duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Kihívás a Challenge Kupa
Nissan Navarával Bence Domonkos
2009-04-09
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
806834227
Napi oldal:
409145
Jelenleg:
1592
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A Sandlander Racing Management azon túl, hogy a Palik Racing Team, valamint a Magyar Honvédség Dream Team hátterét nyújtja, idén a tereprali szakág amatőr, Challenge Kupájába is beszáll, méghozzá az idén Budapest-Bamako újonc E-bola Racing Team támogatásával. Az Afrikát járt páros vezető tagjával, Bence Domonkossal beszélgettünk az együttműködés múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

- Mielőtt belevágnánk az idei évbe, azt meséld el nekem, hogy hogyan és kivel kezdődött számodra a tereprali?
- Szvetkó Bálint, akivel versenyzem, ő a navigátorom és a legjobb barátom is egyben, és éppen ma kezdődik az életünk első tereprali futama. Egyébként pedig 15 éve ismerjük egymást Bálinttal és tavaly augusztusban találtuk ki, hogy kellene valami új hobbit űznünk - ekkor jött az ötlet, hogy a Budapest-Bamako-ra menjünk el. Már korábban is többször gondoltunk rá, de most végre sikerült. Így jutottunk el tulajdonképpen a Sandlander-hez: ők építették azt az autót, amivel indultunk azon a versenyen. Nagyon jól megértettük egymást, és több off-road túrára is elmentünk velük - hogy egy kicsit tanuljuk ezt a dolgot. Ezt csináltuk egész tavaly ősszel, egészen a januári Bamako-s indulásig.

- Milyen autóval?
- Egy Nissan Navarával, ami új volt, és a Sandlander építette át úgy, hogy az Bamako-kompatibilis legyen. Úgy nevezném, hogy túra-tereprali autónak építették, hogy a 17 ezer kilométeres, kéthetes Budapest-Bamako-t kibírja. Amikor annak vége lett, akkor a Sandlander vezetője kérdezte, hogy nem lenne-e kedvünk indulni a tereprali bajnokságban - naná, hogy igent mondtunk, hiszen nagyon megtetszett az egész. Februárban tehát újra átépítették az autót, és most viszont már teljesen terepralira van átépítve, ugyanakkor ezzel majd jövőre újra lehet egy Bamako-t teljesíteni.

- Milyen volt az afrikai túra?
- Semmilyen tapasztalatunk nem volt előtte, de tudtuk, hogy akik ott vannak, azoknak igen, ezért próbáltunk nagyon alaposan felkészülni. Tréningezni ugye nem nagyon lehetett rá - hiszen nem mindig a technika, vagy a sebesség dönt Afrikában, van, amikor a stratégia sokkal fontosabb. Eleve a verseny kategóriában indultunk, nem pedig a túrában, és nagyon fárasztó volt a helyenként Dakaros szakaszokon napi 12-14 órát levezetni - nagy kihívás volt. De mindig a tíz között tudtunk lenni: folyamatosan ötödik-hatodik helyen végeztünk naponta. Egyetlen ok miatt lettünk végül tizedikek: az utolsó, tizenharmadik napon tönkrement a kuplungunk. És bár az afrikai szerelők megjavították ugyan, mert volt nálunk egy pót tárcsa - de egy másik alkatrészt tönkretettek... Így az utolsó napot fel kellett adnunk. Ha végigcsináljuk, ötödikek vagyunk. De még így sem olyan rossz az eredmény, így elsőre...

- Naná, hogy nem rossz, sőt! De amikor új hobbit kerestetek magatoknak, miért pont a terepralit választottátok? Miért nem a ralit vagy a rallycrosst...?
- Ennek is megvan az oka. Mert nem feltétlenül sportot kerestem, csak egy olyan szabadidős tevékenységet, amit lehet hobbi szinten is űzni, ugyanakkor a versenyben is meg lehet mutatni, hogy mit tudunk. Igen, most hétvégén verseny van, de jövő hét végén indulunk Albániába egy egyhetes kalandtúrára. Verseny is, és szórakozás is. Kevés ilyen sport van, ahol ezt a kettőt össze lehet hozni. 

- Miért pont a Challenge Kupát választottátok - vagy a megkeresés erre szólt?
- A megkeresés is erre szól, de egyébként sem szerettünk volna kapásból egy ennél magasabb kategóriába beleugrani, sem anyagilag, sem a tapasztalatainkat tekintve - elvégre fél éve csináljuk, azokkal szemben, akik mondjuk, már 20 éve ülnek ilyen autókban.

- A tereprali bajnokság Challenge Kupája amatőröknek szól, de ti - ha mondhatom ezt, anélkül, hogy megsértenélek vele -, az amatőrségetek mellé megkaptok minden professzionális segítséget a Sandlandertől. Konkrétan miben segítenek nektek?
- Abszolút jól fogalmaztál, valóban amatőrök vagyunk, de azért eredményorientáltak és maximalisták. Éppen ezért örültünk nagyon, mikor a Sandlander felkért minket, hiszen tudjuk, hogy milyen múlt áll mögöttük, talán mondhatom, hogy a legprofibbak itthon a szakmájukban. Amiben megegyeztünk, az az, hogy minden egyes versenyen az ő csapatuk által elérhető lehetőségeket megkapjuk, ami azt jelenti, hogy a versenyek szervezésében, az ellátásban, szervizgárdával, szakmai tanácsokkal segítenek. De tréningezni is segítenek, a legjobb trénerekkel, mint például Benyó Miklós, tereprali bajnokkal, vagy a navigátor felkészülését Darázsi Gábor segíti. Szóval olyan támogatást kapunk az amatőrségünk mellé, amit más nem nagyon tudna nyújtani Magyarországon.

- Amikor a Sandlander képbe került, volt arról szó - vagy akár benned felmerült elvárás magaddal szemben, hogy mit szeretnél idén elérni?
- Idén minden versenyen szeretnénk elindulni, és az összetettben a dobogóra kerülni valahogy - ez egy elég komoly cél, annak ellenére, hogy ez az első évünk ebben a műfajban. De a versenysport mellett meg szeretném tartani a szórakozást, a kalandtúrákat, mert ez legalább annyira fontos része. Illetve a jövőre megint szeretnénk a Budapest-Bamako-n elindulni, és szeretnénk felhasználni az idei tapasztalatokat ott.


Ez a hír most jelenik meg 3983. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k