KZ INVEST KUPA - 2024.jĂşnius 23. - DAKAR RING
Jubilált a Veszprém Rallye!
Lakatos Robi mesélt a múltról, az idei versenyről és a tervekről.
2018-08-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
698529422
Napi oldal:
183149
Jelenleg:
3605
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

jubilalt_a_veszprem_rallye_1
(fotó : MGR pictures)

Lakatos Robival, a rendezővel beszélgettünk a jubileumi veszprémi futam után.

Hogy élted meg ezt a 25 évet? Mennyit változott ez idő alatt a rendezés?
1980 óta vannak olyan autóversenyek Veszprém megyében, melyek már a jelenlegi csapathoz köthetők. Voltak előtte is, de ami veszprémi szervezéshez köthető, az volt 80-tól. 1984-től kezdődtek az első osztályú rallye futamok, de ami hivatalosan Veszprém Rallye néven fut, az 1994-től datálódik. Korábbi években mindig változtak a központok. Hol Balatonalmádi, Balatonfüred, vagy Balatonfűzfő voltak a központok.
Negyed évszázaddal ezelőtt  én valójában belenőttem ebbe az egészbe. 20 éves voltam ekkor. Édesapám és a körülötte lévő csapat tagjai voltak ezeknek a futamoknak a kitalálói, szervezői. Én 2001-től kaptam nagyobb szerepet rendezésben. Az ezredforduló Veszprém Rallye-ja egy szomorú, tragikus verseny volt, ahol egy halálos baleset is történt, majd félbeszakadt a verseny! Ez a tragédia bennünk örökre nyomot hagyott, több szempontból is hatással van a mai munkánkra is!  Édesapámat akkor nagyon meghurcolták, 3 éven keresztül tartott az eljárás a balesettel kapcsolatban.
A következő évtől hangsúlyosabban vettem már részt a versenyek előkészítésében is.
 
Az azóta eltelt évek alatt voltak örömteli pillanatok, voltak sikerek, amiket nagyon jó volt átélni, de voltak szomorú, olykor bizony tragikus események is, mint például az előbb említett, amiket a lelkünkben őrzünk! 
 
Az idei mennyiben volt más? Hogy értékeled?

Azt mondták a versenyzők, hogy nem volt rossz! Persze van, amit így utólag már másképp csinálnék! A jószándék szülte – hogy minél kevesebbet kelljen a gyűjtőben állni - például, hogy a szombati versenynapon a kvalifikáción részt vett párosok két percre rajtoljanak, míg a többiek percenként, de ezt a Felügyelő Testület megváltoztatta, hogy mindenki percenként rajtoljon. Ez sajnos nem sült el jól, hiszen a pályának volt két-három része, ahol az erős szél ellenére is nagyon megállt a por. Ez nyilván zavaró volt a versenyzőknek! Maga a verseny is rosszul indult, hiszen két baleset miatt is meg kellett állítanunk az első kört! Mind a két alkalommal mentőre is szükség volt! Ilyenre az elmúlt 25 évből nem is nagyon emlékszem, hogy a kislőtéri gyorsra, ahol szinte fák sem nagyon vannak, aminek neki lehetne menni, kétszer is be kelljen küldeni a mentőt. Itt szétesett az időterv, de a cél az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert tudják megtenni a párosok, ezért nem etapként teljesítették a második kört sem az indulók, hanem jelentős csúszással, de versenytempóban küldtük át a mezőnyt.

jubilalt_a_veszprem_rallye_6

A versenyzőktől alapvetően jó visszajelzéseket kaptunk, elégedettek voltak, jól érezték magukat és tetszettek nekik a pályák.
A nagylőtértől egy picit mi is és a versenyzők is tartottak. Verseny előtt többen mondták (még az élmezőnyből is), hogy nagyon tempós és veszélyes ez a gyorsasági szakasz, de ezt az átlagsebesség nem igazolta vissza, ellenben többen örömmel hívtak és a versenyzői nyilatkozatokat visszaolvasva is az látszik, hogy nagyon élvezték a tempós száguldást a murván.


A pálya mellett állva nekem is az jött le, a Power Stage-re is mindenki kiautózta magából a maximumot…

 

jubilalt_a_veszprem_rallye_5
( fotó : Kollár Sportfotó )

Lesz még újabb 25 év? Lesz ötvenedik Veszprém Rallye?
Nem tudom! Nyilván nem azért kezdtük el anno, hogy most abba hagyjuk! Figyelembe kell vennünk, hogy a jelenlegi MNASZ elnök és az RSB nem velünk gondolja az elkövetkező éveket! Nyilván így lehetetlen tervezni, energiákat befektetni a jövőbe! Ugyanakkor szeretném azt hinni, hogy ma is látszik a versenyeinken a befektetett energia és a munka, annak érdekében, hogy a versenyzőknek tetsző versenyeket csináljunk!  

Mind a Székesfehérvár, mind a Veszprém Rallye alkalmával milliós nagyságrendű összegeket költöttünk az előkészítés során – saját forrásból – aszfaltozásra, útelőkészítésre! Olyan létszámmal dolgozunk – pedig megkísért néha a racionalizálás gondolata – a gyorsasági szakszokon, hogy a pályabiztosítók, sportbírók szinte látó távolságban vannak egymástól, ezzel is a versenyzők biztonságát garantálva. 

Fontos azonban megértenünk, hogy ez az egész valójában nem rólunk szól! Én 10 éves korom óta tudtam, hogy ezt szeretném csinálni! Úgy alakult az életem, hogy megadta a sors ezt nekem! Ezért örökké hálás leszek a Teremtőnek! ( a Sorsnak, Szerencsének, kinek-kinek ízlése szerint 😊 )

jubilalt_a_veszprem_rallye_4
( fotó : Kollár Sportfotó )

Azonban amíg van 250-300 ember, akik részt vesznek  a lebonyolításában akár negyven fokban is, porban, sárban, felhőszakadásban, vagy télen fagyban, jeges szélviharban a pályák szélén állva……. nos ez az egész csak addig működik majd!
 
Valójában tőlük függ és nekik köszönhető, hogy vannak még versenyek! Lehet, hogy hozzánk kötik ezeket a rendezvényeket, de mi senkik vagyunk nélkülük!
 
Nekik tartozunk köszönettel ezért a 25 évért, és hogy velünk vannak és számíthatunk rájuk!
Meg persze azoknak a versenyzőknek, akik lelkesen űzik a vasakat…
 
Természetesen, amíg Veszprém városa ugyanúgy, ahogy az elmúlt 25 évben is szeretettel fogadja és mindenben segíti a verseny megrendezését, addig ezt fogjuk tudni és szeretnénk is csinálni! 

jubilalt_a_veszprem_rallye_3
 
Külön köszönjük azoknak a partnereinknek, akiknek a támogatása lehetővé tette eddig is a munkánkat! Köszönöm a Taxi4-nek és Pásztor Gábor Úrnak, hogy együttműködésünk immár 5 éve tart!
 
Végezetül külön szeretném megköszönni az idei évben a saját jubileumát is velünk együtt ünneplő, a 25. Taxi4-Veszprém Rallye idei kiemelt támogatójának, a Szerencsejáték Zrt-nek a támogatását.
 
jubilalt_a_veszprem_rallye_2
Ez a hír most jelenik meg 2039. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
2018.07.06-08.
Országos Rallye Bajnokság 2018
25. Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k