Két bajnokságban a dízel Astra
Bessenyey Zoltán
2008-04-03
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783862628
Napi oldal:
20553
Jelenleg:
750
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bessenyey Zoltán túl van a tavalyi tanulóéven, idén pedig - immáron a megfelelő kategóriába sorolva - megerősödve, és nagy tervekkel várja a rajtot - két bajnokságban is.

- Idén két bajnokságban versenyzel: milyen eredményeket vársz?
- A szponzoraink szerencsére lehetővé tették ezt az évet, mert mindannyian importőrök, és nekik fontos, hogy nem csak Magyarországon mutatják a ralit és a támogatottságot, hanem Közép-Kelet-Európában is. Sőt, most nagyon boldog vagyok, hogy az Agip Hungária személyében, az Opel mellett még egy importőr is csatlakozott az Opel Dízel Rallye Team mellé, ez számomra nagyon fontos.
Bízom benne, hogy minden szponzoromat ki tudom majd szolgálni és most biztos, hogy nem túl jó dolog ezt így kimondani év elején, de kiindulva a tavalyi szlovák eredményekből, idén szeretnék mindkét ország bajnokságában elől végezni. Persze hozzá kell azt tenni, hogy a magyar bajnokságban az N/3-as kategória jóval erősebb, mint kint. Ha jól néztem a nevezési listát, több korábbi nagy név is visszatér, mint Ábrahámék, Rimárék, és az ifjú titánok is itt lesznek: Suba, Papp Levi, Puskádi… Tehát azt gondolom, hogy van 6-8 ember, akik rendkívül esélyesek arra, hogy elől és dobogón végezzenek. Velük kell felvennünk a kesztyűt.

- Idén ültél már az autóban?
- Igen, már néhány dolgot változtattunk, fejlesztgettünk az autón, akkor kipróbálgattam már, de a nagy teszt még csak most lesz. Hadik Andrisék csinálják az autót, vele már beszéltem, ő már nagyon sokat állítgatott az autón. Szerencsére olyan megállapodásunk, kapcsolatunk van Andrissal, hogy mivel nekem nagyon sok pesti munkám van, ezért ők Miskolcon mindig előkészítik, beállítják a kocsit, én pedig tulajdonképpen viszem a kis sisakomat, meg a ruhámat, beleülök, és az autó 150 százalékos. Hogy nekem már nem kell vele foglalkoznom, az egy óriási segítség.

- Miket fejlesztettetek idénre?
- Nagyon sok új fejlesztés van a kocsiban, de tényleg nem szeretném részletezni, mert van egy rossz emlékem 2006-ból. Akkor ezt megtettem, elmondtam nagy nyilvánosság előtt, hogy mi változik az autóban, majd összefogott az N/3, és kióvtak. Most újra ott megyünk, úgyhogy nem szeretnék arról beszélni, hogy az autóban mi változott. Maradjunk annyiban, hogy nagyon sok fejlesztés van. Úgy tudom, hogy a kategóriatársak is nagyon készülnek, és megtesznek mindent a győzelemért, és ugyanebben a szellemben tevékenykedtünk mi is.

- Két ország, két sorozat - ha esnek egy időpontra versenyek, mi alapján döntesz majd??
- Sajnos, mióta a magyar sorozat naptárát módosították, azóta a nyírádi futam egy időpontra került a kassaival, tehát év vége felé majd muszáj lesz dönteni, hogy melyiket is hagyjuk ki. Úgy tervezem, hogy szeretnék minden futamon rajthoz állni, és nagyságrendileg addig megyünk mindkét bajnokságban, míg nem tudunk jó eredményt elérni. Természetesen ez burkoltan azt jelenti, hogy ha valahol sikerülne korábban megnyerni a bajnoki címet, akkor lehet, hogy spórolunk pénzt, és megyünk másfelé, vagy fejlesztjük a kocsit. Tehát fölöslegesen már nem akarok menni, csak addig, amíg nem tudjuk megnyerni a bajnokságot, vagy legalábbis a dobogó közelébe kerülni. Bízom benne, hogy Szlovákiában egy kicsit egyszerűbb lesz a dolog, kiindulva a tavalyi eredményeinkből.

- A szlovákot már tavaly felmérted, a magyar pedig már régóta ismered, mit gondolsz, melyik a nagyobb kihívás?
- Mindenképpen a magyar bajnokság, hiszen egy ilyen mezőnyben elöl menni, dobogóra kerülni, vagy esetleg győzni, az úgy gondolom, hogy óriási dolog. Főleg idén, mert talán soha nem volt még ilyen erős ez a kategória. Csak maradjon is így az év végére! Én ugyanis mindig attól tartok, hogy ahogy nekünk is, mindenkinek fogy a pénze, van, hogy el kell hagyni versenyeket, vagy be kell fejezni a versenyzést év közben. Most abban bízom, hogy az a 18 autó, aki most elindul, az meg is marad, és tudjunk így versenyezni, hiszen én nagyon szeretnék vívni, csatázni. Szerintem nem is más fog majd dönteni év végén, hanem csak 1-1 pontok.

- Szlovákiában milyen ellenfeleitek lesznek a kategóriátokban?
- Hat induló körül van az ottani mezőny, egy olyan Clio van, amivel itthon Suba Egonék versenyeznek, de ott a pilóta nem feltétlenül kezeli úgy, mint Egon, úgyhogy tőle nem kell annyira tartani. A többi autó nem feltétlenül felel meg a mi színvonalunknak. Ehhez persze látnotok kell, hogy Magyarországon nagyon sok múlik a technikán. Minden kategóriában csak fullra felhúzott autóval lehet eredményt elérni. Lehet bármilyen top a pilóta - ha nem top az autója, nem tud labdába rúgni. Ez Szlovákiában pont fordítva van. Egy 45-50 fős mezőnyről beszélünk, ahol kijön még a tehetség, ha valakinek nincs olyan autója. Miután odaviszek egy fullos dízel autót, ők is elmondják, hogy amíg ez a kocsi nem áll meg, addig én vagyok az első. Számolgatunk, nézzük a pontokat, és próbálunk nyugodt, biztos versenyzéssel célba érni, és megnézzük, hogy valóban elegek vagyunk-e a szlovák bajnokság megnyerésére.

Ez a hír most jelenik meg 2645. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k