Kovács József nyílt levele
Eltökélt és a gondolatait összegezve szól az MNASZ tagságához a közgyűlés előtt
2015-01-23
levél • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776566117
Napi oldal:
140147
Jelenleg:
960
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tisztelt Tagság, kedves Barátaim!
Bár sokan ismernek közületek, vagy ismerni vélnek, én szeretnék bemutatkozni nektek, és pár sorban leírni a véleményem, az elmúlt egy évről, valamint a jövőről! 

thumb_kovacs_jozsef_nyilt_levele_1Kovács József vagyok, sokaknak a kis Kovi, a Kovács Peugeot-os. Olyanokkal gokartoztam együtt, mint Szász Laci, Faragó Ebi, később a 90-es évek közepétől, Ferjáncz Attila, Ranga László nevével fémjelzett időszakban raliztam köztetek, előfutóként is találkozhattatok velem a versenyeken.  A csapatot már akkor is magamnak szerveztem, finanszíroztam. A későbbiekben szponzorként voltunk jelen. Egy darabig a fiam is szépen szerepelt a gokartosok között. Köztetek lettem 48 éves

Sportmenedzseri diplomám van, és bár az utóbbi időben nem pusztán az autóiparban dolgoztam, hanem egyéb vállalatoknál voltam, vagyok vezérigazgató, ügyvezető, főleg az ingatlanbefektetés területén mozogtam, de soha nem távolodtam el az autósportoktól. Folyamatosan tájékozódtam az aktuális helyzetről. Az elmúlt egy évben lehetőséget kaptam, mint elnökségi tag, hogy a szövetség munkájában részt vegyek. 

A Szövetség kaotikus helyzetét foghatjuk a rossz anyagi körülményekre, ami természetesen igaz, de nem hiszem, hogy ezt pusztán ennyivel el lehet intézni. Az elmúlt egy év alatt nagyon sok sértett emberrel találkoztam az autósport területén. Sokan a múltban élnek, a régi sebeiket nyalogatják, és emiatt nem várható előrelépés!
Konszenzusra van szükség!! Az egyéni érdekeket félre kell tenni! 

Sokunknak megvan a véleménye arról, hogy minek, és hogyan kéne működnie. A Szövetségnek az összes tagot kell képviselnie, nem egyes csoportokat!

Meglepődve tapasztaltam, hogy milyen ellentét van a különböző szakágak között!!! Hihetetlen számomra, hogy választani kellene!? Az egy dolog, hogy versenyzői szemmel ki-ki egy adott szakág szerelmese! Ez tiszta sor. Szerintetek a nézők is ilyen szélsőségesen gondolkodnak? Szerintem nem. A nézők szerint, - akikért nem mellesleg küzdenünk kellene, sokkal többet - nem minden fekete vagy fehér! Autóversenyt akarnak nézni!! Ralit, pályaversenyeket, rallycross-t, gokartokat, F1-et! Szórakozni szeretnének, és ha ők egyre többen szórakoznak, akkor ismét több szponzort lehet bevonni az autósport támogatásába! 

Egy elnök feladata a sportdiplomácia irányítása, vezetése is. Mind nemzetközi, mind nemzeti szinten. Ezért is kell léteznie egy Nemzeti Autósport Szövetségnek! A sportban az aktuális politikai hovatartozást semmiképpen sem szerencsés belekeverni. Viszont nélkülözhetetlen a megfelelő és jó kapcsolat az adott sportágért felelős állami vezetőkkel! Jó volna az államtól függetlenül működni, eredményesnek lenni, kérdés, hogy ez lehetséges-e? Még fontosabb kérdés, hogy célravezető-e? 

A személyes sértettségeket félre kell tenni! A múltat le kell zárni! A jót kiemelvén új irányt kell venni! Nem egyesek hasznát kellene lesni, hanem a Szövetségnek MINDEN TAG javát kell szolgálnia! Sokan szajkózzák a maguk igazát, sokszor a másik véleményét meg sem hallgatva! Így ezer meg egy irány van kijelölve, és sehova sem jutunk. A döntéseket előremutató vitáknak kell megelőzniük, csak ebben az esetben tudja a tagság a magáénak érezni, amit az elnökség végez. 

