Kihívás a Challenge Kupa
Nissan Navarával Bence Domonkos
2009-04-09
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
687101122
Napi oldal:
375
Jelenleg:
1176
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A Sandlander Racing Management azon túl, hogy a Palik Racing Team, valamint a Magyar Honvédség Dream Team hátterét nyújtja, idén a tereprali szakág amatőr, Challenge Kupájába is beszáll, méghozzá az idén Budapest-Bamako újonc E-bola Racing Team támogatásával. Az Afrikát járt páros vezető tagjával, Bence Domonkossal beszélgettünk az együttműködés múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

- Mielőtt belevágnánk az idei évbe, azt meséld el nekem, hogy hogyan és kivel kezdődött számodra a tereprali?
- Szvetkó Bálint, akivel versenyzem, ő a navigátorom és a legjobb barátom is egyben, és éppen ma kezdődik az életünk első tereprali futama. Egyébként pedig 15 éve ismerjük egymást Bálinttal és tavaly augusztusban találtuk ki, hogy kellene valami új hobbit űznünk - ekkor jött az ötlet, hogy a Budapest-Bamako-ra menjünk el. Már korábban is többször gondoltunk rá, de most végre sikerült. Így jutottunk el tulajdonképpen a Sandlander-hez: ők építették azt az autót, amivel indultunk azon a versenyen. Nagyon jól megértettük egymást, és több off-road túrára is elmentünk velük - hogy egy kicsit tanuljuk ezt a dolgot. Ezt csináltuk egész tavaly ősszel, egészen a januári Bamako-s indulásig.

- Milyen autóval?
- Egy Nissan Navarával, ami új volt, és a Sandlander építette át úgy, hogy az Bamako-kompatibilis legyen. Úgy nevezném, hogy túra-tereprali autónak építették, hogy a 17 ezer kilométeres, kéthetes Budapest-Bamako-t kibírja. Amikor annak vége lett, akkor a Sandlander vezetője kérdezte, hogy nem lenne-e kedvünk indulni a tereprali bajnokságban - naná, hogy igent mondtunk, hiszen nagyon megtetszett az egész. Februárban tehát újra átépítették az autót, és most viszont már teljesen terepralira van átépítve, ugyanakkor ezzel majd jövőre újra lehet egy Bamako-t teljesíteni.

- Milyen volt az afrikai túra?
- Semmilyen tapasztalatunk nem volt előtte, de tudtuk, hogy akik ott vannak, azoknak igen, ezért próbáltunk nagyon alaposan felkészülni. Tréningezni ugye nem nagyon lehetett rá - hiszen nem mindig a technika, vagy a sebesség dönt Afrikában, van, amikor a stratégia sokkal fontosabb. Eleve a verseny kategóriában indultunk, nem pedig a túrában, és nagyon fárasztó volt a helyenként Dakaros szakaszokon napi 12-14 órát levezetni - nagy kihívás volt. De mindig a tíz között tudtunk lenni: folyamatosan ötödik-hatodik helyen végeztünk naponta. Egyetlen ok miatt lettünk végül tizedikek: az utolsó, tizenharmadik napon tönkrement a kuplungunk. És bár az afrikai szerelők megjavították ugyan, mert volt nálunk egy pót tárcsa - de egy másik alkatrészt tönkretettek... Így az utolsó napot fel kellett adnunk. Ha végigcsináljuk, ötödikek vagyunk. De még így sem olyan rossz az eredmény, így elsőre...

- Naná, hogy nem rossz, sőt! De amikor új hobbit kerestetek magatoknak, miért pont a terepralit választottátok? Miért nem a ralit vagy a rallycrosst...?
- Ennek is megvan az oka. Mert nem feltétlenül sportot kerestem, csak egy olyan szabadidős tevékenységet, amit lehet hobbi szinten is űzni, ugyanakkor a versenyben is meg lehet mutatni, hogy mit tudunk. Igen, most hétvégén verseny van, de jövő hét végén indulunk Albániába egy egyhetes kalandtúrára. Verseny is, és szórakozás is. Kevés ilyen sport van, ahol ezt a kettőt össze lehet hozni. 

- Miért pont a Challenge Kupát választottátok - vagy a megkeresés erre szólt?
- A megkeresés is erre szól, de egyébként sem szerettünk volna kapásból egy ennél magasabb kategóriába beleugrani, sem anyagilag, sem a tapasztalatainkat tekintve - elvégre fél éve csináljuk, azokkal szemben, akik mondjuk, már 20 éve ülnek ilyen autókban.

- A tereprali bajnokság Challenge Kupája amatőröknek szól, de ti - ha mondhatom ezt, anélkül, hogy megsértenélek vele -, az amatőrségetek mellé megkaptok minden professzionális segítséget a Sandlandertől. Konkrétan miben segítenek nektek?
- Abszolút jól fogalmaztál, valóban amatőrök vagyunk, de azért eredményorientáltak és maximalisták. Éppen ezért örültünk nagyon, mikor a Sandlander felkért minket, hiszen tudjuk, hogy milyen múlt áll mögöttük, talán mondhatom, hogy a legprofibbak itthon a szakmájukban. Amiben megegyeztünk, az az, hogy minden egyes versenyen az ő csapatuk által elérhető lehetőségeket megkapjuk, ami azt jelenti, hogy a versenyek szervezésében, az ellátásban, szervizgárdával, szakmai tanácsokkal segítenek. De tréningezni is segítenek, a legjobb trénerekkel, mint például Benyó Miklós, tereprali bajnokkal, vagy a navigátor felkészülését Darázsi Gábor segíti. Szóval olyan támogatást kapunk az amatőrségünk mellé, amit más nem nagyon tudna nyújtani Magyarországon.

- Amikor a Sandlander képbe került, volt arról szó - vagy akár benned felmerült elvárás magaddal szemben, hogy mit szeretnél idén elérni?
- Idén minden versenyen szeretnénk elindulni, és az összetettben a dobogóra kerülni valahogy - ez egy elég komoly cél, annak ellenére, hogy ez az első évünk ebben a műfajban. De a versenysport mellett meg szeretném tartani a szórakozást, a kalandtúrákat, mert ez legalább annyira fontos része. Illetve a jövőre megint szeretnénk a Budapest-Bamako-n elindulni, és szeretnénk felhasználni az idei tapasztalatokat ott.


Ez a hír most jelenik meg 3792. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k