Kifeszíti a gázt 2013-ban is
Matók Ádám nem csak a magyar bajnokságban
2013-01-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794779125
Napi oldal:
111930
Jelenleg:
1147
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_3

Matók Ádámmal, a 8-as géposztály bajnokaként zárta az első évét, amit az Országos Rallye Bajnokságban töltött el. A fiatal pilóta szépen autózott a Hondájával. Megkérdeztük, mit vár a 2013-as esztendőtől

Sikeres év után, bajnoki címmel a tarsolyban vágtatok neki az év végi 'buli' versenyeknek... Aztán a Mikuláson egy ráfutásos balesetben megsérült a kezed...
Hogy vagy most? Mennyire zavart ez a Szilveszter Rallye-n?
thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_5Köszönöm szépen kérdésed, jól vagyok, bár a gipsz elég kényelmetlen. A Mikulás rallyn amikor elestünk eltört a kézfejemben a sajka csont. Ezt akkor nem vettem különösebben komolyan, egy durvább ficamnak gondoltam.
Aztán ahogy telt az idő, egyre jobban fájt, de a Szilveszter rally közeledése enyhítette. Mindig úgy neveltek, hogy összeszorítod a fogad fiam és csinálod. Ilyen elvek mellett egy fájó kézre nem panaszkodhattam, alkalmazkodni kell és tenni a dolgom.
A versenyen amikor már nem tudtam meghúzni az övem, és külső segítségre volt szükségem hozzá, már éreztem ,hogy komolyabb baj van.

A futam után a fájdalom drasztikusan növekedett, és elkerülhetetlen volt, hogy szokásaimmal ellentétben kórházba menjek. Éppen hogy kijöttem a röntgenről már jött ki a doktornő, hogy ne is várjam meg, hogy kinyomtassa a leletet már látja a gépen, hogy el van törve. Megtudtam,hogy a sajka csont az egyik leglassabban gyógyuló csont, ez 12 hetet jelent, szerencsémre nem vált ketté, ezért talán valamivel hamarabb rendbe jön. Szóval kaptam egy úgynevezett Benett gipszet, így most nem tudom mozgatni a hüvelykujjam.
A törzsfejlődésben igencsak sarkalatos pont az hogy a hüvelykujj befelé fordult a tenyérre, többek közt ennek köszönhetjük az eszközhasználatot,szóval igencsak megszívtam. Semmit nem tudok megfogni és a nevem se bírom leírni. Hónap végén államvizsga, érdekes lesz... :)

thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_8Reméljük tényleg hamar összeforr a csontod!
Nekem hiányzott a neved az első ERC futam nevezési listájáról...
Örülök, hogy ezt mondod, nekem is nagyon hiányzott. De nem jelenthetem ki egyértelműen, hogy a törött kezem az oka annak, hogy nem sikerült rajthoz állnunk. Be kell valljam amikor az idei évben ilyen sikeresek voltunk azt gondoltam,hogy ez elég bizonyíték minden támogatónak,hogy érdemes hosszútávon,és nagyobba gondolkodni mint a magyar bajnokság, és új utak nyílnak meg előttünk. Az ERC nagyon korán kezdődött és hiába látom az új utakat magam előtt, ezek még nem tudtak megnyílni. Ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem is fognak és nagyon bízom benne, hogy hamarosan bekapcsolódhatok a sorozatba! Nem tettem le a tervemről, szeretném bebizonyítani,hogy nemzetközi szinten is ütőképes páros vagyunk, és semmivel se rosszabb a "magyar rallye iskola" mint bármelyik külföldi.

Voltam kint, azt gondolom lett volna keresnivalótok...
Sajnos minden évben felmerül a kérdés: a bajnoki címmel könnyebb a támogatókat bevonzani?
Amíg nem voltam bajnok azt gondoltam,hogy igen könnyebb. Most úgy látom, hogy nem könnyebb. Nagyon szeretném, hogy egyszer azt kérdezd, hogy Európa-bajnoki címmel könnyebb támogatót bevonzani?! Arra már talán igennel válaszolhatok. De úgy tűnik, addig rögös út vezet és nem könnyítik meg a dolgunkat. Ami nem feltétlen baj, hiszen teher alatt nő a pálma,és a küzdelem csak építi a jellemünket :)

A magyar népmesékbe is mindig a legkisebb királyfié lett a fele ország meg egy egész királylány. Csak addig át kell úsznod az óperenciát, meg megmászni az üveghegyet és a végén még egy csomó kurtafarkú malacot is le kell verned.

