LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Kalandokkal tűzdelt évad
Az első métertől a padlón nyomja Elek István
2012-11-21
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770248973
Napi oldal:
27653
Jelenleg:
989
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

kalandokkal_tuzdelt_evad_1

Elek Istvánnal beszélgettem az idei év eseményeiről, mely igencsak kalandosra sikerült számukra. Idehaza kezdték meg a bajnokságot, ám a sorozatos kudarc után idő előtt kiszálltak a csatából, év végére pedig egy osztrák levezető futamon vettek részt, de ezúttal a Waldviertel Rallye-n sem azzal szembesültek, amit vártak. Hogy ezek után hogyan látja a jövőt…?

kalandokkal_tuzdelt_evad_7

Mesélj az idei évetekről, hogyan látod utólag?
Bükfürdővel kezdtük az évet, de hogy melyik autóval indulunk a versenyen, az szinte a nevezési határidő napján dőlt el, és szó szerint csak lemosta az autót a csapat, úgyhogy nem igazán volt komolyabb, nagyobb felkészülésünk, de ehhez képest az autó nagyon-nagyon jól muzsikált az első futamon, velem ellentétben! Én nagyon indiszponált voltam az első napon. Az első gyorson három, a másodikon kettő, a harmadikon egy megforgásunk volt, csoda egyáltalán, hogy még részt vettünk a versenyben. Az első napi nehéz kezdés után másnap egész jól beleerősítettünk, és végül az abszolút 5. helyen és a kategóriánk elején végeztünk. Jó volt a dolog, végül úgy tűnt, hogy minden oké lesz. Ha nincs az első napi három gyorsunk ennyire elrontva, akkor dobogóra tudtunk volna állni.

kalandokkal_tuzdelt_evad_6

Pécs következett?
Eleve murván szeretek menni, aszfalton nem, de ha már aszfalt, akkor Pécs az, amit egyáltalán nem szeretek. A baranyai pályák semmilyen különösebb érzést nem váltanak ki belőlem, ott csupán annak szoktam örülni, hogy rallyeautóban ülhetek és versenyezhetek, és - remélhetőleg - nem jön szembe senki a gyorsaságin... A problémáink ellenére (mert az első gyorson odavertem a kocsit egy szegélynek, eltört a lámpasor merevítője), mégis jól álltunk, mert abszolút ötödikek voltunk és simán vezettük a kategóriánkat, de a második napon - rögtön az első gyorson - sajnos a váltónk feladta a küzdelmet, így nekünk sajnos elég rövidre sikerült ez a verseny. Biztató volt viszont, hogy újra a kategóriánk élén álltunk, és az abszolút mezőnyben is jó helyen, pedig a mi autónk nem igazán a mezőny egyik topautója, bár az is biztos, hogy a kisebb hibákat leszámítva jól teljesít ez!

kalandokkal_tuzdelt_evad_8

Veszprémre kicsit javult a kocsi…
Valóban egy kis finomításon esett át a járművünk, egy nagyon fontos dolog történt, ugyanis kapott végre egy új turbót, és ennek hatása érezhető volt, de sajnos már a teszten problémánk volt a váltóval. Problémás volt a verseny kezdése, de a csapat egész éjjel dolgozott, új váltót tettek az autóba, szenzációsak voltak, aminek köszönhetően mi el tudtunk rajtolni! A verseny során a másik váltó is folyamatosan akadozott, így hiába kezdtük nagyon jól a versenyt, nem tudtuk stabilan tartani, és ráadásul egy fékúton nem bírtunk megfelelően lassítani, odaütöttük a futóművet és kiállni kényszerültünk. Ez is hamar véget ért, a második napon a második gyorson búcsút intettünk a gyönyörű Bakonynak!

