KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Kassai András tervei
Székely-Nagy Kata interjúja
2008-02-01
interjú • Székely-Nagy Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
685476966
Napi oldal:
37006
Jelenleg:
2101
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Eltelt egy év. Azt, hogy milyen volt, már sokan, sokszor megbeszélték. Arról azonban, hogy a következő évekre mik a tervek, még senki, semmilyen fórumon nem beszélt. Kassai András most elárulta terveit: nem akar semmit sem jobban, mint egy, a sportág  érdekeit szem előtt tartó, egységes szakágat, és ezen keresztül fejlődő és sikeres rallyesportot.

- Hogy érzed, az eltelt egy év alatt sikerült elindulni azon az úton, amelyet elterveztél?
- Igen, azt gondolom, hogy sok mindent megvalósítottunk azokból, amiket elterveztünk. Fontos volt a pénzügyi gazdálkodás rendbehozatala, és ez úgy gondolom maradéktalanul sikerült is. Lehet, hogy kicsit túl feszes is volt a gazdálkodás, többször megfogalmazódott az a kritika, hogy a megtakarított forrásokat miért nem használtuk fel az év folyamán. Az elmúlt év arra szolgált, hogy a korábbiakban kialakult hiányt megszüntessük, és ez sikerült is. A jövőben hasonlóan szoros költségvetés mellett a kigazdálkodott forrásokat már tejes egészében fel tudjuk használni a szakág fejlesztésének céljaira.
Sokat fejlődtünk a versenyek tisztasága területén, kifejezetten sikeresnek tartom a tiltott szerviztevékenység ellenőrzésére létrehozott csoport munkáját, és az év során fokozatosan sűrűsödtek és szigorodtak a technikai ellenőrzések. Ezeknek köszönhetően észrevehetően csökkentek a versenyeken elkövetett szabálytalanságok.

- Egyik célod a folytonosság megtartása volt, nem akartál azonnal komoly változtatásokat. Ez az idei évre is megmarad?
- Alapvető változtatásokat idén sem szeretnék. Némi módosítás tavaly is történt, apróságok idén is lesznek. Ezeket a terveket novemberben a nyílt szakági napon el is mondtuk, az interneten meg is jelent, hogy legyen idő a felkészülésre. Egy fontos kérdésben még nem született döntés, ez pedig a WRC-k helyzete 2008 után. A teljes eltörlése a WRC/A8-as kategóriának fel sem merült. A két lehetőség az, hogy vagy 2008 után is változatlanul az ORB részeként vehetnek rész ezek az autók a futamokon, vagy egy önálló kupasorozat keretei között az ORB értékeléstől függetlenül. Ennek a döntésnek is egy-két héten belül meg kell születnie, már a 2009-es felkészülésre való tekintettel.

- Ilyenkor év elején az egyik legfontosabb feladat a szponzorok "felhajtása". A tavalyi partnerek továbbra is támogatják a bajnokságot?
- A tavalyi négy legjelentősebb támogatónkkal folyamatosan tárgyalunk az idei évre. A Suzukival már aláírt megállapodásunk van 2008-ra, így már biztos, hogy kiírásra kerül a SUZUKI Márkabajnokság, melynek keretei között kerül lebonyolításra a SUZUKI Swift és a SUZUKI Ignis Kupa. Született egy megállapodás egy új kupa sorozatra is, F2000 Compact Kupa néven. A Rallye2 tavalyi névadóival is előrehaladott állapotban vannak a tárgyalások. Szintén előkészítés alatt áll egy megállapodás a Dunlop-pal is.

- Évközben némileg átalakult a szakági bizottság, és már mindenki tudja, hogy komoly átalakításokat tervezel. Milyen RSB-t szeretnél, milyen célokkal?
- Ez az a téma, ami pillanatnyilag a céljaim középpontjában áll. Azt mindenki látja, hogy kettészakadt a Szövetség, és nekünk ezen belül kell megpróbálni végezni a munkánkat. Ez nagyon nehéz, és azt gondolom, hogy így a Szövetség hosszú távon nem is működőképes. Látni kell, hogy mindegy, hogy melyik oldal lesz a jövőben tisztségben, ha nem tudunk egységessé válni, a másik oldal mindig csak hátráltatni fogja a munkát, csak a valós vagy vélt problémáktól lesz hangos a sajtó, az internet. Az esetleges sikereket senki sem fogja elismerni és sikk lesz a Szövetség és a szövetségi tisztségviselők lejáratása. Ez egyébként már ma is így történik. A támogatók, a szponzorok előbb-utóbb elfordulnak tőlünk, mert senki sem szereti, ha a neve összefonódik egy olyan Szövetséggel, egy olyan sportággal, ahol minden csak a széthúzástól, csak a békétlenségtől hangos. A közgyűlést követően egyértelművé vált, hogy keresni kell egy olyan megoldást, amellyel ismét egységesíteni lehet a hazai autósportot, rallyesportot. Keressük meg azokat a szakembereket - és itt a hangsúly a szakemberen van - akik függetlenül attól, hogy melyik oldal felé húz a szívük, felvállalják, hogy nem a táborok a fontosak, hanem a rallyesport, és vállalják, hogy félretéve az esetleges indulataikat, hajlandóak együtt dolgozni az egységes rallyesport érdekében. Hirdessük meg együtt, hogy csak egy cél lehet, a MAGYAR AUTÓSPORT fejlődése!

