Krisztián az osztrák szerződésről
Hideg Krisztián
2004-12-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
785689666
Napi oldal:
163231
Jelenleg:
1720
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tegnap éjszaka kaptam egy infót, miszerint az osztrák honlapon Hideg Krisztiánról és a Dark Dog Racingről szólt egy karácsonyi hír.
Már késő volt, küldtem SMS-t Krisztiánnak, aki reggel készséggel jelentkezett és minden kérdésre örömmel válaszolt:

Mesélj, hogy indult ez az egész?
Egészen véletlenül indult.
Szó volt arról, hogy a Dark Dog csapat keres egy N-es pilótát, aki a szponzoraikat vinné egész évben az osztrák bajnokságban.
Első körben erre kértek fel.

Közben volt a csapatnak egy A-s autója is, amivel a csapatfőnök, Gottfried Kogler versenyzett. Ő a 2005-ös évben rallyban már nem szeretne versenyezni, csak néhány hegyi futamon indulna az autóval és erre az autóra is keresett pilótát.
Mi alapban az N-es autóra tárgyaltunk, az A-s autóra volt 4-5 osztrák pilóta.
Mi szépen építgettük az N-es autónkat, éppen akkor jött a telefon, mikor a programozó kiszállt az autóból és azt mondta: teljesen kész.

Akkor jött egy telefon, hogy menjünk ki Ausztriába, beszéljünk erről az A-s történetről, az N-es autóval továbbra is Martin Zellhofer fog indulni, aki már korábban is ment vele.
Elmentünk, beszéltünk és alá is írtuk a szerződést.

Ezt nevezem.
Ezek szerint nagyon kecsegtetőek voltak a feltételek, ha egyből sikerült dűlőre jutnotok.
Mindenképp.
Indulnunk kell az összes osztrák bajnoki futamon!
Ez már annyira éles dolog, hogy az autó már nálunk is van, mi készítjük fel a versenyekre.
A csapatnak nagyon komoly szponzorai vannak.
Teljes Pirelli támogatással megyünk egész évben, ami azt jelenti, hogy minden szervizparkban cserélhetek gumit, ami azt gondolom egy nagyon komoly fegyvertény!
Mindent Ők intéznek, a versenyfelszereléstől a ruháinkon át, mindent.

És itthon? Remélem azért láthatjuk Hideg Krisztiánt itthon is versenyezni.
Szerencsére a szerződésünk nem tiltja, sőt, a csapat maximálisan támogatja az itthoni szereplésünket is.
Mindenféleképpen szeretnénk menni itthon az N csoportban.
A csapatommal vásároltunk 2 darab Evo8-ast, amiknek a felkészítése most folyik, valószínűleg azzal fogok versenyezni a magyar bajnokságban.

Mennyire üti egymást a két nemzet bajnoki naptára?
Meg fogsz tudni két bajnoki lovat ülni?
Tudomásom szerint csak az Eger Rally találkozik az osztrák második futammal, az OMV Rallye-val, azon kívül nincs gond.

Ez azt jelenti, hogy profi versenyzővé váltál?
Gyakorlatilag igen, de inkább még csak félprofinak nevezném a dolgot. Mindenesetre egy hatalmas lépcsőfokot sikerült lépnem. Azt gondolom nem egy bevett dolog, hogy valakinek egy ilyen szerződést felkínáljanak.

Ez a lehetőség annak köszönhető, hogy amikor Ausztriában versenyeztél, akkor nagyon meggyőzően elagyabugyáltad a kategóriádban indulókat? Vagy Tőlünk nyugatra is úgy mennek a dolgok, hogy az eredményeken túl számít az, hogy milyen ismerősöd ül a megfelelő pozícióban?
Számomra is meglepő, de nem számít az ismeretség.
Legalábbis ebben az esetben erről szó sem volt.
Sokat számított, hogy az osztrák pilótákkal szemben, hogy meggyőzőek voltak az eredményeim. Talán az volt nehéz a csapatnak a szponzorok felé elhinteni, hogy miért pont egy magyarnak adjanak lehetőséget, de hát a csapatfőnök szerint a szakmai előélet magáért beszélt és ez döntő volt.

Akkor Neked jövő héten kezdődik a bajnoki idény a Janner Rallye-val...
Gyakorlatilag már elkezdődött... :)
A csapatfőnök kérése az volt, hogy ő már tud angolul, németül, öregségére nem szeretne magyarul is megtanulni, ezért azt kérte, hogy tökéletesen tudjak velük angolul kommunikálni, amire adtak egy kis haladékot, de én már nagyban elkezdtem a felkészülést, ebben a pillanatban intenzíven tanulom az angol nyelvet.

És ahogy mondtad, valóban, január elsején utazom az első osztrák futam helyszínére, a következő héten indul az első verseny.
Az MNASZ maximálisan korrekt volt és támogatott, már megkaptam a licenszem, a nemzetközi licenszem. Ezúton is köszönöm nekik ezt a hozzáállást!

Ki navigál Neked?
Az osztrák futamokon Szabó Krisztián fog mellettem ülni,
míg a magyar versenyeken Szenner Zsolt lesz a navigátorom.
Jellemző a Dark Dog Racing hozzállására, hogy mindkét navigátor méreteit bekérték, hogy a megfelelő homológ ruházatot be tudják szerezni mindkettőjük részére is...

A Janner Rallye havas verseny szokott lenni, ami tudjuk, Neked régi vágyad, tavaly az utolsó pillanatban lecsúsztál a Svéd Rallyról.
Igen, de a versenyzőtársaktól kapott információk alapján ebben a pillanatban még nincs kint hó, de várható.
Nagyon jó a kapcsolat a Rajmund Baumschlagerékkal is, ők tájékoztatnak folyamatosan a hóhelyzetről.

Baumschlager nem ellenfeled???
Nagyon jóban vagyunk!
Egy kategóriában megyünk, én csak remélni tudom, hogy ellenfél lesz.
Szeretnénk elérni a szintjét 3-4 versenyen belül.
Azért ez egy számomra új, erős autó lesz, ugyanolyan szintű, mint itthon az Asié, vagy a Fricié, egy full A-s autó, amivel Magyarországon majdnem sikerült bajnokságot nyerni.

Milyen elvárásai vannak a csapatnak felétek?
Természetesen a cél nem az, hogy mi legyünk ezzel az autóval az abszolút osztrák bajnokok.
Az autó mindenképp komoly, ütőképes, de hát az osztrák bajnokságban sem kis nevek versenyeznek.
A csapat még azzal sem tett terhet a vállamra, hogy számokat, helyezéseket kötött volna ki a szerződésben. Hozni kell a formánkat.

Mit lehet tudni a Dark Dog Racing Teamről?
Egy nagyon komoly, nagy csapat!
Vannak Superbike-os, motocrossozók, indultak N-csoportban, A-ban és Ignis kupában is versenyzők. A főtámogató a Dark Dog energia ital cég.
Sokan vagyunk a csapatban, mégis úgy érezzük, ilyen kiszolgálásban még soha nem volt részünk. Rengeteg terhet levesz a csapatvezetés a vállunkról, tényleg profik mindenben!

Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült befejezned az esztendőt és ilyen reményekkel tudsz nekivágni a 2005-ös rally szezonnak.
Sok sikert és találkozunk a Janner Rallye-n!
Köszönöm! Boldog Új Esztendőt kívánok én is minden Olvasódnak!

Ez a hír most jelenik meg 3544. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k