Kalandok és gyorsulás
Matics Misiék a bükfürdői futam végére kezdték jól érezni magukat
2011-06-16
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
536789751
Napi oldal:
159648
Jelenleg:
1485
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a hatodik futam,
Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
111
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
97
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
83
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
70
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
38
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
26
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a Rally Hungary után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
116
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
83
4. E. Llarena
Citroen C3 R5
50
5. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
6. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
36
7. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
36
8. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
35
9. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
World Rallycross Championship
8 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
103
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
92
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
92
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
91
5.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
7. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
42
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
37
9. Balogh János
Ford Fiesta MkII R5
32
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
134
2. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
3. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
95
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
43
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
28
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Pálháza Rally után
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
94
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
5. Péter Pál
Honda Civic Type-R
41
6. Berta József
Honda Civic Type-R
35
7. Baksai László
Lada 2107
32
8. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
32
9. Mészáros Zsolt
Peugeot 208 R2
29
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Nem úthumb_kalandok_es_gyorsulas_2szták meg kisebb-nagyobb kalandok nélkül Maticsék sem a Bükfürdő Rallye-t, de a végeredménnyel szinte már majdnem elégedettek. Továbbra is hiányzik a verseny előtti tesztelés, hiszen ezúttal az utolsó gyorsasági szakaszra melegedtek bele ebbe a „versenyzősdibe”, akkor viszont már jött a szívdobogás és a rallye-feeling!
Miska mesélt mindezekről.

Mit hozott számotokra a Bükfürdő Rallye?
Egy abszolút hetedik és egy kategória negyedik helyet!

Hogyan jutottatok idáig?
Hosszú-hosszú rögös úton! :-)

kalandok_es_gyorsulas_3

Azt hittem sáros úton...
Az is volt persze, de hogy komolyra fordítsam a szót, úgy gondolom idén a legjobban szervezett és a számunkra is legjobban sikerült versenyen vagyunk túl. Mind a pályák jók voltak, mind a rendezés tökéletes volt és talán egy kicsit kiélezettebb is volt a harc, mint a korábbi versenyeken. Nem voltak akkora időkülönbségek, hiszen például az első gyorsasági után az első 10 helyezett 10 másodpercen belül volt.

kalandok_es_gyorsulas_4

Gyönyörűen autóztál a prológon!
Kaptunk is egy kupát a mutatványért, vagyis azért, mert a harmadik leggyorsabbként teljesítettük. Nem egy rossz megoldás egyébként, de én tempósabb pályát alakítottam volna ki, és ezáltal talán még látványosabb lehetett volna, mert nekem most úgy tűnt, hogy elég szűkre voltak téve a gumik. Jó lett volna jó lendületesen ellöttyinteni egy nyújtottabb, szellősebb pályán az autót, és talán az eső is belerondított kicsit a játékba, de nem volt rossz, jó kis hajtásnyúzó parádé volt ez. Talán néhány párosnak bonyolult volt ez, mert amennyire én láttam eléggé össze-vissza ment a mezőny, eltévedtek, rossz helyről fordultak... hogy ez a komolytalanság eredménye volt-e, vagy valami más, az már mindegy!

kalandok_es_gyorsulas_1

Szombaton nehezen ébredtél?
Tőlem elvárható módon valóban elég alvósan ment az első gyorsasági szakasz, sőt talán még a második is. Nem is biztos, hogy a nehezen ébredés a hiba oka, hanem sokkal inkább az, amit nem győzök hangsúlyozni, hogy "a teszt, a teszt, a teszt!"… ami szokás szerint megint elmaradt. Azon az 500 méteren a rajt előtt nem sikerült belakni az autót, és bár túl lassan az elején sem mentünk, inkább csak kalandosan, veszélyesen. Végül is, én jól éreztem magam, csak nem volt elég gyors, mert amikor ároktól árokig megyek, az úgy jellemzően az idő rovására szokott menni.

