KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Kovács József nyílt levele
Eltökélt és a gondolatait összegezve szól az MNASZ tagságához a közgyűlés előtt
2015-01-23
levél • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685953593
Napi oldal:
118907
Jelenleg:
1257
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Tisztelt Tagság, kedves Barátaim!
Bár sokan ismernek közületek, vagy ismerni vélnek, én szeretnék bemutatkozni nektek, és pár sorban leírni a véleményem, az elmúlt egy évről, valamint a jövőről! 

thumb_kovacs_jozsef_nyilt_levele_1Kovács József vagyok, sokaknak a kis Kovi, a Kovács Peugeot-os. Olyanokkal gokartoztam együtt, mint Szász Laci, Faragó Ebi, később a 90-es évek közepétől, Ferjáncz Attila, Ranga László nevével fémjelzett időszakban raliztam köztetek, előfutóként is találkozhattatok velem a versenyeken.  A csapatot már akkor is magamnak szerveztem, finanszíroztam. A későbbiekben szponzorként voltunk jelen. Egy darabig a fiam is szépen szerepelt a gokartosok között. Köztetek lettem 48 éves

Sportmenedzseri diplomám van, és bár az utóbbi időben nem pusztán az autóiparban dolgoztam, hanem egyéb vállalatoknál voltam, vagyok vezérigazgató, ügyvezető, főleg az ingatlanbefektetés területén mozogtam, de soha nem távolodtam el az autósportoktól. Folyamatosan tájékozódtam az aktuális helyzetről. Az elmúlt egy évben lehetőséget kaptam, mint elnökségi tag, hogy a szövetség munkájában részt vegyek. 

A Szövetség kaotikus helyzetét foghatjuk a rossz anyagi körülményekre, ami természetesen igaz, de nem hiszem, hogy ezt pusztán ennyivel el lehet intézni. Az elmúlt egy év alatt nagyon sok sértett emberrel találkoztam az autósport területén. Sokan a múltban élnek, a régi sebeiket nyalogatják, és emiatt nem várható előrelépés!
Konszenzusra van szükség!! Az egyéni érdekeket félre kell tenni! 

Sokunknak megvan a véleménye arról, hogy minek, és hogyan kéne működnie. A Szövetségnek az összes tagot kell képviselnie, nem egyes csoportokat!

Meglepődve tapasztaltam, hogy milyen ellentét van a különböző szakágak között!!! Hihetetlen számomra, hogy választani kellene!? Az egy dolog, hogy versenyzői szemmel ki-ki egy adott szakág szerelmese! Ez tiszta sor. Szerintetek a nézők is ilyen szélsőségesen gondolkodnak? Szerintem nem. A nézők szerint, - akikért nem mellesleg küzdenünk kellene, sokkal többet - nem minden fekete vagy fehér! Autóversenyt akarnak nézni!! Ralit, pályaversenyeket, rallycross-t, gokartokat, F1-et! Szórakozni szeretnének, és ha ők egyre többen szórakoznak, akkor ismét több szponzort lehet bevonni az autósport támogatásába! 

Egy elnök feladata a sportdiplomácia irányítása, vezetése is. Mind nemzetközi, mind nemzeti szinten. Ezért is kell léteznie egy Nemzeti Autósport Szövetségnek! A sportban az aktuális politikai hovatartozást semmiképpen sem szerencsés belekeverni. Viszont nélkülözhetetlen a megfelelő és jó kapcsolat az adott sportágért felelős állami vezetőkkel! Jó volna az államtól függetlenül működni, eredményesnek lenni, kérdés, hogy ez lehetséges-e? Még fontosabb kérdés, hogy célravezető-e? 

A személyes sértettségeket félre kell tenni! A múltat le kell zárni! A jót kiemelvén új irányt kell venni! Nem egyesek hasznát kellene lesni, hanem a Szövetségnek MINDEN TAG javát kell szolgálnia! Sokan szajkózzák a maguk igazát, sokszor a másik véleményét meg sem hallgatva! Így ezer meg egy irány van kijelölve, és sehova sem jutunk. A döntéseket előremutató vitáknak kell megelőzniük, csak ebben az esetben tudja a tagság a magáénak érezni, amit az elnökség végez. 

