Kocsikímélő hétvége Veszprémben
A rali-túra szempontjából kérdeztük a verseny rendezőjét
2011-07-01
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
566444987
Napi oldal:
80838
Jelenleg:
1588
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
 
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a negyedik futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
318
2.
Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
3. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
257
4. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
238
5. Budai Csaba
Ford Fiesta R5 MkII
214
6. Kasza Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
213
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
205
8. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
202
9. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
186
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
az ötödik futam után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
106
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
95
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
77
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
49
5. Takamoto K. Toyota Yaris WRC
48
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
44
7. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
24
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
22
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
három futam után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
98
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
86
3. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
59
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
50
6.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
47
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
35
8. Német Lackó
Citroën C3 R5
28
9. Bodolai László
Ford Fiesta MkII R5
24
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
három futam után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Szöllösi Roland
BMW
52
3. Ráti Gergö
Ford Escort MkII
32
4. Alberti Szabolcs
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
5. Tomas Kukucka
Mitsubishi Lancer Evo VI
27
6.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
27
7. Bartha Aurél
Honda Civic
27
8. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
26
9. Szilágyi Patrik
BMW
25
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
két futam után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
29
2.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
21
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
16
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
7. Schubert Isván
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat
 

„Minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja lesz a Rali-túrásoknak”

kocsikimelo_hetvege_veszpremben_1

Lakatos Róbertet, a Veszprém Rallye Szervező bizottság vezetőjét kérdezgettem a jövő héten (július 9-10.) megrendezésre kerülő Rali-túra Bajnokság 4., murvás futamáról.

Tavalyhoz képest 2 gyorsasági szakasz helyszíne megváltozott.
Mi volt ennek az oka?
Kicsit másként állítottuk össze a Veszprém Rallye programját pont a tavalyi vélemények alapján. 2010-ben is arra törekedtünk, hogy a lehetőségekhez mérten különlegességet nyújtsunk a Rali-túrának is. Idén is ez a cél, így ennek szellemében került bele az a két „új” pálya.
Tavaly a sólyi erdő nem igazán volt közkedvelt az RTE mezőnyében, így aztán ez a szakasz csak szombaton fog szerepelni, kizárólag a rali első-osztály programjában. A Rali-túra számára így más pályák kerültek be a tervbe. A választásnál pedig csak egy kérdés volt, az hogy melyekből válogathatunk. A lőtérnek a „visszakerülése” is sokáig a program tervek között szerepelt – végülis a Honvédelmi Minisztériumtól megkaptuk a versenyzésre az engedélyt - de ennek ellenére mégsem iktattuk bele az idei év programjába. Inkább logikusan a RÉGI, hagyományos Veszprém Rali pályák kerültek vissza az útvonal tervbe.
Úgy is mondhatnám, hogy a régi idők ralija következik 2011-ben. Hiszen a Kislőd –Szentmihályi pálya 12 évvel ezelőtt szerepelt utoljára. Ezen a legendásnak mondható szakaszon utoljára még a Kiss Feri és a Janika versenyzett egy Subaru WRC-vel, illetve egy Toyota WRC-vel. Ez sem ma volt. Úgy gondolom, hogy az egész versenynek ez lesz a legizgalmasabb pályája. Javarészt az út nagyon jó és csak elenyészve találkozhatunk gyengébb minőséggel ezen az épített erdei úton. Helyenként rendkívül tempós, ami a versenyzők számára komoly kihívásokat is rejthet.
A másik pálya az úgynevezett Vigantpetend, ami 1999-ben szerepelt utoljára rali programjában, bár nem is annyira régen - 3-4 évvel ezelőtt – versenyzett rajta a rali első osztály mezőnye a Nyírád rali keretein belül, de akkor fordított irányban. Ennek a minősége gyakorlatilag pazar, hisz egy gödör sincs rajta. 7km murva, 3km aszfalt. A szerpentin lefelé van, ami valószínűleg igen érdekes pontja lesz a gyorsnak. A harmadik rész pedig megegyezik a tavalyival.

És a lassítókkal mi a helyzet?
A reptéren ugyanannyi lesz, mint a tavalyi évben. A kislődi gyorson nem szeretnék egyáltalán elhelyezni lassítót, sem az első osztálynak, sem a rali-túrának. Vigantpetenden pedig 3 darab lassító lesz elhelyezve az első osztálynak és az RTE-nek egyaránt.

