Barna! Tudósíts minket! Csinálj Magaddal egy riportot, ha
már újabban a rallyversenyeken diktafonnal a kezedben riporteresdit
játszol...
Hétvégén PÉCS!
A legkomolyabb történet eddigi életünkben. Egy kis
Pumázás, ha Isten is úgy akarja, össze fog jönni. Bízunk benne, hogy megálljuk a
helyünket, és nem az első kanyarban a szalagkorlátra felkenődve nézzük tovább a
versenyt...
Tudni kell, hogy a Pintér BMWje a letét és nem igazán
szeretném, ha busszal, vagy vonattal menne haza. Tehát halált megvető bátorságra
és Ragnotti meghazudtoló módon való közlekedésre ne számítsunk életünk első
hegyiversenyén, ahol az eddigi legerősebb autóval közlekedünk.
Habár a
motorja kicsikét gyengébb, mint a trabanté, ezt azért az első rábaringi
nekifutásnál kiderítettük... :o)
Mindenféleképp nagyon készülünk rá, az elmúlt két hónapban szinte
minden hétvégémet lent töltöttem Pécsen, Keso barátunkkal, aki mondhatni hóna
alá kapott és segít kibontakoztatni pályaversenyzős tudásomat. Csodát láttam
tőle, megmondom őszintén. Az a hegyi pálya, amin eddig trabival fölautókáztam az
Ő pályavonalvezetéses meglátása miatt szinte nem is ugyanaz a pálya. Biztos
vagyok benne, hogy ennek a fillingjét is el lehet kapni. Én dolgozom rajta.
Próbálok felkészülni erre a versenyre. Nincsenek bulik és tényleg komolyan
vesszük ezt a lehetőséget, amire nem mondhatom, hogy az ölembe hullott, mert az
elmúlt fél év azért elég komolyan benne volt ebbe a történetbe, hogy legalább
eddig eljussunk. Én nagyon szeretném, ha karcolásmentesen tudnám abszolválni és
a verseny végén a borítékba kulcsot, forgalmit, adásvételit vissza lehetne adni
a Ricsinek. Az biztos, hogy utána egy kicsit elhajlunk este és hétfőn délelőtt
még nem igazán leszek ember, csak tartsunk ott...
Az autó.
Nagyon komoly és rugalmas csapatot ismertünk meg a
Petiéknél. Maximálisan úgy állnak a kérdéshez, hogy minden problémát meg tudjunk
oldani, még akkor is, hogyha egy nehéz helyzetben lévő emberről van szó (már
hogy én). Voltak az autóra jelentkezők, akik sokkal egyszerűbb feltételekkel ki
tudták volna bérelni hegyre, vagy akár rallyra, de Petiék itt a Barnus mellett
rakták le a voksukat, még akkor is ha minden nehezebb, ami megmondom őszintén,
nagyon jól esik. Ez egy olyan érzés, amit az ember nem is gondolt volna. A
Faltusz Petivel én már régi cimboraságba vagyok és bíztunk abban, hogy ez így
össze fog tudni jönni.
Petiék amennyire megbíznak bennem, én is ugyanannyira megbízom Bennük. Biztos
vagyok benne, hogy az autó maximálisan fel van készítve. Az autó nagyon új,
ahogy a képeken is látni. A bukócső hátsó rögzítési pontja mögötti varraton
nincsen kosz... Azt hiszem, aki igazán ért a versenyautókhoz, az tudja, onnan
csak fogkefével lehet eltüntetni a dzsuvamaradványokat. Ebből következik, hogy
az autó túlságosan lestrapálva nincsen.
Irtózatos mennyiségű tartalék alkatrész van hozzá. Nekem azért nem volt kevés
cuccom a trabihoz és ha ahhoz még hozzárakjuk a Szentiványi cuccát, még mindig
azért el kell kezdeni gondolkozni, hogy kinek lehet több...
