SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Kihívás a Challenge Kupa
Nissan Navarával Bence Domonkos
2009-04-09
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773647259
Napi oldal:
49544
Jelenleg:
1531
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Sandlander Racing Management azon túl, hogy a Palik Racing Team, valamint a Magyar Honvédség Dream Team hátterét nyújtja, idén a tereprali szakág amatőr, Challenge Kupájába is beszáll, méghozzá az idén Budapest-Bamako újonc E-bola Racing Team támogatásával. Az Afrikát járt páros vezető tagjával, Bence Domonkossal beszélgettünk az együttműködés múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

- Mielőtt belevágnánk az idei évbe, azt meséld el nekem, hogy hogyan és kivel kezdődött számodra a tereprali?
- Szvetkó Bálint, akivel versenyzem, ő a navigátorom és a legjobb barátom is egyben, és éppen ma kezdődik az életünk első tereprali futama. Egyébként pedig 15 éve ismerjük egymást Bálinttal és tavaly augusztusban találtuk ki, hogy kellene valami új hobbit űznünk - ekkor jött az ötlet, hogy a Budapest-Bamako-ra menjünk el. Már korábban is többször gondoltunk rá, de most végre sikerült. Így jutottunk el tulajdonképpen a Sandlander-hez: ők építették azt az autót, amivel indultunk azon a versenyen. Nagyon jól megértettük egymást, és több off-road túrára is elmentünk velük - hogy egy kicsit tanuljuk ezt a dolgot. Ezt csináltuk egész tavaly ősszel, egészen a januári Bamako-s indulásig.

- Milyen autóval?
- Egy Nissan Navarával, ami új volt, és a Sandlander építette át úgy, hogy az Bamako-kompatibilis legyen. Úgy nevezném, hogy túra-tereprali autónak építették, hogy a 17 ezer kilométeres, kéthetes Budapest-Bamako-t kibírja. Amikor annak vége lett, akkor a Sandlander vezetője kérdezte, hogy nem lenne-e kedvünk indulni a tereprali bajnokságban - naná, hogy igent mondtunk, hiszen nagyon megtetszett az egész. Februárban tehát újra átépítették az autót, és most viszont már teljesen terepralira van átépítve, ugyanakkor ezzel majd jövőre újra lehet egy Bamako-t teljesíteni.

- Milyen volt az afrikai túra?
- Semmilyen tapasztalatunk nem volt előtte, de tudtuk, hogy akik ott vannak, azoknak igen, ezért próbáltunk nagyon alaposan felkészülni. Tréningezni ugye nem nagyon lehetett rá - hiszen nem mindig a technika, vagy a sebesség dönt Afrikában, van, amikor a stratégia sokkal fontosabb. Eleve a verseny kategóriában indultunk, nem pedig a túrában, és nagyon fárasztó volt a helyenként Dakaros szakaszokon napi 12-14 órát levezetni - nagy kihívás volt. De mindig a tíz között tudtunk lenni: folyamatosan ötödik-hatodik helyen végeztünk naponta. Egyetlen ok miatt lettünk végül tizedikek: az utolsó, tizenharmadik napon tönkrement a kuplungunk. És bár az afrikai szerelők megjavították ugyan, mert volt nálunk egy pót tárcsa - de egy másik alkatrészt tönkretettek... Így az utolsó napot fel kellett adnunk. Ha végigcsináljuk, ötödikek vagyunk. De még így sem olyan rossz az eredmény, így elsőre...

- Naná, hogy nem rossz, sőt! De amikor új hobbit kerestetek magatoknak, miért pont a terepralit választottátok? Miért nem a ralit vagy a rallycrosst...?
- Ennek is megvan az oka. Mert nem feltétlenül sportot kerestem, csak egy olyan szabadidős tevékenységet, amit lehet hobbi szinten is űzni, ugyanakkor a versenyben is meg lehet mutatni, hogy mit tudunk. Igen, most hétvégén verseny van, de jövő hét végén indulunk Albániába egy egyhetes kalandtúrára. Verseny is, és szórakozás is. Kevés ilyen sport van, ahol ezt a kettőt össze lehet hozni. 

- Miért pont a Challenge Kupát választottátok - vagy a megkeresés erre szólt?
- A megkeresés is erre szól, de egyébként sem szerettünk volna kapásból egy ennél magasabb kategóriába beleugrani, sem anyagilag, sem a tapasztalatainkat tekintve - elvégre fél éve csináljuk, azokkal szemben, akik mondjuk, már 20 éve ülnek ilyen autókban.

- A tereprali bajnokság Challenge Kupája amatőröknek szól, de ti - ha mondhatom ezt, anélkül, hogy megsértenélek vele -, az amatőrségetek mellé megkaptok minden professzionális segítséget a Sandlandertől. Konkrétan miben segítenek nektek?
- Abszolút jól fogalmaztál, valóban amatőrök vagyunk, de azért eredményorientáltak és maximalisták. Éppen ezért örültünk nagyon, mikor a Sandlander felkért minket, hiszen tudjuk, hogy milyen múlt áll mögöttük, talán mondhatom, hogy a legprofibbak itthon a szakmájukban. Amiben megegyeztünk, az az, hogy minden egyes versenyen az ő csapatuk által elérhető lehetőségeket megkapjuk, ami azt jelenti, hogy a versenyek szervezésében, az ellátásban, szervizgárdával, szakmai tanácsokkal segítenek. De tréningezni is segítenek, a legjobb trénerekkel, mint például Benyó Miklós, tereprali bajnokkal, vagy a navigátor felkészülését Darázsi Gábor segíti. Szóval olyan támogatást kapunk az amatőrségünk mellé, amit más nem nagyon tudna nyújtani Magyarországon.

- Amikor a Sandlander képbe került, volt arról szó - vagy akár benned felmerült elvárás magaddal szemben, hogy mit szeretnél idén elérni?
- Idén minden versenyen szeretnénk elindulni, és az összetettben a dobogóra kerülni valahogy - ez egy elég komoly cél, annak ellenére, hogy ez az első évünk ebben a műfajban. De a versenysport mellett meg szeretném tartani a szórakozást, a kalandtúrákat, mert ez legalább annyira fontos része. Illetve a jövőre megint szeretnénk a Budapest-Bamako-n elindulni, és szeretnénk felhasználni az idei tapasztalatokat ott.


Ez a hír most jelenik meg 3942. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k