Kőváry driftel szombaton
programajánló és egri összefoglaló
2008-04-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698697
Napi oldal:
7645
Jelenleg:
996
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kőváry Barnának most már egészen biztos, hogy az Eger Rallye a mumusa. A versenyen történteken kívül kibdumáltuk a kocsiját, és a szombat éjszakai dzsemboriról beszélgettünk - illetve csak beszélgettünk volna, mert a helyes megfogalmazás, hogy beszélt ő…

- Mi történt Egerben?
- Ha az gyorsasági lesz jövőre is, én nem megyek! Tavaly ott felborultunk, idén pedig felváltottam hatodikig, és ott a hajtókar úgy döntött, hogy megnézi, milyen a kartervédőn az élet.
Alapvetően én maximálisan hiszek abban, hogy ha ilyen probléma van, az azért történik, mert Barnust fentről megvédik. Tehát az öreg kaporszakállú úgy gondolja, hogy "Barnus, neked még jobb, ha nem mész tovább!" Ez száz százalékig beigazolódott most is, látva azokat a totálkárokat, amik most összejöttek ezen a hétvégén.
Ez egy nagyon nagy falat, egy teljesen más kávéház. Úgy is tudnám fogalmazni, hogy kaptam egy F16-os vadászrepülőt, nekem pedig csak egy sárkányrepülőre van jogosítványom. Lehetséges, hogy a Trabival már elkezdtük volna elhinni, hogy mi ezt tudjuk, pedig nem tudjuk.

Szabival mindketten Trabantosak vagyunk, és át kell értékelnünk az itiner írás fogalmát ezentúl. Eltűntek az egyenesek, eltűntek a plusz információk. Csak kanyar van, kanyar hátán. Tehát az autó kanyarvadászatra alkalmas, és irgalmatlanul durván megy. Nem is baj, hogy itt most megállítottak, ennek oka volt. Nekem nem esőben, sárban, ködben, és éjszakában kell ezt megtanulnom, hanem normális körülmények között, illetve a murvákon kitapasztalni, hogy hogyan viselkedik az autó csúsztatása, és utána lehet majd a Trabantos virtust hozni. Addig ezt még nagyon-nagyon meg kell tisztelnünk. Viszont iszonyatos nagy orgazmusfíling az egész! Tehát az, amire vártam, azt megkaptam, és azalatt a két gyorsasági alatt - igaz, hogy szúrta a hátamat a kormány -, de mégis olyan élményben volt részünk, ami visszaadhatatlan.

Félelmetes, hogy mit tud ez a kis autó. Zagyvaróna-Cered a lételeme, ez a kocsi odavaló. Addigra már körülbelül a helyére került az autó, pedig mondom, itiner nélkül mentünk, mert amit írtunk, az használhatatlan volt erre a történetre. Ott nyolc másodperc volt a differencia, és szerintem az már mindenképpen bizakodásra ad okot, mert teljesen fejből mentem, és legalább két fokozattal visszább, mint ahogy az autó tudná…
Ez az autó egy istenmegahiperkirálycsászárjézuskrisztusgigamária!!! :)

- Elég nehéz megszólalni utánad, megmondom őszintén, de menjünk bele a részletekbe! Mennyiben néz ki másképp az itinered ezzel az autóval?
- Nagyon sok információt írtunk a Trabanttal. Tudjuk, hogy milyen mentalitással versenyeztünk, ezáltal fel volt írva egy csomó minden olyan, hogy kívül árok, kívül fa, ne ess belülre, itt csapágyas, itt meg tudod húzni, ez a nézői kanyar - ezek most nincsenek.
Most van az, hogy szűkül, nem szűkül, jobb három, bal három, ennyi fér bele. Nincs idő egyszerűen többre. Amikor a Szabi elmondja, akkor már öt kanyarral előrébb vagyunk. Pedig tényleg az autónak csak a húsz százalékát autóztuk ki szerintem. És még így is ennyire felgyorsultak az események. Szóval nagyon komoly a sztori, teljesen másképp kell készülnünk egy versenyre, viszont az tiszta sor, hogy három ismeretlenes egyenletünk volt, és mindegyik tényező teljesen új dimenzió volt. Most megpróbáljuk ezeket Miskolcra kiküszöbölni, természetesen a motor már a motorjavító bácsinál van, úgyhogy készülünk gőzerővel.
Ami történt, az egy anyagfáradási probléma volt, de orvosolható. Egészen konkrétan a hajtókarcsavarunk tört el, pedig vadonatúj volt. Ezért mondom, hogy fönt az öreg azt mondta: "Barnus, te még itt ne nagyon akarjál versenyezni! Kipróbáltad, megkaptad, élveztél egy nagyot, de most rakd el szépen, legyél jó fiú, menjél haza, és otthon internetezzél!" :)