Tervezem egy tagsági kommunikációs fórum bevezetését, ahol minden tag konkrét témában javaslatot tehet. Ez a fórum természetesen mindenki számára elérhető, és nyilvános kell, hogy legyen! Modern világban élünk! Használjuk is ki az előnyeit. A Szövetségnek egy ÚJ és egységes irányt kell képviselnie, hogy társadalmilag és szakmailag elismertebb lehessen!

Sajnos az alapszabály tekintetében az autósportnak megint két rossz, illetve két nem jó közül kell a kisebbik rosszat választania. Ha az új 2014-ben elfogadott alapszabályt hatályosítja, illetve fogadja el a tagság, a törvényi változások miatt gyakorlatilag örökre (75%-os választási akarat miatt) bebetonozza ezt a formulát. Ahol egy duális vonalon van az elnökség és a sporttanács, egyforma jogokkal rendelkezik, sőt a sporttanács néha többel is! Viszont a jogi felelősség pusztán az elnökség tagjaié! Arról nem beszélve, hogy ha rossz kezekbe kerül a legfőbb sportszakmai irányítás, akkor hosszú időre kénytelen azt a tagság tűrni gyakorlatilag visszahívási lehetőség nélkül! 

Hosszas mérlegelés és jogászokkal való konzultáció után arra a döntésre jutottam az alapszabály tekintetében, hogy jobban jár az autósport tagsága, ha átmenetileg, - gyakorlatilag egy évre - visszatér a 2012-ben elfogadott és a bíróság által bejegyzett alapszabályhoz, amely mivel a bíróság azt már elfogadta, azonnal érvényben lesz. 

Ezek után kötelezi az elnökséget, hogy állítson fel egy jogászokból és tagságból delegált bizottságot, hogy az autósport jövőjét hosszútávon szolgáló alapszabályt dolgozzon ki, az új PTK szerint, ami egyébként valószínűleg addig módosításokon fog átmenni. 
Ez sokak szerint visszalépés lenne a múltba, de néha muszáj visszalépni, ha egy nagyobbat akarunk lépni előre! Ha rossz irányba haladunk, akkor is alapfeltétel a stabil pontra való visszatérés, hogy új, jó irányba mehessünk tovább!
 
Elsőrendű cél: 

- Az elnökség rövidtávú feladatainak meghatározása, a Szövetség hatékonyságának növelését szem előtt tartva. 

- Ilyen az alapszabály rögzítése, rendbe tétele. Fel kell állítani egy jogászokból és a tagságból delegált bizottságot, hogy az autósport jövőjét hosszútávon szolgáló alapszabállyal rendelkezzünk. 

- A szakágak közötti ellentét mihamarabbi felszámolása, hogy az alapvetően egyező célok mentén egységes Szövetségként haladhassunk tovább. A mediáció elősegítése. 

- Alapvető feladat a működési költségek további csökkentése.
 
- A bevételek emelését elősegítő tevékenységek hatékonyságát növelni kell, ez kiemelkedően fontos, és elsőbbséget élvez. A jelenlegi folyamatokat revízió alá kell venni, az újaknak ki kell jelölni a felelősét, hogy egy kézben kerüljön a végrehajtás. 

Az alapvető működésen felül finanszírozandó célokhoz meg kell teremteni a forrást, annak mértékét meg kell becsülni, és ahhoz hozzá kell rendelni a feladatokat. Ilyen cél például az utánpótlás, a tehetségek, a színvonalas versenyek, a médiában való megjelenés támogatása.

- Az állami sportszakmai vezetésnél el kell érni, hogy a magyar autósport egésze ismét visszakerüljön a megérdemelt helyére, minden lehetőséget ki kell használni arra, hogy a kormány támogatását elérjük. Be kell bizonyítanunk, hogy szükség van az autósportokra, és ehhez minden dotációs lehetőséget meg kell ragadni.  

- A jelenlegi versenyzőknek stabil, kiszámítható szabályrendszert kell biztosítani. A nemzetközi versenyszabályzattal való harmonizáció folyamatos kontrollálása mellett, elsősorban az itthoni szabályozást kell egyértelműsíteni.   

