Kopeckyék a Mikuláson!
Mitsubishi Lancer Evo VII.
2005-11-26
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797551430
Napi oldal:
164383
Jelenleg:
1010
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Jan Kopecky és Filip Schovanek a legnevesebb külföldi versenyző, aki tiszteletét teszi a magyar szurkolók előtt a Mikulás Rallye-n.
Első magyar versenyük alkalomból kérdeztük Őket.

Kérdéseinkre Jan elfoglaltsága miatt a navigátor, Filip válaszolt, amit ezúton is köszönünk neki!



Mikor és hol hallottatok erről a versenyről és miért esett rá a választásotok?
Az első információkat és a meghívót a verseny rendezője adta át nekünk november 5-én, Vsteinben rendezett RallySprint eseményen. Ott elindult két fiatal magyar versenyző akikkel sokat beszélgettünk a Mikulás Rallye-ról csakúgy, mint a magyar versenyekről általában.
Hogy miért? Ezen a hétvégén semmi dolgunk nem lett volna, soha nem versenyeztünk Magyarországon (de sok érdekes dolgot hallottunk már a magyar versenyekről), és ami a legfontosabb, ez egy murvás verseny lesz (talán havon és jégen)!

Mit hallottál eddig a magyar versenyzőkről és versenyekről?
A legfontosabb, hogy nagyszerű döntést hozott a magyar szövetség azzal, hogy továbbra is engedi versenyezni a WRC-ket, amihez mi is csak GRATULÁLNI tudunk!
A cseh döntés teljesen más volt... :-(
Nagyon sok cseh WRC versenyautót (Skoda, Ford, Toyota, stb) bérelnek magyar pilóták, amik így a magyar pályák igényeinek megfelelően kerülnek továbbfejlesztésre.

Természetesen sok információval rendelkezünk a magyar rallye fejlődéséről. Éppúgy megtalálható aszfalt, mint murva - ez egy nagyon jó lehetőség. Így a versenyzők mindenféle körülmények között tudnak fejlődni és tanulni. Mivel nálunk csak aszfaltos versenyek vannak, ezért azt kell mondjam, hogy jobbak a körülmények nálatok. A cseh versenyzőknek rendkívül nehéz beilleszkedni a világbajnoki sorozatba, mivel csak 3-4 igazi aszfaltos verseny szerepel a naptárban, a többi mind murvaverseny.

Nagyon jó emlékeim vannak Benik Balázsról, aki szintén cseh bérautóval (Ford Focus WRC - JM Engineering) indul. Volt szerencsénk egymás ellen versenyezni 2002-ban a "Semperit" Rallye-n. Vannak még hírek nálunk Turi Tamásról, Szabó Gergőről, Bútor Róbertről, Kis Ferencről…, de őket sajnos nem ismerem személyesen. Remélem élvezeteset tudunk majd autózni és beszélgetni a magyar versenyzőkkel.

A legtöbb magyar szurkoló nem bízik az elindulásotokban, mert éppen akkor kerül sor egy sprintversenyre Prágában…
Azt javaslom nyugodtan bízzatok az indulásunkban :)!
Prágában összesen kétszer indultunk (2001-ben velem, míg 2002-ben egy újságíróval ment Jan). A tavalyi verseny túlságosan is veszélyesnek látszott, nem igazán fért bele az elképzeléseinkbe. Alapvetően egy városi körpálya, nagyon sok nézővel és szűk utakkal. Ez igazából nem egy valódi rallye, csak egy show a város utcáin. A versenyzők nagyjából csak a nézők szórakoztatására autóznak, extra körökkel és hatalmas csúszásokkal. Ez egyáltalán nem jelent kihívást, de még csak feladatot sem a navigátornak, legtöbbször a média, a szponzorok képviselőit és VIP vendégeket autóztatnak. Talán egy kis reklámtevékenységnek felfogható, de másnak nem nagyon.