Tervezem egy tagsági kommunikációs fórum bevezetését, ahol minden tag konkrét témában javaslatot tehet. Ez a fórum természetesen mindenki számára elérhető, és nyilvános kell, hogy legyen! Modern világban élünk! Használjuk is ki az előnyeit. A Szövetségnek egy ÚJ és egységes irányt kell képviselnie, hogy társadalmilag és szakmailag elismertebb lehessen!

Sajnos az alapszabály tekintetében az autósportnak megint két rossz, illetve két nem jó közül kell a kisebbik rosszat választania. Ha az új 2014-ben elfogadott alapszabályt hatályosítja, illetve fogadja el a tagság, a törvényi változások miatt gyakorlatilag örökre (75%-os választási akarat miatt) bebetonozza ezt a formulát. Ahol egy duális vonalon van az elnökség és a sporttanács, egyforma jogokkal rendelkezik, sőt a sporttanács néha többel is! Viszont a jogi felelősség pusztán az elnökség tagjaié! Arról nem beszélve, hogy ha rossz kezekbe kerül a legfőbb sportszakmai irányítás, akkor hosszú időre kénytelen azt a tagság tűrni gyakorlatilag visszahívási lehetőség nélkül! 

Hosszas mérlegelés és jogászokkal való konzultáció után arra a döntésre jutottam az alapszabály tekintetében, hogy jobban jár az autósport tagsága, ha átmenetileg, - gyakorlatilag egy évre - visszatér a 2012-ben elfogadott és a bíróság által bejegyzett alapszabályhoz, amely mivel a bíróság azt már elfogadta, azonnal érvényben lesz. 

Ezek után kötelezi az elnökséget, hogy állítson fel egy jogászokból és tagságból delegált bizottságot, hogy az autósport jövőjét hosszútávon szolgáló alapszabályt dolgozzon ki, az új PTK szerint, ami egyébként valószínűleg addig módosításokon fog átmenni. 
Ez sokak szerint visszalépés lenne a múltba, de néha muszáj visszalépni, ha egy nagyobbat akarunk lépni előre! Ha rossz irányba haladunk, akkor is alapfeltétel a stabil pontra való visszatérés, hogy új, jó irányba mehessünk tovább!
 
Elsőrendű cél: 

- Az elnökség rövidtávú feladatainak meghatározása, a Szövetség hatékonyságának növelését szem előtt tartva. 

- Ilyen az alapszabály rögzítése, rendbe tétele. Fel kell állítani egy jogászokból és a tagságból delegált bizottságot, hogy az autósport jövőjét hosszútávon szolgáló alapszabállyal rendelkezzünk. 

- A szakágak közötti ellentét mihamarabbi felszámolása, hogy az alapvetően egyező célok mentén egységes Szövetségként haladhassunk tovább. A mediáció elősegítése. 

- Alapvető feladat a működési költségek további csökkentése.
 
- A bevételek emelését elősegítő tevékenységek hatékonyságát növelni kell, ez kiemelkedően fontos, és elsőbbséget élvez. A jelenlegi folyamatokat revízió alá kell venni, az újaknak ki kell jelölni a felelősét, hogy egy kézben kerüljön a végrehajtás. 

Az alapvető működésen felül finanszírozandó célokhoz meg kell teremteni a forrást, annak mértékét meg kell becsülni, és ahhoz hozzá kell rendelni a feladatokat. Ilyen cél például az utánpótlás, a tehetségek, a színvonalas versenyek, a médiában való megjelenés támogatása.

- Az állami sportszakmai vezetésnél el kell érni, hogy a magyar autósport egésze ismét visszakerüljön a megérdemelt helyére, minden lehetőséget ki kell használni arra, hogy a kormány támogatását elérjük. Be kell bizonyítanunk, hogy szükség van az autósportokra, és ehhez minden dotációs lehetőséget meg kell ragadni.  

- A jelenlegi versenyzőknek stabil, kiszámítható szabályrendszert kell biztosítani. A nemzetközi versenyszabályzattal való harmonizáció folyamatos kontrollálása mellett, elsősorban az itthoni szabályozást kell egyértelműsíteni.   