- A kiemelkedő tehetségek meghatározását követően az utánpótlás nevelés segítése, az alsóbb korosztályok integrálásának lehetőségeinek feltérképezése. Gondolok itt pl. az eredményes rally-cross-os, gokartos stb. gyerekek továbbvitelére nagyobb autókba, versenyekre. 

- A szakágak önállóságának meghagyása mellett folyamatos egyeztetés szükséges, a sarokpontok kijelöléséhez, hogy azokon túlmenően szabadon dönthessenek. Fontos a gördülékenység, átláthatóság, követhetőség elvének betartatása. 

- Alapvető feladat az egyes sportszakmai feladatok felelőseinek kijelölése, bizottságok felállítása konkrét feladatok végrehajtásával kapcsolatban. 
- Munkacsoport létrehozása a nézőszám növelésére, akik külföldi és hazai példák mentén is következetes munkával haladnak előre. 
- Marketing tevékenységek összehangolása, erőteljes képviselete az autóversenyző társadalom egészének bevonásával.

Megvalósítandó célok: 

- Az elnök alapvető feladata a döntések meghozatalának elősegítése, koordinálása, irányítása. Ez nem egy egyszemélyes vállalkozás, az egyéni terveket el kell fogadtatni a tagság egészével. A célirányos hatékony munka megteremtése a szövetség egészét kell, hogy kiszolgálja. 

- A médiában való megjelenést fokozni kell. A társadalom megítélése, szimpátiája nélkülözhetetlen, a céljaink elérésének alapja. 
- A médiákban való megjelenést központosított szervezéssel is támogatni kell, ezzel is a csapatok szponzorszerző munkáját segítve.  
- A tehetséggondozás kiemelkedő feladat kell, hogy legyen, mind média felület megszervezését tekintve, mind anyagi támogatások előteremtése terén.

- Az alapszabályban is megjelenő irányelvnek tekinteném, hogy a döntések pozíciókhoz köthetők legyenek, de semmiképpen sem személyfüggők! Minden feladatra meg lehet találni a megfelelő embert. Nem gondolom, hogy egy embernek mindenhez kell értenie. 

- Minél több szponzort kell bevonni az autósport támogatásába, és ehhez számos olyan ötlet bevezetését tervezem, ami sokkal több nézőt eredményez versenyről versenyre! Szerintem most ez a legfontosabb! Nem csak a Szövetség működéséhez van erre szükség, hanem a versenyzők indulásához is nélkülözhetetlen.

Marketing konferenciát szerveznénk - igény esetén - a kisebb-nagyobb csapatok, versenyzők részére, ahol találkozhatnának kisebb-nagyobb cégek marketingeseivel. Mindehhez a szervezet hátterét biztosítva.

- Kidolgoznánk egy olyan pénzügyi konstrukciót, ami egyfajta biztosítás - hitel keveréke, és lehetőségeket biztosítana a csapatoknak likviditási problémák esetén, ezen felül, mint egy védőháló, megbízhatósági, pénzügyi referenciaként is működhetne, és a szponzorkeresésben támogatást nyújthatna a versenyzőknek. 

- Az ország regionális központi elhelyezkedésének kihasználására tervezek lépéseket tenni. 

- Egy hivatalos tagsági fórum bevezetését szorgalmaznám, a háttéralkuk helyett.

Jelenleg két táborra szakadt az autósport szövetség. Ez a két tábor, és az általuk jelöltek nem is nagyon közelítenek egymás felé, érdekeltségeik révén nincs is más választásuk. Nekem nincs anyagi függőségem egyik szakágtól sem. Nem versenyzik a fiam, és nincs egyéb érdekeltségem sem. Anyagi előnyöm az autósportból sem másod, sem harmad vonalon nem származik.     

A fent kifejtett irányvonalak mentén elnöki pozícióban is kész vagyok a tagságot képviselni. Többek között Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója is elnökségi tagként részt vállalna a munkánkban. 

Kérem a tisztelt tagságot, mindenki a saját érdekeit (ami az autósport közös érdeke is lesz), mérlegelje, és a szerint döntsön 01.24-én. 
 
Budapest, 2015. január 20.
 
                                                                                                           Kovács József
MNASZ Elnökségi tag

 

Ez a hír most jelenik meg 4532. alkalommal
Share |
egyéb
MNASz Közgyűlés 2015
Sportok Háza
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k