LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Kőváry újra ZÖLD Trabantban
A váci prológon más kézijét rángatja majd és karbonsemlegesít
2012-09-28
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770250064
Napi oldal:
28744
Jelenleg:
1182
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

kovary_ujra_zold_trabantban_1

A Vác Rallye azon túl, hogy RTE futam, egyben a Historic OB futama is, ahol Kőváry Barna a Monte Carlo-t megjárt Trabant 601-el nevezett...
 
Változik a fényezés? Vissza a múltba?

Nem, ellenkezőleg, épp a jövőbe tekintünk. A sárga szín és a BOMBA forma természetesen megmaradt, az ideológia változott. A kis sárga csibénk 2012-es károsanyag kibocsájtását, a GreenSite International Zrt. jóvoltából megváltjuk, így karbonsemleges lesz.

Ez akkor mit is jelent?

Bár mennyire is megdöbbentő, de az autó idei CO2 kibocsájtása eléri a 3 tonnát!!! , (Monte-Carlo, Mecsek, Stb...) - amit partnerünk segítségével megváltunk különböző zöld projektek támogatásával. (szélerőmű, napelem farm, erdőtelepítés). Tehát ezért zöld a Trabant...

Ez egy teljesen új megközelítése az autósportnak.
Igen, mindig is ilyenek voltunk, szeretünk új dolgokat kitalálni, megvalósítani. A "divatot" diktálni, nem utánozni kell!

Pontosan ezért élünk a lehetőséggel, amelyet Ördög Mixi dobott be a közösbe, mert felajánlotta a verseny tempót még nem látott XR3i Fordot, hogy a váci prológon vezethessem. Én persze cserébe odaadom Neki a Trabantot. Ez a helycserés támadás csak a prológra szól, a gyorsokon már én nyújtom a kézifékbowdent.... Mixi Fordja meg kapott egy újat a Lavinától, a '82-es berohadt gyári helyett...

 kovary_ujra_zold_trabantban_6

Ördögh Mixi

Hogyan jött az elképzelés?
Annyira irigykedtem Kõváryra, hogy egyfolytában Trabantozik, megkérdeztem, mi volna ha autót cserélnénk, mert én még nem vezettem rally trabantot, csak szériát ’82-ben egy jégversenyen Vilmapusztán. Itt oltottam be Lakatos Lajost - a veszprém rallyk atyját - versenyrendezés szempontjából…

Volt már ilyen felajánlásod más versenyzõnek: …
Igen, de akkor nem éltek vele!

Mit vársz a Trabitól?
Életre szóló élményt - még sosem voltam tetõn.

thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_7Szerinted mit szól ehhez a Ford?
Remélem, nem sértõdik meg, hiszen a mezõny talán legszínesebb (kívül zöld és sárga, belül Barna) egyénisége vezeti majd, aminek nagy Õ biztosan nagyon fog örülni. Pláne, hogy 20 év után Barnus és a Lavina segítségével ismét fog a kézifék.

Jól hallom, hogy téligumi lesz az Escorton…
Igen, a slick túl nagyot fogna, és hát összetenném a két kezem, ha annyi erõ lenne benne, mint a trabiban. Egyébként, meg izgulok, hogy Barnus nehogy letörje az ablaktörlõ-kapcsolót, mikor egyest akar kapcsolni…
Találkozunk a váci prológon, mert Kõváry Úr természetesen a mûsorvezetést is elvállalta!

Egyébként a prológ műsorvezetése is működni fog, csak úgy mint a gyorsasági szakág záró futama október első hétvégéjén a ringen.
Ennek a futamnak az az érdekessége, hogy először lesz Magyarországon karbonsemleges autóverseny a Zöld Hajtás Produkció, és az S20 jóvoltából, a GreenSite segítségével!

Állj, állj! Túl sok az információ, nem tiszta a kép. Annyit értek, hogy ez egy teljesen új és jövőbe mutató kezdeményezés, de kifejtenéd ezt!?
thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_2Az új irányvonal közösen megálmodott és létrehozott elképzelésünk Tóth Zsoltival, akivel az ominózus 2009-es bajnoki szezon emberileg is összekovácsolt.
A Zöld hajtás produkció a mi termékünk, ami új szemszögből közelíti meg az autózás, és az autósporthoz kapcsolódó tevékenységeket. Megnyugtatunk mindenkit, lesz még néhány formabontó fordulat a közeljövőben. Ahogy egyébként a szerepem is egyre meghatározóbbá válik a Vöröskereszt ifjúsági tagozatában, az s20 Humanitarian Racing csapatában, akikkel karöltve dolgozunk együtt.

