duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Kocsikímélő hétvége Veszprémben
A rali-túra szempontjából kérdeztük a verseny rendezőjét
2011-07-01
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
804154974
Napi oldal:
60676
Jelenleg:
917
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

„Minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja lesz a Rali-túrásoknak”

kocsikimelo_hetvege_veszpremben_1

Lakatos Róbertet, a Veszprém Rallye Szervező bizottság vezetőjét kérdezgettem a jövő héten (július 9-10.) megrendezésre kerülő Rali-túra Bajnokság 4., murvás futamáról.

Tavalyhoz képest 2 gyorsasági szakasz helyszíne megváltozott.
Mi volt ennek az oka?
Kicsit másként állítottuk össze a Veszprém Rallye programját pont a tavalyi vélemények alapján. 2010-ben is arra törekedtünk, hogy a lehetőségekhez mérten különlegességet nyújtsunk a Rali-túrának is. Idén is ez a cél, így ennek szellemében került bele az a két „új” pálya.
Tavaly a sólyi erdő nem igazán volt közkedvelt az RTE mezőnyében, így aztán ez a szakasz csak szombaton fog szerepelni, kizárólag a rali első-osztály programjában. A Rali-túra számára így más pályák kerültek be a tervbe. A választásnál pedig csak egy kérdés volt, az hogy melyekből válogathatunk. A lőtérnek a „visszakerülése” is sokáig a program tervek között szerepelt – végülis a Honvédelmi Minisztériumtól megkaptuk a versenyzésre az engedélyt - de ennek ellenére mégsem iktattuk bele az idei év programjába. Inkább logikusan a RÉGI, hagyományos Veszprém Rali pályák kerültek vissza az útvonal tervbe.
Úgy is mondhatnám, hogy a régi idők ralija következik 2011-ben. Hiszen a Kislőd –Szentmihályi pálya 12 évvel ezelőtt szerepelt utoljára. Ezen a legendásnak mondható szakaszon utoljára még a Kiss Feri és a Janika versenyzett egy Subaru WRC-vel, illetve egy Toyota WRC-vel. Ez sem ma volt. Úgy gondolom, hogy az egész versenynek ez lesz a legizgalmasabb pályája. Javarészt az út nagyon jó és csak elenyészve találkozhatunk gyengébb minőséggel ezen az épített erdei úton. Helyenként rendkívül tempós, ami a versenyzők számára komoly kihívásokat is rejthet.
A másik pálya az úgynevezett Vigantpetend, ami 1999-ben szerepelt utoljára rali programjában, bár nem is annyira régen - 3-4 évvel ezelőtt – versenyzett rajta a rali első osztály mezőnye a Nyírád rali keretein belül, de akkor fordított irányban. Ennek a minősége gyakorlatilag pazar, hisz egy gödör sincs rajta. 7km murva, 3km aszfalt. A szerpentin lefelé van, ami valószínűleg igen érdekes pontja lesz a gyorsnak. A harmadik rész pedig megegyezik a tavalyival.

És a lassítókkal mi a helyzet?
A reptéren ugyanannyi lesz, mint a tavalyi évben. A kislődi gyorson nem szeretnék egyáltalán elhelyezni lassítót, sem az első osztálynak, sem a rali-túrának. Vigantpetenden pedig 3 darab lassító lesz elhelyezve az első osztálynak és az RTE-nek egyaránt.

Tavalyhoz képest történt valamilyen újítás a szervezésben?
Az RTE verseny programja a megszokottak szerint bonyolódik idén is. Mivel az ORB verseny idő-intervallumban rövidebb és szorosabb lesz, így csak annyival változik a lebonyolítási rend, hogy szombat reggel van az ORB-nek is az átvétele. Tehát egészen összetömörül a menetrend: pénteken pályabejárás, illetve szombat délelőtt még bizonyos pályákat járhatnak a versenyzők, de közben már az átvételek is zajlanak. Szombat délután pedig rajtol az ORB. Így az RTE számára is déltől kezdődik az adminisztratív, s a gépátvételre pedig 13 órától kerül sor. Ez a lebonyolításban semmi fent akadást nem jelent, hiszen reggeltől átvehetők az itinerek és a pályabejárás ez után lesz csak esedékes. Most ez egy kicsit eltér a megszokottól.
Próbáltunk egy tisztességes versenytávot összeállítani. Így lett ez a 72 km pálya murván, ami kellő kihívást rejt magában. Ugyanakkor azt is mondhatnám, hogy minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja elé nézünk a következő hétvégén.

Milyen nevezői létszámra számítasz?
Szeretném, ha legalább 40-50 versenyző a rajthoz állna majd vasárnap.

Véleményed szerint miért érdemes a Veszprém Rallye-n indulni?
Az igazi rali a murván zajlik. Meggyőződésem, hogy a két murvás és az egri versenyen egy színvonalasabb és szervezettebb rendezvényt kaphatnak a versenyzők – félreértés ne essék, ezzel nem akarok senkit sem bántani vagy sértegetni. Ha másban nem is, akkor a biztonság kérdésében egyértelműen jobb, hiszen jelentős létszám dolgozik a verseny komoly biztosításán. Emellett törekedtünk arra, hogy izgalmas, kihívásokkal teli, de ugyanakkor kíméletes pályákból álljon össze az útvonal terv.

Nézőknek milyen helyeket ajánlasz a szurkoláshoz?
Csak biztonságos helyre szabad és érdemes állni. Most nem merülnék bele, hogy melyik gyors melyik kanyarjában, hanem a pályaajánlót keressék a verseny honlapján http://www.veszpremrallye.net/ és a www.duen.hu – n. Itt részletesen kanyarokra levetítve fogunk megközelítési útvonalakat, parkolókat, gps pontokat prezentálni.

Végezetül szeretnék néhány nevet megemlíteni az RTE versenyzői közül, akiket biztosan láthatunk raliautóban száguldani a veszprémi pályákon a jövő hétvégén:
- Nagy testvérpár, akik tavaly majdnem a legjobbak voltak ezeken a pályákon. Most a „régi” bérautót egy másikra cserélik.
- A Papp testvérpáros tavaly először itt  tesztelhették élesben magukat és a Volvójukat is a murván.
- Balogh Andrásék mindenképpen szeretnének itt is jól szerepelni, hiszen a pontgyűjtés és a bajnoki cím a cél.
 -Szemán Sándor reméli, hogy itt nem csak egyedül fog indulni az N3-as kategóriában – hiszen úgy az izgalmas, ha küzdeni kell az első helyért.
- Kaptás Leventének ez lesz az első versenye Veszprémben, de reméli, hogy a bükfürdői sikerek itt is megismétlődnek és további tapasztalatokra tesz szert murván.
- ifj. Vizelli Károly még csak most kezd hozzá a kocsi kisebb rendbe tételéhez. Reméli, hogy idén nem fog kiesni a második gyors után.
- Antalffy György tavaly az utolsó gyors elspórolása miatt lett második. Idén remélik, hogy ők lesznek a leggyorsabbak.


Ne feledjétek, még péntek éjfélig lehet nevezni!

A viszontlátásra Veszprémben:
Juhász Veronika
RTE

Ez a hír most jelenik meg 5143. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.12-13.

részletes infóink

2025.12.13-14.

részletes infóink

2025.12.14.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k