Kalandokkal tűzdelt évad
Az első métertől a padlón nyomja Elek István
2012-11-21
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
742616534
Napi oldal:
158107
Jelenleg:
1680
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kalandokkal_tuzdelt_evad_1

Elek Istvánnal beszélgettem az idei év eseményeiről, mely igencsak kalandosra sikerült számukra. Idehaza kezdték meg a bajnokságot, ám a sorozatos kudarc után idő előtt kiszálltak a csatából, év végére pedig egy osztrák levezető futamon vettek részt, de ezúttal a Waldviertel Rallye-n sem azzal szembesültek, amit vártak. Hogy ezek után hogyan látja a jövőt…?

kalandokkal_tuzdelt_evad_7

Mesélj az idei évetekről, hogyan látod utólag?
Bükfürdővel kezdtük az évet, de hogy melyik autóval indulunk a versenyen, az szinte a nevezési határidő napján dőlt el, és szó szerint csak lemosta az autót a csapat, úgyhogy nem igazán volt komolyabb, nagyobb felkészülésünk, de ehhez képest az autó nagyon-nagyon jól muzsikált az első futamon, velem ellentétben! Én nagyon indiszponált voltam az első napon. Az első gyorson három, a másodikon kettő, a harmadikon egy megforgásunk volt, csoda egyáltalán, hogy még részt vettünk a versenyben. Az első napi nehéz kezdés után másnap egész jól beleerősítettünk, és végül az abszolút 5. helyen és a kategóriánk elején végeztünk. Jó volt a dolog, végül úgy tűnt, hogy minden oké lesz. Ha nincs az első napi három gyorsunk ennyire elrontva, akkor dobogóra tudtunk volna állni.

kalandokkal_tuzdelt_evad_6

Pécs következett?
Eleve murván szeretek menni, aszfalton nem, de ha már aszfalt, akkor Pécs az, amit egyáltalán nem szeretek. A baranyai pályák semmilyen különösebb érzést nem váltanak ki belőlem, ott csupán annak szoktam örülni, hogy rallyeautóban ülhetek és versenyezhetek, és - remélhetőleg - nem jön szembe senki a gyorsaságin... A problémáink ellenére (mert az első gyorson odavertem a kocsit egy szegélynek, eltört a lámpasor merevítője), mégis jól álltunk, mert abszolút ötödikek voltunk és simán vezettük a kategóriánkat, de a második napon - rögtön az első gyorson - sajnos a váltónk feladta a küzdelmet, így nekünk sajnos elég rövidre sikerült ez a verseny. Biztató volt viszont, hogy újra a kategóriánk élén álltunk, és az abszolút mezőnyben is jó helyen, pedig a mi autónk nem igazán a mezőny egyik topautója, bár az is biztos, hogy a kisebb hibákat leszámítva jól teljesít ez!

kalandokkal_tuzdelt_evad_8

Veszprémre kicsit javult a kocsi…
Valóban egy kis finomításon esett át a járművünk, egy nagyon fontos dolog történt, ugyanis kapott végre egy új turbót, és ennek hatása érezhető volt, de sajnos már a teszten problémánk volt a váltóval. Problémás volt a verseny kezdése, de a csapat egész éjjel dolgozott, új váltót tettek az autóba, szenzációsak voltak, aminek köszönhetően mi el tudtunk rajtolni! A verseny során a másik váltó is folyamatosan akadozott, így hiába kezdtük nagyon jól a versenyt, nem tudtuk stabilan tartani, és ráadásul egy fékúton nem bírtunk megfelelően lassítani, odaütöttük a futóművet és kiállni kényszerültünk. Ez is hamar véget ért, a második napon a második gyorson búcsút intettünk a gyönyörű Bakonynak!

