h i r d e t é s
Összes oldal:
765698697
Napi oldal:
7645
Jelenleg:
996
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Kőváry Barnának most már egészen biztos, hogy az Eger Rallye a mumusa. A versenyen történteken kívül kibdumáltuk a kocsiját, és a szombat éjszakai dzsemboriról beszélgettünk - illetve csak beszélgettünk volna, mert a helyes megfogalmazás, hogy beszélt ő…
- Mi történt Egerben?
- Ha az gyorsasági lesz jövőre is, én nem megyek! Tavaly ott felborultunk, idén pedig felváltottam hatodikig, és ott a hajtókar úgy döntött, hogy megnézi, milyen a kartervédőn az élet. Alapvetően én maximálisan hiszek abban, hogy ha ilyen probléma van, az azért történik, mert Barnust fentről megvédik. Tehát az öreg kaporszakállú úgy gondolja, hogy "Barnus, neked még jobb, ha nem mész tovább!" Ez száz százalékig beigazolódott most is, látva azokat a totálkárokat, amik most összejöttek ezen a hétvégén. Ez egy nagyon nagy falat, egy teljesen más kávéház. Úgy is tudnám fogalmazni, hogy kaptam egy F16-os vadászrepülőt, nekem pedig csak egy sárkányrepülőre van jogosítványom. Lehetséges, hogy a Trabival már elkezdtük volna elhinni, hogy mi ezt tudjuk, pedig nem tudjuk.
Szabival mindketten Trabantosak vagyunk, és át kell értékelnünk az itiner írás fogalmát ezentúl. Eltűntek az egyenesek, eltűntek a plusz információk. Csak kanyar van, kanyar hátán. Tehát az autó kanyarvadászatra alkalmas, és irgalmatlanul durván megy. Nem is baj, hogy itt most megállítottak, ennek oka volt. Nekem nem esőben, sárban, ködben, és éjszakában kell ezt megtanulnom, hanem normális körülmények között, illetve a murvákon kitapasztalni, hogy hogyan viselkedik az autó csúsztatása, és utána lehet majd a Trabantos virtust hozni. Addig ezt még nagyon-nagyon meg kell tisztelnünk. Viszont iszonyatos nagy orgazmusfíling az egész! Tehát az, amire vártam, azt megkaptam, és azalatt a két gyorsasági alatt - igaz, hogy szúrta a hátamat a kormány -, de mégis olyan élményben volt részünk, ami visszaadhatatlan.
Félelmetes, hogy mit tud ez a kis autó. Zagyvaróna-Cered a lételeme, ez a kocsi odavaló. Addigra már körülbelül a helyére került az autó, pedig mondom, itiner nélkül mentünk, mert amit írtunk, az használhatatlan volt erre a történetre. Ott nyolc másodperc volt a differencia, és szerintem az már mindenképpen bizakodásra ad okot, mert teljesen fejből mentem, és legalább két fokozattal visszább, mint ahogy az autó tudná… Ez az autó egy istenmegahiperkirálycsászárjézuskrisztusgigamária!!! :)
- Elég nehéz megszólalni utánad, megmondom őszintén, de menjünk bele a részletekbe! Mennyiben néz ki másképp az itinered ezzel az autóval?
