Kárai Tamás elérte azt, amit eddig még soha senkinek Magyarországon: az autocross szakág első Európa bajnoka lett.
Hogy érzed most magad? Pár nap már eltelt az utolsó verseny óta, de a telefonom azóta is folyamatosan csörög. Ismerősök és ismeretlenek hívnak fel, állítanak meg az utcán, hogy gratuláljanak. Nagyon jó érzés! Azt hiszem, most kezdem igazán felfogni, mit is jelent ez az Európa bajnoki cím. Nem gondoltam eddig, hogy ennyien szurkoltak nekünk az évek folyamán és most az utolsó pillanatokban is.
Mikor tudatosítottad magadban, hogy meglehet az a bizonyos első hely? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utolsó előtti versenyen, Franciaországban már megéreztük egy kicsit az ízét annak, hogy sikerülhet az álmunk, de utóbb kiderült, korai volt az öröm. Azt a versenyt rendkívül izgalmas harcok árán nyertem meg. Olyan előfutamot produkáltunk legnagyobb ellenfelemmel, a cseh Fejfarral, amire a versenyzőtársaim és a nézők is azt mondták, hogy az év futama volt. Egymás mellett érkeztünk minden kanyarba, folyamatosan a sarkában voltam, végül 10 centivel nyerte az első előfutamot. A döntőben azonban nekem jött ki jobban a lépés, nála pedig volt egy szabálytalannak tűnő előzés, mely következtében felröppent a hír, hogy kizárják. Ha így lett volna, már ott Európa bajnokok lettünk volna, de az utolsó, olasz versenyre maradt a döntés.
Hogyan készültél az olaszországi hétvégére? Meglepően nyugodt voltam, a csapat többi tagjához képest. Tudtam, hogy én mindent meg fogok tenni a győzelemért, és abban is biztos voltam, hogy a szerelők is a maximális teljesítményt hozzák. A három előfutam összesítése alapján, első idővel kerültünk a döntőbe. Tudtam, hogy az első kanyar létfontosságú lesz és fontos a jó helyezkedés. Nagy volt a tolakodás: a holland, Kujpers elment elsőnek, én másodiknak, majd Fejfar a kicsúszását követően, mindkettő elém került. Nem tettem mást, csak mentem előre és küzdöttem. A második körben megelőztem Fejfart, és a második helyen autóztam tovább. Ez a pozíció már nekem a biztos első helyet jelentette az összesítettben. Utólag kicsit hiányérzetem volt, hogy nem nyertem Maggiora-ban, de most már nincs. Minden kétségem elmúlt, amikor a díjkiosztón átadták az EB címmel járó plakettet és láttam a családom, barátaim arcán az örömöt.
Milyen volt a sikerhez vezető út? Nagyon küzdelmes és nehéz év volt ez is és a 2010 is. Megszenvedtünk az autóváltással, míg a megfelelő motort és az elektronikát kialakítottunk. Ez a Skoda Fabia egy rendkívül jó kialakítású autó, kifejezetten autocrossra épült. A futómű nagyon jó, így azzal abszolút nem volt gondunk. Folyamatosan dolgoztunk és dolgozunk a fejlesztéseken. Vannak még hiányosságok, de megoldjuk.
Sikerült már megünnepelni a sikert? Még nem de, már folynak az előkészületek. Október 9.-n még az év lezárásaként indulunk Fuglauban, egy rallycross zóna futamon, utána pedig ereszd el a hajam és nagy partit csapunk Orosházán.
Ezúton szeretném megköszönni Mindenkinek, aki hozzásegített a nagy álmom megvalósításához. Órákig sorolhatnám a neveket és csak néhányat emelnék ki. Köszönöm a családomnak, hogy támogatott és mellettem állt minden versenyen és előkészületben. Köszönöm a szerelőimnek, legfőképp Király Zsoltinak, aki évek óta mellettem áll és elviseli az állandó találgatásaimat. Köszönöm munkatársimnak, hogy kitartottak, míg napokig távolvoltam. Végül, de nem utolsó sorban köszönöm a szurkolóknak!
Mi is, ahogy az MNASz Elnöksége, szeretnénk gratulálni ehhez a csodálatos eredményhez és teljesítményhez!