kalandokkal_tuzdelt_evad_9

Aradon még rajthoz álltatok?
Aradon voltunk még, és több magyar bajnokin már nem indultunk, mert négy futamból háromszor ki kellett állnunk, nem volt már értelme itt a folytatásnak. Arad volt az a verseny az idei évben, amit a legjobban vártunk, és ez jól is sikerült... mármint addig, amíg mentünk! :-) Az első napon volt egy kis bohóckodás a gokart pályán, akkor ott a kilencedikek voltunk, de a másnap már az első három gyors után a mezőny élére pattantunk, egyedül Botka Dávidék voltak előttünk, a kategóriánkban pedig messze vezettünk. Olyan nagy biztonsági távunk volt, hogy már a kategória győzelem nem is izgatott, abszolút az abszolútra figyeltem! Sajnos itt is egy műszaki problémánk történt, az ötödik gyorson eltört a féltengelyünk, elhagytuk a kerekünket és nem tudtunk továbbmenni. Nagyon bosszantó volt ez, mert ez után következett volna a két hosszú gyorsasági, amitől sokan nagyon tartottak, én meg kimondottan erre készültem. Nyugodt is voltam, mert Dávid - aki most előttem vezetett - tavaly gyengébben teljesített itt, mint én, és úgy gondoltam, hogy idén is biztos tudom ezt hozni, de sajnos erre nem volt lehetőségünk. Megint jó pozícióból fájó búcsút vettünk az Arad Rallye-tól.

kalandokkal_tuzdelt_evad_3

Majd kihagytatok két futamot, és az osztrákoknál versenyeztetek még egyet?
Így van, a Waldviertel-en indultunk. A verseny szuper volt, de nekünk rengeteg problémánk adódott, azt lehet mondani, hogy egyetlen tiszta gyorsaságit nem bírtunk futni. Már az első gyorson is volt egy apróbb gondunk, de ott még egy második idővel tudtunk kezdeni. Év elején lassan kezdtem a versenyeket, de Veszprémben, Aradon, és itt is azt mondtam, az első métertől padlón nyomom! Nem is lett volna rossz, de utána nekünk mindennel meggyűlt a bajunk: melegedett a motorunk, kilyukadt a hűtőnk, tönkrement a ventilátorunk, eltört a féltengelyünk, kaptunk defektet, szétment a hátsó difink... A versenyt úgy csináltuk végig, hogy folyamatosan töltöttem a vizet a hűtőbe, volt, hogy elektromos problémánk volt, a gyűjtőből ki kellett tolnunk az autót... Úgy elfáradtam a verseny végére, hogy azt mondtam, nekem ennyi kalandom, mióta versenyzem összesen nem volt! A pályák viszont szenzációsak voltak, alig várom, hogy jövőre újra itt lehessünk!

kalandokkal_tuzdelt_evad_5

Melyik rendezvény tetszett neked a legjobban?
Arad nagyon tetszett, de egyértelműen a Waldviertel Rallye volt a legjobb! Szenzációs pályákon zajlott a verseny, jó hosszú gyorsasági szakaszokat jelöltek ki, és itt tényleg volt minden, az éjszakai autózástól kezdve a napsütésig, hóesésig minden! Ez egy igazi rallyeverseny volt!

kalandokkal_tuzdelt_evad_4

Mit vársz a jövőtől?
A reményem az, hogy nem szűnik meg Magyarországon az első osztályú rallyesport! Mert ami most itt van, az borzalom... persze erről senki sem tehet, ez a gazdasági helyzet, ilyen most a környezet...  A rendezés egyre nehezebb lesz, véleményem szerint egyre több futamot kell külföldön megvalósítani, mert ennyi induló mellett lehetetlenség itthon sikeresen versenyt rendezni. Valószínűleg én sem fogok Magyarországon menni jövőre, csak egy-két futamon, olyanon, ami jól esik. (Bár az sem biztos, hogy ez pont magyarországi magyar futam lenne, mert Aradra például mindenképp visszamennék.) Egy nagy kérdőjel az egész, így az én versenyzésem is inkább külföldi versenyzésre fog korlátozódni! Mivel magyarok vagyunk, idehaza is kellene versenyezni, egy-két futamon megpróbálunk, de ennyi!

kalandokkal_tuzdelt_evad_2

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2382. alkalommal
Share |
Ausztria, Waidhofen • külföldi rally
2012.10.25-27.
Osztrák Rally Bajnokság 2012
Rallye Waldviertel 2012
Ausztria, Horn - Krems
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k