A szélvédőktől a karosszériaelemeken át a gólyalábakon, a dzsuva
takarólemezeken és a kartellvédőkig rengeteg motyó van hozzá. Azért ez
biztonságot tud adni az embernek, hogy nem csak négy kerékkel érkezik oda a
szervizbusz. A Petiék féle szerviz pedig már lassan 10 éve összeszokott
társaság, ahol a precizitás maximálisan jellemző. Sokszor voltam Győrben, látom
a műhelyen, hogy milyen állapotban van, hogy néz ki az autó, vigyáznak rá, nem
autózgatnak vele, nincs felesleges kilométer az autóban.
Ha a két hegyi
futamon sikeresen végig tudunk menni, akkor remélem azt, hogy a hungaroringi
többi futamon egy széria Saxoval tudnánk csikorogni és a fennmaradó pénzeket át
tudjuk forgatni egy Veszprém Rallye-ra. És akkor némi versenykilométerrel a
popsimban már tudnánk menni egy igazi versenyt, mert az azért ugye egyértelmű,
hogy a rally az igazi.
A Ricsivel Veszprémben bandáztam össze először ugye még a Szamarás
történettel, ami kicsit balul sikerült, ott még gyerekek voltunk. Remélem, hogy
felnőttünk már ehhez a feladathoz. A Ricsi is nagyon szeretné, tudom, hogy a
hozzáállása is komollyá tenné ezt. A bohókás életstílusunk nem tűnne el teljesen
csak egy kicsit finomítunk. De szerintem majd az a belsőkamerás felvétel is pont
eléggé vidám és kacagtató ahhoz, hogy tudják az emberek, hogy honnan jöttünk.
Azt hiszem, ha ez így összejönne, akkor elég nagy lépést teszünk az irányba,
hogy Barnusék egy kicsit autóversenyzővé váljanak, amit persze azoknak
szeretnénk bebizonyítani, akik azt mondják, hogy csak bohócok vagyunk.
Exkluzív
videó 1999ből...
Barna mesél a Szamaráról két gyors között.
(30sec-1.369MBytes-.wmv)
Támogatók.
Először is nagyon nagyon nagy köszönettel tartozom a
Fekete Lacinak, a Homimpex régi tulajdonosának, ami most Szigetvári Matyival
együtt átalakult Minor Autósport Egyesületté. Hárman vagyunk ebben a brigádban.
Sikerült Faltusz Petit is belerángatni (már csak a Pumás sztori miatt is), Ő fog
indulni a 306Maxival és Brachna fog még indulni a Porschéval és szerény
személyem a kis Puma kocsival.
Megpróbáltunk egy egész kultúrált kis brigádot
összefaragni. Én bízom benne, hogy ebből valami pozitívum fog összeállni.
Maximálisan mellettem volt a Pirelli, még akkor is, ha nem tudok mellé
támasztani egy olyan járműflottát, amivel esetleg megérné a Pirellinek ez a
támogatási rendszer. Külön köszönet Pajzs Józsinak és File Gabinak. Ha minden
igaz, lesz lehetőségem a Pirelli VIP autóval a Renault Clio kupában az egyik
hungaroringi futamon elindulni. Természetesen Pirelli gumikon fogunk szaladni.
Nagyon köszönöm a segítségüket.
Természetesen az Oakley és Lányi Tamással a majdnem 5 éves
kapcsolatom ugyanúgy gurul tovább, szinte szavakban ki sem fejezhető az a
segítség és az a hozzáállás, amit ők nyújtottak eddig a versenyzésem felé.
Amikor tudjuk, hogy nem kevés olimpia bajnokot és nem kevés igazi élsportolót
támogatnak, mégis benne vagyunk mi is abban a kosárban, akiknek jut a
hozzáállásból, segítőkészségből, ruhából, szemüvegből.
Ezen kívül természetesen azok a támogatókat is maximálisan ki szeretnénk
szolgálni, akik felkerültek az autóra és szeretnénk bizonyítani, hogy igenis
megértünk arra, hogy most már komoly versenyzőként kellene számolni velünk. Amíg
a verseny nem kezdődik el és nem vagyunk túl legalább az első felfutáson, addig
ezt nem bizonyítja semmi. Nagyon bízom az autóban és magamban.
A jövő majd mindent megmutat!
Kőváry Barna, duen.hu, útban hazafelé az M1esen... :o)