duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Kifeszíti a gázt 2013-ban is
Matók Ádám nem csak a magyar bajnokságban
2013-01-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
806043058
Napi oldal:
23978
Jelenleg:
1340
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

 kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_3

Matók Ádámmal, a 8-as géposztály bajnokaként zárta az első évét, amit az Országos Rallye Bajnokságban töltött el. A fiatal pilóta szépen autózott a Hondájával. Megkérdeztük, mit vár a 2013-as esztendőtől

Sikeres év után, bajnoki címmel a tarsolyban vágtatok neki az év végi 'buli' versenyeknek... Aztán a Mikuláson egy ráfutásos balesetben megsérült a kezed...
Hogy vagy most? Mennyire zavart ez a Szilveszter Rallye-n?
thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_5Köszönöm szépen kérdésed, jól vagyok, bár a gipsz elég kényelmetlen. A Mikulás rallyn amikor elestünk eltört a kézfejemben a sajka csont. Ezt akkor nem vettem különösebben komolyan, egy durvább ficamnak gondoltam.
Aztán ahogy telt az idő, egyre jobban fájt, de a Szilveszter rally közeledése enyhítette. Mindig úgy neveltek, hogy összeszorítod a fogad fiam és csinálod. Ilyen elvek mellett egy fájó kézre nem panaszkodhattam, alkalmazkodni kell és tenni a dolgom.
A versenyen amikor már nem tudtam meghúzni az övem, és külső segítségre volt szükségem hozzá, már éreztem ,hogy komolyabb baj van.

A futam után a fájdalom drasztikusan növekedett, és elkerülhetetlen volt, hogy szokásaimmal ellentétben kórházba menjek. Éppen hogy kijöttem a röntgenről már jött ki a doktornő, hogy ne is várjam meg, hogy kinyomtassa a leletet már látja a gépen, hogy el van törve. Megtudtam,hogy a sajka csont az egyik leglassabban gyógyuló csont, ez 12 hetet jelent, szerencsémre nem vált ketté, ezért talán valamivel hamarabb rendbe jön. Szóval kaptam egy úgynevezett Benett gipszet, így most nem tudom mozgatni a hüvelykujjam.
A törzsfejlődésben igencsak sarkalatos pont az hogy a hüvelykujj befelé fordult a tenyérre, többek közt ennek köszönhetjük az eszközhasználatot,szóval igencsak megszívtam. Semmit nem tudok megfogni és a nevem se bírom leírni. Hónap végén államvizsga, érdekes lesz... :)

thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_8Reméljük tényleg hamar összeforr a csontod!
Nekem hiányzott a neved az első ERC futam nevezési listájáról...
Örülök, hogy ezt mondod, nekem is nagyon hiányzott. De nem jelenthetem ki egyértelműen, hogy a törött kezem az oka annak, hogy nem sikerült rajthoz állnunk. Be kell valljam amikor az idei évben ilyen sikeresek voltunk azt gondoltam,hogy ez elég bizonyíték minden támogatónak,hogy érdemes hosszútávon,és nagyobba gondolkodni mint a magyar bajnokság, és új utak nyílnak meg előttünk. Az ERC nagyon korán kezdődött és hiába látom az új utakat magam előtt, ezek még nem tudtak megnyílni. Ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem is fognak és nagyon bízom benne, hogy hamarosan bekapcsolódhatok a sorozatba! Nem tettem le a tervemről, szeretném bebizonyítani,hogy nemzetközi szinten is ütőképes páros vagyunk, és semmivel se rosszabb a "magyar rallye iskola" mint bármelyik külföldi.

Voltam kint, azt gondolom lett volna keresnivalótok...
Sajnos minden évben felmerül a kérdés: a bajnoki címmel könnyebb a támogatókat bevonzani?
Amíg nem voltam bajnok azt gondoltam,hogy igen könnyebb. Most úgy látom, hogy nem könnyebb. Nagyon szeretném, hogy egyszer azt kérdezd, hogy Európa-bajnoki címmel könnyebb támogatót bevonzani?! Arra már talán igennel válaszolhatok. De úgy tűnik, addig rögös út vezet és nem könnyítik meg a dolgunkat. Ami nem feltétlen baj, hiszen teher alatt nő a pálma,és a küzdelem csak építi a jellemünket :)

A magyar népmesékbe is mindig a legkisebb királyfié lett a fele ország meg egy egész királylány. Csak addig át kell úsznod az óperenciát, meg megmászni az üveghegyet és a végén még egy csomó kurtafarkú malacot is le kell verned.

