KZ Invest Kupa - 3.forduló - Mezőkövesd - 2023. június 4.
Kalandokkal tűzdelt évad
Az első métertől a padlón nyomja Elek István
2012-11-21
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
641352267
Napi oldal:
65350
Jelenleg:
577
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a harmadik futam után
1. Kasza Kristóf
565
2. Martinák Balázs
551
3.
Fónagy Kristóf
540
4. Martin Márkó
536
5. Molnár Alex
486
6. Tőke Richárd
485
7. Bíró-Ambrus Roland
470
8. Egervári Gábor
447
9. Teglovics Kornél
419
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
az 5.futam,
a Rally Portugal után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
98
2. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
81
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
69
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
69
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
68
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
36
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
20
9. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 2.ffutam,
a Rally Islas Canarias után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
58
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
47
3. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
34
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
24
5. Georg Linnamäe
Hyundai i20 N Rally2
24
6. Simon Wägner
Škoda Fabia RS Rally2
21
7. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally2
20
8. Miko Marczyk
Škoda Fabia RS Rally2
19
9. Ivan Ares
Hyundai i20 N Rally2
19
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
33
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
28
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
23
4. László Martin
Skoda Fabia R5
19
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
18
6. Német Gábor
Skoda Fabia R5
15
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
13
8.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
11
9. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
9
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
2. Kazár Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 Proto
24
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
21
5. Juhász Csaba
Mitsubishi Lancer Evo X
18
6.
Szilágyi Patrik
BMW
15
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
13
8. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
11
8. Nemes Csaba
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
12
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
9
3.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Trencsényi V.
Peugeot 208 Rally4
8
5. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
4
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
3
7. Dominik GT
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

kalandokkal_tuzdelt_evad_1

Elek Istvánnal beszélgettem az idei év eseményeiről, mely igencsak kalandosra sikerült számukra. Idehaza kezdték meg a bajnokságot, ám a sorozatos kudarc után idő előtt kiszálltak a csatából, év végére pedig egy osztrák levezető futamon vettek részt, de ezúttal a Waldviertel Rallye-n sem azzal szembesültek, amit vártak. Hogy ezek után hogyan látja a jövőt…?

kalandokkal_tuzdelt_evad_7

Mesélj az idei évetekről, hogyan látod utólag?
Bükfürdővel kezdtük az évet, de hogy melyik autóval indulunk a versenyen, az szinte a nevezési határidő napján dőlt el, és szó szerint csak lemosta az autót a csapat, úgyhogy nem igazán volt komolyabb, nagyobb felkészülésünk, de ehhez képest az autó nagyon-nagyon jól muzsikált az első futamon, velem ellentétben! Én nagyon indiszponált voltam az első napon. Az első gyorson három, a másodikon kettő, a harmadikon egy megforgásunk volt, csoda egyáltalán, hogy még részt vettünk a versenyben. Az első napi nehéz kezdés után másnap egész jól beleerősítettünk, és végül az abszolút 5. helyen és a kategóriánk elején végeztünk. Jó volt a dolog, végül úgy tűnt, hogy minden oké lesz. Ha nincs az első napi három gyorsunk ennyire elrontva, akkor dobogóra tudtunk volna állni.

kalandokkal_tuzdelt_evad_6

Pécs következett?
Eleve murván szeretek menni, aszfalton nem, de ha már aszfalt, akkor Pécs az, amit egyáltalán nem szeretek. A baranyai pályák semmilyen különösebb érzést nem váltanak ki belőlem, ott csupán annak szoktam örülni, hogy rallyeautóban ülhetek és versenyezhetek, és - remélhetőleg - nem jön szembe senki a gyorsaságin... A problémáink ellenére (mert az első gyorson odavertem a kocsit egy szegélynek, eltört a lámpasor merevítője), mégis jól álltunk, mert abszolút ötödikek voltunk és simán vezettük a kategóriánkat, de a második napon - rögtön az első gyorson - sajnos a váltónk feladta a küzdelmet, így nekünk sajnos elég rövidre sikerült ez a verseny. Biztató volt viszont, hogy újra a kategóriánk élén álltunk, és az abszolút mezőnyben is jó helyen, pedig a mi autónk nem igazán a mezőny egyik topautója, bár az is biztos, hogy a kisebb hibákat leszámítva jól teljesít ez!

kalandokkal_tuzdelt_evad_8

Veszprémre kicsit javult a kocsi…
Valóban egy kis finomításon esett át a járművünk, egy nagyon fontos dolog történt, ugyanis kapott végre egy új turbót, és ennek hatása érezhető volt, de sajnos már a teszten problémánk volt a váltóval. Problémás volt a verseny kezdése, de a csapat egész éjjel dolgozott, új váltót tettek az autóba, szenzációsak voltak, aminek köszönhetően mi el tudtunk rajtolni! A verseny során a másik váltó is folyamatosan akadozott, így hiába kezdtük nagyon jól a versenyt, nem tudtuk stabilan tartani, és ráadásul egy fékúton nem bírtunk megfelelően lassítani, odaütöttük a futóművet és kiállni kényszerültünk. Ez is hamar véget ért, a második napon a második gyorson búcsút intettünk a gyönyörű Bakonynak!

