Komló előtt mondták...
verseny előtti interjúk
2006-09-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765615690
Napi oldal:
64581
Jelenleg:
957
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Pájer Ani körbetelefonált...
Itt olvashatjátok az interjúk első részét:


Markó Tibor - a rendező


- Beszéljünk először a nevezőkről!
- Úgy 100 autó várható. Nézve az éves nevezői átlagot, én azért többre, 120 körülire számítottam, de azért ez nem kevés.

- Mi az oka?
- Talán, hogy most van a nyaralási szezon, és az is lényeges, hogy földrajzilag én esek ki legjobban a körből. Ha jól tudom, a legtöbb lincensz Budapest és Miskolc környékéről van, és hát valljuk be, ezek a városok nincsenek túl közel…

- Akkor vonzerő gyanánt került be a programba Árpádtető?
- Igen, ezért volt már tavaly is. Ez a gyors talán az egyik legpatinásabb pálya, ami ugye Mecsek Ralis pálya, amiről pedig tudjuk, hogy az egyik legrégebbi rali Magyarországon. A hivatalos utánpótlás mezőnynek eddig nem volt még alkalma menni ezen a pályán, ezért került be tavaly. Ha pedig sportszakmai és versenyző élmény szempontjából beszélünk a vonzerőről, idén ezt még egy prológgal is megspékeljük..

- Mikor és hol lesz a prológ?
- Szeptember 2-án, szombaton lesz, mondhatnám, hogy hagyományosan Komló város főutcáján. Ez is jelzi, hogy hál' Istennek a város nagyon pozitívan áll a dologhoz, kőkeményen támogatja a versenyt. Ezért nagyon hálásak vagyunk nekik. Egyébként ennél jobb helyre nem kerülhettünk volna, mert nem leszünk eldugva mindenféle parkolóban, vagy pusztában, hanem, mivel a legjobb, ha házhoz viszed az élményt, így most ezt tettük. Ezzel egyrészt felborítjuk a város szokásos rendjét, ami már önmagában elég nagy feltűnést kelt, másrészt az embereknek jóformán nem kell sehová menniük a szórakozásért.

- Milyen jellegű lesz?
- Szlalom lesz. Gumilassítókat kell teljesíteni a versenyzőknek. Az sem titok, hogy "ladásra" építjük a pályát, tehát itt elsősorban nem a tempó fog dominálni, és remélem a ladások rá fognak szolgálni a típus népszerűségére. Persze lesz, aki időben is tud majd meglepetést szerezni.

- Nálatok lesz a hivatalos csapatfotózás is…
- Igen, a gépátvétel után. A mezőnynek most is lehetősége van arra, hogy egy rali-évkönyvbe bekerüljön. A csapatfotózásnak is Komló ad helyszínt, tehát szeptember 2-án, szombaton 16.30-kor lesz a Városház téren. Ide várunk minden RTE licenszest, aki úgy érzi, hogy része ennek a nagy családnak, és rajta szeretne lenne a családi fotón. 

- Milyenek a pályák? Gondolok itt a minőségre főleg…
- Zobákpuszta jellegzetessége, hogy itt aszfalt helyenként poros, helyenként dobálós, ez egy elég tempós pálya, ami különösen érdekessé teheti az autózást, hogy lehet rajta látványosan menni, de ésszel kell menni, mert benne van a pakliban, hogy nagyot lehet esni.

Árpádtető, ahogy mondtam, tradicionális pálya. Alig van olyan ember, aki a ralival kapcsolatba kerül, hogy ne hallott volna róla. Ízig-vérig rali pálya, van itt minden. Gyönyörű környezetben, a Mecsek szívében található, és itt váltakoznak a tempós és technikás részek.

Komoly hangsúlyt fektettünk arra, hogy nagyon autózható pályákat hozzunk létre és ne a kátyúkat kelljen kerülgetni. A zobákpusztai pálya az, ami minden évben romlik. Itt ugyanis busz közlekedik, és ez, meg a tél megteszi a hatását. Én, mint a verseny rendezője, ezt a részt minden évben kikátyúztatom. A versenyzési élmény szempontjából káros kátyúkat eltüntetjük, ami azt jelenti, hogy azért elég komoly felületen kell cserélnünk az aszfaltot. De kellemes lesz rajta autózni.



