KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Kis halakkal úszva
Historic bajnokság - Rutin Baranya Kupa
2009-06-18
összefoglaló • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
686064327
Napi oldal:
77311
Jelenleg:
1302
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság hetedik futama az egyetlen idén, ahol egy hétvégén egy verseny zajlott, ugyanis most az itt indulók a Rallye2 és a Rali-Túra Bajnokság versenyzőivel vonatoztak.

A Mecsek lankáin köröztek június közepén a klasszikus autók - klasszikus pályákon. Remek tesztlehetőség volt a Rutin Baranya Kupa a már lőtávolban lévő Mecsek Rallye-ra - és nem is csak annak, aki célba ért.
A versenyre négy páros nevezett, de a céldobogón már csak egyikük haladhatott át. A környék a hazai rali egyik fővárosa, és a kilátogató nézőkön mindenhol az látszott, hogy nem tudják megunni ezeket a csodálatos gépeket - mondjuk a versenyzők meg is tettek ezért mindent!

Sőt, az indulók sem emelték a szavukat a kínált verseny ellen, hiszen a rendező kitett magért, és igazán remek pályákat tett alájuk: háromszor három gyorsasági szakasz várta őket: a jól ismert Alsómocsolád - Mecsekpölöske és a Remeterét - Árpádtető, valamint a Béta - Zobákpuszta közötti kör jellegű gyorsokat kellett teljesíteni a mezőnynek, 91 kilométeren.

Wirtmann Ferenc kihagyott ugyan egy versenyhétvégét már idén, de hétből öt győzelmével magasan vezeti a tabellát.
Wirtmann Ferenc - Schneer László (Ford Escort MK1 RS2000): "Nagyon jól éreztük magunkat Komlón és a Mecsekben, nekünk szerencsére minden klappolt - a verseny közben. Mert a végére azért lett baja az autónak: eddig mindig dicsértem, hogy semmi baja, most meg minden kijött rajta - szerencsére a célig még elvitt. A motor hengerfejes lett, ez a legnagyobb probléma - úgy tűnik, sok kilométer van már benne. Ez a harmadik évadunk együtt, és kicsit azért bíztam benne, hogy kibírja még ezt az évet. Most a régi motorom kerül bele, de a lengéscsillapítók is tönkrementek - ez kicsit kalandossá tette a napot, de cél volt a lényeg. A mecseki szakaszok egyébként a kedvenceim, kimondottan jó gyakorlás volt ez a hétvége a Mecsek Rallye-ra. Nagyon tetszett például, hogy elöl mehettünk, és tiszta pályákon versenyezhettünk, nem 100 erős, nagy autó után, mint az OB futamokon. A prológ is másmilyen volt, bár itt tavaly is ugyanez volt. Akkor azt hiszem, a második bólyánál sikerült rossz irányba kanyarodnom, úgyhogy örültem, hogy kitaláltam a szlalom pályáról...:) Idén vettem a fáradtságot, és lejártam gyalog, így azért könnyebben kiigazodtam rajta. Egyébként mindenen túl: kicsit furcsának tartom a tendenciát, hogy mostanában minden esésnél leállítják a futamot, hogy kimentsék a becsúszott versenyzőt. Emlékszem olyanra, hogy egy kanyarban álltunk tízen, akik kiestünk... Ezen talán érdemes elgondolkodni, és nem is csak a kisebb versenyeken, hanem az ORB-ben is. De ha már erről van szó: kifejezetten tetszett, hogy egy hétvége alatt lezajlott a verseny, sokkal több ilyen kéne. Kiszámoltam, körülbelül a 30 százaléka volt a költségvetése ennek a 100 kilométer gyorsaságinak, mint az OB-n a 140-nek, amiből két nap alatt etap lesz 30...
Bár nem voltunk túl sokan a mezőnyben, ezért nagyon jól éreztük magunkat: néhányan együtt tréningeztünk, ettünk-ittunk, és segítettük egymást, ahol tudtuk. Sőt, mivel napi kapcsolatban vagyok több versenyzővel, azt hiszem, bátran mondhatom, hogy a Mecsek Rallye-n sokkal többen leszünk. Egyrészt, mert nemzetközi verseny lesz, és bízunk benne, hogy esetleg eljönnek külföldi párosok is, másrészt többen voltak, akik azt mondták, hogy azért hagytak ki futamokat, hogy a mecsekin ott lehessenek."