kalandokkal_tuzdelt_evad_9

Aradon még rajthoz álltatok?
Aradon voltunk még, és több magyar bajnokin már nem indultunk, mert négy futamból háromszor ki kellett állnunk, nem volt már értelme itt a folytatásnak. Arad volt az a verseny az idei évben, amit a legjobban vártunk, és ez jól is sikerült... mármint addig, amíg mentünk! :-) Az első napon volt egy kis bohóckodás a gokart pályán, akkor ott a kilencedikek voltunk, de a másnap már az első három gyors után a mezőny élére pattantunk, egyedül Botka Dávidék voltak előttünk, a kategóriánkban pedig messze vezettünk. Olyan nagy biztonsági távunk volt, hogy már a kategória győzelem nem is izgatott, abszolút az abszolútra figyeltem! Sajnos itt is egy műszaki problémánk történt, az ötödik gyorson eltört a féltengelyünk, elhagytuk a kerekünket és nem tudtunk továbbmenni. Nagyon bosszantó volt ez, mert ez után következett volna a két hosszú gyorsasági, amitől sokan nagyon tartottak, én meg kimondottan erre készültem. Nyugodt is voltam, mert Dávid - aki most előttem vezetett - tavaly gyengébben teljesített itt, mint én, és úgy gondoltam, hogy idén is biztos tudom ezt hozni, de sajnos erre nem volt lehetőségünk. Megint jó pozícióból fájó búcsút vettünk az Arad Rallye-tól.

kalandokkal_tuzdelt_evad_3

Majd kihagytatok két futamot, és az osztrákoknál versenyeztetek még egyet?
Így van, a Waldviertel-en indultunk. A verseny szuper volt, de nekünk rengeteg problémánk adódott, azt lehet mondani, hogy egyetlen tiszta gyorsaságit nem bírtunk futni. Már az első gyorson is volt egy apróbb gondunk, de ott még egy második idővel tudtunk kezdeni. Év elején lassan kezdtem a versenyeket, de Veszprémben, Aradon, és itt is azt mondtam, az első métertől padlón nyomom! Nem is lett volna rossz, de utána nekünk mindennel meggyűlt a bajunk: melegedett a motorunk, kilyukadt a hűtőnk, tönkrement a ventilátorunk, eltört a féltengelyünk, kaptunk defektet, szétment a hátsó difink... A versenyt úgy csináltuk végig, hogy folyamatosan töltöttem a vizet a hűtőbe, volt, hogy elektromos problémánk volt, a gyűjtőből ki kellett tolnunk az autót... Úgy elfáradtam a verseny végére, hogy azt mondtam, nekem ennyi kalandom, mióta versenyzem összesen nem volt! A pályák viszont szenzációsak voltak, alig várom, hogy jövőre újra itt lehessünk!

kalandokkal_tuzdelt_evad_5

Melyik rendezvény tetszett neked a legjobban?
Arad nagyon tetszett, de egyértelműen a Waldviertel Rallye volt a legjobb! Szenzációs pályákon zajlott a verseny, jó hosszú gyorsasági szakaszokat jelöltek ki, és itt tényleg volt minden, az éjszakai autózástól kezdve a napsütésig, hóesésig minden! Ez egy igazi rallyeverseny volt!

kalandokkal_tuzdelt_evad_4

Mit vársz a jövőtől?
A reményem az, hogy nem szűnik meg Magyarországon az első osztályú rallyesport! Mert ami most itt van, az borzalom... persze erről senki sem tehet, ez a gazdasági helyzet, ilyen most a környezet...  A rendezés egyre nehezebb lesz, véleményem szerint egyre több futamot kell külföldön megvalósítani, mert ennyi induló mellett lehetetlenség itthon sikeresen versenyt rendezni. Valószínűleg én sem fogok Magyarországon menni jövőre, csak egy-két futamon, olyanon, ami jól esik. (Bár az sem biztos, hogy ez pont magyarországi magyar futam lenne, mert Aradra például mindenképp visszamennék.) Egy nagy kérdőjel az egész, így az én versenyzésem is inkább külföldi versenyzésre fog korlátozódni! Mivel magyarok vagyunk, idehaza is kellene versenyezni, egy-két futamon megpróbálunk, de ennyi!

kalandokkal_tuzdelt_evad_2

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2110. alkalommal
Share |
Ausztria, Waidhofen • külföldi rally
2012.10.25-27.
Osztrák Rally Bajnokság 2012
Rallye Waldviertel 2012
Ausztria, Horn - Krems
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 2425262728
29 30 31 01020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 161718
19 20 21 22232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k