Nagy Tibor,
a Magyar Vöröskereszt Budai Régiójának vezetõje

A Budai Régió s20 kezdeményezése új márkaként innovatív módon, egyfajta közösségépítéssel közelíti meg a kölcsönös segítségnyújtást. Az s20-al tíz évre határoztuk meg a szervezet stratégiai céljait, melyek kiterjednek a katasztrófavédelmi tevékenységre, az egészséges és biztonságos élet elõsegítésére, valamint a szociális segítségnyújtásra. A legfontosabb, hogy minél több embert érjünk el és motiváljunk arra, hogy akár csak egy picit is tegyenek a közösségért. A célok megvalósítása, illetve az emberek bevonása a munkába a motorsporton, a mûvészeteken és a zenén keresztül történik. A márka utat talált magának és egyre többen jelzik azt, hogy szeretnének velünk együtt dolgozni, szeretnének részesévé válni ennek a kezdeményezésnek.
Az egésznek az arca Kõváry Barna, illetve az s20 Humanitarian Racing tagjai között vannak a Terepes Csajok, Kapitány Dóra - Pánczél Boglárka páros, Koleszár Balázs, az egyik karját elvesztett supermoto versenyzõ, Perepatics Ricsi a dakaros vonalról és Temesvári Laci (a szállító) a rally irányábó

 thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_3 thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_4 thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_5

Mit is jelent a karbonsemlegesítés?
Nem azt, amit elsőre gondolnál a kis rally agyaddal...


Sáfrány Ákos, a Greensite International Zrt. cégvezetõje:

A karbonsemlegesítés egy adott tevékenység (ezen esetben a versenyzés) során keletkezõ károsanyag kibocsátásnak a megváltását jelenti. Ennek egyik módja, hogy a szennyezõ önkéntes kibocsátás-csökkentési egységek (VER) vásárlásával környezetvédelmi "zöld" projekteket támogat.
Ez egy kifinomult rendszernek köszönhetõen mérhetõ és igazolható, mégpedig a következõ módon: egy alternatív projekt tulajdonos vállalkozás (pl.: szélerõmûtelep tulajdonosa) önkéntes kibocsátás-csökkentési egységekre tehet szert, amennyiben igazolni tudja, hogy tevékenységével milyen mennyiségû károsanyagot vont ki a légkörbõl, vagy kibocsátást takarított meg és megfelel az egyéb elõírásoknak. Azon vállalkozások, akik jogosulttá válnak bizonyos minõsítésû egységeket továbbadni, az ebbõl származó bevételt kizárólag újabb környezettudatos beruházásokra fordíthatják. Minden egység minõsítéssel van ellátva, ugyanis csak ebben az esetben van biztosítva az ügyfél, hogy az õ általa megvásárolt mennyiség valós kibocsátás csökkentõ projektet támogat.

Milyen módon lehet egy egész versenyt kizöldíteni?
Ezen esetben a folyamat elsõ pontja, hogy egy szakember kiszámolja a rendezvény környezeti terhelését. Egy autóversenynél olyan adatokra van szükség, mint például gáz-, villany-, vízfogyasztás, elhasznált gumik és elégetett üzemanyag mennyisége, a rendezvényre érkezõ látogatók által keletkezett kibocsátás, hulladék mennyisége és kezelési módja… Ezt követõen a megállapított karbonlábnyom semlegesítését az úgynevezett önkéntes kibocsátás-csökkentési egységek megváltásával lehet elérni. Egy rendezvény kizöldítésénél minden esetben érdemes figyelembe venni, hogy milyen területeken lehet kibocsátást megtakarítani. Itt akár a legegyszerûbb lehetõségekre is érdemes gondolni, mint például a tömegközlekedés biztosítása.

Visszatérve Rád, Barnus: Most végre tényleg megkomolyodtál?
Megpróbálom nem elfelejteni, hogy honnan jöttem..., tehát a kézit azért húzni fogom!! Idei terveink között volt a 2012-es Rally Legend is, de ezt sajnos napolnunk kell, így egy emberként szurkolunk a hazai különítménynek.
 
 

Ez a hír most jelenik meg 5667. alkalommal
Share |
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
III. PM-Peugeot Vác Rally
Vác
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k