- A kiemelkedő tehetségek meghatározását követően az utánpótlás nevelés segítése, az alsóbb korosztályok integrálásának lehetőségeinek feltérképezése. Gondolok itt pl. az eredményes rally-cross-os, gokartos stb. gyerekek továbbvitelére nagyobb autókba, versenyekre. 

- A szakágak önállóságának meghagyása mellett folyamatos egyeztetés szükséges, a sarokpontok kijelöléséhez, hogy azokon túlmenően szabadon dönthessenek. Fontos a gördülékenység, átláthatóság, követhetőség elvének betartatása. 

- Alapvető feladat az egyes sportszakmai feladatok felelőseinek kijelölése, bizottságok felállítása konkrét feladatok végrehajtásával kapcsolatban. 
- Munkacsoport létrehozása a nézőszám növelésére, akik külföldi és hazai példák mentén is következetes munkával haladnak előre. 
- Marketing tevékenységek összehangolása, erőteljes képviselete az autóversenyző társadalom egészének bevonásával.

Megvalósítandó célok: 

- Az elnök alapvető feladata a döntések meghozatalának elősegítése, koordinálása, irányítása. Ez nem egy egyszemélyes vállalkozás, az egyéni terveket el kell fogadtatni a tagság egészével. A célirányos hatékony munka megteremtése a szövetség egészét kell, hogy kiszolgálja. 

- A médiában való megjelenést fokozni kell. A társadalom megítélése, szimpátiája nélkülözhetetlen, a céljaink elérésének alapja. 
- A médiákban való megjelenést központosított szervezéssel is támogatni kell, ezzel is a csapatok szponzorszerző munkáját segítve.  
- A tehetséggondozás kiemelkedő feladat kell, hogy legyen, mind média felület megszervezését tekintve, mind anyagi támogatások előteremtése terén.

- Az alapszabályban is megjelenő irányelvnek tekinteném, hogy a döntések pozíciókhoz köthetők legyenek, de semmiképpen sem személyfüggők! Minden feladatra meg lehet találni a megfelelő embert. Nem gondolom, hogy egy embernek mindenhez kell értenie. 

- Minél több szponzort kell bevonni az autósport támogatásába, és ehhez számos olyan ötlet bevezetését tervezem, ami sokkal több nézőt eredményez versenyről versenyre! Szerintem most ez a legfontosabb! Nem csak a Szövetség működéséhez van erre szükség, hanem a versenyzők indulásához is nélkülözhetetlen.

Marketing konferenciát szerveznénk - igény esetén - a kisebb-nagyobb csapatok, versenyzők részére, ahol találkozhatnának kisebb-nagyobb cégek marketingeseivel. Mindehhez a szervezet hátterét biztosítva.

- Kidolgoznánk egy olyan pénzügyi konstrukciót, ami egyfajta biztosítás - hitel keveréke, és lehetőségeket biztosítana a csapatoknak likviditási problémák esetén, ezen felül, mint egy védőháló, megbízhatósági, pénzügyi referenciaként is működhetne, és a szponzorkeresésben támogatást nyújthatna a versenyzőknek. 

- Az ország regionális központi elhelyezkedésének kihasználására tervezek lépéseket tenni. 

- Egy hivatalos tagsági fórum bevezetését szorgalmaznám, a háttéralkuk helyett.

Jelenleg két táborra szakadt az autósport szövetség. Ez a két tábor, és az általuk jelöltek nem is nagyon közelítenek egymás felé, érdekeltségeik révén nincs is más választásuk. Nekem nincs anyagi függőségem egyik szakágtól sem. Nem versenyzik a fiam, és nincs egyéb érdekeltségem sem. Anyagi előnyöm az autósportból sem másod, sem harmad vonalon nem származik.     

A fent kifejtett irányvonalak mentén elnöki pozícióban is kész vagyok a tagságot képviselni. Többek között Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója is elnökségi tagként részt vállalna a munkánkban. 

Kérem a tisztelt tagságot, mindenki a saját érdekeit (ami az autósport közös érdeke is lesz), mérlegelje, és a szerint döntsön 01.24-én. 
 
Budapest, 2015. január 20.
 
                                                                                                           Kovács József
MNASZ Elnökségi tag

 

Ez a hír most jelenik meg 4403. alkalommal
Share |
egyéb
MNASz Közgyűlés 2015
Sportok Háza
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k