kalandok_es_gyorsulas_5

Volt egy korai rajtolásod is...
Igen, marha nagy buzgóságomban elkövettem egy ilyet is. A gyorsaságin leesett az eső, és néztem az előttem rajtolókat, mindenki ott kapartatott a rajtban, így gondoltam, hogy majd én elindulok 59-kor és akkor pont egészkor - vagy utána - fogok átmenni a fotocellán... na, hozzá kell tennem, hogy az autó még soha nem rajtolt el így! Meg sem fordult a kerék alatta és már kilőtt a rajtból, úgyhogy már ekkor rögtön tudtam, hogy korai rajtom van és az egész gyorson ezzel foglalkoztam, hogy "nesze neked hülyegyerek, 10 másodperc!" :-)

kalandok_es_gyorsulas_6

Másnap?
Az volt a cél, hogy megpróbálunk pontosabban menni, de mindjárt a legelső gyors legelső féktávján túlcsúsztam... vagyis hát nem fért volna be, így ráhúztam a kéziféket, hogy ne orral menjünk be a bozótosba, mert az meg már milyen égő, így inkább lapjával csúsztunk be. Nem volt rossz az a féktáv sem, csak éppen azt nem kalkuláltam bele, hogy hideg még a fék. A második napon folyamatosan gyorsultunk, így azt mondhatom, hogy én akkor lettem volna boldog, ha az utolsó gyorsaságin kezdődik a verseny, mert akkorra sikerült belemelegednem ebbe az egészbe, addigra már ott volt bennem a kellőt tapasztalat a megtett kilométerek alapján, ott már torkomban dobogott a szívem, megvolt már a verseny-feeling bennem is!

kalandok_es_gyorsulas_8

Elégedettek vagytok a végeredménnyel?
Elégedettebbek, mint a korábbiakkal, de elégedettek még midig nem vagyunk. Ha fél perccel gyorsabb lettem volna, akkor már talán súrolná azt a határt, amire azt mondhatnánk, hogy "elégedett".

Mi lesz Veszprémben?
Most olyat csináltam, amilyet még soha! A kocsim már össze van rakva a következő versenyre… tesztalkatrészekkel!!!

Csak nem?
De-de! :-) Most ha törik, ha szakad, én tesztelni fogok!

Az elkövetkezendő 3 hétben, vagy ettől azért kisebb időintervallumot tűztél ki célul?
Annak is örülök, ha 4 órát tudok szakítani rá, de most tényleg nagyon eltökélten állok a dologhoz, azért is lett így összerakva - tesztalkatrészekkel - az autó. Most Bükfürdőn is nagyon-nagyon éreztük a teszt hiányát, első nap nagyon sokat állítgattunk az autón, és gondolom, hogy ez is befolyásolta, hogy másnap tudtunk gyorsulni. Most már csak egy tesztpályát kell találnunk hozzá, aztán kitalálni, hogy mikor lesz rá időnk! :-) Most már tényleg csak rajtam múlik, hogy sikerüljön jól beállítani a kocsit a következő futamra és igazán gyorsak tudjunk lenni!

kalandok_es_gyorsulas_7

Van még valami, amiről szívesen beszélnél?
Markó Tibit megdicsértem már, és tényleg meg is érdemli, mert ő legalább foglalkozott velünk, nem úgy, mint a többi! Nem úgy állt hozzánk, hogy "na, fizesd be a nevezési díjat, menjél két gyorsot és legjobb lenne, ha inkább hazamennél, mert csak a nyűg van veled". Jó dolog ez a kocsimosás is, legalább nem nyakig sárosan érkezünk a szervizbe, és nem abban kell turkálnia a szerelőnek és erre pazarolni a szervizidőt, hogy a csapat mossa le. Volt még nagyon sok apróság, ami jól esett, amiből látszott, hogy itt valóban számítunk valamit! Reméljük a többi rendező is látta, hogy hogyan is zajlott ez a Bükfürdő Rallye, és talán-talán még tanultak is belőle valamit!

 

a csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_14
kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 2822. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2324 25 26272829
30 01 02 03 040506
0708 09 10 111213
1415 16 17181920
2122 23 24 25 26 27
2020.12.05-06.

részletes infóink

2020.12.04-07.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k