Herczig Norbiék nem tudták megmutatni a veszprém Rallye-n, hova lehetett volna elég a ŠKODA. A pilótával beszélgettünk:
A második nullás futamotok volt a veszprémi...
Nem, nem! A miskolci nem volt nullás, csak nem úgy sikerült, ahogy akár sikerülhetett volna...
Igazából most, augusztus derekán sem tudom megmondani biztosan, hogy miért tört el az alumínium adapter Veszprémben! Kielemeztük a belsőkamerás felvételt, kinagyítva, lelassítva. Lehet, hogy én mentem rá egy kőre, lehet, hogy korábban megsérült és itt tört el.
De eltört és ott vége lett a veszprémi versenyünknek...
A második helyről álltatok ki.
Ami kicsit űr maradt bennünk, hogy az élmezőnytől eltérő gumitaktikával voltunk kint, - ahogy ezt a Forma1 közvetítéseken a szakkommentátorok szokták mondani - és a kör utolsó gyorsasági szakaszán estünk ki és nagyon kíváncsi lettem volna, hogy ha arról a gyorsról még le tudunk jönni, akkor hogyan álltunk volna.
Jó lett volna a nyári szünetre úgy menni, hogy az első helyről várjuk a bajnokság folytatását, ehelyett most egy kicsit hátrébb csúsztunk és megnőtt a különbség az első helyezett pároshoz képest.
Az utolsó verseny óta eltelt egy kis idő. Sokan, sok versenyen teszteltek már azóta az aszfaltos futamokra. Nektek a büdzsé ezt nem engedi meg, hiányzik ez?
Maradtak kilométereink a veszprémi futamból, úgyhogy a kassai futam előtt lesz egy jó kis tesztünk :)
Az elmúlt hetek történései alapján azt mondhatom, hogy nem bántam, hogy nem ültünk versenyautóban. Mind az Igor és az én életemben is a saját cégeinkben most olyan szinten kellett elmerülni, hogy nem tudtunk volna felhőtlenül versenyezni, úgyhogy elmondhatom: nekem nagyon jól jött most ez a kis szünet. Ki tudtam simítani a szálakat.
Mint ahogy kisimítottad már tavaly a Kassához fűződő rossz emlékeket a harmadik helyetekkel. Idén kiegyensúlyozottabb és színesebb a bajnokság. Mit vártok a kassai futamtól?
Nehéz, hogy nem tudjuk a pályákat. Mindenki ötletel azokból az információkból, ami a versenykiírásban megjelent. Értem és megértem a rendező azon törekvéseit, hogy nem árulják el előre a gyorsasági szakaszokat.
A tavalyi futam után nagyon jó érzésekkel várom a versenyt.
Több szempontból is jubileumi lesz az idei futam:
Igor tíz évvel ezelőtt a kassai futamon kezdte a pályafutását. Ennek megfelelően úgy döntöttünk, hogy most benevezünk a szlovák bajnokságba is.
A másik apropója a futamnak szintén Igorhoz kötődik: itt ült először WRC-ben, Pethő Tyutyu mellett 2010-ben...
Nem volt szoros a kapcsolatom Tyutyuval. De egy nagyon szerethető embernek ismertem. Jó ember, jó kedélyű ember volt és meg tudott maradni olyannak, mint amilyennek a VFTS-el versenyző embert megismertem. Egy értékes embert veszítettünk el...