h i r d e t é s
Összes oldal:
765567351
Napi oldal:
16242
Jelenleg:
966
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Előzetesen beharangoztuk, hogy Kőváry Barna az egyik Dacia Logan volánja mögött, a 2005-ös Miss World Hungary társaságában fog végigkocsizni a mezőny előtt a pécsi viadalon, remélhetőleg mindenki örömére... Be volt ígérve racsnihúzogatás, de a teljes felelősség tudatában, hiszen a legfontosabb a biztonság. A kék Dacia nem láthatta meg a célt, de nem azért mert valami baleset történt volna, de az utolsó körre már nem mehettek ki Barnáék. Azon túl, hogy elmondják az érintettek a véleményüket, megkérdeztem Faluvégi Pétert, a versenyigazgatót is az esetről, aki azt is elmondta, mi is az előfutók feladata...
A kizárt előfutó… Gratulálok! :)
Úgy tűnik nekem ez is sikerült… Még nem hallottam ilyen sztorit, de úgy látszik, hogy a nevemhez ez is hozzáfűződik és sajnos vállalnom is kell. A tények azt igazolják, hogy az utolsó három gyorsra nem engedtek ki a szervizparkból, mert túlságosan veszélyesen autóztunk a mezőny elején egy széria Dacia Logannal, amin a kézifék a hónom alatt fogott… Tény és való, hogy a közönségnek autóztunk, de nem a közönség veszélyeztetésével. A kettő között óriási a különbség és úgy érzem megint az van érvényben, hogy valamilyen módon Barnus felett játszuk a hatalmat és rendszabályozzuk meg, ha rosszat csinál, ha nem… Ha van sapkája… ha nincs…
Nem én estem be a közönség közé, nem csináltam semmi rosszat. Az állításokkal ellentétben és ez a belső kamerás felvételekből is jól látszik: egyszer nem pörögtünk meg, egyszer sem tolattunk (najóó, a legelső gyorson, 1-esben, 5km/h-val... EGYSZER!), egyszer sem toltak a nézők és nem veszélyeztettünk senkit. Azért kért fel a Dacia, hogy látványosan, szépen autózzunk, hogy ebből ne legyen semmi botrány.
Én már szerdán este lementem, bejártam egyedül a pályákat, nem mentünk el bulizni és itinerből is mentünk, amit Tündi zseniálisan tudott olvasni. Az első gyorsnak a 6.kilométerénél már a célt várta, amin kicsit mosolyogtunk, de a továbbiakban nagyon beletalált. Egy laikushoz képest zseniális navigátorrá lépett elő, amikor gyorsulni kellett, mert a tempó az úgy hozta, hogy már felváltattunk harmadikba is, akkor tudott hozzá alkalmazkodni, amikor pedig egyesben mentünk, akkor vissza tudott lényegülni. Komolyan mondom, hogy még navigátornak is felvenném a kis csapatomba, ha jövőre ez működik…
Mi történt vasárnap? Miután sajnos részesei voltunk a Balatonyi Árpi féle balesetnek, utána érkeztünk oda, akkor már ott volt a mentő, rendőr, mindenki. Elvileg én három perccel mentem Árpiék után. Nem integettek nekünk, de mivel mi kb. 60-al mentünk azon a részen ahol Árpi ötödik nyélen mehetett, így meg tudtunk állni. Tény és való, hogy az előfutóknak nem az a feladata, hogy haláltmegvető bátorsággal leüvegeljék a gyorsot, de mivel a hangos autó után mennek, elvileg talán meg is tehetnék. Már ha a hangosautó is a megfelelő sebességgel halad… Mivel Árpi helyi menő, jól ismeri azt a szakaszt, Clioval én is ötödikben fordultam ott, mikor év közben ott hegyiztünk, szóval széles út, sajnos a kanyar pont nem belátható és ott állt a Lakatos Lajos és még a többi, korábban indult előfutó autók és nem volt más választása, mint hogy lehúzza az árokba… De sajnos ott álltak a nézők.
