
>> Eger Rallye 2012 versenykiírása <<
Ki így, ki úgy vélekedik arról, hogy Füredi András jól döntött-e akkor, mikor a visszamondott Eger Rallye megmentésére sietett, mint ahogyan az is megosztja az embereket, hogy vajon ennyi idő alatt megvalósítható-e egy bajnoki futam. Füredi Andrással beszélgettem a jelenlegi helyzetről, tervekről…
Kezdjük a legelején! Örülsz neki, hogy te rendezheted idén az Eger Rallye-t, vagy ez egy kényszerhelyzet eredménye?
Öröm és kényszer is! Úgy láttam, hogy a hétfői hírek után igencsak elkeseredett volt mindenki, mind a versenyzők, mind a nézők, hogy elvesztik a bajnokság induló fordulóját.
Tudjuk jól, hogy készülnek az autók, hogy készülnek a nézők... nagyon sokan várjuk már, hogy legyen ez a verseny , és emiatt is nagyon fontos, hogy megrendezésre kerüljön, de ezáltal magában foglalja a kényszert is, hogy ezt most meg kell csinálni.
Perpillanat minden erőnkkel azon vagyunk, hogy ez így is legyen. Pár nap alatt nagyon sok egyeztetésünk volt az RSB-vel, az elnökség tagjaival, az RTE - vel, stb. Próbáltunk egy olyan verziót összehozni, ami egy kicsit mindenkinek kevesebb, mint a megszokott, de talán most az a legfontosabb, hogy legyen! Már az is egy csoda, hogy lesz Eger Rallye, és ebben most kivételesen próbálja meg mindenki a pozitívumokat keresni és ne a negatívumokat! Szerintem talán egy picit előremutató is lehet ez, hogy így kellene lassan hozzáállni mindenkinek a rallye-hoz, mert most már akkora gödörben vagyunk, hogy csak egy összefogással tudunk kijönni.
Milyen lesz az Eger Rallye? Lesz rá elég idő, hogy minden rendben elkészüljön?
Nagyon bízom benne, hogy igen! Ráadásul nagyon sok segítséget kapok mindenféle oldalról. Ez most olyan verseny, ami mindenkinek a szekere és mindenki tolja. :-) Részt vesznek a lebonyolításban, megszervezésben a szövetség legmagasabb szintű tisztségviselőitől kezdve az amatőr sprint rendezőkig is, hogy ezt össze tudjuk rakni, de azt látni kell, hatalmas a feladat.
Ezek szerint van rá elég ember, aki segíti a folyamatot?
Úgy gondolom, hogy lesz elég, de természetesen minden felajánlásnak tudunk örülni. Sok olyan probléma kerülhet elő, amely megoldásához idő, energia és erőforrás kell. (pl. engedélyek, logisztika, pályabiztosító személyzet, kordonszalag, stb.) Ezek általában hetek-hónapok hosszú munkája alatt állíthatók össze, nem pedig ilyen rövid idő alatt. Nem azt mondom, hogy keressük a kihívásokat, de megpróbálunk nem elszaladni előlük!
Ma megjelent a versenykiírás, és bár nem olvastam el az elejétől a végéig, de látszik így is, hogy nagyon sok benne még a kérdőjel. Mikor és hogyan fognak ezek tisztázódni?
Nagyon sok kérdőjelünk van, ugyanis az ellentétes kommunikációk ellenére valóban a nullából kell létrehoznunk ezt a futamot. Semmilyen kész nincs, amibe bele kellene ülnünk, hanem tényleg elölről kell felépíteni az egészet. Sokan segítenek benne, és Eger város is mellettünk áll. Kedden lesz egy egyeztetés Egerben a polgármesterrel és más fontos személyekkel, de az előzetes kommunikáció alapján azt mondhatom, hogy ők is egy emberként állnak az Eger Rallye mellé, és szeretnék, hogy legyen verseny. És mi is ezen vagyunk! Az RSB részéről már voltak ötletek helyszínekre, Botka Endre kiterjedt ismeretségének köszönhetően vannak már elképzeléseink, de még nem láttam, nincs összerakva minden. Az elmúlt napok azzal teltek - és ez bármily hihetetlen is sokaknak -, hogy megpróbáltunk egy olyan időtervet, versenylebonyolítást összehozni, ami a várható nevezői létszámhoz megfelelő és az igényeket, ha minimálisan is, de ki tudja elégíteni.
Az útvonal! Az ORB számára kevesebb 5 km-rel, a Rallye2-nek több 10 km-rel, mint ahogyan az szabályozva van jelenleg...
