Kőváry teljes szezont megy
Renault Clio R3
2008-02-29
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
797748271
Napi oldal:
35082
Jelenleg:
807
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Kőváry Barnának 2008-ban egy régi-régi álma válik valóra. Barnus alapvetően is egy lelkes ember, de ennyire ujjongva mesélni ritkán hallani…

- Egy 15 éves álmom válik valóra, ha Isten is úgy akarja. Márpedig, ha az összes jelet figyelembe veszem, akkor úgy akarja, és egy szekvenciális váltós igazi Kit-Carral állhatunk rajthoz az Eger Rallye-n, illetve a ralibajnokság összes futamán. Én körülbelül tizenöt évvel ezelőtt kezdtem el Trabantozni és már akkor ez volt az álmom, hogy egy sorkapcsolású váltóval tudjak egyest rakni. Az is elég élvezet volna számomra, ha csak egyesbe kéne rakni, aztán megint üres, aztán egyes, majd megint üres. Maga az élmény miatt is nagyon fontos. De szép lassan kivártuk és dolgoztunk az ügy érdekében. A tavalyi N-es autóból most már át tudjuk alakítani FIA engedéllyel az én autómat is R3-assá. Úgyhogy Renault Clio R3, Magyar Bajnokság összes futam, mondat vége.

- Ez most már tuti?
- Ez teljes mértékben biztos, hogy így lesz. A jövő héten mennek ki a fiúk az autóért Franciaországba, úgyhogy csak olyan akadálya lehet, hogy nem kapjuk meg időben a Renault gyártól az esetleges alkatrészeket. Ha jövő héten kimennek - miután Franciaországról beszélünk és a csigazabálók egy elég különleges nép -, és kitalálnak valamit, hogy még pont egyvalami hiányzik és maximum ezért nem működhet a dolog. Szóval akkor hiszem el, ha már pöfög az autó, de minden más akadály el van hárítva.

Minden rendben van, a támogatói kör teljes megelégedettségére, hála Istennek! Idénre is mindenki mellettem marad. Azért vagyok erre büszke, mert ezek már nagyon régi együttműködések. 5-8-10 éves támogatások vannak, tehát nem csak egyik napról a másikra élünk. Szépen, lassan felépítettük az egészet. Navigátorváltás is van. Pintér Ricsivel lezártuk az őrült korszakot és megpróbálunk egy kicsivel komolyabb versenyzőkké válni. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a függőleges kart nem fogom meghúzni ott, ahol a nézők állnak, de azért fontos volna, hogy az autót célba juttassuk és a lehetőségekhez képest minél több pontot szerezzünk. Nem azt mondom, hogy itt a bajnokság megnyerése a cél, habár azért ez természetesen benne van a pakliban, de ez egy nagy feladat és más kávéház, mint a Trabant… Szeretnénk minél jobban menni vele és minél jobban élvezetet okozni magunknak, meg persze a közönségnek is.

- Vezettél már korábban R3-as autót?
- Ha R3-ast nem is, azért szuper 1600-os Pumával lettem én magyar bajnok 2003-ban, tehát valami elképzelésem van róla, hogy ez körülbelül hogy kell, hogy viselkedjen. Ez az R3-as autó egy kicsivel butítottabb változata a szuper 1600-nak, annyi különbséggel, hogy ez 2000-es, nem 1600-os, de a technikai paramétereit tekintve azért közel áll hozzá. Igaz, hogy nehezebb az autó önsúlya, ezért értelemszerűen lassabb. Nagyon-nagyon várom, mert a tavalyi autóval nem volt könnyű versenyezni, miután széria volt és versenyzésre ezáltal nem volt a legoptimálisabb. De ezekkel a speciális alkatrészekkel, amikkel most felvértezzük, azért így mindjárt más lesz a leányzó fekvése. Rohadtul várom, remeg már kezem-lábam, hogy bárcsak már Eger Rallye lenne!

- Fogja ez az autó igényelni, hogy tesztelj előtte?
- Mindenképpen. Amúgy is, ez tényleg nem egy trabicsek, amibe beleülünk, hátra kötözöm az egyik kezemet, a másikat meg esetleg váltásra és kormányzásra használom, tehát mindenképpen megyünk vele előtte egy jó pár kilométert. Ez is csak azon múlik, hogy az autó mikor érkezik meg és hogy tudjuk összepasszintani és lesz-e rá idő. Nem szeretnék úgy elrajtolni, hogy nincsen bennem legalább 2-3 kilométer versenytapasztalat, de ha ez így van, akkor a hídon akkor megyünk át, amikor előttünk van.

- Egyébként lesz ilyen, hogy tanulóév? Mert azért mégis csak meg kell szokni ezt az autót, vagy egyből elvárásokkal vagy magad iránt?
- Ha kishitűek vagyunk, akkor mondjuk azt, hogy tanulóév. Ha meg nagypályások vagyunk, akkor mondjuk azt, hogy elvárás. Végül is attól függ, hogy mi lesz kiírva az első gyorsasági után az eredményjelzőre. Lehet, hogy para lesz, és ugyanúgy, mint tavaly Egerben a második gyors célkanyarjában eldobom az egészet, mert bennem lesz az izgulás meg a bénázás, de remélem, hogy nem és remélem, hogy felnőttem már a feladathoz. Nagyon szeretnénk bizonyítani - a csapat is természetesen ugyanaz. Ugyanaz a T-Auto-France építi az autót, aki tavaly is, illetve annyi változás van, hogy én a saját egyesületemben megyek idén.

Csak egy kis nosztalgia...
(amikor a nézők nem érnek oda...)


És mintha kicsit dejavu lenne...
(2000, Zala Rallye)

videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 6769. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k