Miután ezen túl voltunk, teljesen magunkba roskadtunk, hiszen láttuk sírni szegény Kirsching Janit, láttuk a nézőket, habár én nem engedtem oda Tündibabát és én sem szeretem az ilyen látványt. Onnantól csendben kocsiztunk. Kicsit még vártunk, lassan elindultunk és tényleg visszavettünk.
Ehhez képest Remeteréten húztam meg a kéziféket és a gyorsasági szakasz utolsó kanyarjában… A szervizparkban már az a hír fogadott, hogy életveszélyesen megyünk, megint a nézők toltak ki és haláltmegvető bátorsággal érkezünk mindenhova és nem mehetek tovább.
Az első, akit megkérdeztem erről az egészről az a Tündi volt, akinek végig fülig ért a szája és nem volt félelemérzete. Zseniálisan éreztük magunkat az egész versenyen, hiszen egy hagyományosan nagyon jól rendezett versenyről volt szó. Az elmúlt 15 évben mindig rendszabályozva voltam, noha soha semmilyen, személyi sérüléssel járó balesetet nem okoztam, másokkal ellentétben. Igaz, hogy sokszor törtem az autómat, de hát ezért fizetem be a nevezési díjat, hogy a határaimon autózhassak, ezért megyek legális rallyversenyen, ahol van rendőri és mentő biztosítás, ezért játszhatok élő playstationt. Ez a rallyverseny alapja. Ha engem ebből ki lehet zárni, akkor én tényleg egy iszonyatos nagy szálka vagyok az MNASZ szemében, habár az elmúlt három évben csak mint riporter szorgoskodtam a rally körül… volt év riportere sztori is. Most kicsit kocsizok, mindjárt baj van velem, pedig semmi rosszat nem csináltunk. Megint elvették a játékszeremet és érzékeltették, hogy ki az úr a háznál…
Én is megkérdeztem Semmi-Kis Tündét a verseny végén:
Mit vártál és mit kaptál a pécsi előfutástól Kőváry Barna mellett?
Bíztam benne, hogy egy kellemes hétvégében lesz részem és így is lett! Az élmény fenomenális és rendkívül újszerű volt a számomra.
Ugyanakkor van egy kis rossz szájíz, hiszen nem úgy zárult a verseny a számunkra, ahogy azt terveztük, rajtunk kívül álló okokból…
Jogtalannak érzed? Nem mentetek veszélyesen?? Már eleve úgy indultunk neki, hogy Barnus annak a teljes felelősségével vállalta azt, hogy engem ott végigkocsiztat a mezőny előtt, hogy tudta jól, a saját kis testi épségem, mind nekem, mind másoknak, elég sokat jelent és ér. És egy pillanatra sem éreztem, hogy ezt elfelejtené! Semmiképpen sem közlekedtünk veszélyesen.
Próbáltam ismerősöktől információkat gyűjteni, hogy kívülről mi látszott ebből. Egyöntetű véleménye volt mindenkinek, hogy látványosan, de senkire sem veszélyesen autóztunk. Tényleg csak azokban a jól belátható kanyarokban húzta meg a kéziféket és nem nagy tempó mellett az ebben már igen szakavatott pilótám, Kőváry Barna, ahol egyértelmű volt, hogy nem lehet ebből baj. Egyszer sem pördültünk meg (egyszer csak, de nagyon lassú tempó mellett), nem látott az autó hátrameneti fokozatot egyik gyorsasági szakaszon sem. A közönségnek autóztunk, ez tagadhatatlan, de úgy érzem, ezzel nem kockáztattuk sem magunk, sem mások testi épségét sem.
A sportbírók jelentése alapján a versenyigazgató döntött úgy, hogy nem fejezhetitek be a versenyt, az utolsó körre már elvették a menetleveleteket. Lett valami baja az autónak? Csak tankolni kellett benne és ha jól tudom, egyszer a kéziféket kellett utána húzni, hiszen már Barna hóna alatt fogott… :) A lehetőségekhez képest megpróbáltuk kihasználni az autó adottságait, de legyen ez a Dacia javára írva: semmilyen műszaki probléma nem jelentkezett.
