Kocsikímélő hétvége Veszprémben
A rali-túra szempontjából kérdeztük a verseny rendezőjét
2011-07-01
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
776222063
Napi oldal:
49100
Jelenleg:
650
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

„Minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja lesz a Rali-túrásoknak”

kocsikimelo_hetvege_veszpremben_1

Lakatos Róbertet, a Veszprém Rallye Szervező bizottság vezetőjét kérdezgettem a jövő héten (július 9-10.) megrendezésre kerülő Rali-túra Bajnokság 4., murvás futamáról.

Tavalyhoz képest 2 gyorsasági szakasz helyszíne megváltozott.
Mi volt ennek az oka?
Kicsit másként állítottuk össze a Veszprém Rallye programját pont a tavalyi vélemények alapján. 2010-ben is arra törekedtünk, hogy a lehetőségekhez mérten különlegességet nyújtsunk a Rali-túrának is. Idén is ez a cél, így ennek szellemében került bele az a két „új” pálya.
Tavaly a sólyi erdő nem igazán volt közkedvelt az RTE mezőnyében, így aztán ez a szakasz csak szombaton fog szerepelni, kizárólag a rali első-osztály programjában. A Rali-túra számára így más pályák kerültek be a tervbe. A választásnál pedig csak egy kérdés volt, az hogy melyekből válogathatunk. A lőtérnek a „visszakerülése” is sokáig a program tervek között szerepelt – végülis a Honvédelmi Minisztériumtól megkaptuk a versenyzésre az engedélyt - de ennek ellenére mégsem iktattuk bele az idei év programjába. Inkább logikusan a RÉGI, hagyományos Veszprém Rali pályák kerültek vissza az útvonal tervbe.
Úgy is mondhatnám, hogy a régi idők ralija következik 2011-ben. Hiszen a Kislőd –Szentmihályi pálya 12 évvel ezelőtt szerepelt utoljára. Ezen a legendásnak mondható szakaszon utoljára még a Kiss Feri és a Janika versenyzett egy Subaru WRC-vel, illetve egy Toyota WRC-vel. Ez sem ma volt. Úgy gondolom, hogy az egész versenynek ez lesz a legizgalmasabb pályája. Javarészt az út nagyon jó és csak elenyészve találkozhatunk gyengébb minőséggel ezen az épített erdei úton. Helyenként rendkívül tempós, ami a versenyzők számára komoly kihívásokat is rejthet.
A másik pálya az úgynevezett Vigantpetend, ami 1999-ben szerepelt utoljára rali programjában, bár nem is annyira régen - 3-4 évvel ezelőtt – versenyzett rajta a rali első osztály mezőnye a Nyírád rali keretein belül, de akkor fordított irányban. Ennek a minősége gyakorlatilag pazar, hisz egy gödör sincs rajta. 7km murva, 3km aszfalt. A szerpentin lefelé van, ami valószínűleg igen érdekes pontja lesz a gyorsnak. A harmadik rész pedig megegyezik a tavalyival.

És a lassítókkal mi a helyzet?
A reptéren ugyanannyi lesz, mint a tavalyi évben. A kislődi gyorson nem szeretnék egyáltalán elhelyezni lassítót, sem az első osztálynak, sem a rali-túrának. Vigantpetenden pedig 3 darab lassító lesz elhelyezve az első osztálynak és az RTE-nek egyaránt.

Tavalyhoz képest történt valamilyen újítás a szervezésben?
Az RTE verseny programja a megszokottak szerint bonyolódik idén is. Mivel az ORB verseny idő-intervallumban rövidebb és szorosabb lesz, így csak annyival változik a lebonyolítási rend, hogy szombat reggel van az ORB-nek is az átvétele. Tehát egészen összetömörül a menetrend: pénteken pályabejárás, illetve szombat délelőtt még bizonyos pályákat járhatnak a versenyzők, de közben már az átvételek is zajlanak. Szombat délután pedig rajtol az ORB. Így az RTE számára is déltől kezdődik az adminisztratív, s a gépátvételre pedig 13 órától kerül sor. Ez a lebonyolításban semmi fent akadást nem jelent, hiszen reggeltől átvehetők az itinerek és a pályabejárás ez után lesz csak esedékes. Most ez egy kicsit eltér a megszokottól.
Próbáltunk egy tisztességes versenytávot összeállítani. Így lett ez a 72 km pálya murván, ami kellő kihívást rejt magában. Ugyanakkor azt is mondhatnám, hogy minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja elé nézünk a következő hétvégén.

Milyen nevezői létszámra számítasz?
Szeretném, ha legalább 40-50 versenyző a rajthoz állna majd vasárnap.

Véleményed szerint miért érdemes a Veszprém Rallye-n indulni?
Az igazi rali a murván zajlik. Meggyőződésem, hogy a két murvás és az egri versenyen egy színvonalasabb és szervezettebb rendezvényt kaphatnak a versenyzők – félreértés ne essék, ezzel nem akarok senkit sem bántani vagy sértegetni. Ha másban nem is, akkor a biztonság kérdésében egyértelműen jobb, hiszen jelentős létszám dolgozik a verseny komoly biztosításán. Emellett törekedtünk arra, hogy izgalmas, kihívásokkal teli, de ugyanakkor kíméletes pályákból álljon össze az útvonal terv.

Nézőknek milyen helyeket ajánlasz a szurkoláshoz?
Csak biztonságos helyre szabad és érdemes állni. Most nem merülnék bele, hogy melyik gyors melyik kanyarjában, hanem a pályaajánlót keressék a verseny honlapján http://www.veszpremrallye.net/ és a www.duen.hu – n. Itt részletesen kanyarokra levetítve fogunk megközelítési útvonalakat, parkolókat, gps pontokat prezentálni.

Végezetül szeretnék néhány nevet megemlíteni az RTE versenyzői közül, akiket biztosan láthatunk raliautóban száguldani a veszprémi pályákon a jövő hétvégén:
- Nagy testvérpár, akik tavaly majdnem a legjobbak voltak ezeken a pályákon. Most a „régi” bérautót egy másikra cserélik.
- A Papp testvérpáros tavaly először itt  tesztelhették élesben magukat és a Volvójukat is a murván.
- Balogh Andrásék mindenképpen szeretnének itt is jól szerepelni, hiszen a pontgyűjtés és a bajnoki cím a cél.
 -Szemán Sándor reméli, hogy itt nem csak egyedül fog indulni az N3-as kategóriában – hiszen úgy az izgalmas, ha küzdeni kell az első helyért.
- Kaptás Leventének ez lesz az első versenye Veszprémben, de reméli, hogy a bükfürdői sikerek itt is megismétlődnek és további tapasztalatokra tesz szert murván.
- ifj. Vizelli Károly még csak most kezd hozzá a kocsi kisebb rendbe tételéhez. Reméli, hogy idén nem fog kiesni a második gyors után.
- Antalffy György tavaly az utolsó gyors elspórolása miatt lett második. Idén remélik, hogy ők lesznek a leggyorsabbak.


Ne feledjétek, még péntek éjfélig lehet nevezni!

A viszontlátásra Veszprémben:
Juhász Veronika
RTE

Ez a hír most jelenik meg 5102. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k