LCH Tavaszi LADA találkozó
Közös szekerünk, közösen kell tolni
Eger Rallye versenykiírás és rendezői információk
2012-03-10
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
685023768
Napi oldal:
124432
Jelenleg:
1763
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

kozos_szekerunk_kozosen_kell_tolni_1

>> Eger Rallye 2012 versenykiírása <<

Ki így, ki úgy vélekedik arról, hogy Füredi András jól döntött-e akkor, mikor a visszamondott Eger Rallye megmentésére sietett, mint ahogyan az is megosztja az embereket, hogy vajon ennyi idő alatt megvalósítható-e egy bajnoki futam. Füredi Andrással beszélgettem a jelenlegi helyzetről, tervekről…

Kezdjük a legelején! Örülsz neki, hogy te rendezheted idén az Eger Rallye-t, vagy ez egy kényszerhelyzet eredménye?
Öröm és kényszer is! Úgy láttam, hogy a hétfői hírek után igencsak elkeseredett volt mindenki, mind a versenyzők, mind a nézők, hogy elvesztik a bajnokság induló fordulóját.
Tudjuk jól, hogy készülnek az autók, hogy készülnek a nézők... nagyon sokan várjuk már, hogy legyen ez a verseny , és emiatt is nagyon fontos, hogy megrendezésre kerüljön, de ezáltal magában foglalja a kényszert is, hogy ezt most meg kell csinálni.
Perpillanat minden erőnkkel azon vagyunk, hogy ez így is legyen. Pár nap alatt nagyon sok egyeztetésünk volt az RSB-vel, az elnökség tagjaival, az RTE - vel, stb. Próbáltunk egy olyan verziót összehozni, ami egy kicsit mindenkinek kevesebb, mint a megszokott, de talán most az a legfontosabb, hogy legyen! Már az is egy csoda, hogy lesz Eger Rallye, és ebben most kivételesen próbálja meg mindenki a pozitívumokat keresni és ne a negatívumokat! Szerintem talán egy picit előremutató is lehet ez, hogy így kellene lassan hozzáállni mindenkinek a rallye-hoz, mert most már akkora gödörben vagyunk, hogy csak egy összefogással tudunk kijönni.

Milyen lesz az Eger Rallye? Lesz rá elég idő, hogy minden rendben elkészüljön?
Nagyon bízom benne, hogy igen! Ráadásul nagyon sok segítséget kapok mindenféle oldalról. Ez most olyan verseny, ami mindenkinek a szekere és mindenki tolja. :-) Részt vesznek a lebonyolításban, megszervezésben a szövetség legmagasabb szintű tisztségviselőitől kezdve az amatőr sprint rendezőkig is, hogy ezt össze tudjuk rakni, de azt látni kell, hatalmas a feladat.

Ezek szerint van rá elég ember, aki segíti a folyamatot?
Úgy gondolom, hogy lesz elég, de természetesen minden felajánlásnak tudunk örülni. Sok olyan probléma kerülhet elő, amely megoldásához idő, energia és erőforrás kell. (pl. engedélyek, logisztika, pályabiztosító személyzet, kordonszalag, stb.) Ezek általában hetek-hónapok hosszú munkája alatt állíthatók össze, nem pedig ilyen rövid idő alatt. Nem azt mondom, hogy keressük a kihívásokat, de megpróbálunk nem elszaladni előlük!

Ma megjelent a versenykiírás, és bár nem olvastam el az elejétől a végéig, de látszik így is, hogy nagyon sok benne még a kérdőjel. Mikor és hogyan fognak ezek tisztázódni?
Nagyon sok kérdőjelünk van, ugyanis az ellentétes kommunikációk ellenére valóban a nullából kell létrehoznunk ezt a futamot. Semmilyen kész nincs, amibe bele kellene ülnünk, hanem tényleg elölről kell felépíteni az egészet. Sokan segítenek benne, és Eger város is mellettünk áll. Kedden lesz egy egyeztetés Egerben a polgármesterrel és más fontos személyekkel, de az előzetes kommunikáció alapján azt mondhatom, hogy ők is egy emberként állnak az Eger Rallye mellé, és szeretnék, hogy legyen verseny. És mi is ezen vagyunk! Az RSB részéről már voltak ötletek helyszínekre, Botka Endre kiterjedt ismeretségének köszönhetően vannak már elképzeléseink, de még nem láttam, nincs összerakva minden. Az elmúlt napok azzal teltek - és ez bármily hihetetlen is sokaknak -, hogy megpróbáltunk egy olyan időtervet, versenylebonyolítást összehozni, ami a várható nevezői létszámhoz megfelelő és az igényeket, ha minimálisan is, de ki tudja elégíteni.

