Kalandok és gyorsulás
Matics Misiék a bükfürdői futam végére kezdték jól érezni magukat
2011-06-16
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
772594803
Napi oldal:
88427
Jelenleg:
1052
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Nem úthumb_kalandok_es_gyorsulas_2szták meg kisebb-nagyobb kalandok nélkül Maticsék sem a Bükfürdő Rallye-t, de a végeredménnyel szinte már majdnem elégedettek. Továbbra is hiányzik a verseny előtti tesztelés, hiszen ezúttal az utolsó gyorsasági szakaszra melegedtek bele ebbe a „versenyzősdibe”, akkor viszont már jött a szívdobogás és a rallye-feeling!
Miska mesélt mindezekről.

Mit hozott számotokra a Bükfürdő Rallye?
Egy abszolút hetedik és egy kategória negyedik helyet!

Hogyan jutottatok idáig?
Hosszú-hosszú rögös úton! :-)

kalandok_es_gyorsulas_3

Azt hittem sáros úton...
Az is volt persze, de hogy komolyra fordítsam a szót, úgy gondolom idén a legjobban szervezett és a számunkra is legjobban sikerült versenyen vagyunk túl. Mind a pályák jók voltak, mind a rendezés tökéletes volt és talán egy kicsit kiélezettebb is volt a harc, mint a korábbi versenyeken. Nem voltak akkora időkülönbségek, hiszen például az első gyorsasági után az első 10 helyezett 10 másodpercen belül volt.

kalandok_es_gyorsulas_4

Gyönyörűen autóztál a prológon!
Kaptunk is egy kupát a mutatványért, vagyis azért, mert a harmadik leggyorsabbként teljesítettük. Nem egy rossz megoldás egyébként, de én tempósabb pályát alakítottam volna ki, és ezáltal talán még látványosabb lehetett volna, mert nekem most úgy tűnt, hogy elég szűkre voltak téve a gumik. Jó lett volna jó lendületesen ellöttyinteni egy nyújtottabb, szellősebb pályán az autót, és talán az eső is belerondított kicsit a játékba, de nem volt rossz, jó kis hajtásnyúzó parádé volt ez. Talán néhány párosnak bonyolult volt ez, mert amennyire én láttam eléggé össze-vissza ment a mezőny, eltévedtek, rossz helyről fordultak... hogy ez a komolytalanság eredménye volt-e, vagy valami más, az már mindegy!

kalandok_es_gyorsulas_1

Szombaton nehezen ébredtél?
Tőlem elvárható módon valóban elég alvósan ment az első gyorsasági szakasz, sőt talán még a második is. Nem is biztos, hogy a nehezen ébredés a hiba oka, hanem sokkal inkább az, amit nem győzök hangsúlyozni, hogy "a teszt, a teszt, a teszt!"… ami szokás szerint megint elmaradt. Azon az 500 méteren a rajt előtt nem sikerült belakni az autót, és bár túl lassan az elején sem mentünk, inkább csak kalandosan, veszélyesen. Végül is, én jól éreztem magam, csak nem volt elég gyors, mert amikor ároktól árokig megyek, az úgy jellemzően az idő rovására szokott menni.

kalandok_es_gyorsulas_5

Volt egy korai rajtolásod is...
Igen, marha nagy buzgóságomban elkövettem egy ilyet is. A gyorsaságin leesett az eső, és néztem az előttem rajtolókat, mindenki ott kapartatott a rajtban, így gondoltam, hogy majd én elindulok 59-kor és akkor pont egészkor - vagy utána - fogok átmenni a fotocellán... na, hozzá kell tennem, hogy az autó még soha nem rajtolt el így! Meg sem fordult a kerék alatta és már kilőtt a rajtból, úgyhogy már ekkor rögtön tudtam, hogy korai rajtom van és az egész gyorson ezzel foglalkoztam, hogy "nesze neked hülyegyerek, 10 másodperc!" :-)

kalandok_es_gyorsulas_6

Másnap?
Az volt a cél, hogy megpróbálunk pontosabban menni, de mindjárt a legelső gyors legelső féktávján túlcsúsztam... vagyis hát nem fért volna be, így ráhúztam a kéziféket, hogy ne orral menjünk be a bozótosba, mert az meg már milyen égő, így inkább lapjával csúsztunk be. Nem volt rossz az a féktáv sem, csak éppen azt nem kalkuláltam bele, hogy hideg még a fék. A második napon folyamatosan gyorsultunk, így azt mondhatom, hogy én akkor lettem volna boldog, ha az utolsó gyorsaságin kezdődik a verseny, mert akkorra sikerült belemelegednem ebbe az egészbe, addigra már ott volt bennem a kellőt tapasztalat a megtett kilométerek alapján, ott már torkomban dobogott a szívem, megvolt már a verseny-feeling bennem is!

kalandok_es_gyorsulas_8

Elégedettek vagytok a végeredménnyel?
Elégedettebbek, mint a korábbiakkal, de elégedettek még midig nem vagyunk. Ha fél perccel gyorsabb lettem volna, akkor már talán súrolná azt a határt, amire azt mondhatnánk, hogy "elégedett".

Mi lesz Veszprémben?
Most olyat csináltam, amilyet még soha! A kocsim már össze van rakva a következő versenyre… tesztalkatrészekkel!!!

Csak nem?
De-de! :-) Most ha törik, ha szakad, én tesztelni fogok!

Az elkövetkezendő 3 hétben, vagy ettől azért kisebb időintervallumot tűztél ki célul?
Annak is örülök, ha 4 órát tudok szakítani rá, de most tényleg nagyon eltökélten állok a dologhoz, azért is lett így összerakva - tesztalkatrészekkel - az autó. Most Bükfürdőn is nagyon-nagyon éreztük a teszt hiányát, első nap nagyon sokat állítgattunk az autón, és gondolom, hogy ez is befolyásolta, hogy másnap tudtunk gyorsulni. Most már csak egy tesztpályát kell találnunk hozzá, aztán kitalálni, hogy mikor lesz rá időnk! :-) Most már tényleg csak rajtam múlik, hogy sikerüljön jól beállítani a kocsit a következő futamra és igazán gyorsak tudjunk lenni!

kalandok_es_gyorsulas_7

Van még valami, amiről szívesen beszélnél?
Markó Tibit megdicsértem már, és tényleg meg is érdemli, mert ő legalább foglalkozott velünk, nem úgy, mint a többi! Nem úgy állt hozzánk, hogy "na, fizesd be a nevezési díjat, menjél két gyorsot és legjobb lenne, ha inkább hazamennél, mert csak a nyűg van veled". Jó dolog ez a kocsimosás is, legalább nem nyakig sárosan érkezünk a szervizbe, és nem abban kell turkálnia a szerelőnek és erre pazarolni a szervizidőt, hogy a csapat mossa le. Volt még nagyon sok apróság, ami jól esett, amiből látszott, hogy itt valóban számítunk valamit! Reméljük a többi rendező is látta, hogy hogyan is zajlott ez a Bükfürdő Rallye, és talán-talán még tanultak is belőle valamit!

 

a csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_14
kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 3272. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k