Kassai András tervei
Székely-Nagy Kata interjúja
2008-02-01
interjú • Székely-Nagy Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
765644055
Napi oldal:
92946
Jelenleg:
1089
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Eltelt egy év. Azt, hogy milyen volt, már sokan, sokszor megbeszélték. Arról azonban, hogy a következő évekre mik a tervek, még senki, semmilyen fórumon nem beszélt. Kassai András most elárulta terveit: nem akar semmit sem jobban, mint egy, a sportág  érdekeit szem előtt tartó, egységes szakágat, és ezen keresztül fejlődő és sikeres rallyesportot.

- Hogy érzed, az eltelt egy év alatt sikerült elindulni azon az úton, amelyet elterveztél?
- Igen, azt gondolom, hogy sok mindent megvalósítottunk azokból, amiket elterveztünk. Fontos volt a pénzügyi gazdálkodás rendbehozatala, és ez úgy gondolom maradéktalanul sikerült is. Lehet, hogy kicsit túl feszes is volt a gazdálkodás, többször megfogalmazódott az a kritika, hogy a megtakarított forrásokat miért nem használtuk fel az év folyamán. Az elmúlt év arra szolgált, hogy a korábbiakban kialakult hiányt megszüntessük, és ez sikerült is. A jövőben hasonlóan szoros költségvetés mellett a kigazdálkodott forrásokat már tejes egészében fel tudjuk használni a szakág fejlesztésének céljaira.
Sokat fejlődtünk a versenyek tisztasága területén, kifejezetten sikeresnek tartom a tiltott szerviztevékenység ellenőrzésére létrehozott csoport munkáját, és az év során fokozatosan sűrűsödtek és szigorodtak a technikai ellenőrzések. Ezeknek köszönhetően észrevehetően csökkentek a versenyeken elkövetett szabálytalanságok.

- Egyik célod a folytonosság megtartása volt, nem akartál azonnal komoly változtatásokat. Ez az idei évre is megmarad?
- Alapvető változtatásokat idén sem szeretnék. Némi módosítás tavaly is történt, apróságok idén is lesznek. Ezeket a terveket novemberben a nyílt szakági napon el is mondtuk, az interneten meg is jelent, hogy legyen idő a felkészülésre. Egy fontos kérdésben még nem született döntés, ez pedig a WRC-k helyzete 2008 után. A teljes eltörlése a WRC/A8-as kategóriának fel sem merült. A két lehetőség az, hogy vagy 2008 után is változatlanul az ORB részeként vehetnek rész ezek az autók a futamokon, vagy egy önálló kupasorozat keretei között az ORB értékeléstől függetlenül. Ennek a döntésnek is egy-két héten belül meg kell születnie, már a 2009-es felkészülésre való tekintettel.

- Ilyenkor év elején az egyik legfontosabb feladat a szponzorok "felhajtása". A tavalyi partnerek továbbra is támogatják a bajnokságot?
- A tavalyi négy legjelentősebb támogatónkkal folyamatosan tárgyalunk az idei évre. A Suzukival már aláírt megállapodásunk van 2008-ra, így már biztos, hogy kiírásra kerül a SUZUKI Márkabajnokság, melynek keretei között kerül lebonyolításra a SUZUKI Swift és a SUZUKI Ignis Kupa. Született egy megállapodás egy új kupa sorozatra is, F2000 Compact Kupa néven. A Rallye2 tavalyi névadóival is előrehaladott állapotban vannak a tárgyalások. Szintén előkészítés alatt áll egy megállapodás a Dunlop-pal is.

- Évközben némileg átalakult a szakági bizottság, és már mindenki tudja, hogy komoly átalakításokat tervezel. Milyen RSB-t szeretnél, milyen célokkal?
- Ez az a téma, ami pillanatnyilag a céljaim középpontjában áll. Azt mindenki látja, hogy kettészakadt a Szövetség, és nekünk ezen belül kell megpróbálni végezni a munkánkat. Ez nagyon nehéz, és azt gondolom, hogy így a Szövetség hosszú távon nem is működőképes. Látni kell, hogy mindegy, hogy melyik oldal lesz a jövőben tisztségben, ha nem tudunk egységessé válni, a másik oldal mindig csak hátráltatni fogja a munkát, csak a valós vagy vélt problémáktól lesz hangos a sajtó, az internet. Az esetleges sikereket senki sem fogja elismerni és sikk lesz a Szövetség és a szövetségi tisztségviselők lejáratása. Ez egyébként már ma is így történik. A támogatók, a szponzorok előbb-utóbb elfordulnak tőlünk, mert senki sem szereti, ha a neve összefonódik egy olyan Szövetséggel, egy olyan sportággal, ahol minden csak a széthúzástól, csak a békétlenségtől hangos. A közgyűlést követően egyértelművé vált, hogy keresni kell egy olyan megoldást, amellyel ismét egységesíteni lehet a hazai autósportot, rallyesportot. Keressük meg azokat a szakembereket - és itt a hangsúly a szakemberen van - akik függetlenül attól, hogy melyik oldal felé húz a szívük, felvállalják, hogy nem a táborok a fontosak, hanem a rallyesport, és vállalják, hogy félretéve az esetleges indulataikat, hajlandóak együtt dolgozni az egységes rallyesport érdekében. Hirdessük meg együtt, hogy csak egy cél lehet, a MAGYAR AUTÓSPORT fejlődése!

