h i r d e t é s
Összes oldal:
774026245
Napi oldal:
76905
Jelenleg:
826
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Bessenyey Zoltán túl van a tavalyi tanulóéven, idén pedig - immáron a megfelelő kategóriába sorolva - megerősödve, és nagy tervekkel várja a rajtot - két bajnokságban is.
- Idén két bajnokságban versenyzel: milyen eredményeket vársz? - A szponzoraink szerencsére lehetővé tették ezt az évet, mert mindannyian importőrök, és nekik fontos, hogy nem csak Magyarországon mutatják a ralit és a támogatottságot, hanem Közép-Kelet-Európában is. Sőt, most nagyon boldog vagyok, hogy az Agip Hungária személyében, az Opel mellett még egy importőr is csatlakozott az Opel Dízel Rallye Team mellé, ez számomra nagyon fontos.
Bízom benne, hogy minden szponzoromat ki tudom majd szolgálni és most biztos, hogy nem túl jó dolog ezt így kimondani év elején, de kiindulva a tavalyi szlovák eredményekből, idén szeretnék mindkét ország bajnokságában elől végezni. Persze hozzá kell azt tenni, hogy a magyar bajnokságban az N/3-as kategória jóval erősebb, mint kint. Ha jól néztem a nevezési listát, több korábbi nagy név is visszatér, mint Ábrahámék, Rimárék, és az ifjú titánok is itt lesznek: Suba, Papp Levi, Puskádi… Tehát azt gondolom, hogy van 6-8 ember, akik rendkívül esélyesek arra, hogy elől és dobogón végezzenek. Velük kell felvennünk a kesztyűt.
- Idén ültél már az autóban?
- Igen, már néhány dolgot változtattunk, fejlesztgettünk az autón, akkor kipróbálgattam már, de a nagy teszt még csak most lesz. Hadik Andrisék csinálják az autót, vele már beszéltem, ő már nagyon sokat állítgatott az autón. Szerencsére olyan megállapodásunk, kapcsolatunk van Andrissal, hogy mivel nekem nagyon sok pesti munkám van, ezért ők Miskolcon mindig előkészítik, beállítják a kocsit, én pedig tulajdonképpen viszem a kis sisakomat, meg a ruhámat, beleülök, és az autó 150 százalékos. Hogy nekem már nem kell vele foglalkoznom, az egy óriási segítség.
- Miket fejlesztettetek idénre?
- Nagyon sok új fejlesztés van a kocsiban, de tényleg nem szeretném részletezni, mert van egy rossz emlékem 2006-ból. Akkor ezt megtettem, elmondtam nagy nyilvánosság előtt, hogy mi változik az autóban, majd összefogott az N/3, és kióvtak. Most újra ott megyünk, úgyhogy nem szeretnék arról beszélni, hogy az autóban mi változott. Maradjunk annyiban, hogy nagyon sok fejlesztés van. Úgy tudom, hogy a kategóriatársak is nagyon készülnek, és megtesznek mindent a győzelemért, és ugyanebben a szellemben tevékenykedtünk mi is.
- Két ország, két sorozat - ha esnek egy időpontra versenyek, mi alapján döntesz majd?? - Sajnos, mióta a magyar sorozat naptárát módosították, azóta a nyírádi futam egy időpontra került a kassaival, tehát év vége felé majd muszáj lesz dönteni, hogy melyiket is hagyjuk ki. Úgy tervezem, hogy szeretnék minden futamon rajthoz állni, és nagyságrendileg addig megyünk mindkét bajnokságban, míg nem tudunk jó eredményt elérni. Természetesen ez burkoltan azt jelenti, hogy ha valahol sikerülne korábban megnyerni a bajnoki címet, akkor lehet, hogy spórolunk pénzt, és megyünk másfelé, vagy fejlesztjük a kocsit. Tehát fölöslegesen már nem akarok menni, csak addig, amíg nem tudjuk megnyerni a bajnokságot, vagy legalábbis a dobogó közelébe kerülni. Bízom benne, hogy Szlovákiában egy kicsit egyszerűbb lesz a dolog, kiindulva a tavalyi eredményeinkből.
- A szlovákot már tavaly felmérted, a magyar pedig már régóta ismered, mit gondolsz, melyik a nagyobb kihívás?
- Mindenképpen a magyar bajnokság, hiszen egy ilyen mezőnyben elöl menni, dobogóra kerülni, vagy esetleg győzni, az úgy gondolom, hogy óriási dolog. Főleg idén, mert talán soha nem volt még ilyen erős ez a kategória. Csak maradjon is így az év végére! Én ugyanis mindig attól tartok, hogy ahogy nekünk is, mindenkinek fogy a pénze, van, hogy el kell hagyni versenyeket, vagy be kell fejezni a versenyzést év közben. Most abban bízom, hogy az a 18 autó, aki most elindul, az meg is marad, és tudjunk így versenyezni, hiszen én nagyon szeretnék vívni, csatázni. Szerintem nem is más fog majd dönteni év végén, hanem csak 1-1 pontok.
- Szlovákiában milyen ellenfeleitek lesznek a kategóriátokban? - Hat induló körül van az ottani mezőny, egy olyan Clio van, amivel itthon Suba Egonék versenyeznek, de ott a pilóta nem feltétlenül kezeli úgy, mint Egon, úgyhogy tőle nem kell annyira tartani. A többi autó nem feltétlenül felel meg a mi színvonalunknak. Ehhez persze látnotok kell, hogy Magyarországon nagyon sok múlik a technikán. Minden kategóriában csak fullra felhúzott autóval lehet eredményt elérni. Lehet bármilyen top a pilóta - ha nem top az autója, nem tud labdába rúgni. Ez Szlovákiában pont fordítva van. Egy 45-50 fős mezőnyről beszélünk, ahol kijön még a tehetség, ha valakinek nincs olyan autója. Miután odaviszek egy fullos dízel autót, ők is elmondják, hogy amíg ez a kocsi nem áll meg, addig én vagyok az első. Számolgatunk, nézzük a pontokat, és próbálunk nyugodt, biztos versenyzéssel célba érni, és megnézzük, hogy valóban elegek vagyunk-e a szlovák bajnokság megnyerésére.
Ez a hír most jelenik meg 2634. alkalommal
|