Közös szekerünk, közösen kell tolni
Eger Rallye versenykiírás és rendezői információk
2012-03-10
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
776194188
Napi oldal:
21225
Jelenleg:
1231
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

kozos_szekerunk_kozosen_kell_tolni_1

>> Eger Rallye 2012 versenykiírása <<

Ki így, ki úgy vélekedik arról, hogy Füredi András jól döntött-e akkor, mikor a visszamondott Eger Rallye megmentésére sietett, mint ahogyan az is megosztja az embereket, hogy vajon ennyi idő alatt megvalósítható-e egy bajnoki futam. Füredi Andrással beszélgettem a jelenlegi helyzetről, tervekről…

Kezdjük a legelején! Örülsz neki, hogy te rendezheted idén az Eger Rallye-t, vagy ez egy kényszerhelyzet eredménye?
Öröm és kényszer is! Úgy láttam, hogy a hétfői hírek után igencsak elkeseredett volt mindenki, mind a versenyzők, mind a nézők, hogy elvesztik a bajnokság induló fordulóját.
Tudjuk jól, hogy készülnek az autók, hogy készülnek a nézők... nagyon sokan várjuk már, hogy legyen ez a verseny , és emiatt is nagyon fontos, hogy megrendezésre kerüljön, de ezáltal magában foglalja a kényszert is, hogy ezt most meg kell csinálni.
Perpillanat minden erőnkkel azon vagyunk, hogy ez így is legyen. Pár nap alatt nagyon sok egyeztetésünk volt az RSB-vel, az elnökség tagjaival, az RTE - vel, stb. Próbáltunk egy olyan verziót összehozni, ami egy kicsit mindenkinek kevesebb, mint a megszokott, de talán most az a legfontosabb, hogy legyen! Már az is egy csoda, hogy lesz Eger Rallye, és ebben most kivételesen próbálja meg mindenki a pozitívumokat keresni és ne a negatívumokat! Szerintem talán egy picit előremutató is lehet ez, hogy így kellene lassan hozzáállni mindenkinek a rallye-hoz, mert most már akkora gödörben vagyunk, hogy csak egy összefogással tudunk kijönni.

Milyen lesz az Eger Rallye? Lesz rá elég idő, hogy minden rendben elkészüljön?
Nagyon bízom benne, hogy igen! Ráadásul nagyon sok segítséget kapok mindenféle oldalról. Ez most olyan verseny, ami mindenkinek a szekere és mindenki tolja. :-) Részt vesznek a lebonyolításban, megszervezésben a szövetség legmagasabb szintű tisztségviselőitől kezdve az amatőr sprint rendezőkig is, hogy ezt össze tudjuk rakni, de azt látni kell, hatalmas a feladat.

Ezek szerint van rá elég ember, aki segíti a folyamatot?
Úgy gondolom, hogy lesz elég, de természetesen minden felajánlásnak tudunk örülni. Sok olyan probléma kerülhet elő, amely megoldásához idő, energia és erőforrás kell. (pl. engedélyek, logisztika, pályabiztosító személyzet, kordonszalag, stb.) Ezek általában hetek-hónapok hosszú munkája alatt állíthatók össze, nem pedig ilyen rövid idő alatt. Nem azt mondom, hogy keressük a kihívásokat, de megpróbálunk nem elszaladni előlük!

Ma megjelent a versenykiírás, és bár nem olvastam el az elejétől a végéig, de látszik így is, hogy nagyon sok benne még a kérdőjel. Mikor és hogyan fognak ezek tisztázódni?
Nagyon sok kérdőjelünk van, ugyanis az ellentétes kommunikációk ellenére valóban a nullából kell létrehoznunk ezt a futamot. Semmilyen kész nincs, amibe bele kellene ülnünk, hanem tényleg elölről kell felépíteni az egészet. Sokan segítenek benne, és Eger város is mellettünk áll. Kedden lesz egy egyeztetés Egerben a polgármesterrel és más fontos személyekkel, de az előzetes kommunikáció alapján azt mondhatom, hogy ők is egy emberként állnak az Eger Rallye mellé, és szeretnék, hogy legyen verseny. És mi is ezen vagyunk! Az RSB részéről már voltak ötletek helyszínekre, Botka Endre kiterjedt ismeretségének köszönhetően vannak már elképzeléseink, de még nem láttam, nincs összerakva minden. Az elmúlt napok azzal teltek - és ez bármily hihetetlen is sokaknak -, hogy megpróbáltunk egy olyan időtervet, versenylebonyolítást összehozni, ami a várható nevezői létszámhoz megfelelő és az igényeket, ha minimálisan is, de ki tudja elégíteni.