A versenyzők mondták:


Rafael Tamás

- Ha jól tudom, most már biztos, hogy indulsz Komlón…
- Igen, épp a versenyautót gumiztatom.

- Mennyire volt fontos az, hogy épp itt indulj?
- Még soha nem voltam itt, és mindenki azt mondta, nagyon jó pályák vannak itt. Én pedig ki akartam próbálni. Két versenyt tudtam menni idén eddig, úgyhogy a kategóriatársak jócskán előttem vannak. Ha sikerülne most jót mennünk, még lehetne esélyünk valamire a kategóriában, és lehet, hogy elindulunk akkor Szendrőn is. Ezen most múlik rendesen.

- Hogy készülsz?
- Niesz Feri adott kölcsön belső felvételt még a BMW-s idejéből, így próbálok tanulni. Majd kiderül mennyire volt jó tanárom. :)


Bosch Peti

- Jövünk mi is, épp most készül az autó.
- Ez is ismeretlen pálya, ugye?
- Igen, teljesen, de van segítségem. Szabó Gergő lejön velem, és segít felírni a pályákat jól. De ezt leszámítva ugyanúgy készülök, mint eddig.
- Hogy állsz magadban az esélyeiddel, meg a reményeiddel?
- Én megbarátkozom a második hellyel. Mindent megteszek a győzelemért, de ha ez lesz a vége, akkor sem leszek elkeseredve.


Mezriczky Zoli

- Mennyire lesznek ismerősek ezek a pályák?
- Tavaly mentem már rajtuk, igaz, csak másfél gyorsot, és nem ezzel az autóval, szóval nem nagyon. Ez megint fekete ló lesz, hasonló, mint a Salgótarján volt.
- Most többet készülsz?
- Nem, megmondom őszintén ez az első, amire nem készülök ezerrel. Most beteg is vagyok, nagyon fáj a gerincem, úgyhogy egyelőre az indulás is olyan, hogy ha nem leszek jól, el sem indulunk. Igazság szerint most elég nagy az esélyünk, hogy megtartsuk a harmadik helyünket, tehát ha megyünk, tuti nem fogunk élet-halált menni, teljesen elég lenne egy negyedik-ötödik hely is, biztonságos autózással, Úgy tűnik, Brád Laci nem jön, de erre bazírozni elég nagy lutri volna. Úgyhogy majd meglátjuk


Brád Laci

- Indultok?
- Nézd, technikai hibánk volt Esztergomban, előtte beestünk Salgótarjánban... Két kiesés után úgy érezzük, felesleges pénzkidobás volna folytatni, mert az eltervezett eredményeket nem tudtuk hozni. A következő két versenyen inkább megtakarítjuk a költségeket, kiadjuk az autót, és inkább a jövő évre próbálunk már koncentrálni.


Lovász Pál

- Jövünk, a kocsi már kész van. Zsigulival Itt már mentem egyszer, tavaly. Árpádtetőt annyira nem ismerem, mert kiestünk, mire odaértünk volna.

- Gondolod ezzel az autóval most ki tudod köszörülni ezt a csorbát?
- :) Mindenféleképpen arra számítok, hogy jó hétvégénk lesz. Ez egy ütőképes autó. A Pacottinál nagyon jól beállítják, nagyon profik ott a fiúk. Szerintem ezért tudtunk Esztergomban elég jókat menni, mert a futómű olyan jól be volt állítva, hogy nem volt vele probléma.

- Bosch Peti is Pacotti-s autóval megy. Mi a különbség a két autó között?
- Ha jól tudom, a Petié ízig-vérig A-s autó, a miénk N-es, ezért az övé erősebb. De jó, szeretnénk legalább olyan eredményt, mint az előzőn volt.