- :) Eger után ment az autó a Hungaroringen. Ott hogy muzsikált?
- Mivel A-2000-ben egyedül indult a kolléga, nem volt nehéz megnyernie…:) Most az volt a cél, hogy kilométer és tapasztalatot gyűjtsön, és hál'Istennek kiderült, hogy ezzel a hosszú áttétellel, amit beleraktunk, teljesen versenyképes - még a Ringen is. Nagyon gyors a kanyarsebessége, jó az útfekvése az autónak. A Porsché-kkal és a BMW-kel egyenesben nincs esélye, de a rajtja az nagyon jó. Miután egy közösködésről van szó, így csapaton belül, így a Mészáros Lacinak adtam kölcsön az autót, mert ő viszont kölcsönadja nekem a motorját Miskolcra. Tehát ameddig nincs kész a komplett autó, addig tudunk így, egymást segítve versenyezni, és mindenki boldog, mindenki örül.:)

- Az április 26-i Street Legal Drift már a második lesz.
Az elsőn Te a hangosautóból csináltad a hangulatot…
Mi lesz most szombaton?
- Tavaly október 27-én szerveztük először azt az úgynevezett SLD-t, azaz a Street Legal Driftet. Ez a rendezvény próbálta visszahozni azt a hangulatot, ami anno még a lepencei téli és a Jánoshegyi úton történő autózásokon, valamint az illegális gyorsulásokon volt. Azt az ember- és autóközeli élményt próbáljuk visszaadni, ami mostanában már eltűnt, mert már mindenki inkább a számítógép előtt ül, és püföli a Playstation-t, ahelyett, hogy autót vezetne, vagy megcsapatná magát egy kis adrenalinnal. Ezt az egészet gyerekkori barátaimmal együtt kezdtük el intézni, és a fő szervezője egy barátom, Egyed István, akivel egyébként a Drift Országos Bajnokságnak a műsorvezetői is vagyunk. Tehát valami elképzelésünk van a dologról, de ez teljes mértékben különálló projekt, semmi köze a Drift Bajnoksághoz - ha csak annyi nem, hogy most itt lesznek azok a versenyzők is, akik a bajnokságban egyébként indulnak.

- Mi a Street Legal Drift lényege?
- Ez egy show jellegű őrület, ami tulajdonképpen egy adrenalin-bomba. Nyolc-tíz főből álló mezőnyt próbáltunk összeszedni, akik bemutató autózást tartanak. Tehát nem arról van szó, hogy halált megvető bátorsággal ki a legdurvább, ki a leggyorsabb, hanem, hogy minél látványosabban, minél szebben kiszolgáljuk a közönséget. Azt próbáljuk visszahozni, amiért anno elkezdtünk ralizni, amiért az egész őrület beindult, de már szép lassan tűnik el a ralipályákról, mert egyre többet harcolunk az óra ellen, és lassan már mindenki gyorsan és íven autózik, lásd Kőváry Barna is…:)
Azt az élményt, amit eddig megkaptunk a ralipályákon, most már sajnos a pénz, a technika, az idő, meg egyáltalán a mostani hozzáállás már kezdi kiszorítani. Ez tér vissza egy éjszakai autó- és motorsport show keretein belül. 9-10 órától tart éjfélig, harminc perces csapatások után van egy fél órás szünet, amikor lehet pisilni, kakilni, enni, inni. Az AutóExpo M1 az egész házigazdája, ott a bent lévő létesítmények szolgálják ki a közönséget, ahol van normális büfé, WC, és a fedett csarnokban mindenki kiállíthatja az autóját. Az egész sztori lényege, hogy ingyenes. Nem szedünk érte belépőt. Arról szól, hogy ha valakinek van kedve, jöjjön el, érezze jól magát, csapja meg a benzingőz, aztán menjen szépen haza, és otthon Internetezzen. :)