Nem így volt tervezve. Hozzátartozik a történethez az is, hogy mi itthon babát várunk és így többen segítettek a kiírás és útvonal elkészülésében. A legutolsó verziót én nem láttam, és valóban a Rallye2 tervezetten felüli kilométerrel és útvonallal került be a kiírásba. Jeleztem az RSB felé, hogy itt van egy hiba, véleményem szerint ez hamarosan korrigálva lesz. Ez egyrészt feszültséget tud szülni, másrészt pedig indokolatlan plusz költségbe kényszeríti a Rallye2-es versenyzőket, ezért én is fontosnak tartom, hogy korrigálva legyen.
És az ORB-nek marad a 135 km?
Igen, bár szerettünk volna hosszabb versenyt nekik és természetesen a szabályok is azt írnák elő, de úgy gondolom, hogy van olyan vészhelyzet, ami felülírja ezt. Ennél több kilométert normális körülmények mellett nem tudunk kihozni, legfeljebb úgy, hogy a verseny késő estig tartana, de mivel egy vasárnapi napról van szó, egy éjféli díjkiosztó már szintén irreális lenne mindenki számára.
Hová tűnt a Parád-Szuha gyors, a legelső hírekben még ez is szerepelt?!
Az előző rendezőnek a tervében szerepelt valóban, de ő úgy gondolta később, hogy az egész rendezvény nem megvalósítható, így most csak arról tudunk beszélni, ami a mi tervünk. A mi tervünkben pedig anyagi okok miatt, ill. az engedélyek hiánya miatt sem került bele.
Milyen versenyzői létszámra számítotok?
Erről is megoszlanak a vélemények! :-) Nagyjából azzal mindenki egyetért, hogy egyik mezőnyben sem lesz túl nagyszámú nevezői létszám, bár én azért abban reménykedem, hogy mégis! Jó kérdés, az előzetes licenc-kiváltások még folyamatban vannak, így még ez sem ad biztos támpontot hozzá. Nagyjából egy 50-es ORB mezőnyre gondolunk, 25-30 rallye2-es nevezőre, 8-10 historicosra és az RTE mezőnyét előzetesen 80-100-asra várjuk.
Fórumokban, helyi vendéglátó egységekben még mindig folyamatosan a kommunikáció tárgya, hogy lesz-e RTE futam is az Eger Rallye-n?
Természetesen igen. Nagyon sokat gondolkoztunk, hogy mindenki tudjon versenyezni, és az egy napra besűrített program miatt tényleg nem volt egyszerű ezt jól kitalálni, de végül sikerült egy olyan megoldást találni, ami mindenkinek ki tudja elégíteni az igényeit.
Nevezési zárlat?
Március 23-án éjfélig várjuk a nevezéseket az ORB,Historic,R2 - ben, mint ahogyan a versenykiírásban is szerepel, az RTE nevezőit a napokon belül elkészülő RTE kiírása, és szabályai szerint várjuk. Arra kérek mindenkit, hogy minél hamarabb, akár informálisan, egy e-mailben jelezze későbbi nevezési szándékát, hogy tervezni tudjunk. Tudom, ez sem szabályos, és nem is úgy kezelném.
Lesz-e belépődíj?
Erre még nem tudok válaszolni. A költségvetés összeállításának érdekében szóba került ez a tétel is, de egyelőre még nem döntöttünk.
A sajtósokat például az izgatja, hogy nincs még MNASZ sajtóigazolványuk, vajon hogyan jutnak be a helyszínekre?
Sajtós kérdésekben Répa Katát tudom mindenki figyelmébe ajánlani, az ilyen jellegű kérdésekben ő fog tudni segíteni. Nyilván erre a versenyre szóló sajtókártyát fogunk gyártani, de a további részletekről nem tudok felvilágosítást adni jelenleg.
Egy kis valószínűségszámítás.... avagy te hány százalékban határoznád meg - most, ebben a percben - annak az esélyét, hogy tényleg lesz Eger Rallye?
Nem szeretek esélyeket latolgatni… ha rajtam múlik, akkor 100%, ha máson múlik... akkor nem tudom! :-) Dolgozunk rajta, és én úgy gondolom, hogy meg tudjuk valósítani és egyelőre minden jel ebbe az irányba mutat. Természetesen örömmel várunk további reklám partnereket, felajánlásokat, segítséget, vagy bármit, ami előre tudja mozdítani a verseny létrejöttét.
Van még valami, amit elmondanál?
Csináljuk, dolgozunk, és szerintem meglesz! Beszéljünk újra egy hét múlva, amikor bizonyára sok új információval tudok majd szolgálni, és el tudom mondani azt is, hogy ez idő alatt mi történt!