Kérdeztünk, válaszoltak 2
Cselényi Balázs válaszai
2010-03-30
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
776678779
Napi oldal:
16626
Jelenleg:
1084
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Újra Cselényi Balázsnak, az MNASZ Sportszakmai Alelnökének tettünk fel néhány kérdést:

Nem született meg későn a szabály az E85 használatával kapcsolatosan?
De a végső határozat nagyon későn született meg.
Az Intéző Bizottság határozata időben megjelent, hiszen még a licenckérelmek beadása közben volt, majd azt a pontos megfogalmazás helyett, a rallye szakág erős nyomására módosult.
Ez - véleményem szerint - nagy hiba volt, hiszen az első verseny egyre jobban közeledett.  Az RSB szerint az általuk megkérdezett versenyzőknek csak nagyon kis része szerette volna ezt használni.
Az elnökség tagjai napirendre vették a kérdést, és az Alapszabály adta joguknál fogva véglegesítették az első kihirdetett határozatot, hiszen sok versenyző élt kifogással az IB második döntése ellen. 
Az elnökség nem sportszakmai döntést hozott, hanem megvizsgálta a versenybenzinek beszerzésével, szállításával, tárolásával kapcsolatos kérdéskört, valamint az egyre fontosabb környezetvédelmi szempontokat.

Pontosak azok az információk, hogy az RSB vezetőjének szavazata is "IGEN" volt az első szavazáskor?
Lényegtelenek a szavazatok, hiszen az IB bizottsági döntést hoz, melyet mindenkinek el kell fogadnia az Alapszabály értelmében.
De valóban megváltozott az a szavazat :) …

Hétvégén meg is született az első E85-ös győzelem...
Véleményem szerint ezt a "történelmi győzelmet" ki kellene használni, és támogatókat szerezni a környezetbarát autósport számára. 
Szükséges megjegyezni, hogy a versenyen több mint 20 autó viselte az E85 matricát a hátsó szélvédőjén. (Szlovák bajnokságban indulók és a historic versenyzők pedig nem is használhatták).
Az aggodalom, hogy ez a szabály megosztja majd a mezőnyt nem igazolódott be, hiszen rég láttunk már ilyen szoros küzdelmet hazai pályákon. Remélhetőleg a nézők, a támogatók is egyre nagyobb számban visszatérnek majd, ha ez a kiegyensúlyozott mezőny továbbra is ilyen versenyt vív a bajnoki pontokért.

Mi a véleményed arról, hogy az RSB összetétele gyakorlatilag folyamatosan változik, és nincs is meg az alapszabály szerinti kilenc fő?
Szomorú, hogy lassan egy éve alig telik el úgy hónap, hogy az RSB összetétele ne változna. Nem is tudom, hogy lehet így hosszú távú terveket és irányokat kijelölni. Remélhetőleg a versenyzők nem érzik majd ezt a belső háborút.
Reméljük egyszer a versenyzői társadalom képes lesz összefogni és vagy ezt a vezetést megerősíteni, vagy egy olyan vezetést megválasztani, akik az autósport jövője érdekében hosszú távon is képesek lesznek együtt dolgozni. Fáj ezt kimondani, de érzésem szerint sajnos ma nagyon sok döntést csak és kizárólag személyi ellentétek, és nem a versenyzők igényei irányítják. A versenyzők panaszai észrevételei nagyon kevés fórumon merülnek fel.

Mit gondolsz arról, hogy csütörtökön este még nem lehetett tudni ki lesz a R2 versenyzői összekötője?
Igen, ez is az egyik ilyen pont.  A magyar rallybajnokságban a Rallye 2 mezőnyére kiemelt figyelmet kellene fordítani, hiszen létszámuk elég kevés, és hosszú távon nekik kellene biztosítani az utánpótlást.
Elkerülhetetlen lesz egyszer - az éppen aktuális vezetésnek - azt a megkerülhetetlen és első pillanatban mindenképp barátságtalannak tűnő lépést meghozni, hogy a 3 bajnokság versenyzőit egyforma arányban osszák meg, és a feljutás visszaesés szabályait betartsák. Gondolok itt arra, hogy a 100 fölötti RTE, a 40 alatti R2 és az ORB mezőnyét egyforma létszámokkal kellene versenyeztetni. Ezt pedig csak korrekt, betartott szabályokkal lehetne elérni.

Visszatérve, sajnálatos az, hogy a versenyzői összekötőt, aki a versenyzők gondjait-bajait kell, hogy megoldja egy versenyen, és a versenyvezetőséggel kell, hogy a kapcsolatot tartsa, azt a személyt az RSB hagyja jóvá, jelen esetben az RSB vezetője nevezte ki.  Persze az összes költségét a rendezőre hárítva, de ez a dolog szempontjából mellékes. (Az egri versenyen a Rallye2 összekötője - Kovács Sándor az összes költségét maga állta! - a szerk.)

Úgy gondolom, (nem a versenyzői összekötőt megbántva) a versenyzők többet érdemelnek annál, mint csütörtök este egy végrehajtási utasításban megjelenő név és telefonszám. Sajnos az egész verseny folyamán nem jelent meg a fényképe az összekötőnek sehol, pedig ez ma pár perc alatt megoldható lett volna. Versenyzőknek maguknak kellene választaniuk egy olyan összekötőt, aki a vezetőséggel és a rendezőkkel is tud együtt dolgozni, nem pedig rájuk erőltetni valakit. 