Zsembery Barna idén egészségügyi problémák miatt nem állt még rajthoz, sőt, több, mint egy éve ült utoljára versenyautóban. Ennek megfelelően kicsit izgult a hétvégi rajt előtt, de aztán belemelegedett. Sajnos nem tudott teljesen belejönni, mert a negyedik szakaszok búcsúzni kényszerült a futamtól.
Zsembery Barna - Ferjáncz András (Renault R12 Gordini): "Köszönöm, jól vagyok, bár ez csak relatív fogalom: mankóval tudok csak közlekedni, de már tudok, és így tudtam úgy dönteni, hogy újra rajthoz állok. Még nem nagyon tudom, hogy lesz-e folytatás: nem tett túl jót a lábamnak ez a hétvége. A gondolattal játszom, de korai lenne még eldönteni, hogy valóban megyünk még, vagy sem. De visszatérve a versenyre, hisz nem ezért álltunk ki: árokba estünk, és elszakadt a kormányösszekötőnk. A nézők ugyan egy pillanat alatt visszatettek az útra, csak ki volt fittyenve a jobb első kerék, és ott állt meg a tudományunk. Ez a gyors nekem mumus, mert két éve ettől a ponttól 60 méterre estünk el - úgy tűnik nekem ezen nem sikerül keresztülvergődnöm magam... Pedig a gyorsasági maga nagyon tetszik: technikás, gyors és nagyon élvezem. De a kiesésünk abszolút a mi hibánk volt: nem volt jó az itinerünk. Ugyanis abban a kanyarban, volt egy bukkanó, ami a tréningen, a szervizbusszal nem tűnt fel nagyon, és az első körben sem, hiszen akkor még nagyon óvatosan nyomtam a gázt. A második körben már azt hittem, hogy visszarázódtam, belejöttem annyira, hogy nyomhassam kicsit jobban, de ebben a kanyarban az a bukkanó eldobta a kocsit, és így értünk földet... Sajnálom, hogy így alakult, de az is biztos, hogy ha nem sérül a kormányösszekötő, simán tovább tudunk menni. Ha egészen őszinte akarok lenni, borzasztó volt újra versenyezni. Az első körben azt sem tudtam, hol vagyok... Ez a kihagyás egészen másmilyen volt, mint amikor az ember csak úgy nem versenyez: az is felmerült bennem, hogy vajon képes vagyok-e még erre... Ez nagyon meghatározta az első kört - a harmadik szakaszon kezdtem csak magamra találni. De nagyon jó volt újra a többiek között lenni. Már alig várom, hogy túl legyek a műtéten, és ne fájjon, és tudjak megint versenyezni - a tervek szerint jövőre már az új autóval. És tudod, mi volt a legjobb ebben a versenyben? Hogy végre azt éreztem, hogy a versenyzők érdekei voltak fontosak. Nekünk szólt minden a kiírástól kezdve a lebonyolításig minden - ehhez külön szeretnék gratulálni Markó Tibornak."

Varga Istvánéknak is a negyedik gyors okozta a vesztüket, és nekik is hengerfejes lett a motorjuk, annyi különbséggel, hogy ők kevésbé voltak szerencsések, mint Wirtmannék: ők akkor és ott ki is álltak a versenyből.
Varga István - Keresztes István (Volkswagen Scirocco): "Sikerült csapágyasra hajtanunk a motort a negyedik gyorson... Már az első gyorson bevillant egyszer-kétszer, de bíztam benne, hogy kibírja a célig, de nem így történt sajnos... Ezt leszámítva nagyon jó verseny volt, mert gyors volt, jól éreztük magunkat még akkor is, ha 6:15-kor volt a rajtunk...:) Jó szakaszok voltak: az elején kicsit földes, meggondolós, utána aszfalt, lendület, majd Árpádtető, ami a szokásos király pálya, levezetésnek pedig az a játékos kis körpálya... Klassz volt, és dinamikus. Egyébként ilyen versenyeket többet kéne csinálni, hogy egy hétvége alatt meg lehet minden. Számomra a Mecsek az fogalom: imádom az ottani gyorsokat. Jó pályák, nem durvák, igazán élvezetes rajtuk versenyezni. Az ez a motor szétesett, nem hátráltat minket abban, hogy a Mecsek Rallye-n is elinduljunk. Napokon belül benne lesz az autóban a régi motorunk, és semmiképpen nem hagyjuk ki augusztus elején a pécsi futamot. De annak nagyon örülök, hogy Zsembery Barna újra versenyzett, és remélem, hogy mivel nemzetközi futam lesz a mecseki, talán eljön a Kövesdán és a Karcsi is... Jó volna, ha bővülne a csapat! Papír szerint 22 autó kész van az országban, de gondolom senki nem áll fényesen... Azért én titkon reménykedem..."

Kíváncsian várhatjuk tehát már most, hogy kicsivel több,mint egy hónap múlva hány nevezőt láthatunk majd a listákon: remélem, minél többet, mint a Baranya Kupán. A klasszikus, idén 42. alkalommal megrendezett Mecsek Rallye nem lesz igazi a Historic mezőnye nélkül, akik akarva, akaratlanul az elmúlt régi szép időket idézik fel mindannyiunkban, és ez - még, ha csak egy kanyar erejéig is - de hihetetlenül jó érzés...

Rutin Baranya Kupa végeredménye:
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort Mk1 RS2000 50:36,7

Az Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság következő futama tehát augusztus 1-én és 2-án lesz, nem is olyan messze: Pécsen - akkor már ismét az ORB és az NYRB mezőnyével karöltve.

Találkozzunk ott is!

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei: Iharos és Goller Kft, Kumho

 


 

Ez a hír most jelenik meg 1462. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k