- Kik fognak csapatni?
- Nagyon durva jelentkezés van az őrületre, iszonyú sokan kerestek meg minket, hogy jönnének. Olyan versenyzők lesznek most itt, akik tudják, miről van szó. Nem tegnap óta csinálják, hanem láttak már labdán pöttyöt…:) Nem hibáznak, nem esnek be a közönség közé, viszont gyönyörűen tudnak autózni, a nézőknek meg folyik a fülén az adrenalin. Nem jöhet ide akárki, csak az általunk megnevezett és kiválasztott 8-10 pilóta, pont azért, hogy a sok ismeretlenes egyenletből egyet legalább kiküszöböljünk.

- …így dobtad a hangosautót, és Te is beszállsz a bemutatóba…
- Szeretnék, igen, egy óvatos, felvezető ritmusban. Természetesen az autónak most nem az a célja, hogy a driften halált megvető bátorsággal, kilincstől kilincsig autózzon, mert egy hét múlva Miskolc Rallye van, és most hál'Istennek egyben van az autó, működik, megcsináltuk a motorját, minden szupi, tehát az, amit én fogok művelni, az csak egy felvezető stílus lesz.

- Miért nem mész egy Trabival?
- Nem jött össze, ennyi. Előre kell nézni. A Trabant ebből a szempontból sajnos ide gyenge. 150-250 lóerős autók körzőznek itt, ehhez a Trabicsek gyenge. De nem mondasz butaságot, mert a következőre biztos, hogy összeszervezem… És majd vizezem a hátsó kereket agyig.:)

- Mekkora sikere volt tavaly az elsőnek?
- Az a furcsa az egészben, hogy akkor négyen próbáltuk ezt összehozni, és arra gondoltunk, hogy lesz két-háromszáz, maximum ötszáz ember, és ehhez képest voltak nyolcezren… Az autópályán állt a sor, és nem történt abszolút semmi gond. Amikor megkértük a közönséget, hogy álljon hátrébb egy fél méterrel, akkor hátralépett mindenki. Amikor azt mondtuk, hogy srácok, vége van a sztorinak, eddig tartott, mert eddig volt rá engedélyünk, akkor az 5-8 ezer ember fogta magát és szépen csendben hazament. Nem volt diszkóbaleset, nem volt guminyikorgatás, nem volt hiszti. Mert megadtuk azt a show-t az embereknek, amiért jöttek Utána nem akarták megmutatni, hogy ők is tudják ezt, mert megkértük rá őket, hogy ne csinálják, mert abból botrány lesz. Ha normálisan állsz a közönséghez, szerintem a közönség ezt meghálálja. Az elmúlt 10-15 év rendezvényei közül szinte a legjobb közönség jött itt októberben össze, és miután nem voltak biztonsági őrök, verőlegények, csak a kölcsönös szimpátia alapján működött a dolog. Az akkori közönségnek ezt köszönjük, és bízunk benne, hogy ha most is hasonlóan intelligens közeg fogad majd minket. Mindent megteszünk azért, hogy mindenki jól érezze magát. Egy csomó újítást találtunk ki, lesznek quad-osok, streetfighter-esek, ugrálnak, rakéta, tűzijáték, cicis csajok, satöbbi… Azt a fajta motorsport night-ot próbáljuk elhozni, ami eddig még nem valósult meg. Úgy, hogy mindenkinek jó legyen a szájíze, és mindenki boldog legyen. Az október 27-ei rendezvény iszonyúan jól sikerült, természetesen voltak hiányosságai, például biztonságtechnikai szempontból. Ezeket most megpróbáljuk javítani, tehát lesznek kordonok, mentő, és természetesen a rendőrségen bejegyezett eseményről van szó. Bízunk benne, hogy az idő is velünk lesz, és nem lesz eső, mert az kicsit necces lenne. De lesz ki hangosítás, mindenféle versenyautók kiállítva és lesz egy-két csattanó is. És várunk mindenkit szeretettel, mert óriási őrület lesz!:)

 

Ez a hír most jelenik meg 5006. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k