Niesz Ferenc

- Nem jövünk Komlóra, bár az autó készen van. Hétvégén voltunk vele egy versenyen, Cereden a ralisprinten. Azt megnyertük abszolútban, bár kocsi nem százszázalékos, sok dolog van még. Szendrő az ezermillió-egy százalék. A héten viszem a kocsit az intercoolert rendberakatni. Ceredre azért mentünk el, hogy teszteljük. Gumikat próbálgattunk, futóművet állítottunk, egy csomó jó tapasztalatot szereztünk. Kezdjük megismerni az autót, és megtanulni beállítani. Szeretnénk Szendrőn jönni, hogy teszteljük tovább az autót, mert most még eléggé háttal ülünk neki. De a 2007-es évre már csak a jót akarjuk.


Toma Zoltán

- Esztergom tulajdonképpen hazai pálya, mert tatai vagyok. A tardosi gyors tőlünk nagyjából 8 km-re van. 6 éve versenyzek, és ezek a pályák közel állnak a szívemhez. Az a verseny jól ment, az elvárásainknak megfelelően ment minden. Idén ez volt az első versenyünk, ennek főleg anyagi okai vannak, de az évet már be szeretnénk fejezni.

- Hogy készültök Komlóra?
- Most sikerült felújítani az autót, ennek nagyon örülök. Gondolom, ismeritek azt a nevet, hogy Zambelly Gyuri. Régen ő itt ment a túrában, többszörös bajnok, most első osztályban megy. Ő egy igazi szerelő-mester, és ő újította fel a motoromat és a váltót. Úgyhogy tulajdonképpen az ő keze munkája segített elérni ezt a jó eredményt.

- Pályák mennyire lesznek ismerősök?
- Abszolút ismeretlenek. De bízom a sokéves tapasztalatban és nagyon jó a navigátorom. Ő nagyon sokat tud segíteni, bár még nem öreg, mégis nagy tapasztalata van a téren. Szeretnénk most is eredményesek lenni, jó lenne dobogóra állni. És itt szeretném megragadni a lehetőséget, és szeretném megköszönni a hathatós segítséget a tatabányai Volánnak, és a szakosztályvezetőnek.


Mészáros József

- Jössz Komlóra?
- Nem. Nekünk már nem kell. :) Megnyertük a kategóriát. És épp a legjobbkor, mert a pénzünk is elfogyott erre az évre. :) Nagyon szeretünk menni, de nagyon szerencsések vagyunk, és azt hiszem idén már nem megyünk.

- Akkor csak gratulálhatok!
- Köszönöm!

- Arra még azért kíváncsi lennék, hogy vajon szerinted ki követ majd a dobogón?
- Hát, ha szerencséje van, akkor a Lőkös Attila lesz a második. Őt nem nagyon kísérte a szerencse idén, de most remélem menni fog neki. Egész évben sokat dolgozott, megérdemelné. Jó, persze a többiek is, de ő volt a legpechesebb. Én neki drukkolok. 


Puskádi János

- Komlóra jössz?
- Nem tudok sajnos, mert Ausztriában indulunk, és pont most lesz a tréningje. A bajnokságban egyelőre vezetek a kategóriában. Ha nem jön közbe semmi, akkor meglesz a bajnokság. De ez csak a komlói futam után dől majd el, hogy hogyan teljesítenek a kategóriatársak.

- Mesélj a versenyről, ahol indultok!
- Ez az osztrák bajnokság egyik futama, és az Ignis-kupában indulunk. Ez egy nagy kihívás számunkra. 170 km gyorsasági, éjszakai gyorsokkal… Szeretnénk célba érni. Ez a legfontosabb most számunkra.


Rábl Tibor megnyerte a N1-et Esztergomban, próbáltuk őt is elérni. Egy kedves kollégáját értük el, aki azt mesélte, hogy tuti jönnek Komlóra, de Tibor épp a nászútját tölti… Innen is gratulálunk az ifjú párnak!


Hegedűs Attila

- Jövünk Komlóra. Perpillanat egy ponttal vezetjük az A3-at, úgyhogy mindenképp indulnunk kell. Most mindenképpen célba kell érnünk, de legjobb lenne, ha dobogóra tudnánk kerülni. Bár arányleg jó volt az évünk, de a Hóvirágon felborultunk, meg Salgótarjánban is az utolsó gyorson estünk ki… Reméljük most több szerencsénk lesz.

