A legtöbben csupán év végi levezető futamnak szánják a Mikulás Rallye-t, de vannak – szerencsére – olyanok is, akik itt is vérre menő küzdelmet remélnek, és kőkeményen harcolnak az elsőségért. Kazár Miki már a verseny előtt is a győzelmet remélte, amit sikeresen meg is valósított.

Hogyan értékelnéd a Mikulás Rallye-t?
Abszolút csak pozitívumokat tudok mondani róla, hiszen egy nagyon jól szervezett rendezvény volt ez, Lakatos Robi és csapata nagyon kitett magáért. Nagyon jól éreztük magunkat, alig volt csúszás, jó helyen volt a szervizpark, jó minőségűek voltak a pályák, és így, hogy csak kétszer ment át rajta a mezőny, nem is romlott a minőségük… tényleg minden jó volt! Rengeteg néző állt a pálya szélén, nagyon régen láttam már ilyet, pedig ez azért erőt ad a versenyzőknek.
Verseny előtt azt mondtad, hogyha nem lesz eső, akkor van egy jó taktikátok. Mi volt az?
Amit a második körben alkalmaztunk! Az első kör nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, nem mondom, hogy rosszul ment a kocsi, de jól sem! Az ALS-szel voltak gondok, de ezt a szervizben az első kör után orvosolták, és itt megváltoztattuk a gumitaktikánkat is. A korábbi gumiválasztásunk rossz volt, mert mi sokkal tisztább pályákra számítottunk, én ilyet még nem is éreztem, mint az első gyorson, amikor átváltottam kettesbe és még mindig egyhelyben álltunk. Miután változtattunk, látszott is az eredménye, hiszen tudtunk gyorsulni.

Olyannyira, hogy végül megnyertétek a versenyt!
Korábban úgy gondoltuk, hogy elrontottuk az év végét, de ezt beleszámítva már azt mondhatom, hogy nem, nem rontottuk el! :-) Itt most bírtuk a terhet, korábban pedig nem bírtuk. Jobban odafigyeltünk, a navigátorom, Feri is nagyon odatette magát, mint ahogyan szokás szerint a csapatvezetőm is. A második körtől a gumik is jól működtek, és ez nagyon fontos volt, hiszen a pályák jellegéből adódóan sokszor kellett 200 km/h fölötti tempóval autózni. Nem is tudom pontosan, hogy mennyi lehetett a vége, mert rá sem mertem nézni az órára! :-) Végsebességgel kellett murvagumival lassítóban féktávot venni, vagy 200 km/h körüli tempóval murvagumival aszfalton fordulni… és ezek hihetetlenül jó élmények, de egyben nagyon kemény dolgok is!
Folytatás?
Szilveszter Rallye! Mi csak a magyar részen fogunk indulni, versenyeztem már korábban a szlovák ringen, nagyon jó pályának tartom, de mi most mégsem megyünk rajta… elég volt már erre az évre, versenyeztünk már mindenhol!

Mered azt mondani, hogy Szilveszter Rallye-n az első helyért indulsz?
Persze, hogy merem! Miért ne merném! :-) A Mikulás Rallye-n is nagyon jó érzés volt megmérettetni magam, olyan versenyzőkkel, mint például Turi Tomi, akit nagyon nagy talentumnak tartok. Nagyon gratulálok neki, hiszen ő egész évben nem versenyzett, és ahhoz képest mégis nagyon gyors volt! Vagy például Turán Frici szintén egy mérce volt számunka, bár őt ezúttal műszaki probléma hátráltatta… de szerintem anélkül is meg tudtuk volna verni.
Ha ugyanazok a feltételek és szinte ugyanolyan autókkal megyünk, akkor versenyek alakulnak ki, mert ugye ez a verseny és nem az, amikor az egyik WRC-vel megy, a másik meg Wartburggal! :-) Nagyon jót tesz az ilyen verseny a rallye-nak!
Végezetül pedig…
Köszönöm a csapatomnak, navigátoraimnak, Nándinak és Ferinek a közös munkát, Asinak és csapatának az egész évi segítséget! Köszönöm azt a sok jót, amit ad ez a sport, a Yokohama gumiknak amik repítettek, a partnereinknek, akik nélkül nem élhettük volna meg ezeket az élményeket! Remélem, ha MAFI fentről nézett minket, elégedett volt a teljesítményünkkel, mert ezt a győzelmünket neki szeretnénk ajánlani!

Kazár Miki ezúttal sem egyedül ült az autóban, így Dallos Ferit is megkérdeztük, milyen volt ez az egész a jobb oldalról nézve?
Hogyan érezted magad az autóban?
Megmondom őszintén, hogy sokszor ültem már versenyautóban, nem túl lassú pilóták mellett, mindig mentem, mert úgy gondoltam, hogy ez jó, de most, ezen a versenyen éreztem azt először – és most is az 5. gyorson – hogy húúú, ez aztán borzasztóan jó dolog! Nagyon szeretem ezt, de nem tudnám megfogalmazni, hogy miért csak most, és most is csak az 5. gyorson éreztem így? De az biztos, hogy ennyire még sosem jött át! Talán benne van az is, hogy abszolút győzelmet is arattunk, nem „csak” versenyeztünk.

Milyen volt a verseny?
Nagyon jó volt ott lenni, nagyon élveztem a versenyt! Mióta megyek ezeken a Mikulás Rallye-kon, mindig úgy láttam, hogy ez egy jól szervezett, jó hangulatú verseny, de ez a valaha volt legjobb Mikulás Rallye volt! Ami még fontos volt számunkra, hogy nagyon frappánsan lezavarták a díjkiosztót, mert sokszor elég "csehszlovák" volt. :-)
Elég gyorsan mentetek, nem féltél? :-)
Nem! Endurózom, búvárkodom... szóval csinálok egy-két olyan sportot, ami az adrenalinról szól, így most tényleg abszolút nem féltem. Sőt, ha megnézitek a belsőt, akkor én azért a padlókat mindig hangsúlyoztam, hogy még véletlenül se legyen egy picit sem elvéve! :-)
Következő Mikuláson is te fogsz abban az ülésben ülni?
Ha van rá lehetőség, akkor igen! Mondhatnám úgy is, hogy kötöttünk egy vérszerződést Mikivel, hogy ez a Mikulás Rallye az enyém... és igazából ez engem ki is szolgál egész évre.

Tényleg igaz, hogy ígéretet tettél arra, hogy a jövő évi Mikulás Rallye-ra fogyni fogsz? :-)
Fogytam most is! Csak nem látszik! :-) Miki nagy hangsúlyt fektet erre a témára, az ülés súlyára, meg minden ilyenre... gondoltam, akkor rajtam már ne múljon! Múlthéten vettem egy Fiat 500-ast, és a kislányom rögtön meg is jegyezte, hogy „Apa, ez biztos, hogy nem a tiéd, mert te ebbe nem férsz bele!” :-) Mint ahogyan azt is megjegyezte, hogy úgy nézek ki, mint aki lenyelt egy zsák krumplit... majd még biztosított róla, hogy „de ne aggódj, szeretem én a kövér királyfikat is!” :-) Úgyhogy, ha nem is Kazár Miki kedvéért, de a kislányom kedvéért le kell fogynom!
