RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Kopeckyék a Mikuláson!
Mitsubishi Lancer Evo VII.
2005-11-26
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783296017
Napi oldal:
278726
Jelenleg:
1157
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Jan Kopecky és Filip Schovanek a legnevesebb külföldi versenyző, aki tiszteletét teszi a magyar szurkolók előtt a Mikulás Rallye-n.
Első magyar versenyük alkalomból kérdeztük Őket.

Kérdéseinkre Jan elfoglaltsága miatt a navigátor, Filip válaszolt, amit ezúton is köszönünk neki!



Mikor és hol hallottatok erről a versenyről és miért esett rá a választásotok?
Az első információkat és a meghívót a verseny rendezője adta át nekünk november 5-én, Vsteinben rendezett RallySprint eseményen. Ott elindult két fiatal magyar versenyző akikkel sokat beszélgettünk a Mikulás Rallye-ról csakúgy, mint a magyar versenyekről általában.
Hogy miért? Ezen a hétvégén semmi dolgunk nem lett volna, soha nem versenyeztünk Magyarországon (de sok érdekes dolgot hallottunk már a magyar versenyekről), és ami a legfontosabb, ez egy murvás verseny lesz (talán havon és jégen)!

Mit hallottál eddig a magyar versenyzőkről és versenyekről?
A legfontosabb, hogy nagyszerű döntést hozott a magyar szövetség azzal, hogy továbbra is engedi versenyezni a WRC-ket, amihez mi is csak GRATULÁLNI tudunk!
A cseh döntés teljesen más volt... :-(
Nagyon sok cseh WRC versenyautót (Skoda, Ford, Toyota, stb) bérelnek magyar pilóták, amik így a magyar pályák igényeinek megfelelően kerülnek továbbfejlesztésre.

Természetesen sok információval rendelkezünk a magyar rallye fejlődéséről. Éppúgy megtalálható aszfalt, mint murva - ez egy nagyon jó lehetőség. Így a versenyzők mindenféle körülmények között tudnak fejlődni és tanulni. Mivel nálunk csak aszfaltos versenyek vannak, ezért azt kell mondjam, hogy jobbak a körülmények nálatok. A cseh versenyzőknek rendkívül nehéz beilleszkedni a világbajnoki sorozatba, mivel csak 3-4 igazi aszfaltos verseny szerepel a naptárban, a többi mind murvaverseny.

Nagyon jó emlékeim vannak Benik Balázsról, aki szintén cseh bérautóval (Ford Focus WRC - JM Engineering) indul. Volt szerencsénk egymás ellen versenyezni 2002-ban a "Semperit" Rallye-n. Vannak még hírek nálunk Turi Tamásról, Szabó Gergőről, Bútor Róbertről, Kis Ferencről…, de őket sajnos nem ismerem személyesen. Remélem élvezeteset tudunk majd autózni és beszélgetni a magyar versenyzőkkel.

A legtöbb magyar szurkoló nem bízik az elindulásotokban, mert éppen akkor kerül sor egy sprintversenyre Prágában…
Azt javaslom nyugodtan bízzatok az indulásunkban :)!
Prágában összesen kétszer indultunk (2001-ben velem, míg 2002-ben egy újságíróval ment Jan). A tavalyi verseny túlságosan is veszélyesnek látszott, nem igazán fért bele az elképzeléseinkbe. Alapvetően egy városi körpálya, nagyon sok nézővel és szűk utakkal. Ez igazából nem egy valódi rallye, csak egy show a város utcáin. A versenyzők nagyjából csak a nézők szórakoztatására autóznak, extra körökkel és hatalmas csúszásokkal. Ez egyáltalán nem jelent kihívást, de még csak feladatot sem a navigátornak, legtöbbször a média, a szponzorok képviselőit és VIP vendégeket autóztatnak. Talán egy kis reklámtevékenységnek felfogható, de másnak nem nagyon.

