LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Kezdődhetne akár most is a bajnokság
Turán Friciék későn kezdték a pontgyűjtést
2013-09-20
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770192407
Napi oldal:
139798
Jelenleg:
976
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Az abszolút első helyen zárta a magyar értékelésben a 39.Kassa Rally-t a Turán Frigyes-Zsiros Gábor páros. Az idei első futamuk, amit be tudtak fejezni a Ford Focus WRC-vel. 

  kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_6

Régóta vártatok már erre az abszolút győzelemre… Mennyiben voltak mások az előkészületek?
Semmi különöset nem csináltunk, minden úgy zajlott, ahogy lenni szokott.
Megpróbáltunk a lehetőségekhez képest maximálisan felkészülni. Nagyon odafigyeltünk ezen a három tréninglehetőségen és próbáltuk pontosítani az itinereinket.
Voltak már régebbről itinereink, amiket tudtunk használni, voltak olyan pályák, ahol nem a nulláról kellett kezdeni a szakasz feldolgozását. Pár dolgot változtattunk, pontosítottunk.
A pályák megfelelő ritmusát próbáltuk kitalálni.

Volt egy kis porszem a verseny rajtjánál a gépezetben…
Hát igen. Nem mondhatjuk, hogy gondmentes volt a rajtunk.
Bútor Robival beszélgettünk a rajt előtt, hogy mi vagyunk ketten azok, akik állandóan valami problémás helyzet elé kerülnek. Neki se volt szerencséje idén és nekünk sem.
Úgy kezdődött ez a versenyünk is: a reggeli szervizparkból 10 másodperc büntetéssel indultunk el. Amikor beindították a szerelők a Focus-t, akkor az önindító forgott tovább a motorral, így nem lehetett volna vele versenyezni. Emiatt gyorsan önindítót kellett cserélni, amiből kikéstünk egy percet.
A második gyorson volt egy megforgásunk az én hibámból, de utána már tudtunk dominálni a magyar mezőnyben és jó időket tudtunk autózni. Jók voltak a beállításaink, jól működtek a Hankook gumijaink.

kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_2

Az első szakasz végén meg voltam lepődve az időeredményünkön, hogy ilyen jót mentünk, hiszen a végén nagyon defektveszélyes volt a szakasz és úgy éreztem, hogy elóvatoskodtuk egy kicsit. De úgy tűnik, hogy a többi részen jól kellett, hogy jöjjünk, hiszen jó volt az időnk.
A harmadik szakaszon mi voltunk a második autó Matics Misiék baleseténél, lementünk a következő rádiós pontig, ahol ki is kellett szálljak az autóból és próbáltam elmagyarázni az ott lévő szlovák sportbírónak, hogy segítségre van szükség. Nem értette, pedig pár nyelven megpróbáltuk neki elmondani…
Egy esti Felügyelő Testületi döntés alapján ugyanazt az időt kaptuk ezen a szakaszon, mint Kazár Mikiék, így négy másodperc előnnyel fordultunk.

Ezt az előnyt sikerült növelni másnap, úgy, hogy a második körben egyáltalán nem vállaltunk kockázatot. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-n még szerettük volna begyűjteni a maximális pontot, azt a szakaszt átnyomtuk.

Egy összeszedett, gond mentes versenyt tudhatunk magunkénak és emocionálisan nagyon hiányzott már ez az érzés, a győzelem íze.

Kicsit későn kezdtétek a pontgyűjtést a bajnokságban, de hátra van még két verseny és úgy tűnik, tényleg lesz Budapest Rallye.
A magyar rallye színvonala van olyan, hogy megérdemel egy Budapest központű rendezvényt. Támogatóink nagy részének itt a székhelye, fontos nekünk, hogy jól szerepeljünk. De azt gondolom minden csapatnak fontos az, hogy a támogatóit olyan környezetbe tudja hozni, mint amit a Budapest környéki pályák nyújtanak.
Kiderült, hogy a rendezők mindent megtesznek azért, hogy színvonalas verseny legyen és tetszik az, hogy lesz két új pálya, amiről nem tudunk semmit és maximum 5 áthaladásból kell jól feldolgozni a szakaszt.
A Lábatlan-Bajnáról lehet tudni egyedül. Ezen a pályán én még nem versenyeztem, de nézőként már sokszor jelen voltam. Annak idején Ranga Laciékat néztük kívülről és biztos, hogy más érzelmi töltet lesz ezen a pályán menni.
Nagyon örülök, hogy a verseny meg lesz tartva, rossz kommunikáció lett volna, ha tényleg elmarad.

A bajnoki pontokat valóban nem számolgatjuk. Úgy érzem Kassán már sikerült bizonyítanunk, hogy kezdődhetne akár újra a bajnokság és az nekünk nagyon kedvező lenne.
Egy magyar bajnoki cím elnyerése nagyon összetett feladat. Ebbe benne van az, hogy nem szabad műszaki hiba miatt kiesni. Ez nekünk sajnos kétszer is összejött, épp emiatt felszabadultan, gyorsan szeretnénk autózni a maradék két versenyen, a lehető legjobb eredményeket elérve.

Az utóbbi héten többször is találkoztunk és egy nagyon erős autóban ültél, ültünk.
Mesélj róla, hogy a videó mellé képbe legyenek az olvasók, hogy mi is ez az autó valójában?
Őrült projekt. Kiss Elemér barátom autója volt ez, amit hegyi és gyorsasági futamokra épített annak idején. Voltak vele rész-sikerek, voltak sikertelen versenyek, műszaki hibák és nála ez a projekt három éve befejeződött.
Ez az autó három évet állt letakarva egy garázs mélyén. Év elején kaptam egy telefonhívást Elemértől, hogy van egy öt percig élő ajánlata… Mondott egy számott és úgy döntöttünk, hogy megvesszük az autót és újraépítjük.

Teljesen szét kellett szedni, kellett bele egy vadonatúj motort csinálni. Igrinyi Laci bácsi szívét, lelkét beletette ebbe a motorba. Az egész dolog különlegessége az, hogy ketten faragtuk össze Bedő Ákossal. Ő régen szerelt már nekem, még a KSpeed-es időben. Természetesen az oroszlánrésze rá hárult. Ketten esténként szétszedtük, csavaroztuk, összeraktuk. Próbáltam neki mindenben segíteni, amiben tudtam. Nagyon sokat dolgoztunk s mindketten beletettük a legjobb tudásunkat és tényleg szívvel raktuk össze ezt az autót.

kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_4

Hogy mi lesz belőle? Azt még nem látjuk. De az már látszik, hogy az autó nagyon jó, erős. Még a futómű-beállításokkal vagyunk kicsit elmaradva. Hétvégén lesz Ausztriában egy komoly verseny, ahol először dobjuk be a mélyvízbe. Nem egy egyszerű futam, hiszen összesen 220 induló lesz és a kategóri is igen népes, 31 autóval kell megküzdenem.
Szeretnénk a hétvégét jól teljesíteni és a jövő majd megmondja, hogy mi lesz ennek a projektnek a sorsa.

Ültem benne, félelmetes érzés… 
Milyen számok vannak emögött?
Egy 2300 köbcentis, Stroker motoros autó. 650 lóerő körüli teljesítményt tud és 800-820Newtonméteres forgatónyomatékot…



a csapat partnerei
kassai_power_stage_2

Ez a hír most jelenik meg 3650. alkalommal
Share |
2013-09-05
Szlovákia, Kassa • rally ob
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k