LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Karácsonyi ajándék, szilveszterre!
Szvatek Zsolt első Szilveszter Rally-ja jól sikerült!
2013-01-11
interjú • VG
h i r d e t é s
Összes oldal:
770154232
Napi oldal:
101623
Jelenleg:
894
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A Szilveszter Rallye-val zárta az évet a Topp - Cars Rallye Team. Szvatek Zsolt ezúttal alkalmi navigátorral, a Rally Napló egyik atyjával, Kovács Szabolccsal teljesítette a futamot. A Rallye Sprint Bajnokság 2012-es ezüstérmese nagyon élvezte a viadalt, helyenként a tempóval is elégedett volt. Ha lesz rá lehetősége mindenképp elrajtol jövőre is.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_1

Ha jól tudom még sosem indultál a Szilveszter Rallye-n, és nem versenyeztél még a Hungaroringen sem.
Így van, ráadásul az első gyors este volt. Lámpával még nem mentem soha, illetve a Hungaroringen sem mentem még. Szerencsére volt jó lámpánk. Próbáltam óvatosan menni, ami elég nehéz egy ilyen gyors autóval. De bejött, mert első időt mentünk a kategóriában és abszolútban is a nyolcadikat. Akkor még a teljes mezőny megvolt, úgyhogy abszolút várakozáson felüli volt ez a teljesítményünk.

A reggeli gyorsaságikra könnyen megtaláltátok a megfelelő abroncsot? Egyáltalán milyen volt az első kör?
A szombati első körben nagyon féltünk, hogy nagyon le van fagyva és sok helyen le is volt. Sokkal ijesztőbb volt, amit hallottunk, meg amit láttunk, de a pálya nagy része már száraz volt. Volt lamellás versenygumink, monte - carlosnak nevezett abroncs, azt felraktuk, de igazából a kategóriánkból többen intermedia-val mentek ki és az volt a jó választás. Nem hittük volna. A nagyok közül Asi és Kazár is felrakott ilyen lamellást és ők is kaptak.
Az első gyorson próbáltam nagyon óvatosan menni, nehogy forgás legyen belőle, mert azzal többet vesztettünk volna. Hát ott azért kaptunk. A másodikon előttünk kettővel kiütötték egy Mitsubishi bal hátsó futóművét, keresztben állt egy szűk részen és ott megállították a mezőnyt. Ott átlag időt kaptunk.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_2

Min változtattatok a második körre? Ez sem volt eseménytelen a számotokra.
A második körre már felraktuk azt az intermedia-t, amivel péntek este mentünk. Ez egy öreg gumi. Az idei első, orfűi sprintversenyt ezzel nyertem meg, de már akkor kopott volt. Aztán az év utolsó, vizes versenyén is ezzel mentem, de ott is jól fogott. Most is ezt tettük fel és még most is jól dolgozott. A második körben volt, aki már felrakott slicc-et és az is jó volt. A kör első gyorsaságiján eltörött a bal hátsó féltengelyünk, kb. a szakasz egy harmadánál. Onnan kijöttünk, de szervizelni nem lehetett. Úgyhogy a következő Ring belsőt is ezzel a törött féltengellyel kellett megcsinálnunk, ezért kaptunk a többiektől. Azon voltam, hogy kiállok, megcsináljuk az autót és visszaállok Super Rally-val. Jól tettük, hogy nem álltunk ki, mert versenyben maradtunk az időveszteség ellenére is.

Ha jól tudom a harmadik körre Topp Zoltán kiadta az ukázt, hogy támadnotok kell!
Az utolsó két gyorsra már mi is fel mertük rakni a slicceket, ez jó döntés volt. Hatodikak voltunk mikor kimentünk, a negyedik helyezett mindössze 3-4 másodpercre volt tőlünk, ez nem tűnt soknak. Próbálkoztam az utolsó két gyorson. Ebből az lett, hogy az utolsót megnyertük és feljöttünk a negyedik helyre és majdnem elcsíptük a harmadikat, de egy kevés még hiányzott.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_3

Milyen volt az alkalmi navigátorod? Sikerült hamar belerázódnia a dologba?   
Szabolcs nagyon jól teljesített, megmondom őszintén. Az utolsó két gyorson nem is hibázott egyet sem, ez nagy szám szerintem, főleg ha valaki életében először csinál ilyet. Eleve úgy kezdet itinert írni, hogy láttam előtte foglalkozott ezzel a dologgal, csak apró kiegészítéseket kellett csak tennem. Ahhoz képest, hogy először csinált ilyet, 600 %-an teljesített. Nagyon örültem neki és természetesen  ő is nagyon kellett ahhoz, hogy a végén tudjunk sietni, mert ott nem lehetett fejből menni, kellett a navigátor.

Ezúton is szeretném mindenkinek megköszönönni, aki lehetővé tette nekünk, hogy ezen a Szilveszter Rallye-n részt vegyünk. Nagy élmény volt, tetszett.