- Ez így jól hangzik, de hogyan gondolod megvalósítani?
- Azt tervezem, hogy jelentősen átalakítom a rallye bizottságot és ehhez kértem a jelenlegi bizottsági tagok támogatását. Megköszönve a tagok egy részének, hogy tavaly - és ezt nagyon komolyan gondolom - nagyon kemény, komoly és önzetlen munkájukkal segítették a bizottság tevékenységét, kértem Őket, hogy engedjék át a bizottsági mandátumukat olyan szakembereknek, akiknek a támogatottsága szélesebb körű. Köszönettel nyugtáztam, hogy mindenki, akit erre kértem, gondolkodás nélkül a cél mellé állt. Ezzel párhuzamosan megkerestem a fent említett szempontoknak leginkább megfelelő szakembereket, csupa olyan sok-sok éve a rallyesportban tevékenykedő sportvezetőt, akiknek a szakmai kvalitásuk, sok éves tapasztalatuk megkérdőjelezhetetlen. A megkeresés kapcsán volt, aki rögtön a kitűzött cél mellé állt; volt, aki rövid gondolkodást követően tette ugyanezt. A mai napon eljutottunk odáig, hogy majdnem mindenki, akit megkerestem, elfogadta, hogy ez az az út, amit követni lehet. Sajnos nem volt teljes körű a pozitív visszajelzés, el kell, hogy mondjam, volt olyan jelölt is, aki még a felvázolt cél érdekében sem vállalt munkát a körvonalazódó bizottságban.

Remélem napokon belül meg lehet alakítani a tervezett bizottságot és kíváncsian várom majd a rallyeban érdekelt egyesületek, versenyzők reakcióit. Biztosan ismered a régi mondást, hogy mit lát meg egy fél pohár vízben egy optimista és egy pesszimista ember: az optimista szerint milyen jó, hogy még félig tele van, míg a pesszimista szerint mekkora baj, hogy már a fele elfogyott. Pontosan így lehetünk a leendő bizottsággal is. Én azt szeretném kérni mindenkitől, hogy azt lássa meg a történésekben, hogy végre van egy olyan bizottság, ahol az Ő elképzeléseinek megfelelő szakemberek is helyet kaptak…

- Mik lennének a legfontosabb kérdések, amelyekkel idén foglalkoznia kell a bizottságnak?
- A szokásos feladatokkal kell kezdeni az évet, aktualizálni kell a szabálykönyvet - ez már nagyjából készen van - és meg kell alkotnunk a versenynaptárat, ami egyébként szintén már kialakításra került. Ha megalakul az új bizottság ezeket elsőként gyorsan még egyszer át kell tekinteni. Idén hét közös ORB és Rallye2 versenyt tervezünk, amellyel így a rendező is könnyebb helyzetbe kerül, és a közös rendezvény kapcsán a Rallye2 mezőnyére is nagyobb reflektorfény jut.  Egyetlen önálló Rallye2-es rendezvényt engedélyeztünk, ez a komlói verseny, ami viszont már több éve bizonyít.

Alapvető célunk, hogy sokkal komolyabb, szélesebb körű  kommunikációt folytassunk mind a nézők, mind a versenyzők felé. Idén legalább két nyílt szakági napot szeretnénk tartani Budapesten, és emellett területenként is tartanánk regionális gyűléseket, például Pécsen, Veszprémben és Miskolcon. Továbbra is szeretném elérni, hogy ha bárkinek bármi problémája van, akkor azzal keressen meg akár engem, akár a bizottság bármely tagját! Ez lenne hivatott biztosítani azt, hogy a problémák ne mérgesedjenek el a szóbeszédek által, hanem a lehetőségek szerint gyorsan orvoslásra kerüljenek. Ezen kívül tervezünk indítani egy olyan honlapot, amely a rallye szakág saját weboldala lesz. Ez már kidolgozás alatt áll, hamarosan elkészül, és minden olyan fontos információt tartalmazni fog, ami a versenyekkel, a bizottsággal, a nézők informálásával kapcsolatos. Emellett szeretnénk egy média referenst is foglalkoztatni, akinek a fő tevékenysége az lenne, hogy a médiumok felé a szakági információkat, kommunikációkat eljuttassa, és segítene abban is, hogy ezek a versenyzőkhöz is eljussanak.

Ez a hír most jelenik meg 5103. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k