Osváth Petivel és Farnadi Ágival szerettem volna beszélgetni, de a páros férfi tagja eléggé elfoglalt a 7végi verseny miatt.
Így Ági válaszolt a kérdéseimre, aminek így utólag már örülök is. :)
Három aszfaltos verseny után holtversenyben a Botka – Szenner párossal az abszolút értékelésben a 7. helyen álltok. Volt nullás versenyetek is, hogy értékelnéd az eddigieket?
Nagyon nehéz versenyeken vagyunk túl, és úgy tűnik, a szerencse idén nem akar mellénk állni. A nullás verseny különösen rosszul érintett mindenkit, még nem nagyon kellett versenyt feladnunk.
Az idei évben amúgy is nagyon erős a mezőny, a legkisebb hiba után csomagolhatsz is haza. Úgy gondoljuk, az abszolút 5. helyért is komoly harcokat kell majd vívni, és aki az első 10-ben zárja az évet, egyáltalán nem panaszkodhat.
Mesélj kérlek kicsit az eddigi történésekről.
Egerben mindjárt az elején elment a hajtásunk, szorult a váltónk. Második nap megpróbáltunk kicsit sietni, ennek meg is lett az eredménye, megjártuk az erdőt, de szerencsére nagyobb baj nélkül megúsztuk. Sikerült az abszolút 6. helyen beérni.
Miskolcon még a futam kezdete előtt el akartunk végezni néhány apróbb beállítást, de egy poros kanyarban sikerült felborulni, ami miatt egész éjjel szereltünk. Az első gyorson vettük észre, hogy kirúgtuk a hangosítást, amikor kimásztunk a kocsiból. A második gyorson kaptunk mindjárt a rajtot követő egyenesben (?!) egy defektet. Sajnos ezzel még mennünk kellett egy jó darabig mire találtunk egy félreeső helyet, ahol lecserélhettük. A terep lejtett, a kocsi egyfolytában leesett az emelőről…rengeteg időt bennhagytunk…hazajöttünk, mert nem láttunk esélyt a pontszerzésre.
A Salgó rally 2 pontját sem kaptuk ingyen: megint jött a hajtásprobléma, amit sikerült ugyan orvosolni, de jött helyébe más: elkezdett forrni a vizünk. Csodával határos módon sikerült célba érni az autóval, amit defekt, jégeső, szárnytörés és a körgyorson még egy kétkerekes autó utolérése is nehezített.
Annak ellenére, hogy az autótok nem annyira „színes” a szponzor matricáktól, ennek ellenére is ott tudtok autózni az élmezőnyben. Sokan látják bennetek a lehetőséget akár futamgyőzelemre is. Mivel kompenzáltok?
Idén úgy tűnik a kompenzációt még nem nagyon találtuk meg. :( Igyekszünk mindent megtenni, de ennyi kudarc után hamar elfáradsz. Úgy gondolom a pályabejárást mindig becsülettel végigcsináltuk, ez biztos sokat számít. A tavalyi év elég volt arra is, hogy összeszokjunk; nagyon fontosnak tartom, hogy jól tudunk együttműködni. A csapat továbbra is nagyon jó, de tény, hogy a szponzorok számát illetően rengeteg a lemaradásunk a többiekkel szemben. Van viszont egy kiváló pilótánk, aki nem csak vezeti, de érti is az autót. Bátran állíthatom, a mezőny nagy része, a salgói problémánkkal a nap végéig sem jutott volna. Kis csapat vagyunk, igyekszünk beosztani, megbecsülni, amink van…szerintem ennyi a titok…és ha egyszer végre kipihenten, közel hasonló háttérrel mehetnénk a rajtba, mint a nagy többség, szerintem tudnánk javulni.
Murvás versenyek jönnek, mit vártok? Mivel készültök?
Egyfelől kíváncsian várjuk, hogy a Super 2000-es autók hogyan viselkednek majd ezeken a pályákon. Másfelől örülünk, hogy végre itthon mehetünk. A murvát mindketten jobban szeretjük, bár az autót egyáltalán nem kíméli. Ugyanúgy készülünk, mint eddig, és az év eddigi történései után, csak bízni tudunk benne, hogy a hazai pályákon van valahol elrejtve a mi a szerencsénk.
Mesélj kérlek arról hogy mivel tudod kivenni a részed a csapatmunkából, a pályák felírásán és visszadiktálásán túl?
Igyekszek minden olyan dolgot megoldani, amihez kell az angol. Eddig az itthoni kínálatra volt kénytelen hagyatkozni a csapat beszerzés szempontjából, most amihez kell a nyelvtudás, az az én saram... :D
Ami az autót illeti, idén volt alkalmam jobban beletanulni a technikai háttérbe. Még azért hengerfejezni nem állnék neki, de ha így megy tovább az év, lehet még arra is sort kerítünk. :) Csiszolás, matricázás...amit rámosztanak, azt szívesen megcsinálom. Ha tehetném, egész nap az autó körül lennék, nagyon érdekel mi, miért van.
Petivel ti a magánéletben is egy pár vagytok, mivel és hogy vívtad ki, hogy te diktálhatsz neki?
Jó a kérdés, szó szerint ki kellett vívni. Emlékeim szerint jó 4-5 évembe került. Eleinte még azt sem szerette, ha kimentem utána a versenyekre, aztán 2007-ben kisírtam magamnak egy Mikulás rally-t, de továbbra is azt tartották a csapatban, hogy ki kell járni a szamárlétrát, aztán majd eldől, mire vagyok képes. 2008-ban "besoroztak" Marits Jani mellé harmad osztályba, 2009-ben pedig Eger előtt pár héttel a csapat megszavazta a bizalmat. Nem tudom másnál hogyan működik, de itt inkább volt hátrány a pilóta párjának lenni, mint előny, de ez így van jól. Ha nem végzem jól a munkám, jön jobb, el fogom tudni viselni, ha lecserélnek, de bízok benne, hogy erre nem kerül sor. ;)
Törékeny és csendes nő létedre elég határozottan mondod az információkat, ez mennyire elvárás?
Igen, ezt már elég sokszor megkaptam...bár csendesnek még senki sem titulált. :D Volt, aki azt hitte félelmemben "üvöltök", és volt, aki azt, hogy folyton rossz az átbeszélőnk. Az igazság az, hogy kaptam belső kamerás felvételeket a Nemes Csabiról és Gács Gáborról. Akkor Peti azt mondta, majd ha úgy tudok ordítani én is, neki az lesz a jó navigálás. Hogy pontosan idézzem:" ...mert ez olyan hatással van rám, mint egy jó kocsmai verekedés..." Lévén "kicsit" más a hangfekvésem a fiúkénál, ez kívülről elég viccesen hat, - bevallom számomra is- de állítólag belül teljesen más.
Volt már úgy, hogy elgondolkoztál, hogy beülsz-e még a versenyautóba? Vagyis féltél már úgy igazán?
Félelem miatt még nem akartam kiszállni, de amikor egy verseny alatt több a műszaki problémád, mint egy egész mezőnynek, akkor van, hogy összecsomagolnál.
Petiben maximálisan megbízok, nem is lehetne ezt másként csinálni. Nyílván így is benne van a pakliban, hogy baj lesz, de ha már ezen gondolkodsz, akkor választani kell egy másik sportot.
Te mivel lennél elégedett a következő versenyen, versenyeken?
Nem is tudom, jó lenne feljebb kerülni, mert tudom hogy képesek vagyunk rá. Első ötben benne lenni...azt mindenképpen szeretnénk.