Szereztetek itinert is… Sikerült vele valamit kezdeni? Azt gondolom, igen, volt haszna. A vége felé már nagyon jól ment az olvasása. Igaz, az első gyorsasági felénél én már becsuktam, a hátsó ülésre dobtam és mondtam: a következő kanyar után jön a cél… Így is volt, de Barnus kuncogott egy kicsit, hiszen még volt hátra 3-4 kilométer a szakaszból… Aztán már sikerült kiigazodni az első látásra hieroglifáknak tűnő bukkan, szűk és egyéb jelekben. Nem tévedtünk el, sikerült jó tempóban végigkocsiznunk, ami mondjuk teljes mértékig Barna érdeme.
Jól érezted Magad?
Nagyon! Szerintem ez látszott is, hiszen a képeken látszik mind a 28 fogam ... (a bölcsesség fogak még növésben… :) ) Remélhetőleg a TV adásban is viszontlátni majd a belsőkamerás felvételeken…
Lesz folytatás? Igazából én nagyon szeretném, hogy legyen, de ez nem rajtam múlik alapvetően. De természetesen addig is maradok a kétkerék mellett és a streetfighteres terveimet dédelgetem tovább. |
Sipka Gábor, a Renault Hungária Kft., DACIA üzletág marketing igazgatója is elmondja a véleményét:
Minden futamon, ahogy tavaly is, láthattuk a Dacia Loganokat, mint előfutó autókat. Piszkosnak piszkosak voltak néha, de sérülésmentesek, ha jól emlékszem.
Nem volt semmi említésre való műszaki problémánk. Azért kaptak rendesen az autók, de kibírták…
Kőváry Barna? Ő sem csinált kárt az kocsiban? Dehogy! Karcmentesen kaptuk vissza az autót, semmi elváltozás nem történt rajta.
És hogyan értékeljük a hétvégi előfutást? Mivel én nem álltam a pálya szélén, nem tudom megítélni, hogy pontosan mi történt. A versenyrendezőség szerint túl veszélyesen ment. Ezzel nem tudok vitatkozni, mivel ahogy mondtam, én nem láttam, nem értek hozzá. Az biztos, hogy a verseny után az interneten nagyon sok kép jelent meg Róluk. Azt, hogy ez minek köszönhető, nem tudom… Gondolom számított az is, hogy látványosan közlekedtek, számíthatott az is, hogy egy gyönyörű hölgy ült a navigátori székben és reménykedek, hogy kicsit számított a Dacia is :) A közönségnek jobban tetszett, mint a rendezőségnek, az már biztos. Újra meg szeretném jegyezni, hogy az autón egy karcolás nem esett.
Az biztos, hogy kicsit kilógott a többi előfutó közül, hiszen az elmondások szerint lényegesebben látványosan és a közönségnek kedvezőbben autózott, mint ahogy ezt az előfutóktól megszokták. A kizárását is ennek tudom be, azt hiszem meglepetést okozott a sportbíróknak, akik úgy láttak menni egy Logant, ahogy nem szokták látni… Hiába mennek akár Kanyik Antiék is viszonylag tempósan végig a pályán, Ők sem poroszkálhatnak, hisz mögöttük indul a mezőny. Barna kilógott egy kicsit ebből a sorból.
A közönségnek tetszett, az autónak és senki másnak nem ártott. Sajnálom, hogy úgy ítélték meg, hogy ez sok.
Lesz folytatása a Loganok előfutásának? Reméljük! Még nem kezdtük el tárgyalni a jövő évet, ez kétoldalú dolog. Korai erre még bármit is mondani.