Akasztják a hóhért. Gondolhatnánk, hisz Kovács Szabolcs, a Rally Napló riportere ezúttal nem a pálya mellől követte a Szilveszter Rallye eseményeit, hanem egy versenyautóban, élesben tapasztalhatta meg, hogy milyen az igazi rali élmény. Szabolcs gyerekkori álma valósult meg azzal, hogy ő diktálta az itinert az EVO IX-es Lancerban.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_4

Milyen érzés volt egy turbós, négy kerék meghajtású autóban ülni, navigálni?
Nagyon izgalmas volt, nagyon vártam. Valójában ez egy karácsonyi ajándék volt számomra. Ami nagyobb élmény volt, hisz ültem már ilyen autóban, Pethő Tyutyu, a Kakuszi testvérek jóvoltából, az a pálya felírás, ez nagyon új volt. Nagyon sokat segített Zsolti, abban, hogy hogyan írjak pontosan itinert, abban is, hogy mondjam vissza, továbbá az első gyorsasági előtt volt bennem nagyon-nagy várakozás. Tartottam tőle egy picit, mert sötétben, esőben mentünk. Ezek voltak az első verseny kilométereim. Zsolti sem ment még sötétben. Ennek tükrében az eredményen kellően meglepődtünk mindketten.

A folytatás viszont nem volt ennyire egyszerű számotokra, technikai problémátok is adódott.
Az nagyon kellemetlen volt mikor megálltunk, mert előttünk baleset volt. Rossz volt látni, hogy más összetörte az autót, de kicsit zavart, sőt dühített, hogy nem tudtunk versenyezni. Nagyon mentem volna, de ilyen a verseny.
Amikor eltört a féltengely az bosszantó volt. A Zsolti építi ezt az autót, ő csinálja, ezért pillanatok alatt rájött a hiba okára. Az előző szervizben adták kölcsön a tartalék váltót Topp Zoliék egy másik csapatnak, ezért a szerelők mondták is, hogy vigyázzunk rá. A sors gonosz fintorának éreztem, amikor elkezdett úgymond „darálni” az autó. Lejöttünk elakadás jelzővel, 3.-4.-5. fokozatban jól ment a Mitsubishi, ahhoz képest természetesen, hogy törött volt a féltengely. Megcsináltuk azt a kört, a szervizben villámgyorsan kicserélték a féltengelyt és mentünk tovább.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_5

Milyen gyorsan vetted fel a ritmust? Mi volt a Zsolti visszajelzése?
A verseny folyamán szerintem minden hibát elkövettem, amit el lehetett. Volt, hogy eltévedtem az itinerben. Próbáltam megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit a Zsolti kért tőlem, próbáltam megfelelően visszamondani a lediktáltakat, a megfelelő hangsúllyal. Állítólag elégedett volt. :)

Az utolsó két gyorsaságin siettetek, hisz be kellett hoznotok a második körben eltört féltengely révén keletkezett időveszteséget. Ilyenkor a navigátor szerepe is felértékelődik. A pilótád pedig teljesen meg volt elégedve veled, azt mondta, hogy elég gyorsan pörgetted a nyelved. Milyen érzés volt az utolsó két gyors?
Igen nagyon siettünk :) Elképesztően nagy élmény volt. Amikor írtuk a pályát, a Ring külsőn volt egy rész, amit megnéztük, hogy majd ott fogja levágni, és amíg az ember nem éli ezt át, mert az előző körben eltört a féltengely és csak átgurultunk azon a részen, de az utolsó körben már levágta. Hát gyorsan mentünk. Ami nehezebb volt az a belső része a Hungaroringnek, ott nagyon kell, hogy pörögjön a nyelved. Nagyon rövidek az egyenesek és egyik kanyart a másik követi.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_6

Ezek után megmaradsz a kaptafánál, vagy pályát módosítasz és valamelyik versenyautó oldalán találkozhatunk a neveddel?
Fodor Krisztián, alias, Gyufa barátom mondta nekem egyszer, hogy ez a legkeményebb drog, ha egyszer belekóstolsz, akkor függővé válsz. Nos, én már most érzem az elvonási tüneteket, azonban ez egy drága technikai sport, amihez rengeteg pénz kell. De igen, szeretnék még menni, sőt szeretnék a Zsoltival menni, mert nagyon szimpatikus, egy nagyon nyugodt, hidegvérű ember, nekem nagyon tetszik a vezetése. Ez csak a támogatókon múlik, látnak-e bennünk fantáziát. Én szeretnék ehhez a feladathoz felnőni és csinálni. Viszont szeretném az eddig megszokott munkámat tovább végezni. Ha véletlenül a jobb oldalra kerülök egy versenyautóban, attól Rally Napló lesz továbbra is.
Gondolom, már Zsolti is elmondta, de mindenkinek köszönjük, aki segített, hogy rajthoz állhattunk és külön köszönet Topp Zoltánnak és a Topp - Cars Rallye Team-nek.

a csapat partnerei

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_7


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_9


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_14


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_10


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_11


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_12


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_13

Ez a hír most jelenik meg 3092. alkalommal
címkék: Szvatek, Topp-Cars, VG
Share |
Mogyoród, Hungaroring • amatőr
2012.12.28-29.
amatőr verseny
Szilveszter Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k