Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Közgyűlés előtt a raliról
Pénzes Zsolt beszélt a terveiről
2014-02-17
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
683988483
Napi oldal:
58592
Jelenleg:
762
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

kozgyules_elott_a_ralirol_1

Pénzes Zsolt szakágvezető mandátuma (ahogy a többi, MNASz szakág vezetőjének is) január végén lejárt. A rendkívüli közgyűlés sok dologra ad majd választ, de a raliról még előtte kérdeztem Zsoltot:

Ugye folyik valami munka a rali körül és nem úgy kell elképzelni, hogy az RVSZ-t (Rallye Versenyek Szabályai 2014) majd most kezdi el összerakni a közgyűlés után?
Igazából 21-e után tudjuk véglegesíteni az RVSZ-t. Természetesen folyamatosan dolgozunk rajta, de ez a 'bizonytalanság' nem tesz jót. Reméljük most pénteken kiderül, hogyan tovább és még intenzívebben folyhat a munka.

A Te elképzeléseid szerint miben változna idén a rali a tavalyihoz képest?
Leginkább abban, hogy WRC-vel nem lehet abszolút magyar bajnokságot nyerni.
Folyamatban vannak tárgyalások, amik még változással járnának. Gondolok itt elsősorban az egységes verseny üzemanyaggal kapcsolatos megbeszélésekre.
Azokat a hibákat, amikkel év folyamán találkoztunk, ezeket próbálnánk az idei szabályrendszerben kijavítani (pl. a tiltott pályabejárás büntetése).
 
A Rallye2-ben van talán a legtöbb módosítás...
Igen! Eddig az abszolút Rallye2 bajnok az A vagy N csoportos autóval kellett, hogy induljon. Idén ezen változtatni szeretnénk és tulajdonképpen bármilyen autóval el lehet érni a bajnoki címet, ami 2500ccm alatt van, kétkerék hajtású, szívómotoros és nincs benne szekvenciális váltó. Ami még nagy változás, az a P csoport, ami tavaly év végén lett elfogadva. Ez az F csoportot váltja és ilyen autókkal is lehet valaki Rallye2 bajnok! A legszabadabb P csoportban (P3), ahol már a motor cseréje is megengedett, ott a köbcenti határ 2000-ben lett megállapítva, ami az abszolútban is részt vesz.
 
A versenyek lebonyolításának rendjében lesznek változások?
Azt az irány, hogy három napba, péntek-szombat-vasárnap legyenek a versenyek besűrítve, ezt folytatni kell és az idei évben is így kell megrendezni a futamokat, amennyiben lehetőség van rá, hogy minél kevesebb időt vegyen el a versenyzők normál életviteléből. Tavaly ez egész jól működött, szeretnénk ezt idén is folytatni.
 
thumb_kozgyules_elott_a_ralirol_2Nekem régi vesszőparipám, hogy a versenyek és a rali népszerűsítéséhez hozzá tartoznának a prológok, szuperspeciálok, ahol olyanokhoz is közel kerülhet a rali, akik esetleg máshol nem találkoznának vele. 
A probléma az, hogy még nem tudjuk, hogy a tavalyi évhez képest idén mennyi pénzből tud gazdálkodni a szakág, amivel a versenyeket támogatni tudnánk. Nagyon nehéz helyzet ez. Én is tudom, hogy a prológokra szükség lenne, a rendezők is tudják, de ez sajnos pénzbe kerül, és eléggé korlátozottak a rallye-bizottság lehetőségei a támogatások terén. Ahol tud, ott megvalósul a prológ, de valószínűleg lesznek olyan versenyhelyszínek, ahol ez nem fog tudni létrejönni, elsősorban anyagi okok miatt.
 
Volt arról szó, hogy a Historic kiválna a rali szakág alól és külön szakágként működne az MNASz berkein belül. Ez a történet hol tart most?
Igazából erről hivatalosan semmilyen tájékoztatást nem kaptam. Nyilván, ha lesz egy új Elnökség és érkezik hozzá egy ilyen beadvány, akkor az új Elnökség el fogja dönteni, hogy ez szükséges, vagy sem.
 
Beszéljünk egy kicsit a Sprint versenyekről. Az északi régióban két futammal többet fognak tudni megrendezni, mint tavaly.
Több változás is lesz ennél. Most készül az egységes szabályozása a Sprint versenyeknek. Eddig különböző régiókban különböző kategóriákban indultak, különböző szabályok mentén. Ezt próbáljuk egységesíteni.
Ezen kívül mindenkinek licenszet kell váltani és szabályismereti vizsgát kell tennie, ami szintén egy nagy változás.
Az északi régióban ki lesz írva egy pályázat, ami alapján a rendezőket kiválasztjuk.
Ezek a változások mellet még nagyon fontos, hogy korlátozva lesznek, hogy ki nyerhet Sprint abszolút bajnokságot. 2000ccm, szívómotor, kétkerék hajtás, ezek a paraméterei a bajnok autójának. Ennél nagyobb autóval lehet indulni még idén, de csak a mezőny végén. 2015-ben pedig már indulni sem lehet ennél nagyobb autókkal, csak a licenszes kategóriában.
 
