Kiadó autó és talán jön újra a Tesó
Botka Duduéknál összeállni látszik az idény
2011-02-04
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
789720032
Napi oldal:
105524
Jelenleg:
1366
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_kiado_auto_es_talan_jon_ujra_a_teso_1Botka Dudu - Szenner Zsolttal az oldalán - hullámzó évet tudhat maga mögött. Sok technikai hiba, rengeteg defekt, de azért az év végére már összeállt a technika. Az idei tervekről hallunk:

Beszéljünk kicsit a tavalyi évről, hogyan sikerült?
Nem kezdődött jól a 2010-es évünk. Nagyon későn készült el az autónk, így nem maradt elég idő arra, hogy kipróbáljuk az első futam előtt, ráadásul az Eger Rallye-n rengeteg, kb. 8-10 defektet kaptunk. Miskolc Rallye-ra már megcsináltuk a gátlókat, amiket az első futamon éreztünk, hogy rossz volt, viszont még ez a futam sem jött össze, mert a programozásnál volt valami gond, elment a nyomásunk, szétment a turbónk, így itt emiatt kellett idő előtt feladnunk a versenyt.
kiado_auto_es_talan_jon_ujra_a_teso_3
A Salgó Rallye már sokkal jobban sikerült, másfajta gumival mentünk, a gátló is jó volt, és itt már az ötödik helyen tudtunk végezni. Ez volt az a verseny számunkra, amiben már csak egy hiba volt, egy defekt, amivel mentünk azért tizenvalahány kilométert, de ettől függetlenül is azt mondhatom, hogy a verseny, az nagyon jó volt!
Szombathely Rallye-n már hibátlanul működött minden, és itt már olyan is volt, amikor a harmadik helyen álltunk, csak sajnos az utolsó gyorsaságin, 300 méterrel a cél előtt felrobbant a motorunk.

Folyamatos szerencsétlen helyzetek jellemezték a tavalyi évet, vagy már a verseny elején ki kellett állnunk, vagy a cél előtt utolért a balszerencse… Minden hibára megvan persze a magyarázat, így most már ennek tükrében építjük össze a dolgokat, hogy 100 %-osak lehessünk.

Voltak azért sikereitek is…
Romániában volt egy Bajnokok Tornája, amit sikerült megnyernünk. Ott volt Spici is, Szabó Gergő is, és nem mondom, hogy fölényesen, de végül azért nyertünk. Nagyon-nagyon komoly verseny volt, nem is gondoltam volna, hogy ilyen lesz. Spiciék mentek az én autómmal egyébként, én csak úgy bekéredzkedtem, hogy had mehessek már én is pár kört. Úgyhogy ez egy rövid, de szerencsés verseny volt, ami nagyon jól sikerült.

kiado_auto_es_talan_jon_ujra_a_teso_2

A másik sikerünk pedig a Waldviertel Rallye, ahol végül a harmadik helyen végeztünk. Komoly verseny volt, komoly versenyzőkkel, számunkra idegen pályákon, így nagyon örültünk, hogy célba értünk, valamint ez volt az a futam, ahol egyetlen egy problémánk sem volt. Nem kaptunk defektet, nem volt semmilyen műszaki probléma, mi sem hibáztunk egyet sem, szóval tényleg szenzációsan működött ott minden!

Milyen tervekkel készültök az idei évre? Mi változik?
Az autót most is teljesen felújítjuk, és most már talán megtanultuk a IX-es fortélyait is, hogy mit kell kicserélgetni és mit nem. Minden olyan dolgot, ami meghibásodott, vagy meghibásodhat, azokat 1-2-3 versenyenként fogjuk cserélgetni, hogy idén ne legyen probléma. Mindezek mellett pedig egy olyan csapatfőnököt szeretnék, aki jól végzi a dolgát és a csapatvezetői feladatokat valóban véghez tudja vinni, nem csak áll és nézegetjük egymást.

Van már jelölted?
Igen, egy régi jó barátom, aki a rallye-ban benne volt sokáig Őbenne látom azt, hogy összetudja rakni azokat a dolgokat, amelyek a versenyekre kellenek. Most túl sok feladat hárul rám, nem tudok mindennel én egyedül foglalkozni, ezért lenne szükségem valakire, aki levenné a vállamról a terhet és én arra figyelhetnék, amire kell.

kiado_auto_es_talan_jon_ujra_a_teso_4

Több autót említettél. Mesélj!
Hozzánk került Szabó Gergő autója, amivel tavaly és tavalyelőtt is bajnokságot nyert Romániában, de egyelőre még nem tudjuk, hogy mi lesz az autó sorsa, valószínűleg bérbe fogjuk adni. Nemrég érkezett meg a kocsi, úgyhogy most szedjük szét, és újítjuk fel. Még egyelőre bizonytalan, az is lehet, hogy Romániába adjuk bérbe, vagy talán Magyarországra, illetve van még egy harmadik lehetőség is, hogy a tesóm visszatér, és ezzel az autóval fog versenyezni.

Te hol tervezed az idei évi versenyzést?
Itthon, vagy esetleg Romániában?
A magyar bajnokságot mindenféleképpen végig akarom csinálni, emellett pedig a nagy álmom, hogy egy Deutschland Rally-n, vagy 2-3 külföldi futamon induljak. Nagyon jó lenne, ha összejönne, hogy a német VB futamon rajthoz tudnék állni, a Szabó Gergő-féle autóval az idei évben.

A Mecsek Rallye előtt állt a műhelyetekben egy EVO X-es, építés alatt. Látni fogjuk azt idén?
Nem, mert már külföldre értékesítettük azóta. Úgy gondoltam, hogy jobban járunk, ha a hazai bajnokságban még a IX-essel próbálkozunk, amihez van mindenünk, és most ugye egy kész autót kaptunk Gergőtől. A IX-est már kitanultuk, vannak vele tapasztalataink, előjöttek a problémái. Már nem akarok éveket azzal elfecsérelni, hogy megkeressük egy-egy új típus hibáit, hogy idő előtt kelljen kiállnunk egy-egy futamon, mert mégsem jól fejlesztettünk valamit.

Továbbra is feketék az autók?
Az egyik továbbra is karbon-matricával lesz fekete színű, a másik pedig mattfehér lesz. Nem tudjuk, hogy lesz-e rá bérlő, ha nem, akkor tesóm fog mattfehérben menni vele.

Ez a hír most jelenik meg 6342. alkalommal
címkék: Botka Dávid
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 01 02030405
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 310102

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k