duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Kőváry Pumával
pécsi hegyiverseny
2003-05-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
803101762
Napi oldal:
174919
Jelenleg:
875
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Barna! Tudósíts minket! Csinálj Magaddal egy riportot, ha már újabban a rallyversenyeken diktafonnal a kezedben riporteresdit játszol...

Hétvégén PÉCS!
A legkomolyabb történet eddigi életünkben. Egy kis Pumázás, ha Isten is úgy akarja, össze fog jönni. Bízunk benne, hogy megálljuk a helyünket, és nem az első kanyarban a szalagkorlátra felkenődve nézzük tovább a versenyt...

Tudni kell, hogy a Pintér BMWje a letét és nem igazán szeretném, ha busszal, vagy vonattal menne haza. Tehát halált megvető bátorságra és Ragnotti meghazudtoló módon való közlekedésre ne számítsunk életünk első hegyiversenyén, ahol az eddigi legerősebb autóval közlekedünk.

Habár a motorja kicsikét gyengébb, mint a trabanté, ezt azért az első rábaringi nekifutásnál kiderítettük... :o)

Mindenféleképp nagyon készülünk rá, az elmúlt két hónapban szinte minden hétvégémet lent töltöttem Pécsen, Keso barátunkkal, aki mondhatni hóna alá kapott és segít kibontakoztatni pályaversenyzős tudásomat. Csodát láttam tőle, megmondom őszintén. Az a hegyi pálya, amin eddig trabival fölautókáztam az Ő pályavonalvezetéses meglátása miatt szinte nem is ugyanaz a pálya. Biztos vagyok benne, hogy ennek a fillingjét is el lehet kapni. Én dolgozom rajta. Próbálok felkészülni erre a versenyre. Nincsenek bulik és tényleg komolyan vesszük ezt a lehetőséget, amire nem mondhatom, hogy az ölembe hullott, mert az elmúlt fél év azért elég komolyan benne volt ebbe a történetbe, hogy legalább eddig eljussunk. Én nagyon szeretném, ha karcolásmentesen tudnám abszolválni és a verseny végén a borítékba kulcsot, forgalmit, adásvételit vissza lehetne adni a Ricsinek. Az biztos, hogy utána egy kicsit elhajlunk este és hétfőn délelőtt még nem igazán leszek ember, csak tartsunk ott...

Az autó.
Nagyon komoly és rugalmas csapatot ismertünk meg a Petiéknél. Maximálisan úgy állnak a kérdéshez, hogy minden problémát meg tudjunk oldani, még akkor is, hogyha egy nehéz helyzetben lévő emberről van szó (már hogy én). Voltak az autóra jelentkezők, akik sokkal egyszerűbb feltételekkel ki tudták volna bérelni hegyre, vagy akár rallyra, de Petiék itt a Barnus mellett rakták le a voksukat, még akkor is ha minden nehezebb, ami megmondom őszintén, nagyon jól esik. Ez egy olyan érzés, amit az ember nem is gondolt volna. A Faltusz Petivel én már régi cimboraságba vagyok és bíztunk abban, hogy ez így össze fog tudni jönni.

Petiék amennyire megbíznak bennem, én is ugyanannyira megbízom Bennük. Biztos vagyok benne, hogy az autó maximálisan fel van készítve. Az autó nagyon új, ahogy a képeken is látni. A bukócső hátsó rögzítési pontja mögötti varraton nincsen kosz... Azt hiszem, aki igazán ért a versenyautókhoz, az tudja, onnan csak fogkefével lehet eltüntetni a dzsuvamaradványokat. Ebből következik, hogy az autó túlságosan lestrapálva nincsen.

Irtózatos mennyiségű tartalék alkatrész van hozzá. Nekem azért nem volt kevés cuccom a trabihoz és ha ahhoz még hozzárakjuk a Szentiványi cuccát, még mindig azért el kell kezdeni gondolkozni, hogy kinek lehet több...