kalandokkal_tuzdelt_evad_9

Aradon még rajthoz álltatok?
Aradon voltunk még, és több magyar bajnokin már nem indultunk, mert négy futamból háromszor ki kellett állnunk, nem volt már értelme itt a folytatásnak. Arad volt az a verseny az idei évben, amit a legjobban vártunk, és ez jól is sikerült... mármint addig, amíg mentünk! :-) Az első napon volt egy kis bohóckodás a gokart pályán, akkor ott a kilencedikek voltunk, de a másnap már az első három gyors után a mezőny élére pattantunk, egyedül Botka Dávidék voltak előttünk, a kategóriánkban pedig messze vezettünk. Olyan nagy biztonsági távunk volt, hogy már a kategória győzelem nem is izgatott, abszolút az abszolútra figyeltem! Sajnos itt is egy műszaki problémánk történt, az ötödik gyorson eltört a féltengelyünk, elhagytuk a kerekünket és nem tudtunk továbbmenni. Nagyon bosszantó volt ez, mert ez után következett volna a két hosszú gyorsasági, amitől sokan nagyon tartottak, én meg kimondottan erre készültem. Nyugodt is voltam, mert Dávid - aki most előttem vezetett - tavaly gyengébben teljesített itt, mint én, és úgy gondoltam, hogy idén is biztos tudom ezt hozni, de sajnos erre nem volt lehetőségünk. Megint jó pozícióból fájó búcsút vettünk az Arad Rallye-tól.

kalandokkal_tuzdelt_evad_3

Majd kihagytatok két futamot, és az osztrákoknál versenyeztetek még egyet?
Így van, a Waldviertel-en indultunk. A verseny szuper volt, de nekünk rengeteg problémánk adódott, azt lehet mondani, hogy egyetlen tiszta gyorsaságit nem bírtunk futni. Már az első gyorson is volt egy apróbb gondunk, de ott még egy második idővel tudtunk kezdeni. Év elején lassan kezdtem a versenyeket, de Veszprémben, Aradon, és itt is azt mondtam, az első métertől padlón nyomom! Nem is lett volna rossz, de utána nekünk mindennel meggyűlt a bajunk: melegedett a motorunk, kilyukadt a hűtőnk, tönkrement a ventilátorunk, eltört a féltengelyünk, kaptunk defektet, szétment a hátsó difink... A versenyt úgy csináltuk végig, hogy folyamatosan töltöttem a vizet a hűtőbe, volt, hogy elektromos problémánk volt, a gyűjtőből ki kellett tolnunk az autót... Úgy elfáradtam a verseny végére, hogy azt mondtam, nekem ennyi kalandom, mióta versenyzem összesen nem volt! A pályák viszont szenzációsak voltak, alig várom, hogy jövőre újra itt lehessünk!

kalandokkal_tuzdelt_evad_5

Melyik rendezvény tetszett neked a legjobban?
Arad nagyon tetszett, de egyértelműen a Waldviertel Rallye volt a legjobb! Szenzációs pályákon zajlott a verseny, jó hosszú gyorsasági szakaszokat jelöltek ki, és itt tényleg volt minden, az éjszakai autózástól kezdve a napsütésig, hóesésig minden! Ez egy igazi rallyeverseny volt!

kalandokkal_tuzdelt_evad_4

Mit vársz a jövőtől?
A reményem az, hogy nem szűnik meg Magyarországon az első osztályú rallyesport! Mert ami most itt van, az borzalom... persze erről senki sem tehet, ez a gazdasági helyzet, ilyen most a környezet...  A rendezés egyre nehezebb lesz, véleményem szerint egyre több futamot kell külföldön megvalósítani, mert ennyi induló mellett lehetetlenség itthon sikeresen versenyt rendezni. Valószínűleg én sem fogok Magyarországon menni jövőre, csak egy-két futamon, olyanon, ami jól esik. (Bár az sem biztos, hogy ez pont magyarországi magyar futam lenne, mert Aradra például mindenképp visszamennék.) Egy nagy kérdőjel az egész, így az én versenyzésem is inkább külföldi versenyzésre fog korlátozódni! Mivel magyarok vagyunk, idehaza is kellene versenyezni, egy-két futamon megpróbálunk, de ennyi!

kalandokkal_tuzdelt_evad_2

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2467. alkalommal
Share |
Ausztria, Waidhofen • külföldi rally
2012.10.25-27.
Osztrák Rally Bajnokság 2012
Rallye Waldviertel 2012
Ausztria, Horn - Krems
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k