Az útvonal! Az ORB számára kevesebb 5 km-rel, a Rallye2-nek több 10 km-rel, mint ahogyan az szabályozva van jelenleg...
Nem így volt tervezve. Hozzátartozik a történethez az is, hogy mi itthon babát várunk és így többen segítettek a kiírás és útvonal elkészülésében. A legutolsó verziót én nem láttam, és valóban a Rallye2 tervezetten felüli kilométerrel és útvonallal került be a kiírásba. Jeleztem az RSB felé, hogy itt van egy hiba, véleményem szerint ez hamarosan korrigálva lesz. Ez egyrészt feszültséget tud szülni, másrészt pedig indokolatlan plusz költségbe kényszeríti a Rallye2-es versenyzőket, ezért én is fontosnak tartom, hogy korrigálva legyen.

És az ORB-nek marad a 135 km?
Igen, bár szerettünk volna hosszabb versenyt nekik és természetesen a szabályok is azt írnák elő, de úgy gondolom, hogy van olyan vészhelyzet, ami felülírja ezt. Ennél több kilométert normális körülmények mellett nem tudunk kihozni, legfeljebb úgy, hogy a verseny késő estig tartana, de mivel egy vasárnapi napról van szó, egy éjféli díjkiosztó már szintén irreális lenne mindenki számára.

Hová tűnt a Parád-Szuha gyors, a legelső hírekben még ez is szerepelt?!
Az előző rendezőnek a tervében szerepelt valóban, de ő úgy gondolta később, hogy az egész rendezvény nem megvalósítható, így most csak arról tudunk beszélni, ami a mi tervünk. A mi tervünkben pedig anyagi okok miatt, ill. az engedélyek hiánya miatt sem került bele.

Milyen versenyzői létszámra számítotok?
Erről is megoszlanak a vélemények! :-) Nagyjából azzal mindenki egyetért, hogy egyik mezőnyben sem lesz túl nagyszámú nevezői létszám, bár én azért abban reménykedem, hogy mégis! Jó kérdés, az előzetes licenc-kiváltások még folyamatban vannak, így még ez sem ad biztos támpontot hozzá. Nagyjából egy 50-es ORB mezőnyre gondolunk, 25-30 rallye2-es nevezőre, 8-10 historicosra és az RTE mezőnyét előzetesen 80-100-asra várjuk.

Fórumokban, helyi vendéglátó egységekben még mindig folyamatosan a kommunikáció tárgya, hogy lesz-e RTE futam is az Eger Rallye-n?
Természetesen igen. Nagyon sokat gondolkoztunk, hogy mindenki tudjon versenyezni, és az egy napra besűrített program miatt tényleg nem volt egyszerű ezt jól kitalálni, de végül sikerült egy olyan megoldást találni, ami mindenkinek ki tudja elégíteni az igényeit.

Nevezési zárlat?
Március 23-án éjfélig várjuk a nevezéseket az ORB,Historic,R2 - ben, mint ahogyan a versenykiírásban is szerepel, az RTE nevezőit a napokon belül elkészülő RTE kiírása, és szabályai szerint várjuk. Arra kérek mindenkit, hogy minél hamarabb, akár informálisan, egy e-mailben jelezze későbbi nevezési szándékát, hogy tervezni tudjunk. Tudom, ez sem szabályos, és nem is úgy kezelném.

Lesz-e belépődíj?
Erre még nem tudok válaszolni. A költségvetés összeállításának érdekében szóba került ez a tétel is, de egyelőre még nem döntöttünk.

A sajtósokat például az izgatja, hogy nincs még MNASZ sajtóigazolványuk, vajon hogyan jutnak be a helyszínekre?
Sajtós kérdésekben Répa Katát tudom mindenki figyelmébe ajánlani, az ilyen jellegű kérdésekben ő fog tudni segíteni. Nyilván erre a versenyre szóló sajtókártyát fogunk gyártani, de a további részletekről nem tudok felvilágosítást adni jelenleg.

Egy kis valószínűségszámítás.... avagy te hány százalékban határoznád meg - most, ebben a percben - annak az esélyét, hogy tényleg lesz Eger Rallye?
Nem szeretek esélyeket latolgatni… ha rajtam múlik, akkor 100%, ha máson múlik... akkor nem tudom! :-) Dolgozunk rajta, és én úgy gondolom, hogy meg tudjuk valósítani és egyelőre minden jel ebbe az irányba mutat. Természetesen örömmel várunk további reklám partnereket, felajánlásokat, segítséget, vagy bármit, ami előre tudja mozdítani a verseny létrejöttét.

Van még valami, amit elmondanál?
Csináljuk, dolgozunk, és szerintem meglesz! Beszéljünk újra egy hét múlva, amikor bizonyára sok új információval tudok majd szolgálni, és el tudom mondani azt is, hogy ez idő alatt mi történt!

Ez a hír most jelenik meg 8307. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k