Lehetett üzemanyag mintavételt látni a szervizpark bejárata előtt, lehet tudni valamit a vizsgálatok eredményéről?
Sajnos az a mintavétel ismét a szövetség vezetésében dúló belháború egyik rossz lépése volt.
Valaki a szövetség vezetésének legfelsőbb szintjéről, megpróbálta irányítani a versenyen történő ellenőrzéseket, besározva ezzel az egész technikai bizottságot, és megpróbálta - vélhetően csak félreértésből  - lejáratni a Technikai Bizottság vezetőjét.
Mivel a versenydokumentumok közé nem nagyon került dokumentum erről az eljárásról, és a mintavétel során több hibát is vétettek, így a Felügyelő Testület - teljesen szabályszerűen - nem vette figyelembe a mintavételt, és vasárnap a verseny végleges eredménylistáját hagyta jóvá.

Szomorú tény, hogy ezzel egy jó hangulatú versenyt sikerült elrontani.
Bízom benne, hogy ez az eset kivizsgálásra kerül, és mindenki levonja belőle a következtetéséket.

Ha  emlékeink nem csalnak, hasonló mintavételek voltak már a Rallybajnokságban, de ott nem ilyen edényeket és nem ezt a lezárási módot használták.
Nem kívánok a részletekbe belemenni, remélem a következő versenyeken, hasonlóan formában, mint a múltban, szabályszerűen meg fog valósulni a mintavétel.

Ha már a hasonló vizsgálatoknál tartunk, történt tömegmérés is a versenyen, megoldódott már a tavalyi mizéria?
A komplett mezőny ellenőrzésre került, és érdekes módon senki nem kifogásolta meg a mérést, és nem kívánt fellebbezni, óvást beadni a méréssel kapcsolatosan.
Sajnos  volt a megengedettnél könnyebb autó a mezőnyben, de most nem kavarnak akkora vihart a különböző bizottságok döntéseikkel, mint a tavalyi évben…

Hétvégén megkezdődik a Rallycross bajnokság.
Igen a Rabócsiringen a megszokott időpontban lesz az első verseny. A rendező és a szakág erőfeszítéseinek köszönhetően, remélhetőleg népes mezőnyt, és hatalmas küzdelmeket láthatnak majd az érdeklődök a pályán. A rallycross mezőny remélhetőleg teljes létszámban  képviselteti magát a versenyen. Érdekesség lesz, hogy hosszú évek után ismét más szakágak meghatározó pilótái is megpróbálnak versenyre kelni a rallycross szakág versenyzőivel. Érdekes lesz amint, Kotán Péter, Harsányi Zoltán mellett ASI- aki a hétvégi  Eger Rallyet nyerte - áll a rajtrácson egy Mitsubishivel.
Kárai Tamás is bemutatkozik a rallycross mezőnyében új szerzeményével, a tavalyi Autocross EB győztes Makarov, volt autójával.  Remélve a többi kategória versenyzőivel közösen egy látványos jó verseny produkálnak a pályán.

Gyorsasági szakágban kötelező lesz a HANS használata, mit kell tudni erről a versenyzőknek?
A magyar bajnokságok közül elsőként gyorsaságiban lett bevezetve. A HANS megvásárlása mellett fontos tudni a versenyzőknek, hogy a bukósisakoknak is a HANS rögzítéséhez homológizált, és címkével jelzett rögzítő klipsszel rendelkező bukósisakot kell használniuk. Vannak gyárilag ilyennel felszerelt sisakok, vannak olyan sisakok amit utólag is fel lehet szerelni ilyen "kiegészítővel", és vannak olyan sisakok amiket a versenyzőknek le kell cserélniük. Természetesen a Technikai Bizottság bővebb információkkal is szolgál a versenyzőknek érdeklődés esetén.

Az év elején az MNASZ Intéző Bizottsága több beszállítóval tárgyalt és árajánlatok után sikerült egy nagyon kedvező árat kialkudni. Ennek a haszonélvezői a versenyzők akik jelentős engedménnyel tudják megvásárolni a HANS-ot.

Hol lehet információt szerezni ezen kérdéskörben?
A Technikai Bizottság ismert elérhetőségein, minden gépkönyvezésen és gépátvételen. Valamint április 2.-án pénteken a Lurdy házban az Autósport információs irodában, ahol vendég lesz Büki Ernő is, aki az Eger Rallyról (is) tud majd a kérdésekre válaszolni.

Mit szólsz a média akkreditáció körül kialakult helyzethez?
Sajnálatos, hogy az MNASZ Média Bizottsága év elején mindig nagy lendülettel nekikezd a munkának, majd év közben gyakorlatilag eltűnik. Mindenféleképpen fontosnak tartom a média bizottság munkáját, de a múlt héten kiadott listát nehéz lenne megmagyarázni. Remélhetőleg soron kívül rendezni fogják soraikat, és a média képviselői is elégedetten fognak tudósítani az autósport eseményeiről.

Köszönjük a válaszokat!

----------------------------------------

HELYESBÍTÉS!

Kedves olvasók! A kérdésekre feltett válaszaimban nem a R2 versenyzői összekötőjét kívántam bántani, és nem a költségeinek megtérítését kívántam kiemelni, hanem azt az elvet, hogy a kijelölést gyakorlatilag maga az RSB vezetője végzi, nem figyelembe véve a versenyzők, rendezők, illetve a versenyvezetőség óhaját.

Azt a tényt, hogy a költségeket a rendező viseli, senki nem kérdőjelezi meg, hiszen ez az RVSZ-ben leírt szabály.

Kedves Kovács Sándor – ha megbántottam volna – ELNÉZÉST KÉREK!

Cselényi Balázs

 

Ez a hír most jelenik meg 4018. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k