Tavalyhoz képest történt valamilyen újítás a szervezésben?
Az RTE verseny programja a megszokottak szerint bonyolódik idén is. Mivel az ORB verseny idő-intervallumban rövidebb és szorosabb lesz, így csak annyival változik a lebonyolítási rend, hogy szombat reggel van az ORB-nek is az átvétele. Tehát egészen összetömörül a menetrend: pénteken pályabejárás, illetve szombat délelőtt még bizonyos pályákat járhatnak a versenyzők, de közben már az átvételek is zajlanak. Szombat délután pedig rajtol az ORB. Így az RTE számára is déltől kezdődik az adminisztratív, s a gépátvételre pedig 13 órától kerül sor. Ez a lebonyolításban semmi fent akadást nem jelent, hiszen reggeltől átvehetők az itinerek és a pályabejárás ez után lesz csak esedékes. Most ez egy kicsit eltér a megszokottól.
Próbáltunk egy tisztességes versenytávot összeállítani. Így lett ez a 72 km pálya murván, ami kellő kihívást rejt magában. Ugyanakkor azt is mondhatnám, hogy minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja elé nézünk a következő hétvégén.

Milyen nevezői létszámra számítasz?
Szeretném, ha legalább 40-50 versenyző a rajthoz állna majd vasárnap.

Véleményed szerint miért érdemes a Veszprém Rallye-n indulni?
Az igazi rali a murván zajlik. Meggyőződésem, hogy a két murvás és az egri versenyen egy színvonalasabb és szervezettebb rendezvényt kaphatnak a versenyzők – félreértés ne essék, ezzel nem akarok senkit sem bántani vagy sértegetni. Ha másban nem is, akkor a biztonság kérdésében egyértelműen jobb, hiszen jelentős létszám dolgozik a verseny komoly biztosításán. Emellett törekedtünk arra, hogy izgalmas, kihívásokkal teli, de ugyanakkor kíméletes pályákból álljon össze az útvonal terv.

Nézőknek milyen helyeket ajánlasz a szurkoláshoz?
Csak biztonságos helyre szabad és érdemes állni. Most nem merülnék bele, hogy melyik gyors melyik kanyarjában, hanem a pályaajánlót keressék a verseny honlapján http://www.veszpremrallye.net/ és a www.duen.hu – n. Itt részletesen kanyarokra levetítve fogunk megközelítési útvonalakat, parkolókat, gps pontokat prezentálni.

Végezetül szeretnék néhány nevet megemlíteni az RTE versenyzői közül, akiket biztosan láthatunk raliautóban száguldani a veszprémi pályákon a jövő hétvégén:
- Nagy testvérpár, akik tavaly majdnem a legjobbak voltak ezeken a pályákon. Most a „régi” bérautót egy másikra cserélik.
- A Papp testvérpáros tavaly először itt  tesztelhették élesben magukat és a Volvójukat is a murván.
- Balogh Andrásék mindenképpen szeretnének itt is jól szerepelni, hiszen a pontgyűjtés és a bajnoki cím a cél.
 -Szemán Sándor reméli, hogy itt nem csak egyedül fog indulni az N3-as kategóriában – hiszen úgy az izgalmas, ha küzdeni kell az első helyért.
- Kaptás Leventének ez lesz az első versenye Veszprémben, de reméli, hogy a bükfürdői sikerek itt is megismétlődnek és további tapasztalatokra tesz szert murván.
- ifj. Vizelli Károly még csak most kezd hozzá a kocsi kisebb rendbe tételéhez. Reméli, hogy idén nem fog kiesni a második gyors után.
- Antalffy György tavaly az utolsó gyors elspórolása miatt lett második. Idén remélik, hogy ők lesznek a leggyorsabbak.


Ne feledjétek, még péntek éjfélig lehet nevezni!

A viszontlátásra Veszprémben:
Juhász Veronika
RTE

Ez a hír most jelenik meg 4663. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0708 09 10 111213
1415 16 17 181920
21 22 23 24252627
28 29 30 01 02 0304
05 06 07 08 091011
2021.06.18-21.

részletes infóink


2021.06.18-20.

részletes infóink


2021.06.19.

részletes infóink


2021.06.19.

részletes infóink


2021.06.19-20.

részletes infóink


2021.06.20.

részletes infóink


2021.06.24-26.

részletes infóink


2021.07.03-04.

részletes infóink


2021.07.16-18.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k