Kifeszíti a gázt 2013-ban is
Matók Ádám nem csak a magyar bajnokságban
2013-01-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
555802910
Napi oldal:
93620
Jelenleg:
1496
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

 kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_3

Matók Ádámmal, a 8-as géposztály bajnokaként zárta az első évét, amit az Országos Rallye Bajnokságban töltött el. A fiatal pilóta szépen autózott a Hondájával. Megkérdeztük, mit vár a 2013-as esztendőtől

Sikeres év után, bajnoki címmel a tarsolyban vágtatok neki az év végi 'buli' versenyeknek... Aztán a Mikuláson egy ráfutásos balesetben megsérült a kezed...
Hogy vagy most? Mennyire zavart ez a Szilveszter Rallye-n?
thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_5Köszönöm szépen kérdésed, jól vagyok, bár a gipsz elég kényelmetlen. A Mikulás rallyn amikor elestünk eltört a kézfejemben a sajka csont. Ezt akkor nem vettem különösebben komolyan, egy durvább ficamnak gondoltam.
Aztán ahogy telt az idő, egyre jobban fájt, de a Szilveszter rally közeledése enyhítette. Mindig úgy neveltek, hogy összeszorítod a fogad fiam és csinálod. Ilyen elvek mellett egy fájó kézre nem panaszkodhattam, alkalmazkodni kell és tenni a dolgom.
A versenyen amikor már nem tudtam meghúzni az övem, és külső segítségre volt szükségem hozzá, már éreztem ,hogy komolyabb baj van.

A futam után a fájdalom drasztikusan növekedett, és elkerülhetetlen volt, hogy szokásaimmal ellentétben kórházba menjek. Éppen hogy kijöttem a röntgenről már jött ki a doktornő, hogy ne is várjam meg, hogy kinyomtassa a leletet már látja a gépen, hogy el van törve. Megtudtam,hogy a sajka csont az egyik leglassabban gyógyuló csont, ez 12 hetet jelent, szerencsémre nem vált ketté, ezért talán valamivel hamarabb rendbe jön. Szóval kaptam egy úgynevezett Benett gipszet, így most nem tudom mozgatni a hüvelykujjam.
A törzsfejlődésben igencsak sarkalatos pont az hogy a hüvelykujj befelé fordult a tenyérre, többek közt ennek köszönhetjük az eszközhasználatot,szóval igencsak megszívtam. Semmit nem tudok megfogni és a nevem se bírom leírni. Hónap végén államvizsga, érdekes lesz... :)

thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_8Reméljük tényleg hamar összeforr a csontod!
Nekem hiányzott a neved az első ERC futam nevezési listájáról...
Örülök, hogy ezt mondod, nekem is nagyon hiányzott. De nem jelenthetem ki egyértelműen, hogy a törött kezem az oka annak, hogy nem sikerült rajthoz állnunk. Be kell valljam amikor az idei évben ilyen sikeresek voltunk azt gondoltam,hogy ez elég bizonyíték minden támogatónak,hogy érdemes hosszútávon,és nagyobba gondolkodni mint a magyar bajnokság, és új utak nyílnak meg előttünk. Az ERC nagyon korán kezdődött és hiába látom az új utakat magam előtt, ezek még nem tudtak megnyílni. Ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem is fognak és nagyon bízom benne, hogy hamarosan bekapcsolódhatok a sorozatba! Nem tettem le a tervemről, szeretném bebizonyítani,hogy nemzetközi szinten is ütőképes páros vagyunk, és semmivel se rosszabb a "magyar rallye iskola" mint bármelyik külföldi.

Voltam kint, azt gondolom lett volna keresnivalótok...
Sajnos minden évben felmerül a kérdés: a bajnoki címmel könnyebb a támogatókat bevonzani?
Amíg nem voltam bajnok azt gondoltam,hogy igen könnyebb. Most úgy látom, hogy nem könnyebb. Nagyon szeretném, hogy egyszer azt kérdezd, hogy Európa-bajnoki címmel könnyebb támogatót bevonzani?! Arra már talán igennel válaszolhatok. De úgy tűnik, addig rögös út vezet és nem könnyítik meg a dolgunkat. Ami nem feltétlen baj, hiszen teher alatt nő a pálma,és a küzdelem csak építi a jellemünket :)

A magyar népmesékbe is mindig a legkisebb királyfié lett a fele ország meg egy egész királylány. Csak addig át kell úsznod az óperenciát, meg megmászni az üveghegyet és a végén még egy csomó kurtafarkú malacot is le kell verned.