A szélvédőktől a karosszériaelemeken át a gólyalábakon, a dzsuva takarólemezeken és a kartellvédőkig rengeteg motyó van hozzá. Azért ez biztonságot tud adni az embernek, hogy nem csak négy kerékkel érkezik oda a szervizbusz. A Petiék féle szerviz pedig már lassan 10 éve összeszokott társaság, ahol a precizitás maximálisan jellemző. Sokszor voltam Győrben, látom a műhelyen, hogy milyen állapotban van, hogy néz ki az autó, vigyáznak rá, nem autózgatnak vele, nincs felesleges kilométer az autóban.
Ha a két hegyi futamon sikeresen végig tudunk menni, akkor remélem azt, hogy a hungaroringi többi futamon egy széria Saxoval tudnánk csikorogni és a fennmaradó pénzeket át tudjuk forgatni egy Veszprém Rallye-ra. És akkor némi versenykilométerrel a popsimban már tudnánk menni egy igazi versenyt, mert az azért ugye egyértelmű, hogy a rally az igazi.

A Ricsivel Veszprémben bandáztam össze először ugye még a Szamarás történettel, ami kicsit balul sikerült, ott még gyerekek voltunk. Remélem, hogy felnőttünk már ehhez a feladathoz. A Ricsi is nagyon szeretné, tudom, hogy a hozzáállása is komollyá tenné ezt. A bohókás életstílusunk nem tűnne el teljesen csak egy kicsit finomítunk. De szerintem majd az a belsőkamerás felvétel is pont eléggé vidám és kacagtató ahhoz, hogy tudják az emberek, hogy honnan jöttünk. Azt hiszem, ha ez így összejönne, akkor elég nagy lépést teszünk az irányba, hogy Barnusék egy kicsit autóversenyzővé váljanak, amit persze azoknak szeretnénk bebizonyítani, akik azt mondják, hogy csak bohócok vagyunk.
Exkluzív videó 1999ből...
Barna mesél a Szamaráról két gyors között.
(30sec-1.369MBytes-.wmv)

Támogatók.
Először is nagyon nagyon nagy köszönettel tartozom a Fekete Lacinak, a Homimpex régi tulajdonosának, ami most Szigetvári Matyival együtt átalakult Minor Autósport Egyesületté. Hárman vagyunk ebben a brigádban. Sikerült Faltusz Petit is belerángatni (már csak a Pumás sztori miatt is), Ő fog indulni a 306Maxival és Brachna fog még indulni a Porschéval és szerény személyem a kis Puma kocsival.
Megpróbáltunk egy egész kultúrált kis brigádot összefaragni. Én bízom benne, hogy ebből valami pozitívum fog összeállni.

Maximálisan mellettem volt a Pirelli, még akkor is, ha nem tudok mellé támasztani egy olyan járműflottát, amivel esetleg megérné a Pirellinek ez a támogatási rendszer. Külön köszönet Pajzs Józsinak és File Gabinak. Ha minden igaz, lesz lehetőségem a Pirelli VIP autóval a Renault Clio kupában az egyik hungaroringi futamon elindulni. Természetesen Pirelli gumikon fogunk szaladni. Nagyon köszönöm a segítségüket.

Természetesen az Oakley és Lányi Tamással a majdnem 5 éves kapcsolatom ugyanúgy gurul tovább, szinte szavakban ki sem fejezhető az a segítség és az a hozzáállás, amit ők nyújtottak eddig a versenyzésem felé. Amikor tudjuk, hogy nem kevés olimpia bajnokot és nem kevés igazi élsportolót támogatnak, mégis benne vagyunk mi is abban a kosárban, akiknek jut a hozzáállásból, segítőkészségből, ruhából, szemüvegből.

Ezen kívül természetesen azok a támogatókat is maximálisan ki szeretnénk szolgálni, akik felkerültek az autóra és szeretnénk bizonyítani, hogy igenis megértünk arra, hogy most már komoly versenyzőként kellene számolni velünk. Amíg a verseny nem kezdődik el és nem vagyunk túl legalább az első felfutáson, addig ezt nem bizonyítja semmi. Nagyon bízom az autóban és magamban.

A jövő majd mindent megmutat!


Kőváry Barna, duen.hu, útban hazafelé az M1esen... :o)

Ez a hír most jelenik meg 4240. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k