Balogh Janiék két kategóriagyőzelemmel vezetik a ponttáblázatot kategóriájukban. A hazai verseny után beszélgettünk a pilótával
Kettőből kettő.
A pontok számát tekintve igen. A megszerezhető pontokból eddig egyet veszítettünk. De nem sétagalopp, valljuk meg őszintén!
Annyira nem, hogy Miskolcon az első nap végén, négy szakasz után nem Ti álltatok az élen.
Nem is akartuk túlharapni az első napot, de azt sem mondom, hogy nagyon óvatosak lettünk volna. Semmiféleképpen sem szerettünk volna betlizni. A hátrányunk nem volt drámai, még úgy sem, hogy egy taktikai hibát is vétettünk. Nem a mi gumiválasztásunk volt a legjobb. Szombatra össze kellett kapnunk magunkat.
Össze is kaptátok magatokat. Az első kör végére átvettétek a vezetést.
Mi volt a taktika?
A bükkszentkereszti gyorsaságit megpróbáltuk úgy abszolválni, hogy a két hosszú gyorsra is maradjon még a gumikból valami. És úgy nézett ki, hogy ez meg is hozta a gyümölcsét. Ott már jelentősen tudtunk gyorsulni és tudtuk olyan ritmusban versenyezni, ahogyan azt elterveztük.
Az utolsó körben, Bükkszenten volt egy kis rumlitok…
Megforogtunk, egy fa segített abban, hogy ne essünk lejjebb az erdőbe. Egy fa megkoccintotta az autónk hátát, innentől már a hajtásunk nem működött száz százalékosan. Mályinkán még próbáltunk kicsit menteni, de aztán már arra figyeltünk, hogy behozzuk az autót, több hibát ne ejtsünk.
Mi volt a hiba oka amikor beestetek?
Még rátettem egy lapáttal. Addig minden klappolt, aztán az egyik kanyar egy kicsivel gyorsabbra sikerült és ott megforogtunk. Szerencsére egy lassú részen volt, nem vesztettünk nagyon sokat és vissza tudtunk hamar keveredni az útra és tudtuk tovább folytatni a versenyt. Az abszolút negyedik helyért tudtunk volna csatázni, az elúszott, de a kategóriagyőzelem szerencsére megmaradt.
Azt már a PowerStage előtt sejtettük, hogy a hajtásproblémánk miatt nem fogunk tudni olyan gyorsan menni, ahogy szeretnénk. Ott egy kis hátrányt szenvedtünk, de ha a ponttáblázatra nézünk, akkor nagyon örülünk ennek az eredménynek!
Jönnek a murvás versenyek. Mennyire kell átállni fejben is ezekre a futamokra?
Nagyon át kell állni! A szombathelyi pályák nagyon gyorsak és a megfelelő gumiválasztás nagyban befolyásolja, hogy milyen eredményt tud elérni az ember. Oda gyors autó kell, pontosan kell menni. Összetett a feladat.
Az egyértelműen látszik, ha a gumizással mellényúlunk, azzal sokat lehet veszíteni. A többiek is gyorsan mennek, kellően izgalmas versenyt várok.