Kokó be, Holczer ki...
az MNASZ Média Bizottság korábbi vezetőjével beszélgettünk
2008-09-11
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724347
Napi oldal:
33295
Jelenleg:
921
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Miután a napokban publikussá vált az új RSB összetétele, Holczer Danit kérdeztük arról, hogy ő vajon miért nem kapott lehetőséget a bizottságban. A beszélgetés innen indult, aztán egyszer csak teljesen máshová, mégpedig a "harmadik vonalhoz" lyukadtunk ki.

- Ha jól tudom, ti Kokóval jóban vagytok, és van is némi szereped abban, hogy elindult egyfajta enyhülés és közeledés az év elején, és talán ahhoz is van közöd, hogy ő visszakerült az RSB élére.
Igen, mi Kokóval tényleg jóban vagyunk. Hogy mekkora a szerepem az ő visszakerülésével kapcsolatban, azt mindenki döntse el maga, mert ezt nyílván másképp ítéli meg Ferjáncz Attila, másképp Szamos Miklós és másképp Kokó is.

- De mégis, szerinted, ha te nem vállalod anno az RSB tagságot, akkor most Kokó lehetőséghez jutott volna?
Ezt nem az én tisztem eldönteni, de biztos van benne szerepem, hogy ő visszakerült, - ha csak a hungaroringi RSB körtelefonos szavazásra gondolok -, és nyílvánvaló, hogy ebben a megegyezéses folyamatban is sokat vállaltam, talán egy kicsit túl sokat is. Azért mondom, hogy sajnos, mert be kellett látni, hogy ez az egész így teljesen zsákutca, mert kiderült, illetve bebizonyosodott számomra is, hogy végül tényleg "csak egy maradhat!" A tények tükrében furcsa visszanézni, hogy az akkor Kokóra nemmel szavazók ( Nattán, Tóth Imi, Lakatos ) rövidesen kikerültek az RSB-ből, de most már az önálló gondolatok is veszélyesek lehetnének.

- A kompromisszum keresésen kívül mivel foglalkoztál az elmúlt félévben?
Az év eleji közgyűlés után, több versenyző és sportvezető megkeresésére, - Kassai András felkérésére - vállaltam a munkát az RSB-ben, majd az elnökség megbízott a MNASZ Média munkabizottságának vezetésével. Azt gondolom, hogy utóbbi vonatkozásban eredményes időszak áll mögöttünk, hiszen sikerült új alapokra helyezni szövetségünk vagyonértékű jogaival kapcsolatos szerződéses rendszereket, és kialakult egyfajta pozitív kommunikáció a fotósok, újságírók és videósok valamint a sportvezetés között. Időarányosan növekedett (21,4%-kal) az autósport média megjelenése. Bevezettük a számozott aranymellényes rendszert a Rallye-ban, aminek következtében ma már, ha bárkivel probléma van, a versenyigazgató jelzése alapján azonnal tudunk érdemben intézkedni, hisz az azonosítás után pillanatok alatt kapcsolatba tudunk lépni az illetővel. Általános tekintetben komoly lépés volt, hogy idéntől az MNASZ akkreditált fotósok, el kell, hogy küldjék munkáik egy részét a szövetség titkárságára, amelyen keresztül mérhetővé vált, hogy ki végez valóban érdemi munkát és az is, hogy kik azok, akik csak "alibiből", valamiféle fajta előnyszerzés érdekében próbálnak évről évre akkreditációhoz jutni. Tulajdonképpen már, szinte az összes fotóst, videóst ismerem, tudom ki honnan jött, és melyik médiumot képviseli, vagy éppen hányas számú mellényt viseli. Ahhoz képest, hogy fél éve kezdtem el, szerintem egész jól működik a rendszer, persze vannak még hiányosságok, de idővel ezt tökéletessé lehet fejleszteni. Én nagyon nagy eredményként könyvelem el, hogy ha nehézségek árán is, de idén eljutottunk oda, hogy külön R2-es összefoglalót sugárzott a Sport TV és az RSB-nek pedig van már önálló honlapja. Ezeket az eredményeket soha nem lehet elvenni már tőlünk, még akkor se, ha közben a megosztottság nem szűnt meg. Ez azért némi optimizmussal tölt el. A másik területen, az RSB-ben végzett munkámat pedig bárki, akár a publikus RSB ülés emlékeztetőkön keresztül is ismerheti, hiszen igyekeztem megfelelni az amúgy jogos elvárásoknak, és tájékoztatni mindenkit a sportvezetésben zajló eseményekről.