- Nagyon sok információt írtunk a Trabanttal. Tudjuk, hogy milyen mentalitással versenyeztünk, ezáltal fel volt írva egy csomó minden olyan, hogy kívül árok, kívül fa, ne ess belülre, itt csapágyas, itt meg tudod húzni, ez a nézői kanyar - ezek most nincsenek. Most van az, hogy szűkül, nem szűkül, jobb három, bal három, ennyi fér bele. Nincs idő egyszerűen többre. Amikor a Szabi elmondja, akkor már öt kanyarral előrébb vagyunk. Pedig tényleg az autónak csak a húsz százalékát autóztuk ki szerintem. És még így is ennyire felgyorsultak az események. Szóval nagyon komoly a sztori, teljesen másképp kell készülnünk egy versenyre, viszont az tiszta sor, hogy három ismeretlenes egyenletünk volt, és mindegyik tényező teljesen új dimenzió volt. Most megpróbáljuk ezeket Miskolcra kiküszöbölni, természetesen a motor már a motorjavító bácsinál van, úgyhogy készülünk gőzerővel. Ami történt, az egy anyagfáradási probléma volt, de orvosolható. Egészen konkrétan a hajtókarcsavarunk tört el, pedig vadonatúj volt. Ezért mondom, hogy fönt az öreg azt mondta: "Barnus, te még itt ne nagyon akarjál versenyezni! Kipróbáltad, megkaptad, élveztél egy nagyot, de most rakd el szépen, legyél jó fiú, menjél haza, és otthon internetezzél!" :)
- :) Eger után ment az autó a Hungaroringen. Ott hogy muzsikált? - Mivel A-2000-ben egyedül indult a kolléga, nem volt nehéz megnyernie…:) Most az volt a cél, hogy kilométer és tapasztalatot gyűjtsön, és hál'Istennek kiderült, hogy ezzel a hosszú áttétellel, amit beleraktunk, teljesen versenyképes - még a Ringen is. Nagyon gyors a kanyarsebessége, jó az útfekvése az autónak. A Porsché-kkal és a BMW-kel egyenesben nincs esélye, de a rajtja az nagyon jó. Miután egy közösködésről van szó, így csapaton belül, így a Mészáros Lacinak adtam kölcsön az autót, mert ő viszont kölcsönadja nekem a motorját Miskolcra. Tehát ameddig nincs kész a komplett autó, addig tudunk így, egymást segítve versenyezni, és mindenki boldog, mindenki örül.:)
- Az április 26-i Street Legal Drift már a második lesz. Az elsőn Te a hangosautóból csináltad a hangulatot… Mi lesz most szombaton?
- Tavaly október 27-én szerveztük először azt az úgynevezett SLD-t, azaz a Street Legal Driftet. Ez a rendezvény próbálta visszahozni azt a hangulatot, ami anno még a lepencei téli és a Jánoshegyi úton történő autózásokon, valamint az illegális gyorsulásokon volt. Azt az ember- és autóközeli élményt próbáljuk visszaadni, ami mostanában már eltűnt, mert már mindenki inkább a számítógép előtt ül, és püföli a Playstation-t, ahelyett, hogy autót vezetne, vagy megcsapatná magát egy kis adrenalinnal. Ezt az egészet gyerekkori barátaimmal együtt kezdtük el intézni, és a fő szervezője egy barátom, Egyed István, akivel egyébként a Drift Országos Bajnokságnak a műsorvezetői is vagyunk. Tehát valami elképzelésünk van a dologról, de ez teljes mértékben különálló projekt, semmi köze a Drift Bajnoksághoz - ha csak annyi nem, hogy most itt lesznek azok a versenyzők is, akik a bajnokságban egyébként indulnak.
- Mi a Street Legal Drift lényege? - Ez egy show jellegű őrület, ami tulajdonképpen egy adrenalin-bomba. Nyolc-tíz főből álló mezőnyt próbáltunk összeszedni, akik bemutató autózást tartanak. Tehát nem arról van szó, hogy halált megvető bátorsággal ki a legdurvább, ki a leggyorsabb, hanem, hogy minél látványosabban, minél szebben kiszolgáljuk a közönséget. Azt próbáljuk visszahozni, amiért anno elkezdtünk ralizni, amiért az egész őrület beindult, de már szép lassan tűnik el a ralipályákról, mert egyre többet harcolunk az óra ellen, és lassan már mindenki gyorsan és íven autózik, lásd Kőváry Barna is…:) Azt az élményt, amit eddig megkaptunk a ralipályákon, most már sajnos a pénz, a technika, az idő, meg egyáltalán a mostani hozzáállás már kezdi kiszorítani. Ez tér vissza egy éjszakai autó- és motorsport show keretein belül. 9-10 órától tart éjfélig, harminc perces csapatások után van egy fél órás szünet, amikor lehet pisilni, kakilni, enni, inni. Az AutóExpo M1 az egész házigazdája, ott a bent lévő létesítmények szolgálják ki a közönséget, ahol van normális büfé, WC, és a fedett csarnokban mindenki kiállíthatja az autóját. Az egész sztori lényege, hogy ingyenes. Nem szedünk érte belépőt. Arról szól, hogy ha valakinek van kedve, jöjjön el, érezze jól magát, csapja meg a benzingőz, aztán menjen szépen haza, és otthon Internetezzen. :)
- Kik fognak csapatni?
