LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
Jubilált a Veszprém Rallye!
Lakatos Robi mesélt a múltról, az idei versenyről és a tervekről.
2018-08-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
771532928
Napi oldal:
128593
Jelenleg:
851
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

jubilalt_a_veszprem_rallye_1
(fotó : MGR pictures)

Lakatos Robival, a rendezővel beszélgettünk a jubileumi veszprémi futam után.

Hogy élted meg ezt a 25 évet? Mennyit változott ez idő alatt a rendezés?
1980 óta vannak olyan autóversenyek Veszprém megyében, melyek már a jelenlegi csapathoz köthetők. Voltak előtte is, de ami veszprémi szervezéshez köthető, az volt 80-tól. 1984-től kezdődtek az első osztályú rallye futamok, de ami hivatalosan Veszprém Rallye néven fut, az 1994-től datálódik. Korábbi években mindig változtak a központok. Hol Balatonalmádi, Balatonfüred, vagy Balatonfűzfő voltak a központok.
Negyed évszázaddal ezelőtt  én valójában belenőttem ebbe az egészbe. 20 éves voltam ekkor. Édesapám és a körülötte lévő csapat tagjai voltak ezeknek a futamoknak a kitalálói, szervezői. Én 2001-től kaptam nagyobb szerepet rendezésben. Az ezredforduló Veszprém Rallye-ja egy szomorú, tragikus verseny volt, ahol egy halálos baleset is történt, majd félbeszakadt a verseny! Ez a tragédia bennünk örökre nyomot hagyott, több szempontból is hatással van a mai munkánkra is!  Édesapámat akkor nagyon meghurcolták, 3 éven keresztül tartott az eljárás a balesettel kapcsolatban.
A következő évtől hangsúlyosabban vettem már részt a versenyek előkészítésében is.
 
Az azóta eltelt évek alatt voltak örömteli pillanatok, voltak sikerek, amiket nagyon jó volt átélni, de voltak szomorú, olykor bizony tragikus események is, mint például az előbb említett, amiket a lelkünkben őrzünk! 
 
Az idei mennyiben volt más? Hogy értékeled?

Azt mondták a versenyzők, hogy nem volt rossz! Persze van, amit így utólag már másképp csinálnék! A jószándék szülte – hogy minél kevesebbet kelljen a gyűjtőben állni - például, hogy a szombati versenynapon a kvalifikáción részt vett párosok két percre rajtoljanak, míg a többiek percenként, de ezt a Felügyelő Testület megváltoztatta, hogy mindenki percenként rajtoljon. Ez sajnos nem sült el jól, hiszen a pályának volt két-három része, ahol az erős szél ellenére is nagyon megállt a por. Ez nyilván zavaró volt a versenyzőknek! Maga a verseny is rosszul indult, hiszen két baleset miatt is meg kellett állítanunk az első kört! Mind a két alkalommal mentőre is szükség volt! Ilyenre az elmúlt 25 évből nem is nagyon emlékszem, hogy a kislőtéri gyorsra, ahol szinte fák sem nagyon vannak, aminek neki lehetne menni, kétszer is be kelljen küldeni a mentőt. Itt szétesett az időterv, de a cél az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert tudják megtenni a párosok, ezért nem etapként teljesítették a második kört sem az indulók, hanem jelentős csúszással, de versenytempóban küldtük át a mezőnyt.

jubilalt_a_veszprem_rallye_6

A versenyzőktől alapvetően jó visszajelzéseket kaptunk, elégedettek voltak, jól érezték magukat és tetszettek nekik a pályák.
A nagylőtértől egy picit mi is és a versenyzők is tartottak. Verseny előtt többen mondták (még az élmezőnyből is), hogy nagyon tempós és veszélyes ez a gyorsasági szakasz, de ezt az átlagsebesség nem igazolta vissza, ellenben többen örömmel hívtak és a versenyzői nyilatkozatokat visszaolvasva is az látszik, hogy nagyon élvezték a tempós száguldást a murván.


A pálya mellett állva nekem is az jött le, a Power Stage-re is mindenki kiautózta magából a maximumot…

 

jubilalt_a_veszprem_rallye_5
( fotó : Kollár Sportfotó )

Lesz még újabb 25 év? Lesz ötvenedik Veszprém Rallye?
Nem tudom! Nyilván nem azért kezdtük el anno, hogy most abba hagyjuk! Figyelembe kell vennünk, hogy a jelenlegi MNASZ elnök és az RSB nem velünk gondolja az elkövetkező éveket! Nyilván így lehetetlen tervezni, energiákat befektetni a jövőbe! Ugyanakkor szeretném azt hinni, hogy ma is látszik a versenyeinken a befektetett energia és a munka, annak érdekében, hogy a versenyzőknek tetsző versenyeket csináljunk!  

Mind a Székesfehérvár, mind a Veszprém Rallye alkalmával milliós nagyságrendű összegeket költöttünk az előkészítés során – saját forrásból – aszfaltozásra, útelőkészítésre! Olyan létszámmal dolgozunk – pedig megkísért néha a racionalizálás gondolata – a gyorsasági szakszokon, hogy a pályabiztosítók, sportbírók szinte látó távolságban vannak egymástól, ezzel is a versenyzők biztonságát garantálva. 

Fontos azonban megértenünk, hogy ez az egész valójában nem rólunk szól! Én 10 éves korom óta tudtam, hogy ezt szeretném csinálni! Úgy alakult az életem, hogy megadta a sors ezt nekem! Ezért örökké hálás leszek a Teremtőnek! ( a Sorsnak, Szerencsének, kinek-kinek ízlése szerint 😊 )

jubilalt_a_veszprem_rallye_4
( fotó : Kollár Sportfotó )

Azonban amíg van 250-300 ember, akik részt vesznek  a lebonyolításában akár negyven fokban is, porban, sárban, felhőszakadásban, vagy télen fagyban, jeges szélviharban a pályák szélén állva……. nos ez az egész csak addig működik majd!
 
Valójában tőlük függ és nekik köszönhető, hogy vannak még versenyek! Lehet, hogy hozzánk kötik ezeket a rendezvényeket, de mi senkik vagyunk nélkülük!
 
Nekik tartozunk köszönettel ezért a 25 évért, és hogy velünk vannak és számíthatunk rájuk!
Meg persze azoknak a versenyzőknek, akik lelkesen űzik a vasakat…
 
Természetesen, amíg Veszprém városa ugyanúgy, ahogy az elmúlt 25 évben is szeretettel fogadja és mindenben segíti a verseny megrendezését, addig ezt fogjuk tudni és szeretnénk is csinálni! 

jubilalt_a_veszprem_rallye_3
 
Külön köszönjük azoknak a partnereinknek, akiknek a támogatása lehetővé tette eddig is a munkánkat! Köszönöm a Taxi4-nek és Pásztor Gábor Úrnak, hogy együttműködésünk immár 5 éve tart!
 
Végezetül külön szeretném megköszönni az idei évben a saját jubileumát is velünk együtt ünneplő, a 25. Taxi4-Veszprém Rallye idei kiemelt támogatójának, a Szerencsejáték Zrt-nek a támogatását.
 
jubilalt_a_veszprem_rallye_2
Ez a hír most jelenik meg 2177. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
2018.07.06-08.
Országos Rallye Bajnokság 2018
25. Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k