Kalandok és gyorsulás
Matics Misiék a bükfürdői futam végére kezdték jól érezni magukat
2011-06-16
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
765300732
Napi oldal:
49535
Jelenleg:
1385
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Nem úthumb_kalandok_es_gyorsulas_2szták meg kisebb-nagyobb kalandok nélkül Maticsék sem a Bükfürdő Rallye-t, de a végeredménnyel szinte már majdnem elégedettek. Továbbra is hiányzik a verseny előtti tesztelés, hiszen ezúttal az utolsó gyorsasági szakaszra melegedtek bele ebbe a „versenyzősdibe”, akkor viszont már jött a szívdobogás és a rallye-feeling!
Miska mesélt mindezekről.

Mit hozott számotokra a Bükfürdő Rallye?
Egy abszolút hetedik és egy kategória negyedik helyet!

Hogyan jutottatok idáig?
Hosszú-hosszú rögös úton! :-)

kalandok_es_gyorsulas_3

Azt hittem sáros úton...
Az is volt persze, de hogy komolyra fordítsam a szót, úgy gondolom idén a legjobban szervezett és a számunkra is legjobban sikerült versenyen vagyunk túl. Mind a pályák jók voltak, mind a rendezés tökéletes volt és talán egy kicsit kiélezettebb is volt a harc, mint a korábbi versenyeken. Nem voltak akkora időkülönbségek, hiszen például az első gyorsasági után az első 10 helyezett 10 másodpercen belül volt.

kalandok_es_gyorsulas_4

Gyönyörűen autóztál a prológon!
Kaptunk is egy kupát a mutatványért, vagyis azért, mert a harmadik leggyorsabbként teljesítettük. Nem egy rossz megoldás egyébként, de én tempósabb pályát alakítottam volna ki, és ezáltal talán még látványosabb lehetett volna, mert nekem most úgy tűnt, hogy elég szűkre voltak téve a gumik. Jó lett volna jó lendületesen ellöttyinteni egy nyújtottabb, szellősebb pályán az autót, és talán az eső is belerondított kicsit a játékba, de nem volt rossz, jó kis hajtásnyúzó parádé volt ez. Talán néhány párosnak bonyolult volt ez, mert amennyire én láttam eléggé össze-vissza ment a mezőny, eltévedtek, rossz helyről fordultak... hogy ez a komolytalanság eredménye volt-e, vagy valami más, az már mindegy!

kalandok_es_gyorsulas_1

Szombaton nehezen ébredtél?
Tőlem elvárható módon valóban elég alvósan ment az első gyorsasági szakasz, sőt talán még a második is. Nem is biztos, hogy a nehezen ébredés a hiba oka, hanem sokkal inkább az, amit nem győzök hangsúlyozni, hogy "a teszt, a teszt, a teszt!"… ami szokás szerint megint elmaradt. Azon az 500 méteren a rajt előtt nem sikerült belakni az autót, és bár túl lassan az elején sem mentünk, inkább csak kalandosan, veszélyesen. Végül is, én jól éreztem magam, csak nem volt elég gyors, mert amikor ároktól árokig megyek, az úgy jellemzően az idő rovására szokott menni.

kalandok_es_gyorsulas_5

Volt egy korai rajtolásod is...
Igen, marha nagy buzgóságomban elkövettem egy ilyet is. A gyorsaságin leesett az eső, és néztem az előttem rajtolókat, mindenki ott kapartatott a rajtban, így gondoltam, hogy majd én elindulok 59-kor és akkor pont egészkor - vagy utána - fogok átmenni a fotocellán... na, hozzá kell tennem, hogy az autó még soha nem rajtolt el így! Meg sem fordult a kerék alatta és már kilőtt a rajtból, úgyhogy már ekkor rögtön tudtam, hogy korai rajtom van és az egész gyorson ezzel foglalkoztam, hogy "nesze neked hülyegyerek, 10 másodperc!" :-)

kalandok_es_gyorsulas_6

Másnap?
Az volt a cél, hogy megpróbálunk pontosabban menni, de mindjárt a legelső gyors legelső féktávján túlcsúsztam... vagyis hát nem fért volna be, így ráhúztam a kéziféket, hogy ne orral menjünk be a bozótosba, mert az meg már milyen égő, így inkább lapjával csúsztunk be. Nem volt rossz az a féktáv sem, csak éppen azt nem kalkuláltam bele, hogy hideg még a fék. A második napon folyamatosan gyorsultunk, így azt mondhatom, hogy én akkor lettem volna boldog, ha az utolsó gyorsaságin kezdődik a verseny, mert akkorra sikerült belemelegednem ebbe az egészbe, addigra már ott volt bennem a kellőt tapasztalat a megtett kilométerek alapján, ott már torkomban dobogott a szívem, megvolt már a verseny-feeling bennem is!

kalandok_es_gyorsulas_8

Elégedettek vagytok a végeredménnyel?
Elégedettebbek, mint a korábbiakkal, de elégedettek még midig nem vagyunk. Ha fél perccel gyorsabb lettem volna, akkor már talán súrolná azt a határt, amire azt mondhatnánk, hogy "elégedett".

Mi lesz Veszprémben?
Most olyat csináltam, amilyet még soha! A kocsim már össze van rakva a következő versenyre… tesztalkatrészekkel!!!

Csak nem?
De-de! :-) Most ha törik, ha szakad, én tesztelni fogok!

Az elkövetkezendő 3 hétben, vagy ettől azért kisebb időintervallumot tűztél ki célul?
Annak is örülök, ha 4 órát tudok szakítani rá, de most tényleg nagyon eltökélten állok a dologhoz, azért is lett így összerakva - tesztalkatrészekkel - az autó. Most Bükfürdőn is nagyon-nagyon éreztük a teszt hiányát, első nap nagyon sokat állítgattunk az autón, és gondolom, hogy ez is befolyásolta, hogy másnap tudtunk gyorsulni. Most már csak egy tesztpályát kell találnunk hozzá, aztán kitalálni, hogy mikor lesz rá időnk! :-) Most már tényleg csak rajtam múlik, hogy sikerüljön jól beállítani a kocsit a következő futamra és igazán gyorsak tudjunk lenni!

kalandok_es_gyorsulas_7

Van még valami, amiről szívesen beszélnél?
Markó Tibit megdicsértem már, és tényleg meg is érdemli, mert ő legalább foglalkozott velünk, nem úgy, mint a többi! Nem úgy állt hozzánk, hogy "na, fizesd be a nevezési díjat, menjél két gyorsot és legjobb lenne, ha inkább hazamennél, mert csak a nyűg van veled". Jó dolog ez a kocsimosás is, legalább nem nyakig sárosan érkezünk a szervizbe, és nem abban kell turkálnia a szerelőnek és erre pazarolni a szervizidőt, hogy a csapat mossa le. Volt még nagyon sok apróság, ami jól esett, amiből látszott, hogy itt valóban számítunk valamit! Reméljük a többi rendező is látta, hogy hogyan is zajlott ez a Bükfürdő Rallye, és talán-talán még tanultak is belőle valamit!

 

a csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_14
kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 3254. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k