- A napokban, a Kokóval folytatott beszélgetésünk során, külön kiemelt téged, hogy rendkívül értékes embernek tart, és még üzent is neked.
Igen, megkaptam az üzenetet, és talán el is árulhatjuk, hogy ezt az interjút a RallyRacing újságírója készítette vele.: Kokó még fel is hívott, hogy megjelenés előtt nézzem át, és ha van valami észrevételem, akkor javítsam ki. Én nem az vagyok, - másokkal ellentétben - aki cenzúrázná bárkinek is a mondanivalóját, még akkor sem, ha adott esetben engem érint a mondandó némi kritikával. Hogy teljesen elfogulatlanok legyünk, én kértem DuEn-t, hogy a hangfelvételt is rakjuk fel, nehogy valaki azt gondolja, hogy manipulálni próbálja bárki a Kokó által elmondottakat, mert ugye akadt már ilyen "médium" idén… Mindenesetre elég furcsa dolog az, amikor egy olyan "muki" :) üzen a nagy nyilvánosságon keresztül, akivel egyébként hosszú évek óta, napjában ötször-hatszor beszélünk.
Ezt nem ő üzente, ez a felső vezetés üzenete volt, amit Kokónak kellett "új és jó alattvalóhoz hűen" kézbesíteni. Lefordítva ez arról szólt, hogy döntsem el, hogy melyik oldalon állok. Eldöntöttem, - nem most, már jó régen - és így, most már nem kell, hogy szavazattal rendelkező RSB tag legyek, hisz egész egyszerűen megtiltották Kokónak, hogy kinevezzen, ő meg, hogy finoman fogalmazzak elég gyenge volt ahhoz, hogy kiálljon értem, de mondjuk inkább úgy, hogy jelenleg még keresi a kompromisszumokat. : Nyílván persze az is közrejátszhat, hogy az "urak" netán előfizetői a RallyRacing magazinnak és nem tetszik nekik, hogy egyes sportolók és egyes sportvezetők véleményének helyt ad a lap, és nem győzik felvásárolni már a standokon… : Mint ahogyan bizonyára az sem tetszik, hogy az autósport körüli média rendszere, kezd működőképessé válni, és a média képviselők kezdenek egységesen mozgolódni. Túl nagy "hatalom" ez egy belső ellenzéki ember kezében, aki ráadásul figyel, és adott esetben kertelés nélkül elmondja a véleményét, amivel befolyásolhatja a Rallye Bizottság döntéseit. Most gondolok itt, például a visszavont szombathelyi ténybírói jelentésekre, amelyekkel kapcsolatosan kért vizsgálat talán mind ez idáig el sem kezdődött…

- Ezek szerint nem túl jó a viszonyod a felső vezetéssel?
Én inkább szűkíteném a kört. Néhány héttel ezelőtt került sor az Ózd rallye sajtó tájékoztatójára, ahol először mutatkozott együtt a nagy nyilvánosság előtt Frank és Kokó.
(Az ezzel kapcsolatosan megjelent írásra, nyilván emlékszik mindenki…)
Ez a demonstratív megjelenés, már önmagában jelezte a szándékot a megegyezésre, és utalt arra, hogy képesek ők a történtek ellenére együtt dolgozni. A sajtótájékoztató után sor került egy hatszemközti beszélgetésre (Frank, Kokó, Holczer), ahol megkértem - és itt a kértemen van a hangsúly - Frank Tamást, hogy az elkövetkező három hónapot használjuk fel arra, hogy mi közösen teremtsük meg az MNASZ és a Rallye működéséhez szükséges anyagi feltételeket a 2009-es évre.
Fél éve vártam erre a pillanatra! Az ő kapcsolatrendszerével, Kokó népszerűségével, az én munkám mellett, biztosan össze tudunk szedni 50-60 millió forintot a nehéz helyzetben lévő szakágak támogatására, a rallye utánpótlás nevelésre, és mindarra, ami az autósport fejlődését szolgálja. Ezzel a borítékkal pedig majd decemberben álljunk a közgyűlés elé, és tegyük le az asztalra, mintegy az autósport jövőjének a zálogát. Ez természetesen egyfajta, jelzés értékű dolog is lehetett volna, hiszen ha lehet ezt mondani, jelenleg három nagyobb és több kisebb részre szakadt a szövetségünk, és ennek a három nagyobb részre szakadt szövetségnek az egységét is jelképezhette volna ez a boríték.
Azonban ettől Frank Tamás elzárkózott, hisz ide ő már annyi mindent hozott…, és ez a tagság különben sem érdemli meg… :-( 
Na, azóta azt hiszem, igazán nem vagyunk túl jóban.

- És most hogyan tovább?
Ezzel Frank kijelölte az utat nekünk. Hát most az következik, hogy az elkövetkezendő három hónapban megkeressük azokat a tagokat, akik tényleg átfogó változásokat szeretnének az autósportban, ténylegesen a sport érdekében szeretnének tenni, és egy kellemesebb környezetben kívánnak versenyezni. Ezen a téren azt hiszem, a mostani produkció után nem lesz nehéz dolgunk…
Most úgy tűnik, hogy tényleg jó néhányan szívesen beállnának a sorba, de persze akkor sem fogunk elkeseredni, hogyha ez nem sikerül, ugyanis van egy nagyon nagy helyzeti előnyünk, mégpedig az, hogy mi fiatalok vagyunk, és mi tudjuk azt, hogy a 2/3-hoz hány szavazat szükséges...
Nagyon sok telefont kaptunk azóta versenyzőktől, akik már most becsapva érzik magukat a szavazat eladásuk miatt, de biztató, hogy régi és új támogatók, pártolók is jelezték: ha komoly változás fog történni a sportvezetésben, akkor újra érdekli őket a Rallye!

Ettől függetlenül szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy a Rallye média munkacsoport marad, tehát Bessenyei Krisztával, DuEnnel, Juhász-Léhi Pistával és Kollár Attilával továbbra is együtt DOLGOZUNK az RSB média munkacsoportban a Rallye népszerűsítéséért.

Ez a hír most jelenik meg 6157. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k