Ez olyan meseszerű... :)
Maradjunk a valóságnál: hogy látod az éveteket, minek lehet realitása?
Én reménykedek benne,hogy minél több magyar bajnoki futamon és ERC-n rajthoz tudunk állni. A lényeg azon van, hogy minél több versenyen menjünk, hiszen nagyon sok fejlődésre van még szükségem úgy érzem.
Ha össze tudjuk úgy hangolni a naptárunkat, hogy a magyar bajnoki címre is esélyünk legyen, és több ERC futamon is borsot törjünk az állandó szereplők orra alá, akkor már elégedett lennék. Egy biztos, a szándék és az elszántság megvan a részünkről.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_9

Év végén kipróbáltál egy számmal nagyobb Hondát is, mint amivel év közben versenyeztél. Hogy tetszett és mi az irány az autóval kapcsolatban?
Hatalmas élmény volt! Először vezettem valódi verseny autót. Ez egy célszerszám. Ahhoz, hogy egy szöget egyenesen verjünk be, ahhoz a kalapácsot is jól kell megfogni. Az első versenyen még az ujjamra csaptam, de ez elég figyelmeztetés volt, hogy többet ne tegyem. Az irány mindenképpen előre, nagyon tetszett a kocsi, szokatlan persze, de sose fogom azt mondani, hogy tanulom a kocsit, vagy keresgélem a beállításokat. Kifeszítem a gázt, aztán eldől, hogy én vagyok nyuszi vagy a McFly :)) Rengeteg tapasztalatra van szükség és akkor minden helyére kerül.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_7

Nagyon komoly dolognak tartom, hogy Székesfehérvár város is Mögötted áll, egész évben támogatott erkölcsileg is a versenyzésben. Úgy látszik, nem csak a városvezetésnek tetszik az, amit csináltok, hanem a városnak is, hiszen bekerültél az év sportolója szavazás legjobb három reménysége közé
Hosszú tradícióra nyúlik vissza, hogy a város az Arany Alma díjjal ismeri el a megye sikeres sportolóit, színészeit. Idén abban a megtiszteltetésben van részem, hogy bekerültem az egyéni sportolók döntősei közé.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_6

A mi vidékünk nem az autóversenyekről híres, itt nincs ennek tradíciója,és ezért még nagyobb elismerésnek tartom,hogy köztük lehetek, úgy érzem ezt a teljesítményemmel vívtam ki, és megszerettek az emberek. Új színt hoztam a város sport életébe, és hű tudtam lenni a szlogenhez, miszerint Székesfehérvár a királyok mellett a bajnokok városa.
Innentől már a közönség szavazatokon múlik, hogy ki nyeri meg a díjat. De ha már felhoztad, engedd meg, hogy megkérjek minden autósport rajongót, hogy ne csak miattam, hanem a sportunk népszerűsítése miatt is, támogasson egy szavazattal, hogy eljusson mindenkihez, hogy igenis az autóversenyzés egy nagyon komoly sport ahol kemény férfiak vívják férfias küzdelmeiket.

>> ITT lehet szavazni a rallyra és Matók Ádámra <<

A szavazáshoz nem szükséges regisztráció, nem kell lájkolni semmit, és a megadott email címre se jön spam!

Én is azt gondolom, hogy már csak a rally népszerűsítése miatt is mindenki dobjon egy szavazatot Ádámra!
Mi Rád szavazunk! :)
Köszönöm szépen :))
És nagyon szépen köszönöm a csapatnak az egész éves áldozatos munkát, nélkülük nem lett volna ennyi szép sikerünk.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_4

Ez a hír most jelenik meg 4277. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k