SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Kettőfél
Rallycross EB előzetes
2009-05-28
élménybeszámoló • speed.demon@digitalsport.hu
h i r d e t é s
Összes oldal:
773859811
Napi oldal:
30443
Jelenleg:
858
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Előzetes (2009.05.30-31, Rallycross EB, Nyirád)

Hagyjuk az elején technikai hátteret. A komoly hagyományokat, a skandináv szálakat, a hazai tehetségeket, és a mi világszínvonalú katlanunkat. Koncentráljunk az ösztönökre, a pulzusra és a vérre. Olyan érzésekre, amik a középső csopiban törtek rá néhányunkra alattomosan, az akkoriban vita nélkül szörnyű finomfőzelék és a délutáni alvás után. Amikor is lehetett a teremben mecsbokszozni, amíg odaért anyuapu. Ugye a bébiszitter akkoriban egyrészt még nem volt menő, ha igen, akkor meg 60+ volt, és nem az jutott róla eszünkbe, mint manapság.

Szóval az izgalom, az adrenalin és az elemi erejű birtoklási vágy egy-egy színesre mázolt, áramvonalasabb, pár centis kisautó láttán, pláne ha esetleg 'médin inglend', vagy pláne Porsche, vagy Mustang volt az aljára írva. Néhányan sosem tudjuk túltenni magunkat ezen az ifjúkori sokkterápián, én például huszonöt évvel később is eszelős menekülést tudok levágni a 'spenót' kifejezéstől, a minap is halálra rémisztett vele édesanyám. Tudom, tudom, nem rossz az, de én már így maradok. Ja! És a gyors autókért is ugyanúgy rajongok, mint akkor.

Úgyhogy amikor felmerült a lehetőség, hogy egy élvonalbeli, királykategóriás versenyautóba ülhetek Nyirádon, akkor elkezdett tikkelni a szemöldököm, és gyorsan lemondtam az arra a napra tervezett esküvőmet.

Ejtsünk néhány szót a körítésről mégis. Rallycross. A világhálón kavargó irányadó definíció szerint ez valami sprintverseny, rövid, kanyargós, változó burkolatú zárt pályán megy körbe nagyon gyorsan néhány színes, autó formájú izé, többlépcsős döntő, nagyon sok ló, por, sár, sóműsor, gumifal. Végülis jól hangzik. Miért érdemes azonban megnéznünk egy ilyet? Több okból is.

Egyrészt a hazai vonatkozás. Ugyanis világszínvonalú versenyzőink, pályáink és szervezésünk van. És nem viccelek, ha úgy adódik, előszeretettel kritizálom az erre érdemes versenyeken a sánta hátteret, néha aztán valaki nyakon is ver emiatt. A nyirádi versenyről azonban nemcsak az én, hanem a kissé jelentősebb FIA szakvéleménye is az, hogy ez rendesen össze van rakva itt nálunk. Megy minden patentul, és a messzi nyugat-európából érkező, ráadásul a világ élvonalát jelentő csapatok körében is közkedvelt a rendezvény. Úgyhogy hátra lehet dőlni és élvezni az előadást, nem azzal megy el a nap, hogy alkalom adtán egy megközelítőleg használható esztétikumú retyót keresgél az ember hetven Kméteres kőrön belül. Az idei évre pedig tovább növelték a fordulatszámot, igen látványos és felszín alatti fejlesztések is történtek, wi-fi ernyő, pályamódosítás, új lelátók, hatalmas szervizpark, áhh, minden további vattacukor nélkül a helyszín és a szervezés abszolút osztályon felüli.

Aztán a nemzetközi vonatkozás. Ugyanis ez a közhiedelemmel ellentétben nem egy Bé kategóriás sport, elképesztő technikai fejlesztések, gyári támogatás, és böszme nagy rajongótábor. Ez utóbbi egyrészt köszönhető a sportág népmesei hőseinek, mert bizony, itt is vannak szép számmal ilyenek. Ráadásul nem egy közülük rendszeresen megfordul hazai versenyen, és például ha szerencséd van, kezet foghatsz vele, meg gratulálhatsz neki a szervizparkban. Jameg persze az alattuk levő vasak, amik már első ránézésre is barátságos nyálcseppeket csalnak a kedves érdeklődő cipőjének az orrára. Hagyjuk a ködfelhőt, a királykategória az 5-600+ ló, 7-800Nm, és kevés autóban van masszírozós pohártartó, úgyhogy leginkább elég könnyűek is. Sok vasból megszögelt összkerékhajtás, strandlabda méretű turbó és ijesztő hang. Néha elhangzik a fiatal csápolók szájából a 'nézdapu, nekünk is ilyen fiesztánk van' kifejezés, aztán a rajtban látva az autót az utolsó kétség is szertefoszlik, hogy apué azért kicsivel megfontoltabb, és sokkal kevesebbet is fogyaszt.

Nagyon érdemes megnézni a versenyt, ami szinte mindig kemény, test-test elleni küzdelmet hoz, és ezek a srácok nem simogatják egymást. Lenyelezi mindenki ahogy a csövön kifér, viszont például a rajt utáni balra elemelős kanyarban itt is csak egy kényelmes ív létezik, aki a legjobb pozícióban van, az ezt próbálja használni, a többiek meg szintén. Úgyhogy néha megsérül a dukkó, leesik egy-egy díszléc, lökhárító, vagy komplett balegy ajtó. Aki pedig leveszi a gázról a lábát, az kiesett, és kell írnia húsz sort a gépátvételi kunyhó falán lévő táblára anyanyelvén, hogy 'ilyen hülyeségettöbbet nem csinálok'. Igazi élmény látni ezt az előadást sokszor egymás után, pláne kényelmes helyről, hideg sörrel a kézben.

Ami persze a sajtó képviselőinek nem nagyon adatik meg, eredményeket kell dokumentálni, a lehető legjobb képeket készíteni, megpróbálni ahhoz is eljuttatni az élmény apró morzsácskáit, aki most nem tudott jelen lenni a helyszínen.

Néha, szerencsés esetben azonban megadatik helyette valami más. Ösztönök, izgalom, pulzus, adrenalin, ahogy az oviban kezdődött. Amikor is a kezedbe adják a sisakot, és megkérdezik, hogy tudod-e ki mellé ülhetsz be négy körre. Te pedig naná hogy tudod, ő az a rajongói körökben bálványozott egyik népmesei hős, aki egy nyereggel ül meg hatszáz lovat. Úgy hívják hogy Frode Holte, huszonhét éves és játszi könnyedséggel vezet úgy, ahogy én sosem fogok tudni. A versenyautója pedig hasonlít egy Volvo S40-esre, de nagyon nem az. Száraz adatként kétésfél másodperc alatt nyúlik százra, amitől őszintén szólva előjött más is, ami utoljára az oviban fordult elő velem. Nem, szerencsére nem piszkoltam össze a kocsit, de percekig beszédhibás voltam újra. Ez a négy kör életem egyik legnagyobb élménye volt.

Rajongók, érdeklődők, kis- és nagygyerekes apukák, régi mecsbokszos kollégák. Gyertek le hétvégén megnézni a versenyt. Nagyon megéri.

Ez a hír most jelenik meg 3104. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k