
Legutóbb, amikor beszéltünk, Herczig Norbi azt mondta, hogy a Skoda biztosan marad és Benics Kálmi nem tudja vállalni a navigátori szerepet egész évben.
Volt tehát még pár kérdőjel a 2012-es évaddal kapcsolatban…
Mit tudsz többet mondani, mint amit eddig tudtunk?
Hála Istennek az viszonylag hamar kiderült, hogy össze tudjuk rakni a hátteret, de kisebb lyukak azért voltak a büdzsében. Az is egyértelmű volt, amikor Kálmi elém állt a tavalyi év végén, hogy a kerékpáros sporttevékenysége miatt nem fog tudni mellettem ülni idén.
A sors kegyes fordulatának köszönhetően találtunk egymásra az új navigátorommal. 2012-től Igor Bacigállal folytatom a versenyzést és közösen fogjuk meghódítani a magyar pályákat.
Egymás tenyerébe csaptunk, azóta lázasan dolgozunk közösen minden egyes részleten.
Számomra nagyon jó érzés, hogy Ő is, mint én, teljes mértékig alázattal van a sport iránt és ami talán a legfontosabb, olyan társra leltem benne, aki ugyanúgy akarja a sikert és a versenyzést, amennyire én magam.
Mindenből maximálisan kiveszi a részét, ahogy az apró részletek átgondolja, úgy érzem, hogy olyan emberrel bővült az amúgy is szorgos csapatunk, akire méltán büszkék lehetünk.
A SKODA egyértelmű volt, de korábban említetted, hogy még nem egyeztetek meg azzal az olasz csapattal, amellyel az utóbbi években együtt dolgoztál.
Hosszas tárgyalások után nem sikerült az olasz csapattal megállapodnunk 2012-re. Új csapat után néztünk és ennek az eredménye, hogy a Baumschlager Rallye & Racing fogja biztosítani az SRTH részére a versenyautót és a komplett technikát.

Raimund Baumschlagernek és csapatának komoly múltja van ezzel a márkával, hiszen az elsők között volt, akinek két Fabia S2000-es versenyautója is volt és évek óta szerepelnek a világbajnoki küzdelmekben is, Hanninen és Gassner autóját is ők szervizelik a világbajnoki futamokon…
Nagyon körbejártuk a dolgokat, mondhatom, hogy futottunk egy kört Európában. Azt láttuk, hogy az osztrákok az egyik legprofibb, hanem a legprofibb csapat, amely ilyen autók versenyeztetésével foglalkozik.
Régóta vannak Fabia-ik. Raimund Baumschlager neve nagyon jól cseng nem csak a Skodánál, de az egész VW családon belül is.

Nagyon profi a csapat, komoly technikai és mérnöki háttérrel. Kívánni sem tudnék jobbat.
Volt róla szó, hogy szeretnél többet tesztelni.
Óriási pozitívumként élem meg, hogy sikerült sok-sok tesztkilométerben megállapodnunk. Ami még értékesebbé teszi ezt a lehetőséget, hogy Raimund nevével lesznek fémjelezve ezek a tesztek is. És nagyon tetszik a történetben, hogy Ő nem csak üzletemberként áll ezekhez a tesztekhez, hanem versenyzői szemlélettel is, ami még hasznosabbá teszi majd ezeket a kilométereket.

Az Ő versenyzői pályafutása is fontos a számomra, hiszen az általa használt Volkswagen Golf-ot vette meg 1992-ben Tóth Gili Ferenc és én ott szerettem bele alapvetően a raliba.
Felfokozott várakozással tekintek a közös munka elé!
Mikor kezdődik ez a közös munka? Csak az Országos Bajnokság futamain indultok, vagy esetleg másfelé is fogtok tudni versenyezni?
Tervben volt, hogy esetleg Orfűn elindulunk. Még most sem tudom biztosan megmondani, hogy megyünk-e vagy sem. Az biztos, hogy nem ezzel az autóval, de gondolkodtunk Igorral azon, hogy össze kellene rázódni. Ez még nem dőlt el.
Nagyon jó lenne menni, szerencsére újra előjöttek az elvonási tünetek és nagyon várom már, hogy újra versenyautóba üljek.
Tehát Orfű még nem, ami viszont biztos, hogy Eger előtt egy hosszú, száz kilométeres tesztünk lesz, ami eddigi pályafutásomban egyedülálló hosszúságú és nagyon bízom benne, hogy a teszt után nem lesznek kérdőjelek a beállítások tekintetében.

Visszatérve a kérdésed második részére: csak az ORB futamokban gondolkozunk, hiszen ezekben van lehetőségünk gondolkozni…
Biztos vagyok benne, ha ezt tisztességgel, becsülettel megcsináljuk, akkor már kihúzhatjuk magunkat. Ez is nagy falat önmagában. Igorral közösen összeraktuk és így tudott egy kerek egész lenni és így nyugodtan végig tudjuk csinálni.
Persze, jó lenne elindulni bárhol máshol is, de ahhoz annyira jól kellene sülnie mindennek, hogy jelen pillanatban még fikcióként sem érdemes róla beszélni…