- Nagyon durva jelentkezés van az őrületre, iszonyú sokan kerestek meg minket, hogy jönnének. Olyan versenyzők lesznek most itt, akik tudják, miről van szó. Nem tegnap óta csinálják, hanem láttak már labdán pöttyöt…:) Nem hibáznak, nem esnek be a közönség közé, viszont gyönyörűen tudnak autózni, a nézőknek meg folyik a fülén az adrenalin. Nem jöhet ide akárki, csak az általunk megnevezett és kiválasztott 8-10 pilóta, pont azért, hogy a sok ismeretlenes egyenletből egyet legalább kiküszöböljünk.
- …így dobtad a hangosautót, és Te is beszállsz a bemutatóba…
- Szeretnék, igen, egy óvatos, felvezető ritmusban. Természetesen az autónak most nem az a célja, hogy a driften halált megvető bátorsággal, kilincstől kilincsig autózzon, mert egy hét múlva Miskolc Rallye van, és most hál'Istennek egyben van az autó, működik, megcsináltuk a motorját, minden szupi, tehát az, amit én fogok művelni, az csak egy felvezető stílus lesz.
- Miért nem mész egy Trabival? - Nem jött össze, ennyi. Előre kell nézni. A Trabant ebből a szempontból sajnos ide gyenge. 150-250 lóerős autók körzőznek itt, ehhez a Trabicsek gyenge. De nem mondasz butaságot, mert a következőre biztos, hogy összeszervezem… És majd vizezem a hátsó kereket agyig.:)
- Mekkora sikere volt tavaly az elsőnek?
- Az a furcsa az egészben, hogy akkor négyen próbáltuk ezt összehozni, és arra gondoltunk, hogy lesz két-háromszáz, maximum ötszáz ember, és ehhez képest voltak nyolcezren… Az autópályán állt a sor, és nem történt abszolút semmi gond. Amikor megkértük a közönséget, hogy álljon hátrébb egy fél méterrel, akkor hátralépett mindenki. Amikor azt mondtuk, hogy srácok, vége van a sztorinak, eddig tartott, mert eddig volt rá engedélyünk, akkor az 5-8 ezer ember fogta magát és szépen csendben hazament. Nem volt diszkóbaleset, nem volt guminyikorgatás, nem volt hiszti. Mert megadtuk azt a show-t az embereknek, amiért jöttek Utána nem akarták megmutatni, hogy ők is tudják ezt, mert megkértük rá őket, hogy ne csinálják, mert abból botrány lesz. Ha normálisan állsz a közönséghez, szerintem a közönség ezt meghálálja. Az elmúlt 10-15 év rendezvényei közül szinte a legjobb közönség jött itt októberben össze, és miután nem voltak biztonsági őrök, verőlegények, csak a kölcsönös szimpátia alapján működött a dolog. Az akkori közönségnek ezt köszönjük, és bízunk benne, hogy ha most is hasonlóan intelligens közeg fogad majd minket. Mindent megteszünk azért, hogy mindenki jól érezze magát. Egy csomó újítást találtunk ki, lesznek quad-osok, streetfighter-esek, ugrálnak, rakéta, tűzijáték, cicis csajok, satöbbi… Azt a fajta motorsport night-ot próbáljuk elhozni, ami eddig még nem valósult meg. Úgy, hogy mindenkinek jó legyen a szájíze, és mindenki boldog legyen. Az október 27-ei rendezvény iszonyúan jól sikerült, természetesen voltak hiányosságai, például biztonságtechnikai szempontból. Ezeket most megpróbáljuk javítani, tehát lesznek kordonok, mentő, és természetesen a rendőrségen bejegyezett eseményről van szó. Bízunk benne, hogy az idő is velünk lesz, és nem lesz eső, mert az kicsit necces lenne. De lesz ki hangosítás, mindenféle versenyautók kiállítva és lesz egy-két csattanó is. És várunk mindenkit szeretettel, mert óriási őrület lesz!:)
Ez a hír most jelenik meg 5006. alkalommal
|