A ralitúra teljesen külön utakon jár. Szerinted jó út ez?
Közeledtek az álláspontjaitok?
Nem hiszem, hogy ez jó irány és ezt elmondtam (Mészáros) Ivánnak is. Azért, mert bizonyos ember vagy emberek különböző tanácsokat adnak neki, akiknek semmilyen vesztenivalójuk nincs ezzel kapcsolatban, nem biztos, hogy vakon kellene hinnie ebben.
Ha itt a legrosszabbra fordulna a helyzet, akkor két nagy vesztese lenne ennek az egész történetnek: az egyik Mészáros Iván, a másik pedig az egész ralitúra társadalom. Akik osztják a tanácsokat neki, azok szerintem nincsenek is azzal tisztában, hogy milyen felelőtlenség, hogy belehúzzák a ralitúrát ebbe a csőbe.
Sajnos nem közeledtek az álláspontok. Többször ki lettünk oktatva, hogy mi semmiféle törvényt nem ismerünk és mindent rosszul gondolunk. Tavaly június óta próbáltam az Ivánnal leülni. Teljesen elzárkóztak. Tették ezt úgy, hogy tavaly minden segítség meg volt adva a túrának, minden el lett intézve, amit szeretett volna az engedélyek és a gépkönyvek kapcsán. Semmiféle beleszólás nem volt a versenyekbe.
Most sem szeretnénk nagyon beleszólni. Annyit kértünk, hogy ezek a nagy autók a mezőny végén menjenek. Ezt nem szeretnék tudomásul venni.
Azt gondolom, hogy úgy, ahogy tavaly, vagy évekig, vagy tíz évig futott a ralitúra, úgy a 2014ées évben biztosan nem lehetséges. Vagy változtatunk ezeken a dolgokon, vagy tényleg külön úton haladnak, akkor viszont sok segítséget nem tudnak kapni a szövetségtől. Nyílván ez befolyásolja a licenszes versenyzők indulását és a sportbírók és a rendezők lehetőségét, hogy ralitúra futamon dolgozzanak.
 
Remélem, hogy ez meg fog oldódni, hiszen egy nagyon nagy közösséget érint ez a történet.
Azt látni kell, hogy egy ember osztja az észt Ivánnak és az egész ralitúrának. Azt át kellene gondolni, hogy tényleg minden úgy van e, ahogy ez az ember mondja. Még egyszer mondom: ennek az embernek semmilyen veszíteni valója nincs! Se nem versenyző, se nem csapattulajdonos. Nincs versenyautója.
Igazából teljesen értetlenül állok, hogyan lehet ennyire félrevezetni az egész ralitúrát.
 
Nagyon remélem, hogy olyan megoldás lesz, ami mindenkinek megnyugtató és szeretnék még sok sok túraversenyen fotózni...
 
Menjünk bele kicsit a most pénteki eseményekbe!
A szakágvezetőt a közgyűlésen részt vevő tagok közül a szakági licensszel rendelkezők választják. Akkor ez már pénteken eldől?
Abban az esetben, ha jelen vannak a szavazattal bíró személyek. Elvileg így történik, de gyakorlatilag előfordulhat az is, hogy nem választanak szakágvezetőt és akkor az Elnökségnek kell szakágvezetőt kijelölnie és újra kiírnia a választást.
 
Rajtad kívül tudsz még jelöltről?
Hozzám még nem jutott el, hogy lenne más jelölt, de természetesen előfordulhat, hogy ott jelentkezik valaki és jelöli magát.

Még nem volt a szakágnak díjkiosztója. 
Erről lehet tudni valamit, hogy mikorra várható?
Díjkiosztót eddig azért nem tudtuk megrendezni, mert tavaly évvégére elfogyott a Rallye Bizottság pénzügyi kerete. Kértük az Elnökséget, hogy az idei év terhére előlegezzék meg a díjkiosztót. Ezt a kérést elsőre elutasították, aztán az Elnök úr - a január 6-i nyílt szakági értekezleten, ígéretet tett, hogy megkapjuk a kért összeget, de minek után az Elnökség lemondott, a megígért összeget végül nem kaptuk meg és így alakult ki a jelenlegi helyzet, hogy amíg az új Elnökség nem alakul meg, addig nem tudunk tovább lépni ebben az ügyben.
 
Nemrég jelent meg egy cikk, ami megint egy kicsit sötétebben festette le a ralit, mint amennyire az én szememben látszik.
Ebben nyilatkoztál Te is.
A cikk írója megkeresett és egy negyedórás riportot készített. Aztán elküldte az én részemet, csak és kizárólag azt, amit én nyilatkoztam. Annak a háromnegyedét ki kellett dobni, teljesen máshogy lettek leírva, mint ahogy mondtam. Ezt újrafogalmaztuk, és aztán amit újraírtunk annak a negyede jelent meg. Én adtam meg neki az Iván számát is, hogy beszéljen vele. De igazából nem tudtam, hogy kivel beszél még a cikk rója, mi lesz a cikk címe.
A legelején azzal kezdte, hogy nem ártani akar a ralinak, hanem segíteni. Nem tudom, hogy ez mennyire sikerült neki...
Az azért tisztán látszott, hogy egy olyan ember írta a cikket, aki talán még autóversenyen sem járt soha. Ezekkel a fenntartásokkal fogadtam én is a megjelent cikket. Ezzel sajnos nem tudunk mit csinálni jelen pillanatban.
 
 
Ez a hír most jelenik meg 4909. alkalommal
címkék: Pénzes Zsolt, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
222324 25 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-23.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k