Esetleg láthatunk Dacia versenyautót is jövőre a magyar mezőnyben? Én nagyon örülnék neki. Érdeklődő van, sokaknak megmozgatta a fantáziáját az autó. Sajnos gyári csapatként nem tudunk indulni, bármennyire is jó lenne… De remélem lesz bukócsöves Logan a mezőnyben! |
Faluvégi Péter, versenyigazgató
A legfontosabb, hogy kizárva nem lett senki, hiszen azt a felügyelő testület mondhatja ki és az egy sportszakmai büntetés. Már az első nap is érkezett jelzős, hogy túlságosan markánsan száguldozik a kettő 0-s előfutó autó a pályán. Több helyről és nem csak hozzám, hanem a Rallysport Bizottság vezetőjéhez is. Ekkor figyelmeztetve lett Kőváry Barna. Másnap pedig durva jelzést kaptunk, szó szerint: ha így csinálja, akkor még valami balesetet okoz. Én ekkor úgy gondoltam, ha egyáltalán visszaér a szervizparkba, akkor kérjék el tőle a menetlevelet és ne folytassa tovább…
Ha van egy kis időnk, akkor azért ehhez hozzátennék néhány gondolatot, hiszen eléggé lazán szoktuk venni ezt a kérdést…
Az előfutókra vonatkozóan a rallyversenyeken két nagy szabályrendszer vonatkozik. Az egyik az FIA és annak a bázisára épülő hazai szabályozás, ami elsősorban a biztonsági vonatkozásokat írja elő, a másik pedig a szponzorációs és egyéb kötelezettségek.
Azt azért tudni kell és emiatt minden egyes rendezővel kicsit harcban, vitában állok, de általában meghajlok bizonyos érvek előtt, szóval az FIA szabályban az áll, hogy az előfutás egy biztonsági kérdés. Arról szól a történet, hogy olyan gyakorlott pilótáknak kell végigmenni a teljes pályán, aki képes arra, hogy visszajelzést adjon a pálya járhatóságára vonatkozóan. Mi nem azt várjuk az előfutóktól, hogy versenytempóban közlekedjenek és megmutassák a nézőknek azt, hogy így fognak majd jönni a versenyautók, hanem azt várjuk, hogy megbízhatóan, balesetmentesen menjenek végig. A hazai nézők nagyon műveltek és pontosan tudják, hogy az előfutók nem versenyautók és az előfutók elhaladása után jönnek az éles kocsik. Ebben semmilyen módon nem fér bele az én gondolkodásom szerint az, hogy versenyezzen valaki. Sajnos elég sokszor előfordult, hogy az előfutók azt érzik, hiszik, hogy pénzért, vagy valamilyen szerződés keretében nekik joguk van arra és lehetőséget kaptak arra, hogy a mezőny előtt elmenjenek. Azt szokták mondani, hogy zárt a pálya… Na ezt mondják meg a nézőknek is… Nekem már többször mondta előfutó, hogy miért ne mehessen, hiszen fizetett érte. Erre sajnos nem tudok mit mondani, nem mondhatom, hogy adják neki vissza a pénzt, viszont ilyenkor a rendezőnek szoktam szólni, hogy Ő magyarázza el, hogy ez nem erről szól…
Ebben a helyzetben két érdeket sértett a 00 előfutó… Egyrészt biztonsági kérdést, hiszen az elmondások szerint rendszeresen kétkeréken, kézifékkel fordult a kanyarokban. Ugyan én nem láttam, csak a rádiós visszajelzésekből értesültem róla. De az biztos, hogy több helyről… A másik pedig, hogy nyilvánvalóan a RallyBizottságnak van egyfajta koordinációs szerződése, amiben az áll, hogy az előfutók tartsák a műszaki állapotukat, hiszen nem az a cél, hogy egy verseny alatt leírják az autókat.
Mivel több helyről jött a visszajelzés, felhívtam a Kokót, de Ő is mondta, hogy saját szemével is látta, neki is szóltak többen és Ő mondta, hogy a szervizparkban jelzi majd, hogy ne menjenek tovább.
Akik kint állnak a pálya szélén, nem először láttak autóversenyt és a mezőny előtt menő autók gondatlansága okozott ezen a versenyen balesetet, 10 év után ismét. Én a verseny előtt minden alkalommal tartok eligazítást és ezen az eligazításon ott volt a Kőváry Barna is, még ki is emeltem, és Ő mondta, hogy érti a dolgot.
|
Ez a hír most jelenik meg 10461. alkalommal
|