Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Kezdődhetne akár most is a bajnokság
Turán Friciék későn kezdték a pontgyűjtést
2013-09-20
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684328224
Napi oldal:
91013
Jelenleg:
838
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az abszolút első helyen zárta a magyar értékelésben a 39.Kassa Rally-t a Turán Frigyes-Zsiros Gábor páros. Az idei első futamuk, amit be tudtak fejezni a Ford Focus WRC-vel. 

  kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_6

Régóta vártatok már erre az abszolút győzelemre… Mennyiben voltak mások az előkészületek?
Semmi különöset nem csináltunk, minden úgy zajlott, ahogy lenni szokott.
Megpróbáltunk a lehetőségekhez képest maximálisan felkészülni. Nagyon odafigyeltünk ezen a három tréninglehetőségen és próbáltuk pontosítani az itinereinket.
Voltak már régebbről itinereink, amiket tudtunk használni, voltak olyan pályák, ahol nem a nulláról kellett kezdeni a szakasz feldolgozását. Pár dolgot változtattunk, pontosítottunk.
A pályák megfelelő ritmusát próbáltuk kitalálni.

Volt egy kis porszem a verseny rajtjánál a gépezetben…
Hát igen. Nem mondhatjuk, hogy gondmentes volt a rajtunk.
Bútor Robival beszélgettünk a rajt előtt, hogy mi vagyunk ketten azok, akik állandóan valami problémás helyzet elé kerülnek. Neki se volt szerencséje idén és nekünk sem.
Úgy kezdődött ez a versenyünk is: a reggeli szervizparkból 10 másodperc büntetéssel indultunk el. Amikor beindították a szerelők a Focus-t, akkor az önindító forgott tovább a motorral, így nem lehetett volna vele versenyezni. Emiatt gyorsan önindítót kellett cserélni, amiből kikéstünk egy percet.
A második gyorson volt egy megforgásunk az én hibámból, de utána már tudtunk dominálni a magyar mezőnyben és jó időket tudtunk autózni. Jók voltak a beállításaink, jól működtek a Hankook gumijaink.

kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_2

Az első szakasz végén meg voltam lepődve az időeredményünkön, hogy ilyen jót mentünk, hiszen a végén nagyon defektveszélyes volt a szakasz és úgy éreztem, hogy elóvatoskodtuk egy kicsit. De úgy tűnik, hogy a többi részen jól kellett, hogy jöjjünk, hiszen jó volt az időnk.
A harmadik szakaszon mi voltunk a második autó Matics Misiék baleseténél, lementünk a következő rádiós pontig, ahol ki is kellett szálljak az autóból és próbáltam elmagyarázni az ott lévő szlovák sportbírónak, hogy segítségre van szükség. Nem értette, pedig pár nyelven megpróbáltuk neki elmondani…
Egy esti Felügyelő Testületi döntés alapján ugyanazt az időt kaptuk ezen a szakaszon, mint Kazár Mikiék, így négy másodperc előnnyel fordultunk.

Ezt az előnyt sikerült növelni másnap, úgy, hogy a második körben egyáltalán nem vállaltunk kockázatot. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-n még szerettük volna begyűjteni a maximális pontot, azt a szakaszt átnyomtuk.

Egy összeszedett, gond mentes versenyt tudhatunk magunkénak és emocionálisan nagyon hiányzott már ez az érzés, a győzelem íze.

Kicsit későn kezdtétek a pontgyűjtést a bajnokságban, de hátra van még két verseny és úgy tűnik, tényleg lesz Budapest Rallye.
A magyar rallye színvonala van olyan, hogy megérdemel egy Budapest központű rendezvényt. Támogatóink nagy részének itt a székhelye, fontos nekünk, hogy jól szerepeljünk. De azt gondolom minden csapatnak fontos az, hogy a támogatóit olyan környezetbe tudja hozni, mint amit a Budapest környéki pályák nyújtanak.
Kiderült, hogy a rendezők mindent megtesznek azért, hogy színvonalas verseny legyen és tetszik az, hogy lesz két új pálya, amiről nem tudunk semmit és maximum 5 áthaladásból kell jól feldolgozni a szakaszt.
A Lábatlan-Bajnáról lehet tudni egyedül. Ezen a pályán én még nem versenyeztem, de nézőként már sokszor jelen voltam. Annak idején Ranga Laciékat néztük kívülről és biztos, hogy más érzelmi töltet lesz ezen a pályán menni.
Nagyon örülök, hogy a verseny meg lesz tartva, rossz kommunikáció lett volna, ha tényleg elmarad.

A bajnoki pontokat valóban nem számolgatjuk. Úgy érzem Kassán már sikerült bizonyítanunk, hogy kezdődhetne akár újra a bajnokság és az nekünk nagyon kedvező lenne.
Egy magyar bajnoki cím elnyerése nagyon összetett feladat. Ebbe benne van az, hogy nem szabad műszaki hiba miatt kiesni. Ez nekünk sajnos kétszer is összejött, épp emiatt felszabadultan, gyorsan szeretnénk autózni a maradék két versenyen, a lehető legjobb eredményeket elérve.

Az utóbbi héten többször is találkoztunk és egy nagyon erős autóban ültél, ültünk.
Mesélj róla, hogy a videó mellé képbe legyenek az olvasók, hogy mi is ez az autó valójában?
Őrült projekt. Kiss Elemér barátom autója volt ez, amit hegyi és gyorsasági futamokra épített annak idején. Voltak vele rész-sikerek, voltak sikertelen versenyek, műszaki hibák és nála ez a projekt három éve befejeződött.
Ez az autó három évet állt letakarva egy garázs mélyén. Év elején kaptam egy telefonhívást Elemértől, hogy van egy öt percig élő ajánlata… Mondott egy számott és úgy döntöttünk, hogy megvesszük az autót és újraépítjük.

Teljesen szét kellett szedni, kellett bele egy vadonatúj motort csinálni. Igrinyi Laci bácsi szívét, lelkét beletette ebbe a motorba. Az egész dolog különlegessége az, hogy ketten faragtuk össze Bedő Ákossal. Ő régen szerelt már nekem, még a KSpeed-es időben. Természetesen az oroszlánrésze rá hárult. Ketten esténként szétszedtük, csavaroztuk, összeraktuk. Próbáltam neki mindenben segíteni, amiben tudtam. Nagyon sokat dolgoztunk s mindketten beletettük a legjobb tudásunkat és tényleg szívvel raktuk össze ezt az autót.

kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_4

Hogy mi lesz belőle? Azt még nem látjuk. De az már látszik, hogy az autó nagyon jó, erős. Még a futómű-beállításokkal vagyunk kicsit elmaradva. Hétvégén lesz Ausztriában egy komoly verseny, ahol először dobjuk be a mélyvízbe. Nem egy egyszerű futam, hiszen összesen 220 induló lesz és a kategóri is igen népes, 31 autóval kell megküzdenem.
Szeretnénk a hétvégét jól teljesíteni és a jövő majd megmondja, hogy mi lesz ennek a projektnek a sorsa.

Ültem benne, félelmetes érzés… 
Milyen számok vannak emögött?
Egy 2300 köbcentis, Stroker motoros autó. 650 lóerő körüli teljesítményt tud és 800-820Newtonméteres forgatónyomatékot…



a csapat partnerei
kassai_power_stage_2

Ez a hír most jelenik meg 3532. alkalommal
Share |
2013-09-05
Szlovákia, Kassa • rally ob
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k