Miért az EVO VII-tel indultok?
Ez a Mitsubishi a csapatunk tulajdona (míg a Fabia WRC a gyári csapathoz tartozik). A Skoda Motorsport számára ez az év véget ért a Sosnova-i Cseh Bajnokok Tornájával, valamint a Monza MotorShow-val, innentől kezdve ők a jövő évre készülnek. Igazából szeretnénk tesztelni az új Matador murvagumikat, remélem az időjárás kegyes lesz hozzánk és nem lesz hó és jég.

Szólj néhány szót a Fabia projektről…
Igazából nem is tudom melyik Fabia projekre gondolsz, de szerintem a Fabia Kit Car-ra...

A Skoda Fabia Kit Car egy vadonatúj autó, ami az S1600 szabályai szerint lett megépítve.
Ugyan van egy kis probléma a motor homologizációjával, mert a Skoda Auto nem gyárt olyan motort ami alapja lehetne a homologizációnak. Minden egyéb alkatrész megegyezik a S1600 kategóriában használtakkal.

Mi voltunk (vagyunk) a fejlesztő és tesztcsapata ennek a versenyautónak ebben az évben. A tesztelés volt a fő feladat. Remélem nagyon jó kis autót sikerült összehozni.

Ha szeretnénk ezzel az autóval az S1600-as VB-n indulni, akkor még nagyon sok munka lesz előttünk. Így az első év után azt kell mondjam, hogy a Skoda Fabia Kit-car ütőképes versenyautó lehet a nemzeti versenyeken. Talán láthattok majd egyet jövőre Magyarországon…

Nagyon sok különböző eseményen láttunk már titeket versenyezni ebben az évben, hogy értékeled, tudtatok fejlődni?
A jó és profi versenyzőknek elég néhány km a verseny előtt (pl: teszt), de ha új az autó, akkor nehéz eredményt elérni, mert nincs hozzászokva a páros. Sajnos ezek a feltételei a profi rallyenak.

Felváltva használtuk a Fabia WRC-t, a Fabia Kit Car-t és a Mitsubishit, mindegyik autónak vannak előnyei és hátrányai. A legjobb természetesen a WRC, a technika csúcsa, a Kit Car nagyon érdekes autó - fejlesztési és tesztelési tapasztalatot adott nekünk. A Mitsubishi leggyengébb pontja az, hogy nem elég erős aszfalton, de laza talajon (murva, hó, jég) nagyon jól autózható és nem utolsó sorban relatíve olcsón fenntartható.

Ahogy a fejlődéseteket figyeljük, talán nem véletlen, hogy úgy érezzük, ott a helyetek a gyári Skoda csapatban... Talán jövőre?
:) Magam is hasonlót szeretnék!
De azt tudnod kell, hogy már idén is részesei voltunk a Skoda gyári csapatnak, de az talán nem is titok, hogy nem második, hanem igazából harmadik számú versenyzők voltunk. Gyári támogatással indultunk a Deutschland Rallye-n, ahol az utolsó gyorson estünk ki a 9. helyről, Korzikán ahol a 12. helyen értünk be, valamint szereztünk egy 8. helyet Spanyolországban és ezzel megszereztük első VB pontunkat. Remélem több WRC futamon el tudunk majd indulni jövőre.

Szólnál néhány szót a terveitekről?
Sajnálom, de semmi biztosat nem tudok mondani, a menedzserünk dolgozik a jövő évi lehetőségeinken. Talán közel vagyunk az álmainkhoz - talán elárulhatom… el akarunk indulni minden jövő évi futamon egy WRC-vel.

Nagyon szépen köszönjük a válaszaidat és nagyon várunk Benneteket! Jó versenyzést kívánunk!!
Köszönjük szépen!

Szeretnénk köszönteni a www.duen.hu oldal minden olvasóját!
Filip

fordította: JJ

Ez a hír most jelenik meg 7828. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k