RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Közös szekerünk, közösen kell tolni
Eger Rallye versenykiírás és rendezői információk
2012-03-10
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
711640236
Napi oldal:
39833
Jelenleg:
1786
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kozos_szekerunk_kozosen_kell_tolni_1

>> Eger Rallye 2012 versenykiírása <<

Ki így, ki úgy vélekedik arról, hogy Füredi András jól döntött-e akkor, mikor a visszamondott Eger Rallye megmentésére sietett, mint ahogyan az is megosztja az embereket, hogy vajon ennyi idő alatt megvalósítható-e egy bajnoki futam. Füredi Andrással beszélgettem a jelenlegi helyzetről, tervekről…

Kezdjük a legelején! Örülsz neki, hogy te rendezheted idén az Eger Rallye-t, vagy ez egy kényszerhelyzet eredménye?
Öröm és kényszer is! Úgy láttam, hogy a hétfői hírek után igencsak elkeseredett volt mindenki, mind a versenyzők, mind a nézők, hogy elvesztik a bajnokság induló fordulóját.
Tudjuk jól, hogy készülnek az autók, hogy készülnek a nézők... nagyon sokan várjuk már, hogy legyen ez a verseny , és emiatt is nagyon fontos, hogy megrendezésre kerüljön, de ezáltal magában foglalja a kényszert is, hogy ezt most meg kell csinálni.
Perpillanat minden erőnkkel azon vagyunk, hogy ez így is legyen. Pár nap alatt nagyon sok egyeztetésünk volt az RSB-vel, az elnökség tagjaival, az RTE - vel, stb. Próbáltunk egy olyan verziót összehozni, ami egy kicsit mindenkinek kevesebb, mint a megszokott, de talán most az a legfontosabb, hogy legyen! Már az is egy csoda, hogy lesz Eger Rallye, és ebben most kivételesen próbálja meg mindenki a pozitívumokat keresni és ne a negatívumokat! Szerintem talán egy picit előremutató is lehet ez, hogy így kellene lassan hozzáállni mindenkinek a rallye-hoz, mert most már akkora gödörben vagyunk, hogy csak egy összefogással tudunk kijönni.

Milyen lesz az Eger Rallye? Lesz rá elég idő, hogy minden rendben elkészüljön?
Nagyon bízom benne, hogy igen! Ráadásul nagyon sok segítséget kapok mindenféle oldalról. Ez most olyan verseny, ami mindenkinek a szekere és mindenki tolja. :-) Részt vesznek a lebonyolításban, megszervezésben a szövetség legmagasabb szintű tisztségviselőitől kezdve az amatőr sprint rendezőkig is, hogy ezt össze tudjuk rakni, de azt látni kell, hatalmas a feladat.

Ezek szerint van rá elég ember, aki segíti a folyamatot?
Úgy gondolom, hogy lesz elég, de természetesen minden felajánlásnak tudunk örülni. Sok olyan probléma kerülhet elő, amely megoldásához idő, energia és erőforrás kell. (pl. engedélyek, logisztika, pályabiztosító személyzet, kordonszalag, stb.) Ezek általában hetek-hónapok hosszú munkája alatt állíthatók össze, nem pedig ilyen rövid idő alatt. Nem azt mondom, hogy keressük a kihívásokat, de megpróbálunk nem elszaladni előlük!

Ma megjelent a versenykiírás, és bár nem olvastam el az elejétől a végéig, de látszik így is, hogy nagyon sok benne még a kérdőjel. Mikor és hogyan fognak ezek tisztázódni?
Nagyon sok kérdőjelünk van, ugyanis az ellentétes kommunikációk ellenére valóban a nullából kell létrehoznunk ezt a futamot. Semmilyen kész nincs, amibe bele kellene ülnünk, hanem tényleg elölről kell felépíteni az egészet. Sokan segítenek benne, és Eger város is mellettünk áll. Kedden lesz egy egyeztetés Egerben a polgármesterrel és más fontos személyekkel, de az előzetes kommunikáció alapján azt mondhatom, hogy ők is egy emberként állnak az Eger Rallye mellé, és szeretnék, hogy legyen verseny. És mi is ezen vagyunk! Az RSB részéről már voltak ötletek helyszínekre, Botka Endre kiterjedt ismeretségének köszönhetően vannak már elképzeléseink, de még nem láttam, nincs összerakva minden. Az elmúlt napok azzal teltek - és ez bármily hihetetlen is sokaknak -, hogy megpróbáltunk egy olyan időtervet, versenylebonyolítást összehozni, ami a várható nevezői létszámhoz megfelelő és az igényeket, ha minimálisan is, de ki tudja elégíteni.

