A Szilveszter Rallye-val zárta az évet a Topp - Cars Rallye Team. Szvatek Zsolt ezúttal alkalmi navigátorral, a Rally Napló egyik atyjával, Kovács Szabolccsal teljesítette a futamot. A Rallye Sprint Bajnokság 2012-es ezüstérmese nagyon élvezte a viadalt, helyenként a tempóval is elégedett volt. Ha lesz rá lehetősége mindenképp elrajtol jövőre is.
Ha jól tudom még sosem indultál a Szilveszter Rallye-n, és nem versenyeztél még a Hungaroringen sem.
Így van, ráadásul az első gyors este volt. Lámpával még nem mentem soha, illetve a Hungaroringen sem mentem még. Szerencsére volt jó lámpánk. Próbáltam óvatosan menni, ami elég nehéz egy ilyen gyors autóval. De bejött, mert első időt mentünk a kategóriában és abszolútban is a nyolcadikat. Akkor még a teljes mezőny megvolt, úgyhogy abszolút várakozáson felüli volt ez a teljesítményünk.
A reggeli gyorsaságikra könnyen megtaláltátok a megfelelő abroncsot? Egyáltalán milyen volt az első kör?
A szombati első körben nagyon féltünk, hogy nagyon le van fagyva és sok helyen le is volt. Sokkal ijesztőbb volt, amit hallottunk, meg amit láttunk, de a pálya nagy része már száraz volt. Volt lamellás versenygumink, monte - carlosnak nevezett abroncs, azt felraktuk, de igazából a kategóriánkból többen intermedia-val mentek ki és az volt a jó választás. Nem hittük volna. A nagyok közül Asi és Kazár is felrakott ilyen lamellást és ők is kaptak.
Az első gyorson próbáltam nagyon óvatosan menni, nehogy forgás legyen belőle, mert azzal többet vesztettünk volna. Hát ott azért kaptunk. A másodikon előttünk kettővel kiütötték egy Mitsubishi bal hátsó futóművét, keresztben állt egy szűk részen és ott megállították a mezőnyt. Ott átlag időt kaptunk.
Min változtattatok a második körre? Ez sem volt eseménytelen a számotokra.
A második körre már felraktuk azt az intermedia-t, amivel péntek este mentünk. Ez egy öreg gumi. Az idei első, orfűi sprintversenyt ezzel nyertem meg, de már akkor kopott volt. Aztán az év utolsó, vizes versenyén is ezzel mentem, de ott is jól fogott. Most is ezt tettük fel és még most is jól dolgozott. A második körben volt, aki már felrakott slicc-et és az is jó volt. A kör első gyorsaságiján eltörött a bal hátsó féltengelyünk, kb. a szakasz egy harmadánál. Onnan kijöttünk, de szervizelni nem lehetett. Úgyhogy a következő Ring belsőt is ezzel a törött féltengellyel kellett megcsinálnunk, ezért kaptunk a többiektől. Azon voltam, hogy kiállok, megcsináljuk az autót és visszaállok Super Rally-val. Jól tettük, hogy nem álltunk ki, mert versenyben maradtunk az időveszteség ellenére is.
Ha jól tudom a harmadik körre Topp Zoltán kiadta az ukázt, hogy támadnotok kell!
Az utolsó két gyorsra már mi is fel mertük rakni a slicceket, ez jó döntés volt. Hatodikak voltunk mikor kimentünk, a negyedik helyezett mindössze 3-4 másodpercre volt tőlünk, ez nem tűnt soknak. Próbálkoztam az utolsó két gyorson. Ebből az lett, hogy az utolsót megnyertük és feljöttünk a negyedik helyre és majdnem elcsíptük a harmadikat, de egy kevés még hiányzott.
Milyen volt az alkalmi navigátorod? Sikerült hamar belerázódnia a dologba?
Szabolcs nagyon jól teljesített, megmondom őszintén. Az utolsó két gyorson nem is hibázott egyet sem, ez nagy szám szerintem, főleg ha valaki életében először csinál ilyet. Eleve úgy kezdet itinert írni, hogy láttam előtte foglalkozott ezzel a dologgal, csak apró kiegészítéseket kellett csak tennem. Ahhoz képest, hogy először csinált ilyet, 600 %-an teljesített. Nagyon örültem neki és természetesen ő is nagyon kellett ahhoz, hogy a végén tudjunk sietni, mert ott nem lehetett fejből menni, kellett a navigátor.
Ezúton is szeretném mindenkinek megköszönönni, aki lehetővé tette nekünk, hogy ezen a Szilveszter Rallye-n részt vegyünk. Nagy élmény volt, tetszett.
