Kellett már ez a győzelem!
Herczig Norbi : Legutóbb bukás, most pezsgőfürdő
2011-07-13
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763301253
Napi oldal:
38710
Jelenleg:
790
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Míg Herczig Norbi a veszprémi porban küzdött az elsőségért, addig kisfia, Patrik megszerezte élete első gokartversenyén a második helyezésért járó serleget, így a Herczig családnak volt oka az ünneplésre a hétvégét követően. Talán hamarosan az is kiderül, hogy nem esett messze az alma a fájától, Norbival ezúttal mégis a veszprémi eseményekről beszélgettem.

kellett_mar_ez_a_gyozelem_1

Jól kezdődött, jól végződött a Veszprém Rallye számotokra, de mi történt közben?
Alapvetően csak annyi, hogy végig élveztük a versenyt! Az első nap végén meg is beszéltük Kálmival, hogy egy olyan nap áll mögöttünk, amikor elkaptuk a fonalat és nagyon pontos, húzós tempót diktálva magunknak, a saját ritmusunkban tudtunk autózni minden pályán. Minden nagyon a helyén volt, nem volt defektünk, nem kínoztuk az autót, voltak helyek, amelyeket meg tudtunk tisztelni, de azért gyorsan is mentünk, kiegyensúlyozott volt a teljesítményünk, és ez mindkét napunkra elmondható volt végül.

kellett_mar_ez_a_gyozelem_4

Ezúttal az autó is rendben volt és te sem tettél benne kárt...
Igen, az autó rendben szokott lenni, ha csak én nem csinálok benne valami kárt! :-) Most szerencsére elkerült minket az ilyen jellegű probléma is.

kellett_mar_ez_a_gyozelem_3

Bár a verseny végeredménye alapján talán nem is lehet kérdés ez, de tényleg nem hagyott nyomot benned a múltkori esésetek?
Mindenképpen óriási dologként értékeljük, és számunkra nagy sportértékkel bír, hogy egy ilyen bukást követően így tudtunk felállni.
Nem hagyott nyomot bennünk a bukás és számunkra ez egy visszaigazolása is volt annak, hogy a versenyek közti felkészülésünknek köszönhetően hogyan is tudunk felállni egy gödörből, hogyan is tudjuk folytatni a versenyzést. Mindig nagy hangsúlyt fektetünk a felkészülésre, és ez most egy újabb visszaigazolás volt arról, hogy jól csináljuk. Rögtön az első gyorsasági szakasztól úgy tudtunk menni, hogy egy pillanatra sem volt kérdés, hogy esetleg még lassabb tempót kellene diktálnunk, mert maradt bennünk mégis valami, vagy hogy óvatosabbra kellett volna még írni az itinert…

A teszten sem érezted, hogy még nem az igazi?
Nem! Kíváncsian vártam már én is a tesztet, nem tudtam, hogy milyen érzések törnek majd elő, de már a legelső pillanattól kezdve rendben volt minden! Az első körben még csak melegítettük az autót, majd utána a legelső igazi tesztkilométernél, amikor már valóban tempósan közlekedtünk, akkor sem jött elő semmilyen negatív érzés, és én meg is nyugodtam a teszten, nem is gondoltunk arra, hogy a versenyen bármi is előjöhet még, mint ahogy nem is jött!

kellett_mar_ez_a_gyozelem_5

Mennyire volt nehéz a verseny?
Könnyűnek nem mondhatom... ha a külső tényezőket nézzük, akkor csak azt mondhatom, ami számtalanszor elhangzott már mindenhol, hogy nagyon meleg volt, nagyon megviselte az autókat és minket is. Minden az üzemi hőfok fölött működött, a motor, a hűtőrendszerek, és például a hátsó differenciálmű hűtése szinte folyamatosan ment, alig állt meg, ellenben más versenyekkel, ahol nem dolgozik ennyit.
Megpróbáltunk speciálisan erre felkészülni, az edzéseinket - nekem a futóedzéseket, Kálminak a bringaedzéseket - már eleve úgy csináltuk, hogy minél magasabb hőmérsékleten menjen. A legnagyobb melegben futottam 5-6 km-t, de én már több éve így készülök ezekre a nyári futamokra, így számomra ez nem volt újdonság.

Mennyire volt nehéz a verseny az ellenfeleket tekintve?
Ha a csatározást nézzük, akkor azt kell mondjam, hogy nem foglalkoztunk ezzel, inkább a második napon kezdtük el nézni ezt, amikor már közeledett a verseny vége. Az első napon nem néztük, hogy ki hogy áll, mit csinál, - mint ahogy már említettem - mi a saját tempónkat próbáltuk autózni és ez sült ki belőle!
A második napon már próbáltunk annak tudatában menni, hogy mi megyünk az első helyen és ezt meg kell tartanunk. Volt amikor mentünk egy húzósat és az elég volt, majd a nyakunkra jöttek, akkor próbáltunk egy kicsit mi is gyorsítani és végül tudtuk tartani azt a számunkra még elfogadható előnyt, amikor még nem kell felesleges kockázatot vállalni, hogy baj legyen belőle... ettől függetlenül, a végére azért okoztam egy kis izgalmat.