Az útvonal! Az ORB számára kevesebb 5 km-rel, a Rallye2-nek több 10 km-rel, mint ahogyan az szabályozva van jelenleg...
Nem így volt tervezve. Hozzátartozik a történethez az is, hogy mi itthon babát várunk és így többen segítettek a kiírás és útvonal elkészülésében. A legutolsó verziót én nem láttam, és valóban a Rallye2 tervezetten felüli kilométerrel és útvonallal került be a kiírásba. Jeleztem az RSB felé, hogy itt van egy hiba, véleményem szerint ez hamarosan korrigálva lesz. Ez egyrészt feszültséget tud szülni, másrészt pedig indokolatlan plusz költségbe kényszeríti a Rallye2-es versenyzőket, ezért én is fontosnak tartom, hogy korrigálva legyen.

És az ORB-nek marad a 135 km?
Igen, bár szerettünk volna hosszabb versenyt nekik és természetesen a szabályok is azt írnák elő, de úgy gondolom, hogy van olyan vészhelyzet, ami felülírja ezt. Ennél több kilométert normális körülmények mellett nem tudunk kihozni, legfeljebb úgy, hogy a verseny késő estig tartana, de mivel egy vasárnapi napról van szó, egy éjféli díjkiosztó már szintén irreális lenne mindenki számára.

Hová tűnt a Parád-Szuha gyors, a legelső hírekben még ez is szerepelt?!
Az előző rendezőnek a tervében szerepelt valóban, de ő úgy gondolta később, hogy az egész rendezvény nem megvalósítható, így most csak arról tudunk beszélni, ami a mi tervünk. A mi tervünkben pedig anyagi okok miatt, ill. az engedélyek hiánya miatt sem került bele.

Milyen versenyzői létszámra számítotok?
Erről is megoszlanak a vélemények! :-) Nagyjából azzal mindenki egyetért, hogy egyik mezőnyben sem lesz túl nagyszámú nevezői létszám, bár én azért abban reménykedem, hogy mégis! Jó kérdés, az előzetes licenc-kiváltások még folyamatban vannak, így még ez sem ad biztos támpontot hozzá. Nagyjából egy 50-es ORB mezőnyre gondolunk, 25-30 rallye2-es nevezőre, 8-10 historicosra és az RTE mezőnyét előzetesen 80-100-asra várjuk.

Fórumokban, helyi vendéglátó egységekben még mindig folyamatosan a kommunikáció tárgya, hogy lesz-e RTE futam is az Eger Rallye-n?
Természetesen igen. Nagyon sokat gondolkoztunk, hogy mindenki tudjon versenyezni, és az egy napra besűrített program miatt tényleg nem volt egyszerű ezt jól kitalálni, de végül sikerült egy olyan megoldást találni, ami mindenkinek ki tudja elégíteni az igényeit.

Nevezési zárlat?
Március 23-án éjfélig várjuk a nevezéseket az ORB,Historic,R2 - ben, mint ahogyan a versenykiírásban is szerepel, az RTE nevezőit a napokon belül elkészülő RTE kiírása, és szabályai szerint várjuk. Arra kérek mindenkit, hogy minél hamarabb, akár informálisan, egy e-mailben jelezze későbbi nevezési szándékát, hogy tervezni tudjunk. Tudom, ez sem szabályos, és nem is úgy kezelném.

Lesz-e belépődíj?
Erre még nem tudok válaszolni. A költségvetés összeállításának érdekében szóba került ez a tétel is, de egyelőre még nem döntöttünk.

A sajtósokat például az izgatja, hogy nincs még MNASZ sajtóigazolványuk, vajon hogyan jutnak be a helyszínekre?
Sajtós kérdésekben Répa Katát tudom mindenki figyelmébe ajánlani, az ilyen jellegű kérdésekben ő fog tudni segíteni. Nyilván erre a versenyre szóló sajtókártyát fogunk gyártani, de a további részletekről nem tudok felvilágosítást adni jelenleg.

Egy kis valószínűségszámítás.... avagy te hány százalékban határoznád meg - most, ebben a percben - annak az esélyét, hogy tényleg lesz Eger Rallye?
Nem szeretek esélyeket latolgatni… ha rajtam múlik, akkor 100%, ha máson múlik... akkor nem tudom! :-) Dolgozunk rajta, és én úgy gondolom, hogy meg tudjuk valósítani és egyelőre minden jel ebbe az irányba mutat. Természetesen örömmel várunk további reklám partnereket, felajánlásokat, segítséget, vagy bármit, ami előre tudja mozdítani a verseny létrejöttét.

Van még valami, amit elmondanál?
Csináljuk, dolgozunk, és szerintem meglesz! Beszéljünk újra egy hét múlva, amikor bizonyára sok új információval tudok majd szolgálni, és el tudom mondani azt is, hogy ez idő alatt mi történt!

Ez a hír most jelenik meg 8334. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k