LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Krisztián az osztrák szerződésről
Hideg Krisztián
2004-12-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770211097
Napi oldal:
158488
Jelenleg:
909
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Tegnap éjszaka kaptam egy infót, miszerint az osztrák honlapon Hideg Krisztiánról és a Dark Dog Racingről szólt egy karácsonyi hír.
Már késő volt, küldtem SMS-t Krisztiánnak, aki reggel készséggel jelentkezett és minden kérdésre örömmel válaszolt:

Mesélj, hogy indult ez az egész?
Egészen véletlenül indult.
Szó volt arról, hogy a Dark Dog csapat keres egy N-es pilótát, aki a szponzoraikat vinné egész évben az osztrák bajnokságban.
Első körben erre kértek fel.

Közben volt a csapatnak egy A-s autója is, amivel a csapatfőnök, Gottfried Kogler versenyzett. Ő a 2005-ös évben rallyban már nem szeretne versenyezni, csak néhány hegyi futamon indulna az autóval és erre az autóra is keresett pilótát.
Mi alapban az N-es autóra tárgyaltunk, az A-s autóra volt 4-5 osztrák pilóta.
Mi szépen építgettük az N-es autónkat, éppen akkor jött a telefon, mikor a programozó kiszállt az autóból és azt mondta: teljesen kész.

Akkor jött egy telefon, hogy menjünk ki Ausztriába, beszéljünk erről az A-s történetről, az N-es autóval továbbra is Martin Zellhofer fog indulni, aki már korábban is ment vele.
Elmentünk, beszéltünk és alá is írtuk a szerződést.

Ezt nevezem.
Ezek szerint nagyon kecsegtetőek voltak a feltételek, ha egyből sikerült dűlőre jutnotok.
Mindenképp.
Indulnunk kell az összes osztrák bajnoki futamon!
Ez már annyira éles dolog, hogy az autó már nálunk is van, mi készítjük fel a versenyekre.
A csapatnak nagyon komoly szponzorai vannak.
Teljes Pirelli támogatással megyünk egész évben, ami azt jelenti, hogy minden szervizparkban cserélhetek gumit, ami azt gondolom egy nagyon komoly fegyvertény!
Mindent Ők intéznek, a versenyfelszereléstől a ruháinkon át, mindent.

És itthon? Remélem azért láthatjuk Hideg Krisztiánt itthon is versenyezni.
Szerencsére a szerződésünk nem tiltja, sőt, a csapat maximálisan támogatja az itthoni szereplésünket is.
Mindenféleképpen szeretnénk menni itthon az N csoportban.
A csapatommal vásároltunk 2 darab Evo8-ast, amiknek a felkészítése most folyik, valószínűleg azzal fogok versenyezni a magyar bajnokságban.

Mennyire üti egymást a két nemzet bajnoki naptára?
Meg fogsz tudni két bajnoki lovat ülni?
Tudomásom szerint csak az Eger Rally találkozik az osztrák második futammal, az OMV Rallye-val, azon kívül nincs gond.

Ez azt jelenti, hogy profi versenyzővé váltál?
Gyakorlatilag igen, de inkább még csak félprofinak nevezném a dolgot. Mindenesetre egy hatalmas lépcsőfokot sikerült lépnem. Azt gondolom nem egy bevett dolog, hogy valakinek egy ilyen szerződést felkínáljanak.

Ez a lehetőség annak köszönhető, hogy amikor Ausztriában versenyeztél, akkor nagyon meggyőzően elagyabugyáltad a kategóriádban indulókat? Vagy Tőlünk nyugatra is úgy mennek a dolgok, hogy az eredményeken túl számít az, hogy milyen ismerősöd ül a megfelelő pozícióban?
Számomra is meglepő, de nem számít az ismeretség.
Legalábbis ebben az esetben erről szó sem volt.
Sokat számított, hogy az osztrák pilótákkal szemben, hogy meggyőzőek voltak az eredményeim. Talán az volt nehéz a csapatnak a szponzorok felé elhinteni, hogy miért pont egy magyarnak adjanak lehetőséget, de hát a csapatfőnök szerint a szakmai előélet magáért beszélt és ez döntő volt.

Akkor Neked jövő héten kezdődik a bajnoki idény a Janner Rallye-val...
Gyakorlatilag már elkezdődött... :)
A csapatfőnök kérése az volt, hogy ő már tud angolul, németül, öregségére nem szeretne magyarul is megtanulni, ezért azt kérte, hogy tökéletesen tudjak velük angolul kommunikálni, amire adtak egy kis haladékot, de én már nagyban elkezdtem a felkészülést, ebben a pillanatban intenzíven tanulom az angol nyelvet.

És ahogy mondtad, valóban, január elsején utazom az első osztrák futam helyszínére, a következő héten indul az első verseny.
Az MNASZ maximálisan korrekt volt és támogatott, már megkaptam a licenszem, a nemzetközi licenszem. Ezúton is köszönöm nekik ezt a hozzáállást!

Ki navigál Neked?
Az osztrák futamokon Szabó Krisztián fog mellettem ülni,
míg a magyar versenyeken Szenner Zsolt lesz a navigátorom.
Jellemző a Dark Dog Racing hozzállására, hogy mindkét navigátor méreteit bekérték, hogy a megfelelő homológ ruházatot be tudják szerezni mindkettőjük részére is...

A Janner Rallye havas verseny szokott lenni, ami tudjuk, Neked régi vágyad, tavaly az utolsó pillanatban lecsúsztál a Svéd Rallyról.
Igen, de a versenyzőtársaktól kapott információk alapján ebben a pillanatban még nincs kint hó, de várható.
Nagyon jó a kapcsolat a Rajmund Baumschlagerékkal is, ők tájékoztatnak folyamatosan a hóhelyzetről.

Baumschlager nem ellenfeled???
Nagyon jóban vagyunk!
Egy kategóriában megyünk, én csak remélni tudom, hogy ellenfél lesz.
Szeretnénk elérni a szintjét 3-4 versenyen belül.
Azért ez egy számomra új, erős autó lesz, ugyanolyan szintű, mint itthon az Asié, vagy a Fricié, egy full A-s autó, amivel Magyarországon majdnem sikerült bajnokságot nyerni.

Milyen elvárásai vannak a csapatnak felétek?
Természetesen a cél nem az, hogy mi legyünk ezzel az autóval az abszolút osztrák bajnokok.
Az autó mindenképp komoly, ütőképes, de hát az osztrák bajnokságban sem kis nevek versenyeznek.
A csapat még azzal sem tett terhet a vállamra, hogy számokat, helyezéseket kötött volna ki a szerződésben. Hozni kell a formánkat.

Mit lehet tudni a Dark Dog Racing Teamről?
Egy nagyon komoly, nagy csapat!
Vannak Superbike-os, motocrossozók, indultak N-csoportban, A-ban és Ignis kupában is versenyzők. A főtámogató a Dark Dog energia ital cég.
Sokan vagyunk a csapatban, mégis úgy érezzük, ilyen kiszolgálásban még soha nem volt részünk. Rengeteg terhet levesz a csapatvezetés a vállunkról, tényleg profik mindenben!

Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült befejezned az esztendőt és ilyen reményekkel tudsz nekivágni a 2005-ös rally szezonnak.
Sok sikert és találkozunk a Janner Rallye-n!
Köszönöm! Boldog Új Esztendőt kívánok én is minden Olvasódnak!

Ez a hír most jelenik meg 3475. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k