kellett_mar_ez_a_gyozelem_8

Mi történt az utolsó gyorson?
Nagyjából 2,5-3 km-re voltunk az utolsó gyorsasági céljától, amikor a szűk részről kanyarodtunk ki a szélesre, és egy nagyon picivel többet csúszott keresztben az autó, egy olyan füves részen, ahol bőven volt hely. Nem látszódott, hogy ott bármi gond lehet, de ennek ellenére másként történt, mert valami mégis volt a fűben. Egyébként számtalanszor megtörtént ezen a versenyen, hogy az út mellett ment valamelyik hátsókerék, mert úgy úszott keresztben az autó. Bármikor lehetett volna gond, de hát mikor legyen, ha nem a végén? Valószínűleg a fűben valami megütötte a guminkat és kivágta, én pedig azonnal éreztem, hogy baj van, de ettől függetlenül ugyanúgy álltam a gázon és Kálmi is csak a feladattal foglalkozott. Nagyon jó volt, hogy nem kezdtünk el stresszelni, hiszen átéltünk már hasonló helyzeteket korábban is, és jól tudtunk most is viselkedni, csak a feladatra koncentrálni. Éreztük, hogy eddig a pontig nagyon jó tempót diktáltunk, és tudtuk, hogy ha ezen az utolsó pár kilométeren vesztünk is, annyit nem fogunk, hogy baj legyen. Persze ehhez kellett, hogy ha defekttel is, de jól megcsináljuk a fennmaradó kilométereket, ne forogjunk meg és az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy erre már nem volt túl sok kanyar, így nem volt kérdéses, hogy addig nyomtam, amíg be nem értünk a célba.
Mikor ott láttuk az időeredményünket, akkor úgy láttam, hogy nem lehet baj... éreztem, hogy az előző körök alapján a riválisaink már ennyit nem tudnak javulni.

Az első napi eredmények alapján gondoltad volna, hogy végül nem is Janival, hanem Kazár Mikivel kell majd megküzdened?
Bevallom őszintén, hogy arra számítottam, hogy ő is jönni fog nagyon, de én mégis azt gondoltam, hogy Janival fogjuk levívni a meccset. Érdekes ez, hogy egy navigátor átül a volán mögé és a második évben sorra nyeri a gyorsaságikat, versenyt nyer és vezeti a bajnokságot...


kellett_mar_ez_a_gyozelem_7

Most viszont Ti állhattatok a dobogó legfelső fokára, nagy volt az ünneplés?
Komoly pezsgőfürdőben részesített a csapat, nagyon akarták már ők is ezt a sikert és nagyon-nagyon ránk is fért ez a győzelem. Nem csak a szervizcsapatra gondolok, hanem a magyar csapattagokra, akik mögöttünk állnak és dolgoznak értünk, a csapatvezetőnkre, családtagokra, barátokra és még számtalan embert emelhetnék ki.
Mindenkinek kellett már ez a siker! Úgy érzem, hogy egy kis töltetet is kaptunk ettől a futamgyőzelemtől, új erőre kaptunk. Nagy volt az öröm! A bajnokságban is feljöttünk ezáltal a harmadik helyre és lőtávolon belül vannak az előttünk lévők.

kellett_mar_ez_a_gyozelem_6

Számotokra szerencsésen végződött, másnak hatalmas balszerencsével kezdődött ez a futam. Felröppentek megint a pletykák, hogy Bútor Robiék "eseténél" nem álltak meg a mögöttük érkező versenyzők...
Megálltunk, csak sajnos akkor már mindegy volt! A királyszentistváni körgyorsaságinál történt ez, és amikor mi beértünk a körre és elkezdtünk ott körözni, fordulgatni, akkor én észleltem, hogy ott ég valami, de akkor még nem láttuk, hogy mi az! Senki nem állított le! Majd amikor szembefordultunk az alagúttal, ahol Robinak az autója állt, akkor vettem észre, hogy mi van, és még akkor sem állított senki, mert szerintem minden sportbíró ott ugrálhatott a kocsi körül. Én akkor még az alsó körön voltam, tehát nem azon a részen, ahol lángolt az autó. Félreálltunk, megálltunk és elkezdtük elővenni mi is a palackot, de akkor már mindegy volt, olyan szinten lángolt az autó. Akkor vettem észre Kazár Miki autóját, aki szintén ott állt, és ekkor láttuk azt is, hogy Bútor Robiék kinn vannak az autóból és itt már csak ez volt a lényeg, hogy ők jól vannak. Vártunk-vártunk, nem volt egy sportbíró sem a környékünkön, az összes az oltással volt elfoglalva, mi meg ott álltunk, hogy akkor most mi legyen, menjünk a célba és körözgessünk még előtte? Végül rövidített útvonalon kimentünk a stopba és ennyi. Nem is értem, hogy bárki komolyan gondolhatja azt, hogy nem állunk meg, mikor úgy lobog az autó, mint a fáklya?! Lehet, hogy én túl jót gondolok az emberekről, de ilyen nincs, hogy ilyen helyzetben bárki is elmenjen a másik mellett! Ezek emberi dolgok, ha bajt lát az ember, rögtön lassít, megáll. Egy stresszhelyzetben, mikor bajt látsz, rögtön beleugrassz a fékbe, és nem azon kezdesz el agyalni, hogy továbbmenj-e! Nálam már számtalan esetben előfordult ilyen, sosem volt kérdés, mint ahogy most sem, hogy itt is megállunk!

Ez a hír most jelenik meg 5003. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k