Ez olyan meseszerű... :)
Maradjunk a valóságnál: hogy látod az éveteket, minek lehet realitása?
Én reménykedek benne,hogy minél több magyar bajnoki futamon és ERC-n rajthoz tudunk állni. A lényeg azon van, hogy minél több versenyen menjünk, hiszen nagyon sok fejlődésre van még szükségem úgy érzem.
Ha össze tudjuk úgy hangolni a naptárunkat, hogy a magyar bajnoki címre is esélyünk legyen, és több ERC futamon is borsot törjünk az állandó szereplők orra alá, akkor már elégedett lennék. Egy biztos, a szándék és az elszántság megvan a részünkről.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_9

Év végén kipróbáltál egy számmal nagyobb Hondát is, mint amivel év közben versenyeztél. Hogy tetszett és mi az irány az autóval kapcsolatban?
Hatalmas élmény volt! Először vezettem valódi verseny autót. Ez egy célszerszám. Ahhoz, hogy egy szöget egyenesen verjünk be, ahhoz a kalapácsot is jól kell megfogni. Az első versenyen még az ujjamra csaptam, de ez elég figyelmeztetés volt, hogy többet ne tegyem. Az irány mindenképpen előre, nagyon tetszett a kocsi, szokatlan persze, de sose fogom azt mondani, hogy tanulom a kocsit, vagy keresgélem a beállításokat. Kifeszítem a gázt, aztán eldől, hogy én vagyok nyuszi vagy a McFly :)) Rengeteg tapasztalatra van szükség és akkor minden helyére kerül.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_7

Nagyon komoly dolognak tartom, hogy Székesfehérvár város is Mögötted áll, egész évben támogatott erkölcsileg is a versenyzésben. Úgy látszik, nem csak a városvezetésnek tetszik az, amit csináltok, hanem a városnak is, hiszen bekerültél az év sportolója szavazás legjobb három reménysége közé
Hosszú tradícióra nyúlik vissza, hogy a város az Arany Alma díjjal ismeri el a megye sikeres sportolóit, színészeit. Idén abban a megtiszteltetésben van részem, hogy bekerültem az egyéni sportolók döntősei közé.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_6

A mi vidékünk nem az autóversenyekről híres, itt nincs ennek tradíciója,és ezért még nagyobb elismerésnek tartom,hogy köztük lehetek, úgy érzem ezt a teljesítményemmel vívtam ki, és megszerettek az emberek. Új színt hoztam a város sport életébe, és hű tudtam lenni a szlogenhez, miszerint Székesfehérvár a királyok mellett a bajnokok városa.
Innentől már a közönség szavazatokon múlik, hogy ki nyeri meg a díjat. De ha már felhoztad, engedd meg, hogy megkérjek minden autósport rajongót, hogy ne csak miattam, hanem a sportunk népszerűsítése miatt is, támogasson egy szavazattal, hogy eljusson mindenkihez, hogy igenis az autóversenyzés egy nagyon komoly sport ahol kemény férfiak vívják férfias küzdelmeiket.

>> ITT lehet szavazni a rallyra és Matók Ádámra <<

A szavazáshoz nem szükséges regisztráció, nem kell lájkolni semmit, és a megadott email címre se jön spam!

Én is azt gondolom, hogy már csak a rally népszerűsítése miatt is mindenki dobjon egy szavazatot Ádámra!
Mi Rád szavazunk! :)
Köszönöm szépen :))
És nagyon szépen köszönöm a csapatnak az egész éves áldozatos munkát, nélkülük nem lett volna ennyi szép sikerünk.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_4

Ez a hír most jelenik meg 4305. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k