- Ez így jól hangzik, de hogyan gondolod megvalósítani?
- Azt tervezem, hogy jelentősen átalakítom a rallye bizottságot és ehhez kértem a jelenlegi bizottsági tagok támogatását. Megköszönve a tagok egy részének, hogy tavaly - és ezt nagyon komolyan gondolom - nagyon kemény, komoly és önzetlen munkájukkal segítették a bizottság tevékenységét, kértem Őket, hogy engedjék át a bizottsági mandátumukat olyan szakembereknek, akiknek a támogatottsága szélesebb körű. Köszönettel nyugtáztam, hogy mindenki, akit erre kértem, gondolkodás nélkül a cél mellé állt. Ezzel párhuzamosan megkerestem a fent említett szempontoknak leginkább megfelelő szakembereket, csupa olyan sok-sok éve a rallyesportban tevékenykedő sportvezetőt, akiknek a szakmai kvalitásuk, sok éves tapasztalatuk megkérdőjelezhetetlen. A megkeresés kapcsán volt, aki rögtön a kitűzött cél mellé állt; volt, aki rövid gondolkodást követően tette ugyanezt. A mai napon eljutottunk odáig, hogy majdnem mindenki, akit megkerestem, elfogadta, hogy ez az az út, amit követni lehet. Sajnos nem volt teljes körű a pozitív visszajelzés, el kell, hogy mondjam, volt olyan jelölt is, aki még a felvázolt cél érdekében sem vállalt munkát a körvonalazódó bizottságban.

Remélem napokon belül meg lehet alakítani a tervezett bizottságot és kíváncsian várom majd a rallyeban érdekelt egyesületek, versenyzők reakcióit. Biztosan ismered a régi mondást, hogy mit lát meg egy fél pohár vízben egy optimista és egy pesszimista ember: az optimista szerint milyen jó, hogy még félig tele van, míg a pesszimista szerint mekkora baj, hogy már a fele elfogyott. Pontosan így lehetünk a leendő bizottsággal is. Én azt szeretném kérni mindenkitől, hogy azt lássa meg a történésekben, hogy végre van egy olyan bizottság, ahol az Ő elképzeléseinek megfelelő szakemberek is helyet kaptak…

- Mik lennének a legfontosabb kérdések, amelyekkel idén foglalkoznia kell a bizottságnak?
- A szokásos feladatokkal kell kezdeni az évet, aktualizálni kell a szabálykönyvet - ez már nagyjából készen van - és meg kell alkotnunk a versenynaptárat, ami egyébként szintén már kialakításra került. Ha megalakul az új bizottság ezeket elsőként gyorsan még egyszer át kell tekinteni. Idén hét közös ORB és Rallye2 versenyt tervezünk, amellyel így a rendező is könnyebb helyzetbe kerül, és a közös rendezvény kapcsán a Rallye2 mezőnyére is nagyobb reflektorfény jut.  Egyetlen önálló Rallye2-es rendezvényt engedélyeztünk, ez a komlói verseny, ami viszont már több éve bizonyít.

Alapvető célunk, hogy sokkal komolyabb, szélesebb körű  kommunikációt folytassunk mind a nézők, mind a versenyzők felé. Idén legalább két nyílt szakági napot szeretnénk tartani Budapesten, és emellett területenként is tartanánk regionális gyűléseket, például Pécsen, Veszprémben és Miskolcon. Továbbra is szeretném elérni, hogy ha bárkinek bármi problémája van, akkor azzal keressen meg akár engem, akár a bizottság bármely tagját! Ez lenne hivatott biztosítani azt, hogy a problémák ne mérgesedjenek el a szóbeszédek által, hanem a lehetőségek szerint gyorsan orvoslásra kerüljenek. Ezen kívül tervezünk indítani egy olyan honlapot, amely a rallye szakág saját weboldala lesz. Ez már kidolgozás alatt áll, hamarosan elkészül, és minden olyan fontos információt tartalmazni fog, ami a versenyekkel, a bizottsággal, a nézők informálásával kapcsolatos. Emellett szeretnénk egy média referenst is foglalkoztatni, akinek a fő tevékenysége az lenne, hogy a médiumok felé a szakági információkat, kommunikációkat eljuttassa, és segítene abban is, hogy ezek a versenyzőkhöz is eljussanak.

Ez a hír most jelenik meg 5073. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k