Az útvonal! Az ORB számára kevesebb 5 km-rel, a Rallye2-nek több 10 km-rel, mint ahogyan az szabályozva van jelenleg...
Nem így volt tervezve. Hozzátartozik a történethez az is, hogy mi itthon babát várunk és így többen segítettek a kiírás és útvonal elkészülésében. A legutolsó verziót én nem láttam, és valóban a Rallye2 tervezetten felüli kilométerrel és útvonallal került be a kiírásba. Jeleztem az RSB felé, hogy itt van egy hiba, véleményem szerint ez hamarosan korrigálva lesz. Ez egyrészt feszültséget tud szülni, másrészt pedig indokolatlan plusz költségbe kényszeríti a Rallye2-es versenyzőket, ezért én is fontosnak tartom, hogy korrigálva legyen.

És az ORB-nek marad a 135 km?
Igen, bár szerettünk volna hosszabb versenyt nekik és természetesen a szabályok is azt írnák elő, de úgy gondolom, hogy van olyan vészhelyzet, ami felülírja ezt. Ennél több kilométert normális körülmények mellett nem tudunk kihozni, legfeljebb úgy, hogy a verseny késő estig tartana, de mivel egy vasárnapi napról van szó, egy éjféli díjkiosztó már szintén irreális lenne mindenki számára.

Hová tűnt a Parád-Szuha gyors, a legelső hírekben még ez is szerepelt?!
Az előző rendezőnek a tervében szerepelt valóban, de ő úgy gondolta később, hogy az egész rendezvény nem megvalósítható, így most csak arról tudunk beszélni, ami a mi tervünk. A mi tervünkben pedig anyagi okok miatt, ill. az engedélyek hiánya miatt sem került bele.

Milyen versenyzői létszámra számítotok?
Erről is megoszlanak a vélemények! :-) Nagyjából azzal mindenki egyetért, hogy egyik mezőnyben sem lesz túl nagyszámú nevezői létszám, bár én azért abban reménykedem, hogy mégis! Jó kérdés, az előzetes licenc-kiváltások még folyamatban vannak, így még ez sem ad biztos támpontot hozzá. Nagyjából egy 50-es ORB mezőnyre gondolunk, 25-30 rallye2-es nevezőre, 8-10 historicosra és az RTE mezőnyét előzetesen 80-100-asra várjuk.

Fórumokban, helyi vendéglátó egységekben még mindig folyamatosan a kommunikáció tárgya, hogy lesz-e RTE futam is az Eger Rallye-n?
Természetesen igen. Nagyon sokat gondolkoztunk, hogy mindenki tudjon versenyezni, és az egy napra besűrített program miatt tényleg nem volt egyszerű ezt jól kitalálni, de végül sikerült egy olyan megoldást találni, ami mindenkinek ki tudja elégíteni az igényeit.

Nevezési zárlat?
Március 23-án éjfélig várjuk a nevezéseket az ORB,Historic,R2 - ben, mint ahogyan a versenykiírásban is szerepel, az RTE nevezőit a napokon belül elkészülő RTE kiírása, és szabályai szerint várjuk. Arra kérek mindenkit, hogy minél hamarabb, akár informálisan, egy e-mailben jelezze későbbi nevezési szándékát, hogy tervezni tudjunk. Tudom, ez sem szabályos, és nem is úgy kezelném.

Lesz-e belépődíj?
Erre még nem tudok válaszolni. A költségvetés összeállításának érdekében szóba került ez a tétel is, de egyelőre még nem döntöttünk.

A sajtósokat például az izgatja, hogy nincs még MNASZ sajtóigazolványuk, vajon hogyan jutnak be a helyszínekre?
Sajtós kérdésekben Répa Katát tudom mindenki figyelmébe ajánlani, az ilyen jellegű kérdésekben ő fog tudni segíteni. Nyilván erre a versenyre szóló sajtókártyát fogunk gyártani, de a további részletekről nem tudok felvilágosítást adni jelenleg.

Egy kis valószínűségszámítás.... avagy te hány százalékban határoznád meg - most, ebben a percben - annak az esélyét, hogy tényleg lesz Eger Rallye?
Nem szeretek esélyeket latolgatni… ha rajtam múlik, akkor 100%, ha máson múlik... akkor nem tudom! :-) Dolgozunk rajta, és én úgy gondolom, hogy meg tudjuk valósítani és egyelőre minden jel ebbe az irányba mutat. Természetesen örömmel várunk további reklám partnereket, felajánlásokat, segítséget, vagy bármit, ami előre tudja mozdítani a verseny létrejöttét.

Van még valami, amit elmondanál?
Csináljuk, dolgozunk, és szerintem meglesz! Beszéljünk újra egy hét múlva, amikor bizonyára sok új információval tudok majd szolgálni, és el tudom mondani azt is, hogy ez idő alatt mi történt!

Ez a hír most jelenik meg 8431. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k