- Mennyire ismered a mecseki pályákat?
- Az az igazság, hogy ez nekünk újdonság lesz, még a környéken sem jártam, csak a Balatonig jutottam el…: Megpróbáljuk jól felírni, és maximálisan kihasználni a tréningidőt. Végülis Esztergomban sem mentünk előtte, mégis jól sikerült. Meglátjuk.


Ifj. Érdi Tibor

- Nem számolgatok, hogy hányadiknak kell lennem, hogy meglegyen a bajnokság, ha egy versenyre elmegyek, azért megyek, hogy megnyerjem. Most ezen fogunk dolgozni. Nem taktikázunk.

- Hogy állsz a komlói pályákkal?
- Abszolút ismeretlenek. Tavaly nem készült el az autónk, mikor ez a verseny volt, előtte pedig mentem volna itt, de volt egy tréningbalesetem, és akkor nem indultam el. Úgyhogy most teljesen kiegyenlített lesz a küzdelem közöttem és a Petike között.


Notheisz Attila

- Hülye kérdés volna megkérdezni azt hiszem, hogy miért indulsz a RTE futamon…
- Mert komlói vagyok. :) Szívügyemnek tekintem, hogy induljak itt.

- Tényleg csak emiatt, vagy a Mecsek ralira is próbálsz készülni ezzel?
- Hát, ha csak a Mecsekre akarnék készülni, az túl sok nyűg lenne, mert most egy másik autóval megyek. Összeraktuk azt az autót, amivel a Barum Ralin mentünk két éve, és most ezzel jövünk a hétvégén. Amivel a két hét múlva megyek, az még csak most készül. Úgyhogy tényleg azért megyek, mert jó itthon menni. Szerintem különleges jelentősége van, hogy ha az ember a saját városában versenyezhet.

- A pályák gondolom mennének fejből…
- Igen, de nem azért mert olyan sokat járok rajtuk hétköznapokon, hanem mert hát itt nőttem fel…

- Melyiket szereted jobban?
- Az Árpádtető az minden irányból, mindig jó. De a másik is jó.

- Te, aki aztán igazán ismeri őket: mesélj a pályákról, milyenek?
- Hát az Árpádtetőről nem kell szerintem túl sokat mondanom. Minden irányból tempós, ritmusos, nagyon jó, igazi technikás ralipálya. A másik, a zobákpusztai az inkább gyors pálya, bár nem tudom mennyire lesz lelassítva. Ez utóbbi egy elég koszos aszfalt, csúszkálós, ésszel kell menni. Ha esni fog az eső, az megbonyolítja majd, mert ezek a pályák esőben elég változatosak tudnak lenni…


Nagy Mátyás:

- Hogy van a vérszemed, amit Esztergom előtt kaptál?
- :) Nagyon jól, köszöni. Remélem nyerni megyünk. :)

- Ha ezen túlvagyunk, mi a helyzet a Szendrővel? Mennyire befolyásoló tényező ez a komlói verseny?
- Hú, hát ha jól tudom, akkor ha a Tomcsányiék másodikak lesznek most megint, én pedig nem indulok Szendrőn, és ő pedig első lesz, akkor pont egy ponttal verne meg. Úgyhogy mindenképpen jövök Komlóra, és igyekszem a legjobb lenni. : Az autót viszont eladtam közben, úgyhogy most megyek vele utoljára.

- És azután?
- Még nem tudom. Egy elsőkerekes autóval szeretnék menni, ez biztos. Veszek egy 205-ös Peugeot-ot, elméletileg. Az 1,6-os lesz. Ma vagy holnap hozom el a motorját, úgyhogy a dolog majdnem biztos. Ahhoz, hogy megtanuljak elsőkerekessel menni, ahhoz ez pont jó lesz.

- Most nagyon nő leszek: Milyen színű? :)
- : Fehér. Olyan, mint a régi Peugeot-oknak:) háromszög alakban jön hátra egy kék csík. E most ilyenre van festve, de még nem tudom, milyen lesz a végleges.

- A komlói pályákat mennyire ismered?
- Mentünk már rajtuk. Meg ez hazai pálya...

- Akkor csukott szemmel, fejből…? :)
- :) A navigátoromnak igen. Tomi komlói. És az a lényeg, hogy ő tudja, hogy merre menjek…:)


 

Ez a hír most jelenik meg 4924. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k