A 2012-es év záró futamaként ismét a Hungaroring köré gyűltek az autósport még megmaradt rajongói, és ezúttal igen nagy létszámú mezőnyt nézhettek meg. Bár többen bulinak tekintik, a legtöbben mégis az eredményre koncentrálva vágnak neki a versenyzésnek, és a komoly csatározás végeredményeként ezúttal a Jozef Béres jun. - Répás Zoltán páros állhatott a dobogó legfelső fokára.
A szurkolók legnagyobb örömére újra Magyarországon versenyeztél, ezúttal a Szilveszter Rallye-n, ahol ráadásul az abszolút első helyen zártál!
Nagyon örültem ennek a versenynek, hogy ismét ott tudtunk lenni! Nagyon szeretek Magyarországon versenyezni, ráadásul most lehetőségem nyílt egy új autó kipróbálására is, amilyennel még soha nem mentem. Ez egy N-es Subaru volt, pedig megmondom őszintén, sem a Subarut, sem a Mitsubishit nem nagyon szeretem, főképp az N-eseket, azokat nem is tekintem tipikus raliautóknak. A WRC, S2000-es sokkal érdekesebb, mint egy N-es versenyautó, de az első kilométerek után most megváltoztattam a véleményemet! Nagyon megtetszett ez a Subaru nekem, az első perctől éreztem, hogy ez az autó jó. Nem nagyon tudtam mihez hasonlítani, egészen más, mint a S2000-es, de valahol bíztam benne, és éreztem, hogy gyors lesz. És így is lett, az első gyorstól láttuk, hogy nagyon jó időket megyünk.
Hogyan jött ez a lehetőség, hogy Subaruval indulj? Esetleg ez már azt is jelenti, hogy 2013-ban is ezzel a kocsival láthatunk?
Kaptam egy ajánlatot erre a futamra, mivel aki a szlovák bajnokságban ezzel a Subaruval megy (és aki egyébként a tulajdonosa is), nem tudott szerepelni, és kíváncsi volt arra is, vajon én mit szólok az ő kocsijához. Természetesen elvállaltam, menni nagyon szerettem volna, és más lehetőségem egyébként sem volt. Van valamilyen remény, hogy ezzel a kocsival - vagy ha nem is pont ezzel, de egy ugyanilyennel - tudjam folytatni a versenyzést, de ez egyelőre még csak terv, a támogatóinkon múlik, hogy mi valósulhat meg belőle.
Milyen volt a Szilveszter Rallye? Mivel minden évben részt veszünk ezen a versenyen, a pályákat jól ismerem, de ami meglepett, hogy első nap nagyon vizes volt a pálya, másnap pedig tudtuk, hogy ugyanolyan rémisztő lesz, mint múlt évben is, mikor minden megfagyott és tükörjéggé vált. A jégre nagyon nehéz a gumiválasztás, mert általában ilyen talajon semmi sem működik, de szerencsére sikerült egy egészen jót választani. A korábbi években már megtapasztaltam, hogy milyen jégen menni, de ezzel a Subaruval még soha nem mentem sem jégen, sem vízen… így nem is volt nyugodt az estém, nem tudtam, ha reggel felkelek mit fogok látni, hogyan fogok menni ezzel a kocsival, hiszen a teszten is mindössze 10 kilométert mentem vele. Végül mégis összejött az egész, az első gyorstól az utolsóig tudtuk tartani, jó volt! Nagyon örülök a győzelemnek, mert pár évvel ezelőtt, amikor az Evo III-assal mentem, akkor is nagyon szerettem volna megnyerni, főképp mert akkor hó volt, én pedig nagyon szeretek hóban autózni. Akkor éreztem is, hogy oda tudunk férkőzni a dobogóra, az első négy gyorson bírtuk is tartani ezt, az első háromban voltunk, Asival vívtunk, de végül műszaki probléma miatt megálltunk, nem tudtuk befejezni a versenyt. Már akkor is mondtam, hogy egyszer még meg fogom próbálni megnyerni a Szilveszter Rallye-t!
Ez most sikerült, hogyan tovább? Egyelőre még nem tudok semmi újat mondani, tárgyalunk a szponzorokkal, hogy hol szeretnénk menni, ők mit szeretnének. Egyelőre még azt sem tudjuk, hogy milyen autóval, de talán megpróbálunk a Subaru mellett maradni, mert a S2000-es nagyon drága, és szerintem idén annyi szponzori támogatás nem lesz, hogy egy komolyabb (S2000-es) autót tudjunk bérelni. Szeretnénk a szlovák bajnokságban menni, mégiscsak hazai versenyek, és ha beleférne mellette, akkor a magyar bajnokságban is szívesen részt vennék!