Két bajnokságban a dízel Astra
Bessenyey Zoltán
2008-04-03
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765673850
Napi oldal:
122741
Jelenleg:
1434
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bessenyey Zoltán túl van a tavalyi tanulóéven, idén pedig - immáron a megfelelő kategóriába sorolva - megerősödve, és nagy tervekkel várja a rajtot - két bajnokságban is.

- Idén két bajnokságban versenyzel: milyen eredményeket vársz?
- A szponzoraink szerencsére lehetővé tették ezt az évet, mert mindannyian importőrök, és nekik fontos, hogy nem csak Magyarországon mutatják a ralit és a támogatottságot, hanem Közép-Kelet-Európában is. Sőt, most nagyon boldog vagyok, hogy az Agip Hungária személyében, az Opel mellett még egy importőr is csatlakozott az Opel Dízel Rallye Team mellé, ez számomra nagyon fontos.
Bízom benne, hogy minden szponzoromat ki tudom majd szolgálni és most biztos, hogy nem túl jó dolog ezt így kimondani év elején, de kiindulva a tavalyi szlovák eredményekből, idén szeretnék mindkét ország bajnokságában elől végezni. Persze hozzá kell azt tenni, hogy a magyar bajnokságban az N/3-as kategória jóval erősebb, mint kint. Ha jól néztem a nevezési listát, több korábbi nagy név is visszatér, mint Ábrahámék, Rimárék, és az ifjú titánok is itt lesznek: Suba, Papp Levi, Puskádi… Tehát azt gondolom, hogy van 6-8 ember, akik rendkívül esélyesek arra, hogy elől és dobogón végezzenek. Velük kell felvennünk a kesztyűt.

- Idén ültél már az autóban?
- Igen, már néhány dolgot változtattunk, fejlesztgettünk az autón, akkor kipróbálgattam már, de a nagy teszt még csak most lesz. Hadik Andrisék csinálják az autót, vele már beszéltem, ő már nagyon sokat állítgatott az autón. Szerencsére olyan megállapodásunk, kapcsolatunk van Andrissal, hogy mivel nekem nagyon sok pesti munkám van, ezért ők Miskolcon mindig előkészítik, beállítják a kocsit, én pedig tulajdonképpen viszem a kis sisakomat, meg a ruhámat, beleülök, és az autó 150 százalékos. Hogy nekem már nem kell vele foglalkoznom, az egy óriási segítség.

- Miket fejlesztettetek idénre?
- Nagyon sok új fejlesztés van a kocsiban, de tényleg nem szeretném részletezni, mert van egy rossz emlékem 2006-ból. Akkor ezt megtettem, elmondtam nagy nyilvánosság előtt, hogy mi változik az autóban, majd összefogott az N/3, és kióvtak. Most újra ott megyünk, úgyhogy nem szeretnék arról beszélni, hogy az autóban mi változott. Maradjunk annyiban, hogy nagyon sok fejlesztés van. Úgy tudom, hogy a kategóriatársak is nagyon készülnek, és megtesznek mindent a győzelemért, és ugyanebben a szellemben tevékenykedtünk mi is.

- Két ország, két sorozat - ha esnek egy időpontra versenyek, mi alapján döntesz majd??
- Sajnos, mióta a magyar sorozat naptárát módosították, azóta a nyírádi futam egy időpontra került a kassaival, tehát év vége felé majd muszáj lesz dönteni, hogy melyiket is hagyjuk ki. Úgy tervezem, hogy szeretnék minden futamon rajthoz állni, és nagyságrendileg addig megyünk mindkét bajnokságban, míg nem tudunk jó eredményt elérni. Természetesen ez burkoltan azt jelenti, hogy ha valahol sikerülne korábban megnyerni a bajnoki címet, akkor lehet, hogy spórolunk pénzt, és megyünk másfelé, vagy fejlesztjük a kocsit. Tehát fölöslegesen már nem akarok menni, csak addig, amíg nem tudjuk megnyerni a bajnokságot, vagy legalábbis a dobogó közelébe kerülni. Bízom benne, hogy Szlovákiában egy kicsit egyszerűbb lesz a dolog, kiindulva a tavalyi eredményeinkből.

- A szlovákot már tavaly felmérted, a magyar pedig már régóta ismered, mit gondolsz, melyik a nagyobb kihívás?
- Mindenképpen a magyar bajnokság, hiszen egy ilyen mezőnyben elöl menni, dobogóra kerülni, vagy esetleg győzni, az úgy gondolom, hogy óriási dolog. Főleg idén, mert talán soha nem volt még ilyen erős ez a kategória. Csak maradjon is így az év végére! Én ugyanis mindig attól tartok, hogy ahogy nekünk is, mindenkinek fogy a pénze, van, hogy el kell hagyni versenyeket, vagy be kell fejezni a versenyzést év közben. Most abban bízom, hogy az a 18 autó, aki most elindul, az meg is marad, és tudjunk így versenyezni, hiszen én nagyon szeretnék vívni, csatázni. Szerintem nem is más fog majd dönteni év végén, hanem csak 1-1 pontok.

- Szlovákiában milyen ellenfeleitek lesznek a kategóriátokban?
- Hat induló körül van az ottani mezőny, egy olyan Clio van, amivel itthon Suba Egonék versenyeznek, de ott a pilóta nem feltétlenül kezeli úgy, mint Egon, úgyhogy tőle nem kell annyira tartani. A többi autó nem feltétlenül felel meg a mi színvonalunknak. Ehhez persze látnotok kell, hogy Magyarországon nagyon sok múlik a technikán. Minden kategóriában csak fullra felhúzott autóval lehet eredményt elérni. Lehet bármilyen top a pilóta - ha nem top az autója, nem tud labdába rúgni. Ez Szlovákiában pont fordítva van. Egy 45-50 fős mezőnyről beszélünk, ahol kijön még a tehetség, ha valakinek nincs olyan autója. Miután odaviszek egy fullos dízel autót, ők is elmondják, hogy amíg ez a kocsi nem áll meg, addig én vagyok az első. Számolgatunk, nézzük a pontokat, és próbálunk nyugodt, biztos versenyzéssel célba érni, és megnézzük, hogy valóban elegek vagyunk-e a szlovák bajnokság megnyerésére.

Ez a hír most jelenik meg 2627. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k