Az abszolút első helyen zárta a magyar értékelésben a 39.Kassa Rally-t a Turán Frigyes-Zsiros Gábor páros. Az idei első futamuk, amit be tudtak fejezni a Ford Focus WRC-vel.

Régóta vártatok már erre az abszolút győzelemre… Mennyiben voltak mások az előkészületek?
Semmi különöset nem csináltunk, minden úgy zajlott, ahogy lenni szokott.
Megpróbáltunk a lehetőségekhez képest maximálisan felkészülni. Nagyon odafigyeltünk ezen a három tréninglehetőségen és próbáltuk pontosítani az itinereinket.
Voltak már régebbről itinereink, amiket tudtunk használni, voltak olyan pályák, ahol nem a nulláról kellett kezdeni a szakasz feldolgozását. Pár dolgot változtattunk, pontosítottunk.
A pályák megfelelő ritmusát próbáltuk kitalálni.
Volt egy kis porszem a verseny rajtjánál a gépezetben…
Hát igen. Nem mondhatjuk, hogy gondmentes volt a rajtunk.
Bútor Robival beszélgettünk a rajt előtt, hogy mi vagyunk ketten azok, akik állandóan valami problémás helyzet elé kerülnek. Neki se volt szerencséje idén és nekünk sem.
Úgy kezdődött ez a versenyünk is: a reggeli szervizparkból 10 másodperc büntetéssel indultunk el. Amikor beindították a szerelők a Focus-t, akkor az önindító forgott tovább a motorral, így nem lehetett volna vele versenyezni. Emiatt gyorsan önindítót kellett cserélni, amiből kikéstünk egy percet.
A második gyorson volt egy megforgásunk az én hibámból, de utána már tudtunk dominálni a magyar mezőnyben és jó időket tudtunk autózni. Jók voltak a beállításaink, jól működtek a Hankook gumijaink.

Az első szakasz végén meg voltam lepődve az időeredményünkön, hogy ilyen jót mentünk, hiszen a végén nagyon defektveszélyes volt a szakasz és úgy éreztem, hogy elóvatoskodtuk egy kicsit. De úgy tűnik, hogy a többi részen jól kellett, hogy jöjjünk, hiszen jó volt az időnk.
A harmadik szakaszon mi voltunk a második autó Matics Misiék baleseténél, lementünk a következő rádiós pontig, ahol ki is kellett szálljak az autóból és próbáltam elmagyarázni az ott lévő szlovák sportbírónak, hogy segítségre van szükség. Nem értette, pedig pár nyelven megpróbáltuk neki elmondani…
Egy esti Felügyelő Testületi döntés alapján ugyanazt az időt kaptuk ezen a szakaszon, mint Kazár Mikiék, így négy másodperc előnnyel fordultunk.
Ezt az előnyt sikerült növelni másnap, úgy, hogy a második körben egyáltalán nem vállaltunk kockázatot. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-n még szerettük volna begyűjteni a maximális pontot, azt a szakaszt átnyomtuk.
Egy összeszedett, gond mentes versenyt tudhatunk magunkénak és emocionálisan nagyon hiányzott már ez az érzés, a győzelem íze.
Kicsit későn kezdtétek a pontgyűjtést a bajnokságban, de hátra van még két verseny és úgy tűnik, tényleg lesz Budapest Rallye.
A magyar rallye színvonala van olyan, hogy megérdemel egy Budapest központű rendezvényt. Támogatóink nagy részének itt a székhelye, fontos nekünk, hogy jól szerepeljünk. De azt gondolom minden csapatnak fontos az, hogy a támogatóit olyan környezetbe tudja hozni, mint amit a Budapest környéki pályák nyújtanak.
Kiderült, hogy a rendezők mindent megtesznek azért, hogy színvonalas verseny legyen és tetszik az, hogy lesz két új pálya, amiről nem tudunk semmit és maximum 5 áthaladásból kell jól feldolgozni a szakaszt.
A Lábatlan-Bajnáról lehet tudni egyedül. Ezen a pályán én még nem versenyeztem, de nézőként már sokszor jelen voltam. Annak idején Ranga Laciékat néztük kívülről és biztos, hogy más érzelmi töltet lesz ezen a pályán menni.
Nagyon örülök, hogy a verseny meg lesz tartva, rossz kommunikáció lett volna, ha tényleg elmarad.
A bajnoki pontokat valóban nem számolgatjuk. Úgy érzem Kassán már sikerült bizonyítanunk, hogy kezdődhetne akár újra a bajnokság és az nekünk nagyon kedvező lenne.
Egy magyar bajnoki cím elnyerése nagyon összetett feladat. Ebbe benne van az, hogy nem szabad műszaki hiba miatt kiesni. Ez nekünk sajnos kétszer is összejött, épp emiatt felszabadultan, gyorsan szeretnénk autózni a maradék két versenyen, a lehető legjobb eredményeket elérve.
Az utóbbi héten többször is találkoztunk és egy nagyon erős autóban ültél, ültünk.
Mesélj róla, hogy a videó mellé képbe legyenek az olvasók, hogy mi is ez az autó valójában?
Őrült projekt. Kiss Elemér barátom autója volt ez, amit hegyi és gyorsasági futamokra épített annak idején. Voltak vele rész-sikerek, voltak sikertelen versenyek, műszaki hibák és nála ez a projekt három éve befejeződött.
Ez az autó három évet állt letakarva egy garázs mélyén. Év elején kaptam egy telefonhívást Elemértől, hogy van egy öt percig élő ajánlata… Mondott egy számott és úgy döntöttünk, hogy megvesszük az autót és újraépítjük.
Teljesen szét kellett szedni, kellett bele egy vadonatúj motort csinálni. Igrinyi Laci bácsi szívét, lelkét beletette ebbe a motorba. Az egész dolog különlegessége az, hogy ketten faragtuk össze Bedő Ákossal. Ő régen szerelt már nekem, még a KSpeed-es időben. Természetesen az oroszlánrésze rá hárult. Ketten esténként szétszedtük, csavaroztuk, összeraktuk. Próbáltam neki mindenben segíteni, amiben tudtam. Nagyon sokat dolgoztunk s mindketten beletettük a legjobb tudásunkat és tényleg szívvel raktuk össze ezt az autót.

Hogy mi lesz belőle? Azt még nem látjuk. De az már látszik, hogy az autó nagyon jó, erős. Még a futómű-beállításokkal vagyunk kicsit elmaradva. Hétvégén lesz Ausztriában egy komoly verseny, ahol először dobjuk be a mélyvízbe. Nem egy egyszerű futam, hiszen összesen 220 induló lesz és a kategóri is igen népes, 31 autóval kell megküzdenem.
Szeretnénk a hétvégét jól teljesíteni és a jövő majd megmondja, hogy mi lesz ennek a projektnek a sorsa.
Ültem benne, félelmetes érzés…
Milyen számok vannak emögött?
Egy 2300 köbcentis, Stroker motoros autó. 650 lóerő körüli teljesítményt tud és 800-820Newtonméteres forgatónyomatékot…
a csapat partnerei