Akasztják a hóhért. Gondolhatnánk, hisz Kovács Szabolcs, a Rally Napló riportere ezúttal nem a pálya mellől követte a Szilveszter Rallye eseményeit, hanem egy versenyautóban, élesben tapasztalhatta meg, hogy milyen az igazi rali élmény. Szabolcs gyerekkori álma valósult meg azzal, hogy ő diktálta az itinert az EVO IX-es Lancerban.
Milyen érzés volt egy turbós, négy kerék meghajtású autóban ülni, navigálni?
Nagyon izgalmas volt, nagyon vártam. Valójában ez egy karácsonyi ajándék volt számomra. Ami nagyobb élmény volt, hisz ültem már ilyen autóban, Pethő Tyutyu, a Kakuszi testvérek jóvoltából, az a pálya felírás, ez nagyon új volt. Nagyon sokat segített Zsolti, abban, hogy hogyan írjak pontosan itinert, abban is, hogy mondjam vissza, továbbá az első gyorsasági előtt volt bennem nagyon-nagy várakozás. Tartottam tőle egy picit, mert sötétben, esőben mentünk. Ezek voltak az első verseny kilométereim. Zsolti sem ment még sötétben. Ennek tükrében az eredményen kellően meglepődtünk mindketten.
A folytatás viszont nem volt ennyire egyszerű számotokra, technikai problémátok is adódott.
Az nagyon kellemetlen volt mikor megálltunk, mert előttünk baleset volt. Rossz volt látni, hogy más összetörte az autót, de kicsit zavart, sőt dühített, hogy nem tudtunk versenyezni. Nagyon mentem volna, de ilyen a verseny.
Amikor eltört a féltengely az bosszantó volt. A Zsolti építi ezt az autót, ő csinálja, ezért pillanatok alatt rájött a hiba okára. Az előző szervizben adták kölcsön a tartalék váltót Topp Zoliék egy másik csapatnak, ezért a szerelők mondták is, hogy vigyázzunk rá. A sors gonosz fintorának éreztem, amikor elkezdett úgymond „darálni” az autó. Lejöttünk elakadás jelzővel, 3.-4.-5. fokozatban jól ment a Mitsubishi, ahhoz képest természetesen, hogy törött volt a féltengely. Megcsináltuk azt a kört, a szervizben villámgyorsan kicserélték a féltengelyt és mentünk tovább.
Milyen gyorsan vetted fel a ritmust? Mi volt a Zsolti visszajelzése?
A verseny folyamán szerintem minden hibát elkövettem, amit el lehetett. Volt, hogy eltévedtem az itinerben. Próbáltam megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit a Zsolti kért tőlem, próbáltam megfelelően visszamondani a lediktáltakat, a megfelelő hangsúllyal. Állítólag elégedett volt. :)
Az utolsó két gyorsaságin siettetek, hisz be kellett hoznotok a második körben eltört féltengely révén keletkezett időveszteséget. Ilyenkor a navigátor szerepe is felértékelődik. A pilótád pedig teljesen meg volt elégedve veled, azt mondta, hogy elég gyorsan pörgetted a nyelved. Milyen érzés volt az utolsó két gyors?
Igen nagyon siettünk :) Elképesztően nagy élmény volt. Amikor írtuk a pályát, a Ring külsőn volt egy rész, amit megnéztük, hogy majd ott fogja levágni, és amíg az ember nem éli ezt át, mert az előző körben eltört a féltengely és csak átgurultunk azon a részen, de az utolsó körben már levágta. Hát gyorsan mentünk. Ami nehezebb volt az a belső része a Hungaroringnek, ott nagyon kell, hogy pörögjön a nyelved. Nagyon rövidek az egyenesek és egyik kanyart a másik követi.
Ezek után megmaradsz a kaptafánál, vagy pályát módosítasz és valamelyik versenyautó oldalán találkozhatunk a neveddel?
Fodor Krisztián, alias, Gyufa barátom mondta nekem egyszer, hogy ez a legkeményebb drog, ha egyszer belekóstolsz, akkor függővé válsz. Nos, én már most érzem az elvonási tüneteket, azonban ez egy drága technikai sport, amihez rengeteg pénz kell. De igen, szeretnék még menni, sőt szeretnék a Zsoltival menni, mert nagyon szimpatikus, egy nagyon nyugodt, hidegvérű ember, nekem nagyon tetszik a vezetése. Ez csak a támogatókon múlik, látnak-e bennünk fantáziát. Én szeretnék ehhez a feladathoz felnőni és csinálni. Viszont szeretném az eddig megszokott munkámat tovább végezni. Ha véletlenül a jobb oldalra kerülök egy versenyautóban, attól Rally Napló lesz továbbra is.
Gondolom, már Zsolti is elmondta, de mindenkinek köszönjük, aki segített, hogy rajthoz állhattunk és külön köszönet Topp Zoltánnak és a Topp - Cars Rallye Team-nek.
a csapat partnerei