Miért az EVO VII-tel indultok?
Ez a Mitsubishi a csapatunk tulajdona (míg a Fabia WRC a gyári csapathoz tartozik). A Skoda Motorsport számára ez az év véget ért a Sosnova-i Cseh Bajnokok Tornájával, valamint a Monza MotorShow-val, innentől kezdve ők a jövő évre készülnek. Igazából szeretnénk tesztelni az új Matador murvagumikat, remélem az időjárás kegyes lesz hozzánk és nem lesz hó és jég.

Szólj néhány szót a Fabia projektről…
Igazából nem is tudom melyik Fabia projekre gondolsz, de szerintem a Fabia Kit Car-ra...

A Skoda Fabia Kit Car egy vadonatúj autó, ami az S1600 szabályai szerint lett megépítve.
Ugyan van egy kis probléma a motor homologizációjával, mert a Skoda Auto nem gyárt olyan motort ami alapja lehetne a homologizációnak. Minden egyéb alkatrész megegyezik a S1600 kategóriában használtakkal.

Mi voltunk (vagyunk) a fejlesztő és tesztcsapata ennek a versenyautónak ebben az évben. A tesztelés volt a fő feladat. Remélem nagyon jó kis autót sikerült összehozni.

Ha szeretnénk ezzel az autóval az S1600-as VB-n indulni, akkor még nagyon sok munka lesz előttünk. Így az első év után azt kell mondjam, hogy a Skoda Fabia Kit-car ütőképes versenyautó lehet a nemzeti versenyeken. Talán láthattok majd egyet jövőre Magyarországon…

Nagyon sok különböző eseményen láttunk már titeket versenyezni ebben az évben, hogy értékeled, tudtatok fejlődni?
A jó és profi versenyzőknek elég néhány km a verseny előtt (pl: teszt), de ha új az autó, akkor nehéz eredményt elérni, mert nincs hozzászokva a páros. Sajnos ezek a feltételei a profi rallyenak.

Felváltva használtuk a Fabia WRC-t, a Fabia Kit Car-t és a Mitsubishit, mindegyik autónak vannak előnyei és hátrányai. A legjobb természetesen a WRC, a technika csúcsa, a Kit Car nagyon érdekes autó - fejlesztési és tesztelési tapasztalatot adott nekünk. A Mitsubishi leggyengébb pontja az, hogy nem elég erős aszfalton, de laza talajon (murva, hó, jég) nagyon jól autózható és nem utolsó sorban relatíve olcsón fenntartható.

Ahogy a fejlődéseteket figyeljük, talán nem véletlen, hogy úgy érezzük, ott a helyetek a gyári Skoda csapatban... Talán jövőre?
:) Magam is hasonlót szeretnék!
De azt tudnod kell, hogy már idén is részesei voltunk a Skoda gyári csapatnak, de az talán nem is titok, hogy nem második, hanem igazából harmadik számú versenyzők voltunk. Gyári támogatással indultunk a Deutschland Rallye-n, ahol az utolsó gyorson estünk ki a 9. helyről, Korzikán ahol a 12. helyen értünk be, valamint szereztünk egy 8. helyet Spanyolországban és ezzel megszereztük első VB pontunkat. Remélem több WRC futamon el tudunk majd indulni jövőre.

Szólnál néhány szót a terveitekről?
Sajnálom, de semmi biztosat nem tudok mondani, a menedzserünk dolgozik a jövő évi lehetőségeinken. Talán közel vagyunk az álmainkhoz - talán elárulhatom… el akarunk indulni minden jövő évi futamon egy WRC-vel.

Nagyon szépen köszönjük a válaszaidat és nagyon várunk Benneteket! Jó versenyzést kívánunk!!
Köszönjük szépen!

Szeretnénk köszönteni a www.duen.hu oldal minden olvasóját!
Filip

fordította: JJ

Ez a hír most jelenik meg 7832. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k