letipegte lábbal, hogy hol kéri elhelyeztetni a csapatát jövőre. Carlos Barros-szal annyira jó kapcsolatot sikerült kialakítanunk, hogy mondhatom, szereztünk egy barátot a személyében!
Milyenek a versenyzői visszajelzések?
Ennyi vállveregetést én még sohasem kaptam! Nagyon sok e-mailt kaptam már a historicos versenyzőktől, amelyben egyrészt megköszönik a versenyt, gratulálnak és kiegészítik pár aprósággal, amelyet esetleg ők hiányoltak, vagy amelyet jó tanácsként adnak.
Mi az, amit hiányolnak?
Például, amit nem szerveztem meg kellőképpen, hogy volt csütörtök este egy ismerkedéssel egybekötött vacsora a historic mezőny részére, ami külföldön is egy megszokott dolog. Nekem pedig nem volt időm odamenni, fogadni a versenyzőket, és pár szót mondani, köszönteni őket. Ez tanulság, mert bár lehet, hogy jövőre sem lesz időm egy ilyen fogadásra, üdvözlésre, de kell találjak egy háziasszonyát a rendezvénynek, aki mosolyogva és jókedvűen megteszi ezt helyettem.
Több versenyzővel beszéltem, és egyetlen panasz nem érkezett tőlük a Mecsek Rallye-ra, de néhányan azért megemlítették, hogy talán a céldobogó nem volt igazán méltó a versenyhez...
Ez tény, bár valójában nem rossz a hely, csak talán tényleg méltóbb helyszín kellene. Másodszor csináltunk itt céldobogót és másodszor bizonyosodik be, hogy alkalmatlan a hangosítás ebben a nagysátorban, mert visszhangzik és nem lehet hallani rendesen azt, amit a speaker beszél. Azt is látjuk, hogy nem igazán jön a közönség, és a csapattagokon, családtagokon, valamint a nagyon-nagyon lelkesen érdeklődő embereken kívül más nem talál oda. Oka volt annak, hogy ezt a helyet választottuk, mert október közepén nem mertem elvinni a céldobogót a Széchenyi térre, ugyanis ha olyan időt fogtunk volna ki, mint amilyen a verseny hetének elején és rögtön a versenyt követő napokban volt, akkor a szakadó eső elronthatta volna a verseny addigi hangulatát. Tanultunk ebből is, és mivel jövőre júliusban és szeptemberben lesz rendezvényünk, talán más helyszínt is be merünk majd vállalni.
Sok néző volt a pályák szélén...
Megmondom őszintén, én több nézőt vártam! Nekem ez a nézőszám Mecsek Rallye szinten egy kicsit kevés volt, de tudjuk, hogy recesszió van és senkinek sem egyszerű most. Ha egy miskolci vagy győri család elkezd számolgatni, hogy akkor ők lejönnének Pécsre, akkor az útiköltség, egy-két éjszakai szállás és az étkezések egy család részére biztosan nem állnak meg 100 ezer Ft alatt, és ez úgy tűnik, hogy nagy pénz, főképp ebben a mai gazdasági helyzetben.
Hogyan viselkedtek a nézők a versenyen?
Sikerült őket a nézők elől elzárt résztől távol tartani?
Szerencsére sikerült, és itt szeretném is kiemelni a biztonsági szolgálatot, akik nagyon jól dolgoztak és a helyzet magaslatán álltak. Kulturáltan oldották meg az apróbb problémákat, senki nem volt lehurrogva, és így terelték az embereket, akik egyébként szintén érezték, hogy rangja van ennek az eseménynek és ehhez méltóan viselkedtek.
Kinek köszönhető, hogy egy ilyen problémamentes, sikeres verseny került lebonyolításra?
Szeretném kiemelni és egyúttal köszönetet mondani a hozzáállásáért a városvezetésnek, a helyi rendőrség vezetésének, az erdészetnek, a természetvédelmi szerveknek, ugyanis az ő pozitív hozzáállásuk nélkül nem tudnánk ilyen versenyt rendezni! Szintén köszönettel tartozom azoknak a segítőimnek, akik megszakadtak a munkában, és akkorát dolgoztak, hogy elcsodálkoztam, hogy még vasárnap este lábon vannak. Szoktam neveket mondani, de most hadd ne mondjak, hogy kinek a munkáját köszönöm, mert akkora lenne a lista, hogy azt hiszem, kicsit hosszadalmas és unalmas lenne az olvasóknak. Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek, aki a rendezésben bármilyen szinten is részt vett és valamilyen segítője volt a versenynek, hiszen ezért tudok most ilyeneket mondani a 43. Allianz Rallye-ról!
Néhány hete ért véget a Mecsek Rallye a versenyzőknek és a nézőknek. Nektek véget ért?
Nem - nem - nem! Hosszú még a lecsengése egy ilyen rendezvénynek. Rengeteg utómunkálata van még, rengeteg hozzá kapcsolódó ügyet kell még elintézni, egyeztetni kell a versenyben érintett személyekkel, a résztvevőkkel, és nem is fog ez még véget érni úgy 10-15 napig. Közben pedig már dolgozunk a jövőn!
Ma délelőtt például a természetvédelmi felügyelőség két emberét és a Duna-Dráva Nemzeti Park egyik munkatársát viszem ki két pályára, mert demonstrálni szeretném, hogy nem teszünk kárt a természetben. Azok az emberek, akik nem ismerik a rallye-t, de engedélyek, hozzájárulások függnek tőlük, amikor meghallják, hogy "rallye és természetvédelmi tájegység" mindig megijednek, hogy mi majd milyen károkat okozunk és rombolunk a természetben. Most pedig majd végigmegyünk, megmutatom a két gyorsot és remélem mindenki meg fog nyugodni, hogy abszolút semmi kárt nem tettünk a természetben, és a jövőben is célunk annak fokozott védelme.
Ezek szerint már el is kezdődött a jövő évi Mecsek Rallye szervezése?
Valójában már 2 évvel ezelőtt elkezdődött, ugyanis azóta vagyunk kandidáló verseny IRC- futamra, és most sikerült bekerülni a jövő évi naptárba. Ehhez sok-sok lobbyzásra volt szükség részemről is és a városvezetők részéről is, mert csak így megy a dolog. Szóval dolgozunk-dolgozunk!
Milyen verseny lesz jövőre a Mecsek Rallye?
Júliusban lesz a 44. Mecsek Rallye, mely Historic Európa-bajnoksági futam lesz, mellettük pedig a rallye2 mezőnye fog még versenyezni, majd szeptember elején - a 45. Mecsek Rallye keretében - az IRC-futam kerül megrendezésre, összekötve az ORB mezőnyével.
Ez a hír most jelenik meg 7285. alkalommal
Magyar Rallye Bajnokság 2010
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|