A bajnokság második murvás futama előtt Bútor Robival beszélgettem arról, hogy vajon mennyire elégedett a legutóbbi ötödik helyezésükkel és hogyan is készülnek a hétvégi futamra, milyen célokkal vágnak neki.
Milyenek az első tapasztalatok a S2000-essel a murvás pályákon?
A Bükfürdő Rallye-n mentem először ilyen autóval murván, de az biztos, hogy sokkal nagyobb élmény volt, mint egy kétkerekessel, hiszen ezzel azért sokkal barátságosabbnak tűnik a murva. A verseny elég vegyesen sikerült számunkra, leginkább a gumiválasztásaink nem bizonyultak jónak, néha kicsit lőttünk mellé, máskor nagyon és ez az időeredményeinken nagyon meglátszott. Próbáltam javítani azon is, hogy ne legyen bennem az a túlizgulás, túlfeszülés, mint a sikertelen miskolci futamon, és most, mintha átestem volna a ló túloldalára! Nagyon könnyedén álltam a versenyhez, minden rendben volt, tudtam aludni, nem volt gyomorgörcs… viszont úgy gondolom, hogy kicsikét lassabban mentem, mint ahogyan valójában menni tudok! A bükfürdői pályákon nagyon kijött az N-esekkel szembeni végsebességbeli hátrány is, főképp a második napi szakaszokon, de azt már az év elején is tudtuk, hogy ez a 175 km/h-s végsebesség kevés lesz ezekre a pályaszakaszokra, egyszerűen most túl kellett élni ezt a versenyt!

Ötödik helyen végeztetek, elégedett vagy ezzel?
Célba értünk, és ebből a szempontból azt mondhatom, hogy sikeres volt ez a verseny számunkra, valamint pontot is szereztünk, így ezzel a bajnokságban meg tudtuk tartani a harmadik helyünket, ami nagyon fontos volt számunkra.

Túl vagytok a Veszprém Rallye előtti teszten is, milyen volt?
60 km-t mentünk az autóval, az elsődleges cél az volt, hogy megpróbáljuk kijavítani azokat a hibákat, amelyeket a bükfürdői futam külső felvételeinek megtekintése után láttunk. Jó összehasonlítási alap visszanézni az ilyen külső felvételeket, egymás után látjuk a négy S2000-es autót. A felvételek alapján láttuk, éreztük, hogy mi miben voltunk rosszabbak, hol hibáztunk és most a teszt folyamán ezeken próbáltunk változtatni. Azt gondolom, hogy az autó jelentősen jobb lett és talán most én is jobban érzem magam benne, bár ez annak is betudható, hogy a szombathelyi pályák sosem tartoztak a kedvenceim közé, ellenben ezekkel a veszprémi szakaszokkal. Ráadásul pont a Sólyi erdő gyorsasági szakasz egy részén teszteltünk, ami valójában a szívem csücske! Jót teszteltünk, rengeteg élménnyel gazdagodtam, egy igazán szenzációs nap volt és már ezért megéri csinálni ezt, mert élveztem minden pillanatát!

Milyen az autó? Nagyon jó?
Én nagyon jónak érzem, minden szempontból úgy látom, hogy tökéletes! Az idő a nagy kérdés, hogy mennyire leszünk gyorsak a többiekhez képest, ez viszont majd csak a versenyen fog kiderülni. Hogy érzésre milyen? Nagyon sokat mentem kétkerekessel, amihez képest szenzációs érzés, borzasztóan bátran lehet vele menni, nagyon jól viselkedik az ugratókon, hajt mind a négy kerék, ami megadja a sebességet is, a kanyar kimeneti ívén is tudunk gyorsan menni, nem csak a bemenetin. Szenzációsan jó, az biztos, de ebből még semmiféle tanulságot nem lehet levonni, egyrészt mert a többi S2000-esben is iszonyatosan jó pilóták ülnek és mindenki gyors, ez már kiderült az elmúlt futamok során, másrészt az N-es élmezőny is bebizonyította, hogy ott is nagyon jó pilóták és jó autók vannak. Az időeredményeinkről így nem tudok most mit mondani, de az biztos, hogy nagyon jól érzem magam benne és sokkal bátrabban mentem, mint a Bükfürdő Rallye-n.

Azt "ígérted" a bükfürdői futam után, hogy Veszprémben sokkal keményebben, durvábban fogsz menni…
Abszolút így gondolom most is, szeretnék keményebben menni! Úgy gondolom, hogy a miskolci hibázás után túl óvatosra vettem a figurát és most szeretném ezt ledobni, ugyanolyan felszabadultan menni, ahogy én azt szeretem és ahogyan én szoktam. Fejben is úgy készülök, hogy szeretnék bátran menni és élvezni minden pillanatát, ha pedig ez sikerül, akkor szerintem az eredménnyel sem leszek elégedetlen!

Milyen helyezéssel lennél elégedett?
A legelégedettebb mindenképp a győzelemmel lennék, mert Eger óta ennek a közelébe sem sikerült menni. Bízom benne, hogy nagyon elől tudunk végezni. Az első háromban kell ott lennünk ahhoz, hogy utána azt tudjam mondani, hogy "igen, elégedett vagyok". Önmagammal szemben mindenképp ez a cél, nagyon hiányzik már, hogy újra odaálljunk a dobogó tetejére! Az önbizalmamnak is, a csapatnak is és mindenkinek ez esne a legjobban.

Milyenek a pályák?
Az igazi ralipálya szerintem csak a Sólyi erdő, a királyszentistváni megosztja a véleményeket, nekem sem tartozik a kedvenceim közé, az inkább szlalomos, prológjellegű gyorsasági. A vigántpetendin nagyon sok a hosszú egyenes szakasz, az egy gyors pálya. A szentgálin évekkel ezelőtt - '97-ben, '98-ban - mentem már, az is eléggé gyors típusú, igazi ralipályának mondható. A reptér pedig megint inkább a hosszú egyenesekkel jellemezhető, nem igazán az én stílusom. Vegyesek ezek a gyorsok, nekem mindenképp a Sólyi erdő a leginkább tetsző, valamint a nagylőtéri volt, de az sajnos most sem szerepel a programban. Ha a három sólyi gyorson úgy tudok menni, ahogyan szeretnék, akkor már elégedett leszek… azt gondolom!

A csapat támogatói:






