h i r d e t é s
Összes oldal:
776222063
Napi oldal:
49100
Jelenleg:
650
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Ott Tanak |
|
162 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
161 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
141 |
4. |
Kalle Rovanpera |
|
138 |
5. |
Thierry Neuville |
|
114 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
71 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
8. |
Oliver Solberg |
|
52 |
9. |
Sami Pajari |
|
38 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
„Minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja lesz a Rali-túrásoknak”

Lakatos Róbertet, a Veszprém Rallye Szervező bizottság vezetőjét kérdezgettem a jövő héten (július 9-10.) megrendezésre kerülő Rali-túra Bajnokság 4., murvás futamáról.
Tavalyhoz képest 2 gyorsasági szakasz helyszíne megváltozott.
Mi volt ennek az oka?
Kicsit másként állítottuk össze a Veszprém Rallye programját pont a tavalyi vélemények alapján. 2010-ben is arra törekedtünk, hogy a lehetőségekhez mérten különlegességet nyújtsunk a Rali-túrának is. Idén is ez a cél, így ennek szellemében került bele az a két „új” pálya.
Tavaly a sólyi erdő nem igazán volt közkedvelt az RTE mezőnyében, így aztán ez a szakasz csak szombaton fog szerepelni, kizárólag a rali első-osztály programjában. A Rali-túra számára így más pályák kerültek be a tervbe. A választásnál pedig csak egy kérdés volt, az hogy melyekből válogathatunk. A lőtérnek a „visszakerülése” is sokáig a program tervek között szerepelt – végülis a Honvédelmi Minisztériumtól megkaptuk a versenyzésre az engedélyt - de ennek ellenére mégsem iktattuk bele az idei év programjába. Inkább logikusan a RÉGI, hagyományos Veszprém Rali pályák kerültek vissza az útvonal tervbe.
Úgy is mondhatnám, hogy a régi idők ralija következik 2011-ben. Hiszen a Kislőd –Szentmihályi pálya 12 évvel ezelőtt szerepelt utoljára. Ezen a legendásnak mondható szakaszon utoljára még a Kiss Feri és a Janika versenyzett egy Subaru WRC-vel, illetve egy Toyota WRC-vel. Ez sem ma volt. Úgy gondolom, hogy az egész versenynek ez lesz a legizgalmasabb pályája. Javarészt az út nagyon jó és csak elenyészve találkozhatunk gyengébb minőséggel ezen az épített erdei úton. Helyenként rendkívül tempós, ami a versenyzők számára komoly kihívásokat is rejthet.
A másik pálya az úgynevezett Vigantpetend, ami 1999-ben szerepelt utoljára rali programjában, bár nem is annyira régen - 3-4 évvel ezelőtt – versenyzett rajta a rali első osztály mezőnye a Nyírád rali keretein belül, de akkor fordított irányban. Ennek a minősége gyakorlatilag pazar, hisz egy gödör sincs rajta. 7km murva, 3km aszfalt. A szerpentin lefelé van, ami valószínűleg igen érdekes pontja lesz a gyorsnak. A harmadik rész pedig megegyezik a tavalyival.
És a lassítókkal mi a helyzet?
A reptéren ugyanannyi lesz, mint a tavalyi évben. A kislődi gyorson nem szeretnék egyáltalán elhelyezni lassítót, sem az első osztálynak, sem a rali-túrának. Vigantpetenden pedig 3 darab lassító lesz elhelyezve az első osztálynak és az RTE-nek egyaránt.
Tavalyhoz képest történt valamilyen újítás a szervezésben?
Az RTE verseny programja a megszokottak szerint bonyolódik idén is. Mivel az ORB verseny idő-intervallumban rövidebb és szorosabb lesz, így csak annyival változik a lebonyolítási rend, hogy szombat reggel van az ORB-nek is az átvétele. Tehát egészen összetömörül a menetrend: pénteken pályabejárás, illetve szombat délelőtt még bizonyos pályákat járhatnak a versenyzők, de közben már az átvételek is zajlanak. Szombat délután pedig rajtol az ORB. Így az RTE számára is déltől kezdődik az adminisztratív, s a gépátvételre pedig 13 órától kerül sor. Ez a lebonyolításban semmi fent akadást nem jelent, hiszen reggeltől átvehetők az itinerek és a pályabejárás ez után lesz csak esedékes. Most ez egy kicsit eltér a megszokottól.
Próbáltunk egy tisztességes versenytávot összeállítani. Így lett ez a 72 km pálya murván, ami kellő kihívást rejt magában. Ugyanakkor azt is mondhatnám, hogy minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja elé nézünk a következő hétvégén.
Milyen nevezői létszámra számítasz?
Szeretném, ha legalább 40-50 versenyző a rajthoz állna majd vasárnap.
Véleményed szerint miért érdemes a Veszprém Rallye-n indulni?
Az igazi rali a murván zajlik. Meggyőződésem, hogy a két murvás és az egri versenyen egy színvonalasabb és szervezettebb rendezvényt kaphatnak a versenyzők – félreértés ne essék, ezzel nem akarok senkit sem bántani vagy sértegetni. Ha másban nem is, akkor a biztonság kérdésében egyértelműen jobb, hiszen jelentős létszám dolgozik a verseny komoly biztosításán. Emellett törekedtünk arra, hogy izgalmas, kihívásokkal teli, de ugyanakkor kíméletes pályákból álljon össze az útvonal terv.
Nézőknek milyen helyeket ajánlasz a szurkoláshoz?
Csak biztonságos helyre szabad és érdemes állni. Most nem merülnék bele, hogy melyik gyors melyik kanyarjában, hanem a pályaajánlót keressék a verseny honlapján http://www.veszpremrallye.net/ és a www.duen.hu – n. Itt részletesen kanyarokra levetítve fogunk megközelítési útvonalakat, parkolókat, gps pontokat prezentálni.
Végezetül szeretnék néhány nevet megemlíteni az RTE versenyzői közül, akiket biztosan láthatunk raliautóban száguldani a veszprémi pályákon a jövő hétvégén:
- Nagy testvérpár, akik tavaly majdnem a legjobbak voltak ezeken a pályákon. Most a „régi” bérautót egy másikra cserélik.
- A Papp testvérpáros tavaly először itt tesztelhették élesben magukat és a Volvójukat is a murván.
- Balogh Andrásék mindenképpen szeretnének itt is jól szerepelni, hiszen a pontgyűjtés és a bajnoki cím a cél.
-Szemán Sándor reméli, hogy itt nem csak egyedül fog indulni az N3-as kategóriában – hiszen úgy az izgalmas, ha küzdeni kell az első helyért.
- Kaptás Leventének ez lesz az első versenye Veszprémben, de reméli, hogy a bükfürdői sikerek itt is megismétlődnek és további tapasztalatokra tesz szert murván.
- ifj. Vizelli Károly még csak most kezd hozzá a kocsi kisebb rendbe tételéhez. Reméli, hogy idén nem fog kiesni a második gyors után.
- Antalffy György tavaly az utolsó gyors elspórolása miatt lett második. Idén remélik, hogy ők lesznek a leggyorsabbak.
Ne feledjétek, még péntek éjfélig lehet nevezni!
A viszontlátásra Veszprémben:
Juhász Veronika
RTE
Ez a hír most jelenik meg 5102. alkalommal
hírek • fórumok
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|