Ez olyan meseszerű... :)
Maradjunk a valóságnál: hogy látod az éveteket, minek lehet realitása?
Én reménykedek benne,hogy minél több magyar bajnoki futamon és ERC-n rajthoz tudunk állni. A lényeg azon van, hogy minél több versenyen menjünk, hiszen nagyon sok fejlődésre van még szükségem úgy érzem.
Ha össze tudjuk úgy hangolni a naptárunkat, hogy a magyar bajnoki címre is esélyünk legyen, és több ERC futamon is borsot törjünk az állandó szereplők orra alá, akkor már elégedett lennék. Egy biztos, a szándék és az elszántság megvan a részünkről.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_9

Év végén kipróbáltál egy számmal nagyobb Hondát is, mint amivel év közben versenyeztél. Hogy tetszett és mi az irány az autóval kapcsolatban?
Hatalmas élmény volt! Először vezettem valódi verseny autót. Ez egy célszerszám. Ahhoz, hogy egy szöget egyenesen verjünk be, ahhoz a kalapácsot is jól kell megfogni. Az első versenyen még az ujjamra csaptam, de ez elég figyelmeztetés volt, hogy többet ne tegyem. Az irány mindenképpen előre, nagyon tetszett a kocsi, szokatlan persze, de sose fogom azt mondani, hogy tanulom a kocsit, vagy keresgélem a beállításokat. Kifeszítem a gázt, aztán eldől, hogy én vagyok nyuszi vagy a McFly :)) Rengeteg tapasztalatra van szükség és akkor minden helyére kerül.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_7

Nagyon komoly dolognak tartom, hogy Székesfehérvár város is Mögötted áll, egész évben támogatott erkölcsileg is a versenyzésben. Úgy látszik, nem csak a városvezetésnek tetszik az, amit csináltok, hanem a városnak is, hiszen bekerültél az év sportolója szavazás legjobb három reménysége közé
Hosszú tradícióra nyúlik vissza, hogy a város az Arany Alma díjjal ismeri el a megye sikeres sportolóit, színészeit. Idén abban a megtiszteltetésben van részem, hogy bekerültem az egyéni sportolók döntősei közé.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_6

A mi vidékünk nem az autóversenyekről híres, itt nincs ennek tradíciója,és ezért még nagyobb elismerésnek tartom,hogy köztük lehetek, úgy érzem ezt a teljesítményemmel vívtam ki, és megszerettek az emberek. Új színt hoztam a város sport életébe, és hű tudtam lenni a szlogenhez, miszerint Székesfehérvár a királyok mellett a bajnokok városa.
Innentől már a közönség szavazatokon múlik, hogy ki nyeri meg a díjat. De ha már felhoztad, engedd meg, hogy megkérjek minden autósport rajongót, hogy ne csak miattam, hanem a sportunk népszerűsítése miatt is, támogasson egy szavazattal, hogy eljusson mindenkihez, hogy igenis az autóversenyzés egy nagyon komoly sport ahol kemény férfiak vívják férfias küzdelmeiket.

>> ITT lehet szavazni a rallyra és Matók Ádámra <<

A szavazáshoz nem szükséges regisztráció, nem kell lájkolni semmit, és a megadott email címre se jön spam!

Én is azt gondolom, hogy már csak a rally népszerűsítése miatt is mindenki dobjon egy szavazatot Ádámra!
Mi Rád szavazunk! :)
Köszönöm szépen :))
És nagyon szépen köszönöm a csapatnak az egész éves áldozatos munkát, nélkülük nem lett volna ennyi szép sikerünk.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_4

Ez a hír most jelenik meg 3622. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2930 31 01 020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 16 1718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 0102
2021.04.09-12.

részletes infóink


2021.04.10-11.

részletes infóink


2021.04.10-11.

részletes infóink


2021.04.10.

részletes infóink


2021.04.17-18.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k