A Rádió M-ben beszélgettek
Juhász Istvánnal és Bartha Nándorral.
11 éve volt az utolsó Kazincbarcika Rally – kezdte a beszélgetést Juhász István, a verseny rendezője. Sikerült kompakt versenyt összehoznunk, amit a kis csapatunk már nyáron elkezdett szervezni. Rudabánya irányában indul majd el a mezőny, teljesít egy 14.5 kilométeres szakaszt, majd következik a Felsőnyárád – Sajókaza szakasz 5.5 km. Ezt kell háromszor teljesíteni, majd este a sötétben Szuhogyról Imoláig tart a rövidített, 12.9 kilométeres gyorsasági. Három szakaszt élőben közvetít majd a SportTV is.
80-100 autót várnak összesen, hiszen a Rally2-nek ez bajnoki futama és nagyon sok cím még nem dőlt el és egy héttel később kerül megrendezésre az Európa-bajnokság magyar versenye és remélik, hogy sokan elmennek majd a nagyobb csapatok közül is tesztelni. Bajnok aspiráns R5-ös autó már nevezett és bíznak benne, hogy külföldi csapatok is megérkeznek hamarabb, hogy kihasználják ezt a remek tesztlehetőséget.
A jelenleg szabályok nem kötik védettségi igazolványhoz a verseny látogathatóságát, de az aktuális szabályokhoz fognak alkalmazkodni.
Lesz belépési díj, de próbálják mérsékelt áron tartani.
A Rally2 és a teszt kategória mellett a Rally3-as indulókat is várják, akik egyedi rajtengedéllyel tudnak indulni a futamon.
Bartha Nándor, a szervezőbizottság tagja mindenkinek javasolja, hogy már szombaton délután látogasson ki a futamra, hiszen a kazincbarcikai rajtdobogón nagy látványosságot terveznek. Személy szerint a rudabányai szakasz a kedvence, a felhordásos, csúszós szakaszt könnyű megközelíteni a nézőknek és látványos. De a borsodi pályák mindig okoznak meglepetést a versenyzőknek, még a helyieknek is.
Színes versenyt ígérnek, a versenyközpont a KSK-ban, a szervizpark a stadion melletti parkolóban kerül kialakításra. Lesznek betétfutamok és a regularity kupa is szerepelni fog két gyorsasági között. Ezek a felmatricázott utcai autók is kétszer végiggurulnak majd a pályákon.